Hírek

2006.08.12. 02:28

Razzia a megye egyetlen le- és felszállóhelyén

Tokorcs (al) - A megyében jelenleg két olyan hely van, ahol a légi járművek legálisan fel- és leszállhatnak. A rendőrség évente ellenőrzi, hogy a pilóták betartják-e a légi szabályokat.

Mórocz Zsolt

Évente többször razziáznak a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedési osztályának munkatársai a megye repülőterein. Pontosabban csak az egyiken, a szombathelyin. Ugyanis a megye másik repülőterét, a tokorcsit (bár itt a füves kifutópályán, hangáron, irányítótornyon kívül még étterem, szálláshely, s fallabdapálya is van) hivatalosan csupán le- és felszállóhelynek hívják.

Mindezt Ferenczi Attila, a megyei főkapitányság közlekedési osztályának fővizsgálója mondja, aki egyben a megye egyetlen légi rendésze. (A légi rendészeti szabályok betartásának ellenőrzésére is kiképezték a közlekedési szakembert.) Tokorcson vagyunk, a szokásos évi razziák egyikén. Itt tudjuk meg, hogy a reptér és az ideiglenes le- és felszállóhely hivatalos minősítése közötti különbség főként a kötelező biztonsági követelményekben mérhető.

Ráadásul az ideiglenesség azt jelenti, hogy évente kell a hatóságokhoz az engedélyért folyamodni. Azt is megtudjuk, hogy a légi rendészeti razzia a különféle dokumentumok meglétének ellenőrzésére irányul. Márpedig papírokból bőven van. A rendőrség pedig leginkább azt kontrollálja, hogy a pilóta rendel- kezik-e érvényes engedéllyel, orvosi papírjai rendben vannak-e. Azt is megnézik, hogy ha utast szállít, azt gazdasági tevékenység céljából teszi-e, avagy pusztán időtöltésből. Az előbbi esetben ugyanis a sétarepültetéshez szükséges engedélyeket is be kell mutatni.

Ferenczi Attila azt azért megjegyzi, hogy a légügyi előírások, szabályok egy része a hatvanas-hetvenes években született, márpedig akkoriban nem volt ennyiféle légi alkalmatosság, mint mostanában.

A rendőrök a razzián a sajtó számára bemutatták a sebességellenőrzésre használt készüléküket, amivel akár magasságot is lehet mérni. Ennek azért van különös jelentősége, mert az érvényes előírások szerint repülőgéppel lakott területen 300, azon kívül 150 méternél alacsonyabban nem szabad repülni. Ezt a szabályt a pilóták gyakran megszegik, erről érkeznek lakossági bejelentések is.

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

Mindezt Ferenczi Attila, a megyei főkapitányság közlekedési osztályának fővizsgálója mondja, aki egyben a megye egyetlen légi rendésze. (A légi rendészeti szabályok betartásának ellenőrzésére is kiképezték a közlekedési szakembert.) Tokorcson vagyunk, a szokásos évi razziák egyikén. Itt tudjuk meg, hogy a reptér és az ideiglenes le- és felszállóhely hivatalos minősítése közötti különbség főként a kötelező biztonsági követelményekben mérhető.

Ráadásul az ideiglenesség azt jelenti, hogy évente kell a hatóságokhoz az engedélyért folyamodni. Azt is megtudjuk, hogy a légi rendészeti razzia a különféle dokumentumok meglétének ellenőrzésére irányul. Márpedig papírokból bőven van. A rendőrség pedig leginkább azt kontrollálja, hogy a pilóta rendel- kezik-e érvényes engedéllyel, orvosi papírjai rendben vannak-e. Azt is megnézik, hogy ha utast szállít, azt gazdasági tevékenység céljából teszi-e, avagy pusztán időtöltésből. Az előbbi esetben ugyanis a sétarepültetéshez szükséges engedélyeket is be kell mutatni.

Ferenczi Attila azt azért megjegyzi, hogy a légügyi előírások, szabályok egy része a hatvanas-hetvenes években született, márpedig akkoriban nem volt ennyiféle légi alkalmatosság, mint mostanában.

A rendőrök a razzián a sajtó számára bemutatták a sebességellenőrzésre használt készüléküket, amivel akár magasságot is lehet mérni. Ennek azért van különös jelentősége, mert az érvényes előírások szerint repülőgéppel lakott területen 300, azon kívül 150 méternél alacsonyabban nem szabad repülni. Ezt a szabályt a pilóták gyakran megszegik, erről érkeznek lakossági bejelentések is.

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

Mindezt Ferenczi Attila, a megyei főkapitányság közlekedési osztályának fővizsgálója mondja, aki egyben a megye egyetlen légi rendésze. (A légi rendészeti szabályok betartásának ellenőrzésére is kiképezték a közlekedési szakembert.) Tokorcson vagyunk, a szokásos évi razziák egyikén. Itt tudjuk meg, hogy a reptér és az ideiglenes le- és felszállóhely hivatalos minősítése közötti különbség főként a kötelező biztonsági követelményekben mérhető.

Ráadásul az ideiglenesség azt jelenti, hogy évente kell a hatóságokhoz az engedélyért folyamodni. Azt is megtudjuk, hogy a légi rendészeti razzia a különféle dokumentumok meglétének ellenőrzésére irányul. Márpedig papírokból bőven van. A rendőrség pedig leginkább azt kontrollálja, hogy a pilóta rendel- kezik-e érvényes engedéllyel, orvosi papírjai rendben vannak-e. Azt is megnézik, hogy ha utast szállít, azt gazdasági tevékenység céljából teszi-e, avagy pusztán időtöltésből. Az előbbi esetben ugyanis a sétarepültetéshez szükséges engedélyeket is be kell mutatni.

Ferenczi Attila azt azért megjegyzi, hogy a légügyi előírások, szabályok egy része a hatvanas-hetvenes években született, márpedig akkoriban nem volt ennyiféle légi alkalmatosság, mint mostanában.

A rendőrök a razzián a sajtó számára bemutatták a sebességellenőrzésre használt készüléküket, amivel akár magasságot is lehet mérni. Ennek azért van különös jelentősége, mert az érvényes előírások szerint repülőgéppel lakott területen 300, azon kívül 150 méternél alacsonyabban nem szabad repülni. Ezt a szabályt a pilóták gyakran megszegik, erről érkeznek lakossági bejelentések is.

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

Ráadásul az ideiglenesség azt jelenti, hogy évente kell a hatóságokhoz az engedélyért folyamodni. Azt is megtudjuk, hogy a légi rendészeti razzia a különféle dokumentumok meglétének ellenőrzésére irányul. Márpedig papírokból bőven van. A rendőrség pedig leginkább azt kontrollálja, hogy a pilóta rendel- kezik-e érvényes engedéllyel, orvosi papírjai rendben vannak-e. Azt is megnézik, hogy ha utast szállít, azt gazdasági tevékenység céljából teszi-e, avagy pusztán időtöltésből. Az előbbi esetben ugyanis a sétarepültetéshez szükséges engedélyeket is be kell mutatni.

Ferenczi Attila azt azért megjegyzi, hogy a légügyi előírások, szabályok egy része a hatvanas-hetvenes években született, márpedig akkoriban nem volt ennyiféle légi alkalmatosság, mint mostanában.

A rendőrök a razzián a sajtó számára bemutatták a sebességellenőrzésre használt készüléküket, amivel akár magasságot is lehet mérni. Ennek azért van különös jelentősége, mert az érvényes előírások szerint repülőgéppel lakott területen 300, azon kívül 150 méternél alacsonyabban nem szabad repülni. Ezt a szabályt a pilóták gyakran megszegik, erről érkeznek lakossági bejelentések is.

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

Ráadásul az ideiglenesség azt jelenti, hogy évente kell a hatóságokhoz az engedélyért folyamodni. Azt is megtudjuk, hogy a légi rendészeti razzia a különféle dokumentumok meglétének ellenőrzésére irányul. Márpedig papírokból bőven van. A rendőrség pedig leginkább azt kontrollálja, hogy a pilóta rendel- kezik-e érvényes engedéllyel, orvosi papírjai rendben vannak-e. Azt is megnézik, hogy ha utast szállít, azt gazdasági tevékenység céljából teszi-e, avagy pusztán időtöltésből. Az előbbi esetben ugyanis a sétarepültetéshez szükséges engedélyeket is be kell mutatni.

Ferenczi Attila azt azért megjegyzi, hogy a légügyi előírások, szabályok egy része a hatvanas-hetvenes években született, márpedig akkoriban nem volt ennyiféle légi alkalmatosság, mint mostanában.

A rendőrök a razzián a sajtó számára bemutatták a sebességellenőrzésre használt készüléküket, amivel akár magasságot is lehet mérni. Ennek azért van különös jelentősége, mert az érvényes előírások szerint repülőgéppel lakott területen 300, azon kívül 150 méternél alacsonyabban nem szabad repülni. Ezt a szabályt a pilóták gyakran megszegik, erről érkeznek lakossági bejelentések is.

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

Ferenczi Attila azt azért megjegyzi, hogy a légügyi előírások, szabályok egy része a hatvanas-hetvenes években született, márpedig akkoriban nem volt ennyiféle légi alkalmatosság, mint mostanában.

A rendőrök a razzián a sajtó számára bemutatták a sebességellenőrzésre használt készüléküket, amivel akár magasságot is lehet mérni. Ennek azért van különös jelentősége, mert az érvényes előírások szerint repülőgéppel lakott területen 300, azon kívül 150 méternél alacsonyabban nem szabad repülni. Ezt a szabályt a pilóták gyakran megszegik, erről érkeznek lakossági bejelentések is.

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

Ferenczi Attila azt azért megjegyzi, hogy a légügyi előírások, szabályok egy része a hatvanas-hetvenes években született, márpedig akkoriban nem volt ennyiféle légi alkalmatosság, mint mostanában.

A rendőrök a razzián a sajtó számára bemutatták a sebességellenőrzésre használt készüléküket, amivel akár magasságot is lehet mérni. Ennek azért van különös jelentősége, mert az érvényes előírások szerint repülőgéppel lakott területen 300, azon kívül 150 méternél alacsonyabban nem szabad repülni. Ezt a szabályt a pilóták gyakran megszegik, erről érkeznek lakossági bejelentések is.

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

A rendőrök a razzián a sajtó számára bemutatták a sebességellenőrzésre használt készüléküket, amivel akár magasságot is lehet mérni. Ennek azért van különös jelentősége, mert az érvényes előírások szerint repülőgéppel lakott területen 300, azon kívül 150 méternél alacsonyabban nem szabad repülni. Ezt a szabályt a pilóták gyakran megszegik, erről érkeznek lakossági bejelentések is.

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

A rendőrök a razzián a sajtó számára bemutatták a sebességellenőrzésre használt készüléküket, amivel akár magasságot is lehet mérni. Ennek azért van különös jelentősége, mert az érvényes előírások szerint repülőgéppel lakott területen 300, azon kívül 150 méternél alacsonyabban nem szabad repülni. Ezt a szabályt a pilóták gyakran megszegik, erről érkeznek lakossági bejelentések is.

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

A rendőrség szerint szerencsés lenne, ha az alacsonyan repülő gépről, annak pontos lajstromjeléről videofelvétel készülne. Ugyanis a Hungarocontrol (a légi irányítást végző felelős szervezet) hatvan napig elraktározza a magyar légtérben közlekedő gépek adatait. Így a megfelelő bizonyítékok beszerzése után a rendőrség szabálysértési feljelentést tehet a Polgári Légügyi Hatóságnál. A légügyi jogszabályok és előírások egy része még a hatvanas években született

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!