Hírek

2006.07.08. 02:27

Újra cipőt gyártanak az Őrségben

Őriszentpéter (nfb) - Kiss Péter szociális és munkaügyi miniszter jelentette be tegnap, hogy újraindul a termelés a cipőgyárban egy tizenhárom fős konzorcium vásárolta meg a gyárat.

Mórocz Zsolt

Ötvenen jutnak álláshoz - Kiss Péter nem azt ígérte, hogy megmarad a vasút Őriszentpéter (nfb) - Kiss Péter szociális és munkaügyi miniszter jelentette be tegnap, hogy újraindul a termelés a cipőgyárban egy tizenhárom fős konzorcium vásárolta meg a gyárat. Az Asso13 cég 40 millió forint plusz áfáért vásárolta meg a gyárat, s a munkahelyteremtéshez 16 millió forint állami támogatást kapott, mondta Kiss Péter. A miniszter emlékeztetett arra, hogy a körmendi Eybl-cég azzal a feltétellel kapott hasonló támogatást, hogy az Őrségben felszabaduló munkaerőt átképzéssel lehetőség szerint alkalmazza. Ez azonban teljesen nem oldja meg a problémát, ezért helyben is keresni kellett a megoldásokat, amelyeket a város polgármestere aktívan segített, mondta a miniszter. Az 50 főt foglalkoztató üzem ugyanazzal a profillal, vagyis cipőgyártással folytatja a munkát. Kiss Péter reményét fejezte ki, hogy a létszámot később bővíteni fogja a cég. A miniszter kérdésünkre válaszolva elmondta a Körmend-Zalalövő vasútvonalon az alacsony utasszám miatt nem racionális a személyi közlekedés, ezt helyközi közlekedéssel kell kiváltani. Szeptember 30-án zajlik majd ennek társadalmi vitája, döntés még nincs, a megszüntetés a tárca és a MáV álláspontja. Kiss Péter szerint a térség gazdasági és más szereplői társadalmi vitán fejthetik ki véleményüket. A miniszter szerint a téma másik megközelítése a nemzetközi összeköttetés és az áruszállítás. Ha ezeknek van logikája, akkor európai uniós fejlesztési pénzeket kell keresni hozzá. Leszögezte nem azt ígérte az őrségieknek, hogy megmarad a vasút, hanem azt, hogy a felújítás után újraindul a személyszállítás. Őriszentpéter (nfb) - Kiss Péter szociális és munkaügyi miniszter jelentette be tegnap, hogy újraindul a termelés a cipőgyárban egy tizenhárom fős konzorcium vásárolta meg a gyárat. Az Asso13 cég 40 millió forint plusz áfáért vásárolta meg a gyárat, s a munkahelyteremtéshez 16 millió forint állami támogatást kapott, mondta Kiss Péter. A miniszter emlékeztetett arra, hogy a körmendi Eybl-cég azzal a feltétellel kapott hasonló támogatást, hogy az Őrségben felszabaduló munkaerőt átképzéssel lehetőség szerint alkalmazza. Ez azonban teljesen nem oldja meg a problémát, ezért helyben is keresni kellett a megoldásokat, amelyeket a város polgármestere aktívan segített, mondta a miniszter. Az 50 főt foglalkoztató üzem ugyanazzal a profillal, vagyis cipőgyártással folytatja a munkát. Kiss Péter reményét fejezte ki, hogy a létszámot később bővíteni fogja a cég. A miniszter kérdésünkre válaszolva elmondta a Körmend-Zalalövő vasútvonalon az alacsony utasszám miatt nem racionális a személyi közlekedés, ezt helyközi közlekedéssel kell kiváltani. Szeptember 30-án zajlik majd ennek társadalmi vitája, döntés még nincs, a megszüntetés a tárca és a MáV álláspontja. Kiss Péter szerint a térség gazdasági és más szereplői társadalmi vitán fejthetik ki véleményüket. A miniszter szerint a téma másik megközelítése a nemzetközi összeköttetés és az áruszállítás. Ha ezeknek van logikája, akkor európai uniós fejlesztési pénzeket kell keresni hozzá. Leszögezte nem azt ígérte az őrségieknek, hogy megmarad a vasút, hanem azt, hogy a felújítás után újraindul a személyszállítás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!