2006.08.23. 02:29
Segítség a bajban
Szombathely - Októbertől az ajtókon kopogtatnak a Pálos Károly Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat szakemberei, többek között arról érdeklődve, hogy a családok rendelkeznek-e természetes támasszal.
A családsegítő szolgálat tevékenysége igen sokrétű: feladataik közé tartozik a krízishelyzethez vezető okok megelőzése és megszüntetése, információt biztosítanak, jogi, pszichológiai és orvosi tanácsot nyújtanak, közreműködnek a munkaközvetítésben, segítik a hivatalos ügyek intézését, életvezetési tanácsokat nyújtanak egyéneknek és családoknak, valamint egyéni, pár és családterápiás támogatásokat is kínálnak. Továbbá csoport- és klubfoglalkozásokat is tartanak, ezen a téren is színes a paletta: a baba-mama kluboktól kezdve a gyermek és ifjúsági klubokon át az idős, magányos emberek számára szervezett foglalkozásokig minden megtalálható. Most azonban új dologgal is próbálkoznak: a családsegítő kérdőíves kutatást tervez a város egész területén.
- A kérdések többek között arra vonatkoznak, hogy vannak-e problémáik, nehézségeik a lakosoknak, s ha igen, akkor tudják-e, hová fordulhatnak segítségért, megosztanák-e egyáltalán más emberekkel a gondjaikat, illetve ismerik-e a szolgálat tevékenységét - sorolja fel a kérdéseket Simon Zsuzsa szociológus. - Fontos kérdés volt a nyári próbakérdőívünkön, hogy mi jut eszükbe az embe-reknek arról a szóról, hogy családsegítő szolgálat. Sajnos ennek még mindig van sztereotíp jellege, ugyanis a legtöbben amikor meghallották, arra gondoltak, hogy szegény családoknak nyújtunk anyagi segítséget.
A próbakérdőívvel a szolgálat nyáron harminc embert keresett meg, akik válaszoltak a szakemberek feltett kérdéseire.
Némethné Bogáth Andrea intézményvezető elmondta, hogy október elseje után elkezdődik az igazi kérdőíves felmérés is. Természetesen a szolgálatnak arra nincsen kapacitása, hogy a város teljes lakosságát, vagyis körülbelül nyolcvanezer embert megkérdezzen, ők azt mondják, hogy az első körben a lakosság öt százalékának a megkérdezése a cél.
- A kopogtatószolgálatnak kettős célja van - ecseteli az intézményvezető -, egyrészt igényfelmérés jellegű: megnézzük, hogy mit szeretnének az emberek, milyen problémák foglalkoztatják őket, ezen igényekre megpróbálunk vála-szokat találni. Előfordulhat, hogy bővítjük majd a szolgáltatásaink körét új klubokkal és új csoportos foglalkozásokkal. Másrészt pedig a már meglévő szolgáltatásainkról szeretnénk informálni a felkeresett lakosokat, ugyanis kiderült, hogy keveset tudnak a szolgálat munkájáról.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
- A kérdések többek között arra vonatkoznak, hogy vannak-e problémáik, nehézségeik a lakosoknak, s ha igen, akkor tudják-e, hová fordulhatnak segítségért, megosztanák-e egyáltalán más emberekkel a gondjaikat, illetve ismerik-e a szolgálat tevékenységét - sorolja fel a kérdéseket Simon Zsuzsa szociológus. - Fontos kérdés volt a nyári próbakérdőívünkön, hogy mi jut eszükbe az embe-reknek arról a szóról, hogy családsegítő szolgálat. Sajnos ennek még mindig van sztereotíp jellege, ugyanis a legtöbben amikor meghallották, arra gondoltak, hogy szegény családoknak nyújtunk anyagi segítséget.
A próbakérdőívvel a szolgálat nyáron harminc embert keresett meg, akik válaszoltak a szakemberek feltett kérdéseire.
Némethné Bogáth Andrea intézményvezető elmondta, hogy október elseje után elkezdődik az igazi kérdőíves felmérés is. Természetesen a szolgálatnak arra nincsen kapacitása, hogy a város teljes lakosságát, vagyis körülbelül nyolcvanezer embert megkérdezzen, ők azt mondják, hogy az első körben a lakosság öt százalékának a megkérdezése a cél.
- A kopogtatószolgálatnak kettős célja van - ecseteli az intézményvezető -, egyrészt igényfelmérés jellegű: megnézzük, hogy mit szeretnének az emberek, milyen problémák foglalkoztatják őket, ezen igényekre megpróbálunk vála-szokat találni. Előfordulhat, hogy bővítjük majd a szolgáltatásaink körét új klubokkal és új csoportos foglalkozásokkal. Másrészt pedig a már meglévő szolgáltatásainkról szeretnénk informálni a felkeresett lakosokat, ugyanis kiderült, hogy keveset tudnak a szolgálat munkájáról.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
- A kérdések többek között arra vonatkoznak, hogy vannak-e problémáik, nehézségeik a lakosoknak, s ha igen, akkor tudják-e, hová fordulhatnak segítségért, megosztanák-e egyáltalán más emberekkel a gondjaikat, illetve ismerik-e a szolgálat tevékenységét - sorolja fel a kérdéseket Simon Zsuzsa szociológus. - Fontos kérdés volt a nyári próbakérdőívünkön, hogy mi jut eszükbe az embe-reknek arról a szóról, hogy családsegítő szolgálat. Sajnos ennek még mindig van sztereotíp jellege, ugyanis a legtöbben amikor meghallották, arra gondoltak, hogy szegény családoknak nyújtunk anyagi segítséget.
A próbakérdőívvel a szolgálat nyáron harminc embert keresett meg, akik válaszoltak a szakemberek feltett kérdéseire.
Némethné Bogáth Andrea intézményvezető elmondta, hogy október elseje után elkezdődik az igazi kérdőíves felmérés is. Természetesen a szolgálatnak arra nincsen kapacitása, hogy a város teljes lakosságát, vagyis körülbelül nyolcvanezer embert megkérdezzen, ők azt mondják, hogy az első körben a lakosság öt százalékának a megkérdezése a cél.
- A kopogtatószolgálatnak kettős célja van - ecseteli az intézményvezető -, egyrészt igényfelmérés jellegű: megnézzük, hogy mit szeretnének az emberek, milyen problémák foglalkoztatják őket, ezen igényekre megpróbálunk vála-szokat találni. Előfordulhat, hogy bővítjük majd a szolgáltatásaink körét új klubokkal és új csoportos foglalkozásokkal. Másrészt pedig a már meglévő szolgáltatásainkról szeretnénk informálni a felkeresett lakosokat, ugyanis kiderült, hogy keveset tudnak a szolgálat munkájáról.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
A próbakérdőívvel a szolgálat nyáron harminc embert keresett meg, akik válaszoltak a szakemberek feltett kérdéseire.
Némethné Bogáth Andrea intézményvezető elmondta, hogy október elseje után elkezdődik az igazi kérdőíves felmérés is. Természetesen a szolgálatnak arra nincsen kapacitása, hogy a város teljes lakosságát, vagyis körülbelül nyolcvanezer embert megkérdezzen, ők azt mondják, hogy az első körben a lakosság öt százalékának a megkérdezése a cél.
- A kopogtatószolgálatnak kettős célja van - ecseteli az intézményvezető -, egyrészt igényfelmérés jellegű: megnézzük, hogy mit szeretnének az emberek, milyen problémák foglalkoztatják őket, ezen igényekre megpróbálunk vála-szokat találni. Előfordulhat, hogy bővítjük majd a szolgáltatásaink körét új klubokkal és új csoportos foglalkozásokkal. Másrészt pedig a már meglévő szolgáltatásainkról szeretnénk informálni a felkeresett lakosokat, ugyanis kiderült, hogy keveset tudnak a szolgálat munkájáról.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
A próbakérdőívvel a szolgálat nyáron harminc embert keresett meg, akik válaszoltak a szakemberek feltett kérdéseire.
Némethné Bogáth Andrea intézményvezető elmondta, hogy október elseje után elkezdődik az igazi kérdőíves felmérés is. Természetesen a szolgálatnak arra nincsen kapacitása, hogy a város teljes lakosságát, vagyis körülbelül nyolcvanezer embert megkérdezzen, ők azt mondják, hogy az első körben a lakosság öt százalékának a megkérdezése a cél.
- A kopogtatószolgálatnak kettős célja van - ecseteli az intézményvezető -, egyrészt igényfelmérés jellegű: megnézzük, hogy mit szeretnének az emberek, milyen problémák foglalkoztatják őket, ezen igényekre megpróbálunk vála-szokat találni. Előfordulhat, hogy bővítjük majd a szolgáltatásaink körét új klubokkal és új csoportos foglalkozásokkal. Másrészt pedig a már meglévő szolgáltatásainkról szeretnénk informálni a felkeresett lakosokat, ugyanis kiderült, hogy keveset tudnak a szolgálat munkájáról.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
Némethné Bogáth Andrea intézményvezető elmondta, hogy október elseje után elkezdődik az igazi kérdőíves felmérés is. Természetesen a szolgálatnak arra nincsen kapacitása, hogy a város teljes lakosságát, vagyis körülbelül nyolcvanezer embert megkérdezzen, ők azt mondják, hogy az első körben a lakosság öt százalékának a megkérdezése a cél.
- A kopogtatószolgálatnak kettős célja van - ecseteli az intézményvezető -, egyrészt igényfelmérés jellegű: megnézzük, hogy mit szeretnének az emberek, milyen problémák foglalkoztatják őket, ezen igényekre megpróbálunk vála-szokat találni. Előfordulhat, hogy bővítjük majd a szolgáltatásaink körét új klubokkal és új csoportos foglalkozásokkal. Másrészt pedig a már meglévő szolgáltatásainkról szeretnénk informálni a felkeresett lakosokat, ugyanis kiderült, hogy keveset tudnak a szolgálat munkájáról.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
Némethné Bogáth Andrea intézményvezető elmondta, hogy október elseje után elkezdődik az igazi kérdőíves felmérés is. Természetesen a szolgálatnak arra nincsen kapacitása, hogy a város teljes lakosságát, vagyis körülbelül nyolcvanezer embert megkérdezzen, ők azt mondják, hogy az első körben a lakosság öt százalékának a megkérdezése a cél.
- A kopogtatószolgálatnak kettős célja van - ecseteli az intézményvezető -, egyrészt igényfelmérés jellegű: megnézzük, hogy mit szeretnének az emberek, milyen problémák foglalkoztatják őket, ezen igényekre megpróbálunk vála-szokat találni. Előfordulhat, hogy bővítjük majd a szolgáltatásaink körét új klubokkal és új csoportos foglalkozásokkal. Másrészt pedig a már meglévő szolgáltatásainkról szeretnénk informálni a felkeresett lakosokat, ugyanis kiderült, hogy keveset tudnak a szolgálat munkájáról.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
- A kopogtatószolgálatnak kettős célja van - ecseteli az intézményvezető -, egyrészt igényfelmérés jellegű: megnézzük, hogy mit szeretnének az emberek, milyen problémák foglalkoztatják őket, ezen igényekre megpróbálunk vála-szokat találni. Előfordulhat, hogy bővítjük majd a szolgáltatásaink körét új klubokkal és új csoportos foglalkozásokkal. Másrészt pedig a már meglévő szolgáltatásainkról szeretnénk informálni a felkeresett lakosokat, ugyanis kiderült, hogy keveset tudnak a szolgálat munkájáról.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
- A kopogtatószolgálatnak kettős célja van - ecseteli az intézményvezető -, egyrészt igényfelmérés jellegű: megnézzük, hogy mit szeretnének az emberek, milyen problémák foglalkoztatják őket, ezen igényekre megpróbálunk vála-szokat találni. Előfordulhat, hogy bővítjük majd a szolgáltatásaink körét új klubokkal és új csoportos foglalkozásokkal. Másrészt pedig a már meglévő szolgáltatásainkról szeretnénk informálni a felkeresett lakosokat, ugyanis kiderült, hogy keveset tudnak a szolgálat munkájáról.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
Az intézményvezető szerint a legnagyobb probléma, hogy az emberek nem tudják, hová fordulhatnak a gondjaikkal. A problémával küzdő egyén a természetes támaszai segítségét veszi igénybe, tehát közeli rokonhoz, ismerőshöz vagy baráthoz fordul. Azonban előfordul, hogy a támaszok nem is léteznek, ez esetben léphetnek közbe a mesterséges támaszok, ilyen például a családsegítő szolgálat is.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
- Ehhez azonban az kell, hogy az emberek tisztában legyenek a lehetőségekkel, és felkeressék intézményünket - mondja a vezető.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.
- Mi önkéntes szolgálat vagyunk, s csak akkor megyünk ki a családokhoz, ha hívnak bennünket. Sok mindenben segíthetünk: voltak olyanok, akik azért kerestek meg minket, hogy adjunk tanácsot abban, melyik a leggyermekbarátabb lakótelep, de életvezetési tanácsokkal is szolgálhatunk.