2006.09.30. 02:28
Kedvező lehetőségeket lát az integrációban
Szentgotthárd - Több mint ezer diák és 120 pedagógus - értük felel az integrált szentgotthárdi oktatási intézmény (a gimnázium, a két általános iskola és a zeneiskola) új igazgatója, Pénzes Tibor.
- Milyen érzés abból a gimnáziumból vezetni egy mamutintézményt, ahol di-ákoskodott? Könnyebb a helyzete, mintha külsős lett volna?
- Felemelő érzés, és a döntést, hogy megpályázom a Szentgotthárdi Integrált Oktatási Intézmény (SZOI) vezetői posztját, ez is motiválta. A késztetés akkor alakult ki bennem igazán, amikor a budapesti műszaki egyetemre jártam a közoktatási vezetőképzésre: ki akartam próbálni gyakorlatban is a tanultakat. A kollégák biztattak, hogy vállaljam a megmérettetést, s ez már válasz is a kérdésre: könnyebb volt a helyzetem, mert ismertek, és néhányan tanítottak is közülük. A legfőbb ok mégis az volt, hogy én hittem az integrációban: fantáziát, lehetőséget láttam a kisvárosi szinten mamutintézmény vezetésében.
- Pedig az előnyeiről eddig nem sokat hallottunk.
- Gazdasági szempontból mindenképpen előnyös, hiszen költségtakarékosabban működünk - ez a legtöbbször hangoztatott érv, én azonban fel tudok sorakoztatni szakmaiakat is. Az új közoktatási törvény megkönnyíti az ilyen intézmények dolgát, és hiszem, hogy ez országos tendencia lesz, amelyben mi úttörőnek számítunk. Az egyik legfontosabb előnye az SZOI-nak az áttanítás. A nagy intézményben minden tanár megtalálja a helyét, és ez előnyösebb a diákoknak is. Megoldódik a szakos ellátottság, az a régi probléma, hogy a kevés óraszámú tantárgyak, mint a rajz, ének, nálunk teljes foglalkoztatást adnak a pedagógusnak, hiszen nemcsak a gimnáziumban, hanem a két általános iskolában is adhat órát. Megoldódik a speciális képzések problémája, mint például a gyógytestnevelés. Szükség van rá, de eddig a diákoknak ez délutáni elfoglaltságot jelentett, amihez nem mindig volt kedvük, energiájuk. Most azonban a gyógytestnevelés is az órarend része, nem jelent pluszterhet sem a pedagógusnak, sem a diáknak, emelkedett is azóta a létszám. Ugyanez a helyzet a fejlesztőpedagógussal vagy a logopédussal, most szeretnénk beiskolázni egy kollégát logopédia szakra, hogy ez a szolgáltatás is megoldódjon. A SZOI másik előnye, hogy a nagy volumenű, sokmilliós pályázatokon nagyobb eséllyel szerepelhetünk, hiszen ezer diák és 120 pedagógus már a létszámánál fogva is nagyobb súllyal esik latba. Az első nyertes pályázatunk a kompetenciaalapú oktatással kapcsolatos: a gimnáziumban indítandó projekthez 18 millió forintot nyertünk EU-s és állami támogatásból. 5,4 millió forintot eszközbeszerzésre fordíthatunk. Három tantermet szeretnénk berendezni, amelyek biztosítják a digitális oktatás alapjait: interaktív táblákkal, projektorokkal, számítógépekkel.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Felemelő érzés, és a döntést, hogy megpályázom a Szentgotthárdi Integrált Oktatási Intézmény (SZOI) vezetői posztját, ez is motiválta. A késztetés akkor alakult ki bennem igazán, amikor a budapesti műszaki egyetemre jártam a közoktatási vezetőképzésre: ki akartam próbálni gyakorlatban is a tanultakat. A kollégák biztattak, hogy vállaljam a megmérettetést, s ez már válasz is a kérdésre: könnyebb volt a helyzetem, mert ismertek, és néhányan tanítottak is közülük. A legfőbb ok mégis az volt, hogy én hittem az integrációban: fantáziát, lehetőséget láttam a kisvárosi szinten mamutintézmény vezetésében.
- Pedig az előnyeiről eddig nem sokat hallottunk.
- Gazdasági szempontból mindenképpen előnyös, hiszen költségtakarékosabban működünk - ez a legtöbbször hangoztatott érv, én azonban fel tudok sorakoztatni szakmaiakat is. Az új közoktatási törvény megkönnyíti az ilyen intézmények dolgát, és hiszem, hogy ez országos tendencia lesz, amelyben mi úttörőnek számítunk. Az egyik legfontosabb előnye az SZOI-nak az áttanítás. A nagy intézményben minden tanár megtalálja a helyét, és ez előnyösebb a diákoknak is. Megoldódik a szakos ellátottság, az a régi probléma, hogy a kevés óraszámú tantárgyak, mint a rajz, ének, nálunk teljes foglalkoztatást adnak a pedagógusnak, hiszen nemcsak a gimnáziumban, hanem a két általános iskolában is adhat órát. Megoldódik a speciális képzések problémája, mint például a gyógytestnevelés. Szükség van rá, de eddig a diákoknak ez délutáni elfoglaltságot jelentett, amihez nem mindig volt kedvük, energiájuk. Most azonban a gyógytestnevelés is az órarend része, nem jelent pluszterhet sem a pedagógusnak, sem a diáknak, emelkedett is azóta a létszám. Ugyanez a helyzet a fejlesztőpedagógussal vagy a logopédussal, most szeretnénk beiskolázni egy kollégát logopédia szakra, hogy ez a szolgáltatás is megoldódjon. A SZOI másik előnye, hogy a nagy volumenű, sokmilliós pályázatokon nagyobb eséllyel szerepelhetünk, hiszen ezer diák és 120 pedagógus már a létszámánál fogva is nagyobb súllyal esik latba. Az első nyertes pályázatunk a kompetenciaalapú oktatással kapcsolatos: a gimnáziumban indítandó projekthez 18 millió forintot nyertünk EU-s és állami támogatásból. 5,4 millió forintot eszközbeszerzésre fordíthatunk. Három tantermet szeretnénk berendezni, amelyek biztosítják a digitális oktatás alapjait: interaktív táblákkal, projektorokkal, számítógépekkel.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Felemelő érzés, és a döntést, hogy megpályázom a Szentgotthárdi Integrált Oktatási Intézmény (SZOI) vezetői posztját, ez is motiválta. A késztetés akkor alakult ki bennem igazán, amikor a budapesti műszaki egyetemre jártam a közoktatási vezetőképzésre: ki akartam próbálni gyakorlatban is a tanultakat. A kollégák biztattak, hogy vállaljam a megmérettetést, s ez már válasz is a kérdésre: könnyebb volt a helyzetem, mert ismertek, és néhányan tanítottak is közülük. A legfőbb ok mégis az volt, hogy én hittem az integrációban: fantáziát, lehetőséget láttam a kisvárosi szinten mamutintézmény vezetésében.
- Pedig az előnyeiről eddig nem sokat hallottunk.
- Gazdasági szempontból mindenképpen előnyös, hiszen költségtakarékosabban működünk - ez a legtöbbször hangoztatott érv, én azonban fel tudok sorakoztatni szakmaiakat is. Az új közoktatási törvény megkönnyíti az ilyen intézmények dolgát, és hiszem, hogy ez országos tendencia lesz, amelyben mi úttörőnek számítunk. Az egyik legfontosabb előnye az SZOI-nak az áttanítás. A nagy intézményben minden tanár megtalálja a helyét, és ez előnyösebb a diákoknak is. Megoldódik a szakos ellátottság, az a régi probléma, hogy a kevés óraszámú tantárgyak, mint a rajz, ének, nálunk teljes foglalkoztatást adnak a pedagógusnak, hiszen nemcsak a gimnáziumban, hanem a két általános iskolában is adhat órát. Megoldódik a speciális képzések problémája, mint például a gyógytestnevelés. Szükség van rá, de eddig a diákoknak ez délutáni elfoglaltságot jelentett, amihez nem mindig volt kedvük, energiájuk. Most azonban a gyógytestnevelés is az órarend része, nem jelent pluszterhet sem a pedagógusnak, sem a diáknak, emelkedett is azóta a létszám. Ugyanez a helyzet a fejlesztőpedagógussal vagy a logopédussal, most szeretnénk beiskolázni egy kollégát logopédia szakra, hogy ez a szolgáltatás is megoldódjon. A SZOI másik előnye, hogy a nagy volumenű, sokmilliós pályázatokon nagyobb eséllyel szerepelhetünk, hiszen ezer diák és 120 pedagógus már a létszámánál fogva is nagyobb súllyal esik latba. Az első nyertes pályázatunk a kompetenciaalapú oktatással kapcsolatos: a gimnáziumban indítandó projekthez 18 millió forintot nyertünk EU-s és állami támogatásból. 5,4 millió forintot eszközbeszerzésre fordíthatunk. Három tantermet szeretnénk berendezni, amelyek biztosítják a digitális oktatás alapjait: interaktív táblákkal, projektorokkal, számítógépekkel.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Pedig az előnyeiről eddig nem sokat hallottunk.
- Gazdasági szempontból mindenképpen előnyös, hiszen költségtakarékosabban működünk - ez a legtöbbször hangoztatott érv, én azonban fel tudok sorakoztatni szakmaiakat is. Az új közoktatási törvény megkönnyíti az ilyen intézmények dolgát, és hiszem, hogy ez országos tendencia lesz, amelyben mi úttörőnek számítunk. Az egyik legfontosabb előnye az SZOI-nak az áttanítás. A nagy intézményben minden tanár megtalálja a helyét, és ez előnyösebb a diákoknak is. Megoldódik a szakos ellátottság, az a régi probléma, hogy a kevés óraszámú tantárgyak, mint a rajz, ének, nálunk teljes foglalkoztatást adnak a pedagógusnak, hiszen nemcsak a gimnáziumban, hanem a két általános iskolában is adhat órát. Megoldódik a speciális képzések problémája, mint például a gyógytestnevelés. Szükség van rá, de eddig a diákoknak ez délutáni elfoglaltságot jelentett, amihez nem mindig volt kedvük, energiájuk. Most azonban a gyógytestnevelés is az órarend része, nem jelent pluszterhet sem a pedagógusnak, sem a diáknak, emelkedett is azóta a létszám. Ugyanez a helyzet a fejlesztőpedagógussal vagy a logopédussal, most szeretnénk beiskolázni egy kollégát logopédia szakra, hogy ez a szolgáltatás is megoldódjon. A SZOI másik előnye, hogy a nagy volumenű, sokmilliós pályázatokon nagyobb eséllyel szerepelhetünk, hiszen ezer diák és 120 pedagógus már a létszámánál fogva is nagyobb súllyal esik latba. Az első nyertes pályázatunk a kompetenciaalapú oktatással kapcsolatos: a gimnáziumban indítandó projekthez 18 millió forintot nyertünk EU-s és állami támogatásból. 5,4 millió forintot eszközbeszerzésre fordíthatunk. Három tantermet szeretnénk berendezni, amelyek biztosítják a digitális oktatás alapjait: interaktív táblákkal, projektorokkal, számítógépekkel.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Pedig az előnyeiről eddig nem sokat hallottunk.
- Gazdasági szempontból mindenképpen előnyös, hiszen költségtakarékosabban működünk - ez a legtöbbször hangoztatott érv, én azonban fel tudok sorakoztatni szakmaiakat is. Az új közoktatási törvény megkönnyíti az ilyen intézmények dolgát, és hiszem, hogy ez országos tendencia lesz, amelyben mi úttörőnek számítunk. Az egyik legfontosabb előnye az SZOI-nak az áttanítás. A nagy intézményben minden tanár megtalálja a helyét, és ez előnyösebb a diákoknak is. Megoldódik a szakos ellátottság, az a régi probléma, hogy a kevés óraszámú tantárgyak, mint a rajz, ének, nálunk teljes foglalkoztatást adnak a pedagógusnak, hiszen nemcsak a gimnáziumban, hanem a két általános iskolában is adhat órát. Megoldódik a speciális képzések problémája, mint például a gyógytestnevelés. Szükség van rá, de eddig a diákoknak ez délutáni elfoglaltságot jelentett, amihez nem mindig volt kedvük, energiájuk. Most azonban a gyógytestnevelés is az órarend része, nem jelent pluszterhet sem a pedagógusnak, sem a diáknak, emelkedett is azóta a létszám. Ugyanez a helyzet a fejlesztőpedagógussal vagy a logopédussal, most szeretnénk beiskolázni egy kollégát logopédia szakra, hogy ez a szolgáltatás is megoldódjon. A SZOI másik előnye, hogy a nagy volumenű, sokmilliós pályázatokon nagyobb eséllyel szerepelhetünk, hiszen ezer diák és 120 pedagógus már a létszámánál fogva is nagyobb súllyal esik latba. Az első nyertes pályázatunk a kompetenciaalapú oktatással kapcsolatos: a gimnáziumban indítandó projekthez 18 millió forintot nyertünk EU-s és állami támogatásból. 5,4 millió forintot eszközbeszerzésre fordíthatunk. Három tantermet szeretnénk berendezni, amelyek biztosítják a digitális oktatás alapjait: interaktív táblákkal, projektorokkal, számítógépekkel.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Pedig az előnyeiről eddig nem sokat hallottunk.
- Gazdasági szempontból mindenképpen előnyös, hiszen költségtakarékosabban működünk - ez a legtöbbször hangoztatott érv, én azonban fel tudok sorakoztatni szakmaiakat is. Az új közoktatási törvény megkönnyíti az ilyen intézmények dolgát, és hiszem, hogy ez országos tendencia lesz, amelyben mi úttörőnek számítunk. Az egyik legfontosabb előnye az SZOI-nak az áttanítás. A nagy intézményben minden tanár megtalálja a helyét, és ez előnyösebb a diákoknak is. Megoldódik a szakos ellátottság, az a régi probléma, hogy a kevés óraszámú tantárgyak, mint a rajz, ének, nálunk teljes foglalkoztatást adnak a pedagógusnak, hiszen nemcsak a gimnáziumban, hanem a két általános iskolában is adhat órát. Megoldódik a speciális képzések problémája, mint például a gyógytestnevelés. Szükség van rá, de eddig a diákoknak ez délutáni elfoglaltságot jelentett, amihez nem mindig volt kedvük, energiájuk. Most azonban a gyógytestnevelés is az órarend része, nem jelent pluszterhet sem a pedagógusnak, sem a diáknak, emelkedett is azóta a létszám. Ugyanez a helyzet a fejlesztőpedagógussal vagy a logopédussal, most szeretnénk beiskolázni egy kollégát logopédia szakra, hogy ez a szolgáltatás is megoldódjon. A SZOI másik előnye, hogy a nagy volumenű, sokmilliós pályázatokon nagyobb eséllyel szerepelhetünk, hiszen ezer diák és 120 pedagógus már a létszámánál fogva is nagyobb súllyal esik latba. Az első nyertes pályázatunk a kompetenciaalapú oktatással kapcsolatos: a gimnáziumban indítandó projekthez 18 millió forintot nyertünk EU-s és állami támogatásból. 5,4 millió forintot eszközbeszerzésre fordíthatunk. Három tantermet szeretnénk berendezni, amelyek biztosítják a digitális oktatás alapjait: interaktív táblákkal, projektorokkal, számítógépekkel.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Pedig az előnyeiről eddig nem sokat hallottunk.
- Gazdasági szempontból mindenképpen előnyös, hiszen költségtakarékosabban működünk - ez a legtöbbször hangoztatott érv, én azonban fel tudok sorakoztatni szakmaiakat is. Az új közoktatási törvény megkönnyíti az ilyen intézmények dolgát, és hiszem, hogy ez országos tendencia lesz, amelyben mi úttörőnek számítunk. Az egyik legfontosabb előnye az SZOI-nak az áttanítás. A nagy intézményben minden tanár megtalálja a helyét, és ez előnyösebb a diákoknak is. Megoldódik a szakos ellátottság, az a régi probléma, hogy a kevés óraszámú tantárgyak, mint a rajz, ének, nálunk teljes foglalkoztatást adnak a pedagógusnak, hiszen nemcsak a gimnáziumban, hanem a két általános iskolában is adhat órát. Megoldódik a speciális képzések problémája, mint például a gyógytestnevelés. Szükség van rá, de eddig a diákoknak ez délutáni elfoglaltságot jelentett, amihez nem mindig volt kedvük, energiájuk. Most azonban a gyógytestnevelés is az órarend része, nem jelent pluszterhet sem a pedagógusnak, sem a diáknak, emelkedett is azóta a létszám. Ugyanez a helyzet a fejlesztőpedagógussal vagy a logopédussal, most szeretnénk beiskolázni egy kollégát logopédia szakra, hogy ez a szolgáltatás is megoldódjon. A SZOI másik előnye, hogy a nagy volumenű, sokmilliós pályázatokon nagyobb eséllyel szerepelhetünk, hiszen ezer diák és 120 pedagógus már a létszámánál fogva is nagyobb súllyal esik latba. Az első nyertes pályázatunk a kompetenciaalapú oktatással kapcsolatos: a gimnáziumban indítandó projekthez 18 millió forintot nyertünk EU-s és állami támogatásból. 5,4 millió forintot eszközbeszerzésre fordíthatunk. Három tantermet szeretnénk berendezni, amelyek biztosítják a digitális oktatás alapjait: interaktív táblákkal, projektorokkal, számítógépekkel.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Gazdasági szempontból mindenképpen előnyös, hiszen költségtakarékosabban működünk - ez a legtöbbször hangoztatott érv, én azonban fel tudok sorakoztatni szakmaiakat is. Az új közoktatási törvény megkönnyíti az ilyen intézmények dolgát, és hiszem, hogy ez országos tendencia lesz, amelyben mi úttörőnek számítunk. Az egyik legfontosabb előnye az SZOI-nak az áttanítás. A nagy intézményben minden tanár megtalálja a helyét, és ez előnyösebb a diákoknak is. Megoldódik a szakos ellátottság, az a régi probléma, hogy a kevés óraszámú tantárgyak, mint a rajz, ének, nálunk teljes foglalkoztatást adnak a pedagógusnak, hiszen nemcsak a gimnáziumban, hanem a két általános iskolában is adhat órát. Megoldódik a speciális képzések problémája, mint például a gyógytestnevelés. Szükség van rá, de eddig a diákoknak ez délutáni elfoglaltságot jelentett, amihez nem mindig volt kedvük, energiájuk. Most azonban a gyógytestnevelés is az órarend része, nem jelent pluszterhet sem a pedagógusnak, sem a diáknak, emelkedett is azóta a létszám. Ugyanez a helyzet a fejlesztőpedagógussal vagy a logopédussal, most szeretnénk beiskolázni egy kollégát logopédia szakra, hogy ez a szolgáltatás is megoldódjon. A SZOI másik előnye, hogy a nagy volumenű, sokmilliós pályázatokon nagyobb eséllyel szerepelhetünk, hiszen ezer diák és 120 pedagógus már a létszámánál fogva is nagyobb súllyal esik latba. Az első nyertes pályázatunk a kompetenciaalapú oktatással kapcsolatos: a gimnáziumban indítandó projekthez 18 millió forintot nyertünk EU-s és állami támogatásból. 5,4 millió forintot eszközbeszerzésre fordíthatunk. Három tantermet szeretnénk berendezni, amelyek biztosítják a digitális oktatás alapjait: interaktív táblákkal, projektorokkal, számítógépekkel.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Gazdasági szempontból mindenképpen előnyös, hiszen költségtakarékosabban működünk - ez a legtöbbször hangoztatott érv, én azonban fel tudok sorakoztatni szakmaiakat is. Az új közoktatási törvény megkönnyíti az ilyen intézmények dolgát, és hiszem, hogy ez országos tendencia lesz, amelyben mi úttörőnek számítunk. Az egyik legfontosabb előnye az SZOI-nak az áttanítás. A nagy intézményben minden tanár megtalálja a helyét, és ez előnyösebb a diákoknak is. Megoldódik a szakos ellátottság, az a régi probléma, hogy a kevés óraszámú tantárgyak, mint a rajz, ének, nálunk teljes foglalkoztatást adnak a pedagógusnak, hiszen nemcsak a gimnáziumban, hanem a két általános iskolában is adhat órát. Megoldódik a speciális képzések problémája, mint például a gyógytestnevelés. Szükség van rá, de eddig a diákoknak ez délutáni elfoglaltságot jelentett, amihez nem mindig volt kedvük, energiájuk. Most azonban a gyógytestnevelés is az órarend része, nem jelent pluszterhet sem a pedagógusnak, sem a diáknak, emelkedett is azóta a létszám. Ugyanez a helyzet a fejlesztőpedagógussal vagy a logopédussal, most szeretnénk beiskolázni egy kollégát logopédia szakra, hogy ez a szolgáltatás is megoldódjon. A SZOI másik előnye, hogy a nagy volumenű, sokmilliós pályázatokon nagyobb eséllyel szerepelhetünk, hiszen ezer diák és 120 pedagógus már a létszámánál fogva is nagyobb súllyal esik latba. Az első nyertes pályázatunk a kompetenciaalapú oktatással kapcsolatos: a gimnáziumban indítandó projekthez 18 millió forintot nyertünk EU-s és állami támogatásból. 5,4 millió forintot eszközbeszerzésre fordíthatunk. Három tantermet szeretnénk berendezni, amelyek biztosítják a digitális oktatás alapjait: interaktív táblákkal, projektorokkal, számítógépekkel.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Milyen irányba viszi a SZOI-t?
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Számos fejlesztési elképzelésem van. Először is szeretném, ha a SZOI akkreditált nyelvvizsgáztató hely lenne. A német- és az angolnyelv-oktatásban nagy sikereket érünk el, az általános iskolások nagy része alapfokú, a középiskolások közép- és felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek, és szép eredményeket érünk el az országos tanulmányi versenyeken is. Úgy gondolom, az ilyen eredményeket hozó diákok megérdemlik, hogy ne kelljen Sopronba, Budapestre utazniuk, hanem a megszokott környezetükben adhassanak számot felkészültségükről. Három éven belül szeretném bevezetni a SZOI-ban a kéttannyelvű oktatást, német, majd angol nyelven. Bővíteni akarom a SZOI profilját, és felsőfokú képzést biztosítani az érdeklődőknek. Mivel a város jövője a termálfürdőre épülő idegenforgalom, kétéves idegenforgalmi technikusképzést képzelek el. Ez piacképes szakma, és a végzősök helyben munkát találnak.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Olyan lendülettel halad, mintha húsz évet akarna behozni.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Ha annyit nem is, de van mit tennünk. Erősítenünk kell a külkapcsolatainkat. A lendvai kétnyelvű középiskolával felvettem a kapcsolatot, az igazgató kész az együttmű- ködésre, az ottani általános iskolával korábban is jó kapcsolatunk volt. A Kodolányi főiskola fürstenfeldi kihelyezett tagozatán tanulók a SZOI-ban töltik gyakorlatukat majd. A németoktatás miatt fontos, hogy szorosabbra fűzzük a testvérváros, Walldürn középiskolájával a kapcsolatunkat.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Alig múlt harmincéves, szót ért az idősebb kollégákkal?
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.
- Ez nem jelent gondot. Megtaláljuk a közös hangot, a legtöbbjük bizalmát élvezem, és támogatják az elképzeléseimet. A jövőben is számítok együttmúködésükre.