2006.08.03. 02:26
Illúzióktól mentes szociológiai kutatás
Körkép (na) - Azok a diákok, akik piacképtelen szakokon tanulnak, nincsenek tisztában vele, hogy értéktelen lesz diplomájuk a munkaerőpiacon, derül ki az Echo Survey Szociológiai Kutatóintézet tanulmányából.
A tanulmány szerint kelendőek a mérnöki, főleg a villamos-, gépész-, közlekedésmérnöki, az informatikus, a pénzügyi és számviteli diplomák. Nem kifejezetten piacképesek sok más mellett a marketing, a menedzser, a kommunikáció, a művelődésszervező vagy az európai uniós végzettségek. Ugyancsak igen nehéz elhelyezkedni agrár-, környezet- vagy kertészmérnökként is. Egy-két éve már a jogi diploma sem tekinthető piacképesnek, a pedagógus- s a bölcsészvégzettségek pedig már régen nem azok.
A piacképtelen szakokra járók nem tudják, hogy a diploma, amelyért dolgoznak, értéktelen a munkaerőpiacon. A tanulmány írói úgy gondolják, a főiskolákat és egyetemeket kötelezni kellene, hogy kövessék végzett hallgatóik pályakezdő éveit, és vezessenek statisztikát az elhelyezkedés sikerességéről.
A szociológiai tanulmány szerint a fiatalok a kevésbé elismert oklevél megszerzésével nem javítják munkaerő-piaci esélyeiket. Egyes szakemberek szerint még rontanak is azon, hiszen nem vállalják el a végzettségüknek nem megfelelő munkát, mivel környezetük illúziókat táplál beléjük diplomájuk értékét illetően.
A piacképtelen szakokra járók nem tudják, hogy a diploma, amelyért dolgoznak, értéktelen a munkaerőpiacon. A tanulmány írói úgy gondolják, a főiskolákat és egyetemeket kötelezni kellene, hogy kövessék végzett hallgatóik pályakezdő éveit, és vezessenek statisztikát az elhelyezkedés sikerességéről.
A szociológiai tanulmány szerint a fiatalok a kevésbé elismert oklevél megszerzésével nem javítják munkaerő-piaci esélyeiket. Egyes szakemberek szerint még rontanak is azon, hiszen nem vállalják el a végzettségüknek nem megfelelő munkát, mivel környezetük illúziókat táplál beléjük diplomájuk értékét illetően.
A piacképtelen szakokra járók nem tudják, hogy a diploma, amelyért dolgoznak, értéktelen a munkaerőpiacon. A tanulmány írói úgy gondolják, a főiskolákat és egyetemeket kötelezni kellene, hogy kövessék végzett hallgatóik pályakezdő éveit, és vezessenek statisztikát az elhelyezkedés sikerességéről.
A szociológiai tanulmány szerint a fiatalok a kevésbé elismert oklevél megszerzésével nem javítják munkaerő-piaci esélyeiket. Egyes szakemberek szerint még rontanak is azon, hiszen nem vállalják el a végzettségüknek nem megfelelő munkát, mivel környezetük illúziókat táplál beléjük diplomájuk értékét illetően.
A szociológiai tanulmány szerint a fiatalok a kevésbé elismert oklevél megszerzésével nem javítják munkaerő-piaci esélyeiket. Egyes szakemberek szerint még rontanak is azon, hiszen nem vállalják el a végzettségüknek nem megfelelő munkát, mivel környezetük illúziókat táplál beléjük diplomájuk értékét illetően.
A szociológiai tanulmány szerint a fiatalok a kevésbé elismert oklevél megszerzésével nem javítják munkaerő-piaci esélyeiket. Egyes szakemberek szerint még rontanak is azon, hiszen nem vállalják el a végzettségüknek nem megfelelő munkát, mivel környezetük illúziókat táplál beléjük diplomájuk értékét illetően.