Hírek

2006.08.18. 02:29

Felvállalni önmagukat

Velem (na) - Roma világ gyerekszemmel címmel tartanak önismereti, drogellenes, bűnmegelőzési, toleranciáról szóló előadásokat, foglalkozásokat gyerekeknek a héten Novákfalván.

Mórocz Zsolt

A HÁROFIT, a hátrányos helyzetű roma fiatalokat se- gítő közhasznú egyesület immár második éve tart nyá- ri, önismereti, személyiségfejlesztő foglalkozásokat Novákfalván. A 21 hátrányos helyzetű, 7 és 17 év közötti fiatalnak szervezett programok, előadások hétfőn kezdődtek, és egészen vasárna- pig tartanak. A rendezvényt pályázati forrás és a szom-bathelyi önkormányzat is támogatta.

Forgács Károlyné, a HÁROFIT két éve működő szervezetének vezetője elmondta, hogy a rendezvényen pszichológus, személyiségfejlesztő, valamint az ÁNTSZ képviselője és bűnmegelőzési szakember is tart előadást. Az előző napok témáihoz hasonlóan a későbbiekben is szó lesz egyebek mellett a drogok, a szenvedélybetegségek káros hatásairól, a bűnmegelőzésről, valamint a szexuális felvilágosítás fontosságáról.

A táborszerű kurzus vezetője tartja a Te is más vagy, te sem, vagy más című foglalkozást, amelyen a gyerekekkel a toleranciáról, az iskolai, mindennapi konfliktusok kezeléséről beszélget majd. Mint azt Forgács Károlyné elmondta, ő személy szerint nagyon fontosnak tartja, hogy a gyerekek felvállalják, s ne szégyelljék roma származásukat. Éppen emiatt öltözködéskulturális előadást is tart, amelyen a gyerekek eredeti roma népviseletet is magukra ölthetnek. Mint mondta, nemcsak Óperint utcai irodájukban, hanem a rendezvény ideje alatt is arra biztatja a 14 éves gyerekeket, hogy az alkalmi munkák elvállalása helyett tanuljanak tovább. Tapasztalata szerint a fiatalok minél előbb szeretnének pénzt keresni, segíteni a nagyon nehéz körülmények között élő édesanyjukat, családjukat, valamint keresetükből új cipőt, ruhát vásárolni maguknak, amit nem mindegyikük engedhet meg magának. Szombathelyi irodájukat szintén iskolai gondokkal keresik fel a hátrányos helyzetű fiatalok, akiknek helyben lehetőségük nyílik internetet használni, s ha kell, korrepetálják is őket. A szervezet központjában és a nyári foglalkozásokon is felhívják a gyerekek figyelmét a testi és a lelki egészség fontosságára. Beszélnek az illemszabályokról és a viselkedési formákról, megszólítási formulákról is.

A kurzus vezetője megjegyzete: a programsorozat ideje alatt a gyerekek Novákfalván laknak, s láthatóan a tánc, a zene az életük. Vasárnap egy főzőversenyre neveztek be, amire már készülnek.

Ottjártunkkor Lászlóné Pataki Judit családsegítő, személyiségfejlesztő szakember tartott játékos foglalkozást. Mint mondta, olyan játékokat talált ki a gyerekeknek, amelyeknél meghatározó a koncentráció, a figyelem, a kreativitás. A személyiségfejlesztő arra is kíváncsi volt, hogy a gyerekek milyen túl-éléshez szükséges egyéni és csoportos listákat állítanának fel akkor, ha - tegyük fel - egy süllyedő hajón vannak, az óceán kellős közepén. A játéknál fontos a konfliktuskezelés, a logika, s főként a tolerancia, a másik megértése és a saját érvek elfogadtatása.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

Forgács Károlyné, a HÁROFIT két éve működő szervezetének vezetője elmondta, hogy a rendezvényen pszichológus, személyiségfejlesztő, valamint az ÁNTSZ képviselője és bűnmegelőzési szakember is tart előadást. Az előző napok témáihoz hasonlóan a későbbiekben is szó lesz egyebek mellett a drogok, a szenvedélybetegségek káros hatásairól, a bűnmegelőzésről, valamint a szexuális felvilágosítás fontosságáról.

A táborszerű kurzus vezetője tartja a Te is más vagy, te sem, vagy más című foglalkozást, amelyen a gyerekekkel a toleranciáról, az iskolai, mindennapi konfliktusok kezeléséről beszélget majd. Mint azt Forgács Károlyné elmondta, ő személy szerint nagyon fontosnak tartja, hogy a gyerekek felvállalják, s ne szégyelljék roma származásukat. Éppen emiatt öltözködéskulturális előadást is tart, amelyen a gyerekek eredeti roma népviseletet is magukra ölthetnek. Mint mondta, nemcsak Óperint utcai irodájukban, hanem a rendezvény ideje alatt is arra biztatja a 14 éves gyerekeket, hogy az alkalmi munkák elvállalása helyett tanuljanak tovább. Tapasztalata szerint a fiatalok minél előbb szeretnének pénzt keresni, segíteni a nagyon nehéz körülmények között élő édesanyjukat, családjukat, valamint keresetükből új cipőt, ruhát vásárolni maguknak, amit nem mindegyikük engedhet meg magának. Szombathelyi irodájukat szintén iskolai gondokkal keresik fel a hátrányos helyzetű fiatalok, akiknek helyben lehetőségük nyílik internetet használni, s ha kell, korrepetálják is őket. A szervezet központjában és a nyári foglalkozásokon is felhívják a gyerekek figyelmét a testi és a lelki egészség fontosságára. Beszélnek az illemszabályokról és a viselkedési formákról, megszólítási formulákról is.

A kurzus vezetője megjegyzete: a programsorozat ideje alatt a gyerekek Novákfalván laknak, s láthatóan a tánc, a zene az életük. Vasárnap egy főzőversenyre neveztek be, amire már készülnek.

Ottjártunkkor Lászlóné Pataki Judit családsegítő, személyiségfejlesztő szakember tartott játékos foglalkozást. Mint mondta, olyan játékokat talált ki a gyerekeknek, amelyeknél meghatározó a koncentráció, a figyelem, a kreativitás. A személyiségfejlesztő arra is kíváncsi volt, hogy a gyerekek milyen túl-éléshez szükséges egyéni és csoportos listákat állítanának fel akkor, ha - tegyük fel - egy süllyedő hajón vannak, az óceán kellős közepén. A játéknál fontos a konfliktuskezelés, a logika, s főként a tolerancia, a másik megértése és a saját érvek elfogadtatása.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

Forgács Károlyné, a HÁROFIT két éve működő szervezetének vezetője elmondta, hogy a rendezvényen pszichológus, személyiségfejlesztő, valamint az ÁNTSZ képviselője és bűnmegelőzési szakember is tart előadást. Az előző napok témáihoz hasonlóan a későbbiekben is szó lesz egyebek mellett a drogok, a szenvedélybetegségek káros hatásairól, a bűnmegelőzésről, valamint a szexuális felvilágosítás fontosságáról.

A táborszerű kurzus vezetője tartja a Te is más vagy, te sem, vagy más című foglalkozást, amelyen a gyerekekkel a toleranciáról, az iskolai, mindennapi konfliktusok kezeléséről beszélget majd. Mint azt Forgács Károlyné elmondta, ő személy szerint nagyon fontosnak tartja, hogy a gyerekek felvállalják, s ne szégyelljék roma származásukat. Éppen emiatt öltözködéskulturális előadást is tart, amelyen a gyerekek eredeti roma népviseletet is magukra ölthetnek. Mint mondta, nemcsak Óperint utcai irodájukban, hanem a rendezvény ideje alatt is arra biztatja a 14 éves gyerekeket, hogy az alkalmi munkák elvállalása helyett tanuljanak tovább. Tapasztalata szerint a fiatalok minél előbb szeretnének pénzt keresni, segíteni a nagyon nehéz körülmények között élő édesanyjukat, családjukat, valamint keresetükből új cipőt, ruhát vásárolni maguknak, amit nem mindegyikük engedhet meg magának. Szombathelyi irodájukat szintén iskolai gondokkal keresik fel a hátrányos helyzetű fiatalok, akiknek helyben lehetőségük nyílik internetet használni, s ha kell, korrepetálják is őket. A szervezet központjában és a nyári foglalkozásokon is felhívják a gyerekek figyelmét a testi és a lelki egészség fontosságára. Beszélnek az illemszabályokról és a viselkedési formákról, megszólítási formulákról is.

A kurzus vezetője megjegyzete: a programsorozat ideje alatt a gyerekek Novákfalván laknak, s láthatóan a tánc, a zene az életük. Vasárnap egy főzőversenyre neveztek be, amire már készülnek.

Ottjártunkkor Lászlóné Pataki Judit családsegítő, személyiségfejlesztő szakember tartott játékos foglalkozást. Mint mondta, olyan játékokat talált ki a gyerekeknek, amelyeknél meghatározó a koncentráció, a figyelem, a kreativitás. A személyiségfejlesztő arra is kíváncsi volt, hogy a gyerekek milyen túl-éléshez szükséges egyéni és csoportos listákat állítanának fel akkor, ha - tegyük fel - egy süllyedő hajón vannak, az óceán kellős közepén. A játéknál fontos a konfliktuskezelés, a logika, s főként a tolerancia, a másik megértése és a saját érvek elfogadtatása.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

A táborszerű kurzus vezetője tartja a Te is más vagy, te sem, vagy más című foglalkozást, amelyen a gyerekekkel a toleranciáról, az iskolai, mindennapi konfliktusok kezeléséről beszélget majd. Mint azt Forgács Károlyné elmondta, ő személy szerint nagyon fontosnak tartja, hogy a gyerekek felvállalják, s ne szégyelljék roma származásukat. Éppen emiatt öltözködéskulturális előadást is tart, amelyen a gyerekek eredeti roma népviseletet is magukra ölthetnek. Mint mondta, nemcsak Óperint utcai irodájukban, hanem a rendezvény ideje alatt is arra biztatja a 14 éves gyerekeket, hogy az alkalmi munkák elvállalása helyett tanuljanak tovább. Tapasztalata szerint a fiatalok minél előbb szeretnének pénzt keresni, segíteni a nagyon nehéz körülmények között élő édesanyjukat, családjukat, valamint keresetükből új cipőt, ruhát vásárolni maguknak, amit nem mindegyikük engedhet meg magának. Szombathelyi irodájukat szintén iskolai gondokkal keresik fel a hátrányos helyzetű fiatalok, akiknek helyben lehetőségük nyílik internetet használni, s ha kell, korrepetálják is őket. A szervezet központjában és a nyári foglalkozásokon is felhívják a gyerekek figyelmét a testi és a lelki egészség fontosságára. Beszélnek az illemszabályokról és a viselkedési formákról, megszólítási formulákról is.

A kurzus vezetője megjegyzete: a programsorozat ideje alatt a gyerekek Novákfalván laknak, s láthatóan a tánc, a zene az életük. Vasárnap egy főzőversenyre neveztek be, amire már készülnek.

Ottjártunkkor Lászlóné Pataki Judit családsegítő, személyiségfejlesztő szakember tartott játékos foglalkozást. Mint mondta, olyan játékokat talált ki a gyerekeknek, amelyeknél meghatározó a koncentráció, a figyelem, a kreativitás. A személyiségfejlesztő arra is kíváncsi volt, hogy a gyerekek milyen túl-éléshez szükséges egyéni és csoportos listákat állítanának fel akkor, ha - tegyük fel - egy süllyedő hajón vannak, az óceán kellős közepén. A játéknál fontos a konfliktuskezelés, a logika, s főként a tolerancia, a másik megértése és a saját érvek elfogadtatása.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

A táborszerű kurzus vezetője tartja a Te is más vagy, te sem, vagy más című foglalkozást, amelyen a gyerekekkel a toleranciáról, az iskolai, mindennapi konfliktusok kezeléséről beszélget majd. Mint azt Forgács Károlyné elmondta, ő személy szerint nagyon fontosnak tartja, hogy a gyerekek felvállalják, s ne szégyelljék roma származásukat. Éppen emiatt öltözködéskulturális előadást is tart, amelyen a gyerekek eredeti roma népviseletet is magukra ölthetnek. Mint mondta, nemcsak Óperint utcai irodájukban, hanem a rendezvény ideje alatt is arra biztatja a 14 éves gyerekeket, hogy az alkalmi munkák elvállalása helyett tanuljanak tovább. Tapasztalata szerint a fiatalok minél előbb szeretnének pénzt keresni, segíteni a nagyon nehéz körülmények között élő édesanyjukat, családjukat, valamint keresetükből új cipőt, ruhát vásárolni maguknak, amit nem mindegyikük engedhet meg magának. Szombathelyi irodájukat szintén iskolai gondokkal keresik fel a hátrányos helyzetű fiatalok, akiknek helyben lehetőségük nyílik internetet használni, s ha kell, korrepetálják is őket. A szervezet központjában és a nyári foglalkozásokon is felhívják a gyerekek figyelmét a testi és a lelki egészség fontosságára. Beszélnek az illemszabályokról és a viselkedési formákról, megszólítási formulákról is.

A kurzus vezetője megjegyzete: a programsorozat ideje alatt a gyerekek Novákfalván laknak, s láthatóan a tánc, a zene az életük. Vasárnap egy főzőversenyre neveztek be, amire már készülnek.

Ottjártunkkor Lászlóné Pataki Judit családsegítő, személyiségfejlesztő szakember tartott játékos foglalkozást. Mint mondta, olyan játékokat talált ki a gyerekeknek, amelyeknél meghatározó a koncentráció, a figyelem, a kreativitás. A személyiségfejlesztő arra is kíváncsi volt, hogy a gyerekek milyen túl-éléshez szükséges egyéni és csoportos listákat állítanának fel akkor, ha - tegyük fel - egy süllyedő hajón vannak, az óceán kellős közepén. A játéknál fontos a konfliktuskezelés, a logika, s főként a tolerancia, a másik megértése és a saját érvek elfogadtatása.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

A kurzus vezetője megjegyzete: a programsorozat ideje alatt a gyerekek Novákfalván laknak, s láthatóan a tánc, a zene az életük. Vasárnap egy főzőversenyre neveztek be, amire már készülnek.

Ottjártunkkor Lászlóné Pataki Judit családsegítő, személyiségfejlesztő szakember tartott játékos foglalkozást. Mint mondta, olyan játékokat talált ki a gyerekeknek, amelyeknél meghatározó a koncentráció, a figyelem, a kreativitás. A személyiségfejlesztő arra is kíváncsi volt, hogy a gyerekek milyen túl-éléshez szükséges egyéni és csoportos listákat állítanának fel akkor, ha - tegyük fel - egy süllyedő hajón vannak, az óceán kellős közepén. A játéknál fontos a konfliktuskezelés, a logika, s főként a tolerancia, a másik megértése és a saját érvek elfogadtatása.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

A kurzus vezetője megjegyzete: a programsorozat ideje alatt a gyerekek Novákfalván laknak, s láthatóan a tánc, a zene az életük. Vasárnap egy főzőversenyre neveztek be, amire már készülnek.

Ottjártunkkor Lászlóné Pataki Judit családsegítő, személyiségfejlesztő szakember tartott játékos foglalkozást. Mint mondta, olyan játékokat talált ki a gyerekeknek, amelyeknél meghatározó a koncentráció, a figyelem, a kreativitás. A személyiségfejlesztő arra is kíváncsi volt, hogy a gyerekek milyen túl-éléshez szükséges egyéni és csoportos listákat állítanának fel akkor, ha - tegyük fel - egy süllyedő hajón vannak, az óceán kellős közepén. A játéknál fontos a konfliktuskezelés, a logika, s főként a tolerancia, a másik megértése és a saját érvek elfogadtatása.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

Ottjártunkkor Lászlóné Pataki Judit családsegítő, személyiségfejlesztő szakember tartott játékos foglalkozást. Mint mondta, olyan játékokat talált ki a gyerekeknek, amelyeknél meghatározó a koncentráció, a figyelem, a kreativitás. A személyiségfejlesztő arra is kíváncsi volt, hogy a gyerekek milyen túl-éléshez szükséges egyéni és csoportos listákat állítanának fel akkor, ha - tegyük fel - egy süllyedő hajón vannak, az óceán kellős közepén. A játéknál fontos a konfliktuskezelés, a logika, s főként a tolerancia, a másik megértése és a saját érvek elfogadtatása.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

Ottjártunkkor Lászlóné Pataki Judit családsegítő, személyiségfejlesztő szakember tartott játékos foglalkozást. Mint mondta, olyan játékokat talált ki a gyerekeknek, amelyeknél meghatározó a koncentráció, a figyelem, a kreativitás. A személyiségfejlesztő arra is kíváncsi volt, hogy a gyerekek milyen túl-éléshez szükséges egyéni és csoportos listákat állítanának fel akkor, ha - tegyük fel - egy süllyedő hajón vannak, az óceán kellős közepén. A játéknál fontos a konfliktuskezelés, a logika, s főként a tolerancia, a másik megértése és a saját érvek elfogadtatása.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

Az idősebbeknek lehetőségük nyílt arra, hogy egy-egy meghatározott, megkezdett mondatot személyes gondolataikkal, verses formában fejezzenek be.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

A rendezvény 21 résztvevője helyben, szabadidejében úszhat, focizhat, labdázhat, miközben figyeli az életét és a romavilágot gyerekszemmel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!