2006.07.14. 02:29
Helyi és átmenő forgalom
Szombathely (al) - A legutóbbi közgyűlésen számolt be a város rendőrkapitánya Szombathely közbiztonsági helyzetéről. Sorozatunkban elsőként a közlekedés biztonságát vesszük górcső alá.
Hollósi Gábor beszámolójában leszögezi Szombathely meghatározó szerepet tölt be a megye közlekedésében, a helyi forgalom mellett jelentős az átmenő is, hiszen a várost átszelő 86-os, 87-es és 89-es számú utak fő közlekedési útvonalak.
A tavaly befejeződött, a közlekedés biztonságát erősítő infrastrukturális változások közül kiemelhető az Óperint utcai híd és több nagy át-eresztőképeségű mellékutca felújítása, befejezték a jelzőlámpás csomópontok felülvizsgálatát, programmódosítását, a periódusos idők korrekcióját.
A Szombathelyi Rendőrkapitányság területén 2005-ben az előző évhez képest eggyel kevesebb személyi sérüléssel járó baleset történt. Ezek megoszlása a következő Szombathelyen 161, a város környékén 121 sérüléses balesetnél helyszíneltek a rendőrök. Figyelmeztető adat, hogy a halálos balesetek száma 0-ról hatra emelkedett. A súlyos sérülésesek száma 57-ről 43-ra csökkent, míg a könnyű sérüléssel járók száma 105-ről 112-re nőtt.
A baleseti okokat tekintve, továbbra is az elsőbbségi szabály megsértése, a gyorshajtás és a szabálytalan kanyarodás dominál.
Érdekes, hogy a 161, sérüléssel járó baleset okozói közül csupán négy személy volt ittas.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
A tavaly befejeződött, a közlekedés biztonságát erősítő infrastrukturális változások közül kiemelhető az Óperint utcai híd és több nagy át-eresztőképeségű mellékutca felújítása, befejezték a jelzőlámpás csomópontok felülvizsgálatát, programmódosítását, a periódusos idők korrekcióját.
A Szombathelyi Rendőrkapitányság területén 2005-ben az előző évhez képest eggyel kevesebb személyi sérüléssel járó baleset történt. Ezek megoszlása a következő Szombathelyen 161, a város környékén 121 sérüléses balesetnél helyszíneltek a rendőrök. Figyelmeztető adat, hogy a halálos balesetek száma 0-ról hatra emelkedett. A súlyos sérülésesek száma 57-ről 43-ra csökkent, míg a könnyű sérüléssel járók száma 105-ről 112-re nőtt.
A baleseti okokat tekintve, továbbra is az elsőbbségi szabály megsértése, a gyorshajtás és a szabálytalan kanyarodás dominál.
Érdekes, hogy a 161, sérüléssel járó baleset okozói közül csupán négy személy volt ittas.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
A tavaly befejeződött, a közlekedés biztonságát erősítő infrastrukturális változások közül kiemelhető az Óperint utcai híd és több nagy át-eresztőképeségű mellékutca felújítása, befejezték a jelzőlámpás csomópontok felülvizsgálatát, programmódosítását, a periódusos idők korrekcióját.
A Szombathelyi Rendőrkapitányság területén 2005-ben az előző évhez képest eggyel kevesebb személyi sérüléssel járó baleset történt. Ezek megoszlása a következő Szombathelyen 161, a város környékén 121 sérüléses balesetnél helyszíneltek a rendőrök. Figyelmeztető adat, hogy a halálos balesetek száma 0-ról hatra emelkedett. A súlyos sérülésesek száma 57-ről 43-ra csökkent, míg a könnyű sérüléssel járók száma 105-ről 112-re nőtt.
A baleseti okokat tekintve, továbbra is az elsőbbségi szabály megsértése, a gyorshajtás és a szabálytalan kanyarodás dominál.
Érdekes, hogy a 161, sérüléssel járó baleset okozói közül csupán négy személy volt ittas.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
A Szombathelyi Rendőrkapitányság területén 2005-ben az előző évhez képest eggyel kevesebb személyi sérüléssel járó baleset történt. Ezek megoszlása a következő Szombathelyen 161, a város környékén 121 sérüléses balesetnél helyszíneltek a rendőrök. Figyelmeztető adat, hogy a halálos balesetek száma 0-ról hatra emelkedett. A súlyos sérülésesek száma 57-ről 43-ra csökkent, míg a könnyű sérüléssel járók száma 105-ről 112-re nőtt.
A baleseti okokat tekintve, továbbra is az elsőbbségi szabály megsértése, a gyorshajtás és a szabálytalan kanyarodás dominál.
Érdekes, hogy a 161, sérüléssel járó baleset okozói közül csupán négy személy volt ittas.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
A Szombathelyi Rendőrkapitányság területén 2005-ben az előző évhez képest eggyel kevesebb személyi sérüléssel járó baleset történt. Ezek megoszlása a következő Szombathelyen 161, a város környékén 121 sérüléses balesetnél helyszíneltek a rendőrök. Figyelmeztető adat, hogy a halálos balesetek száma 0-ról hatra emelkedett. A súlyos sérülésesek száma 57-ről 43-ra csökkent, míg a könnyű sérüléssel járók száma 105-ről 112-re nőtt.
A baleseti okokat tekintve, továbbra is az elsőbbségi szabály megsértése, a gyorshajtás és a szabálytalan kanyarodás dominál.
Érdekes, hogy a 161, sérüléssel járó baleset okozói közül csupán négy személy volt ittas.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
A baleseti okokat tekintve, továbbra is az elsőbbségi szabály megsértése, a gyorshajtás és a szabálytalan kanyarodás dominál.
Érdekes, hogy a 161, sérüléssel járó baleset okozói közül csupán négy személy volt ittas.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
A baleseti okokat tekintve, továbbra is az elsőbbségi szabály megsértése, a gyorshajtás és a szabálytalan kanyarodás dominál.
Érdekes, hogy a 161, sérüléssel járó baleset okozói közül csupán négy személy volt ittas.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
Érdekes, hogy a 161, sérüléssel járó baleset okozói közül csupán négy személy volt ittas.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
Érdekes, hogy a 161, sérüléssel járó baleset okozói közül csupán négy személy volt ittas.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.
Továbbra is a személygépkocsik vezetői okozzák a legtöbb karambolt (101), majd a kerékpárosok (21) és a teherautó-sofőrök (13) következnek a sorban. A statisztika szerint tavaly hat alkalommal gyalogos miatt következett be valamilyen baleset. Drogos vezetés Szombathelyen nem fordult elő, hiszen tavaly kábítószer vagy gyógyszer hatása alatt történt járművezetés miatt nem indult eljárás.