Hírek

2006.09.26. 02:29

Pozitív vélemény várható

Brüsszel - Számomra nem meglepetés, eddig is azzal számoltam, hogy az Európai Unió elfogadja a magyar konvergenciaprogramot - nyilatkozta lapunknak Kovács László, az Európai Unió adó- és vámügyi biztosa.

Mórocz Zsolt

- A benyújtott program valós számokon alapszik, hite-lesen tükrözi a magyar gazdaság helyzetét és a jövőbeni folyamatokat, a belpolitikai események nem befolyásolják az Európai Bizottság véleményét.

- Az Európai Bizottság illetékes főigazgatósága már végzett a konvergenciaprogram értékelésével, milyen lépések következnek most? - A főigazgatóság véleményét hétfőn egyeztették a biztosok kabinetfőnökei, és ezt követően kedden a kollégium, azaz a biztosok testülete elé kerül. Tudomásom szerint a főigazgatóság véleménye kedvező, s van esély arra, hogy az értékelést már a bizottság jövő keddi ülésére Joaquín Almunia biztos be tudja terjeszteni. A bizottság ezt természetesen még felülbírálhatja, de nem tartom valószínűnek. A program ugyanis reális és teljesíthető pályát vázol fel: eszerint Magyarország 2009-ben fogja a maastrichti követelményeket teljesíteni. Az is fontos szempont, hogy tartalmazza azokat az intézkedéseket, reformokat is, amelyek szükségesek a folyamat fenntarthatóságához.

- A magyar belpolitikai események nem befolyásolhatják a bizottság döntését?- Nem valószínű. Mégpedig azért nem, mert a biztosok valamennyien tapasztalt politikusok. E testület tagjai jól tudják, hogy egy ország csak úgy tudja csökkenteni a költségvetés hiányát, az adósságát, ha növeli a bevételeit, vagyis adókat emel és mérsékli a közkiadásokat, tehát visszafogja a támogatásokat. Jó néhány, Magyarországnál sokkal gazdagabb nyugat-európai országban is előfordult már, hogy a szigorú gazdasági intézkedések tiltakozást váltottak ki. Beszélgetéseink során többségük saját országából is említett példákat. Egyetértettünk abban, hogy az erőszakos akciók, a gyújtogatás, a rombolás csak rontják a helyzetet, rontják Magyarország nemzetközi megítélését, aminek komoly pénzügyi következményei is lehetnek.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Az Európai Bizottság illetékes főigazgatósága már végzett a konvergenciaprogram értékelésével, milyen lépések következnek most? - A főigazgatóság véleményét hétfőn egyeztették a biztosok kabinetfőnökei, és ezt követően kedden a kollégium, azaz a biztosok testülete elé kerül. Tudomásom szerint a főigazgatóság véleménye kedvező, s van esély arra, hogy az értékelést már a bizottság jövő keddi ülésére Joaquín Almunia biztos be tudja terjeszteni. A bizottság ezt természetesen még felülbírálhatja, de nem tartom valószínűnek. A program ugyanis reális és teljesíthető pályát vázol fel: eszerint Magyarország 2009-ben fogja a maastrichti követelményeket teljesíteni. Az is fontos szempont, hogy tartalmazza azokat az intézkedéseket, reformokat is, amelyek szükségesek a folyamat fenntarthatóságához.

- A magyar belpolitikai események nem befolyásolhatják a bizottság döntését?- Nem valószínű. Mégpedig azért nem, mert a biztosok valamennyien tapasztalt politikusok. E testület tagjai jól tudják, hogy egy ország csak úgy tudja csökkenteni a költségvetés hiányát, az adósságát, ha növeli a bevételeit, vagyis adókat emel és mérsékli a közkiadásokat, tehát visszafogja a támogatásokat. Jó néhány, Magyarországnál sokkal gazdagabb nyugat-európai országban is előfordult már, hogy a szigorú gazdasági intézkedések tiltakozást váltottak ki. Beszélgetéseink során többségük saját országából is említett példákat. Egyetértettünk abban, hogy az erőszakos akciók, a gyújtogatás, a rombolás csak rontják a helyzetet, rontják Magyarország nemzetközi megítélését, aminek komoly pénzügyi következményei is lehetnek.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Az Európai Bizottság illetékes főigazgatósága már végzett a konvergenciaprogram értékelésével, milyen lépések következnek most? - A főigazgatóság véleményét hétfőn egyeztették a biztosok kabinetfőnökei, és ezt követően kedden a kollégium, azaz a biztosok testülete elé kerül. Tudomásom szerint a főigazgatóság véleménye kedvező, s van esély arra, hogy az értékelést már a bizottság jövő keddi ülésére Joaquín Almunia biztos be tudja terjeszteni. A bizottság ezt természetesen még felülbírálhatja, de nem tartom valószínűnek. A program ugyanis reális és teljesíthető pályát vázol fel: eszerint Magyarország 2009-ben fogja a maastrichti követelményeket teljesíteni. Az is fontos szempont, hogy tartalmazza azokat az intézkedéseket, reformokat is, amelyek szükségesek a folyamat fenntarthatóságához.

- A magyar belpolitikai események nem befolyásolhatják a bizottság döntését?- Nem valószínű. Mégpedig azért nem, mert a biztosok valamennyien tapasztalt politikusok. E testület tagjai jól tudják, hogy egy ország csak úgy tudja csökkenteni a költségvetés hiányát, az adósságát, ha növeli a bevételeit, vagyis adókat emel és mérsékli a közkiadásokat, tehát visszafogja a támogatásokat. Jó néhány, Magyarországnál sokkal gazdagabb nyugat-európai országban is előfordult már, hogy a szigorú gazdasági intézkedések tiltakozást váltottak ki. Beszélgetéseink során többségük saját országából is említett példákat. Egyetértettünk abban, hogy az erőszakos akciók, a gyújtogatás, a rombolás csak rontják a helyzetet, rontják Magyarország nemzetközi megítélését, aminek komoly pénzügyi következményei is lehetnek.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Az Európai Bizottság illetékes főigazgatósága már végzett a konvergenciaprogram értékelésével, milyen lépések következnek most? - A főigazgatóság véleményét hétfőn egyeztették a biztosok kabinetfőnökei, és ezt követően kedden a kollégium, azaz a biztosok testülete elé kerül. Tudomásom szerint a főigazgatóság véleménye kedvező, s van esély arra, hogy az értékelést már a bizottság jövő keddi ülésére Joaquín Almunia biztos be tudja terjeszteni. A bizottság ezt természetesen még felülbírálhatja, de nem tartom valószínűnek. A program ugyanis reális és teljesíthető pályát vázol fel: eszerint Magyarország 2009-ben fogja a maastrichti követelményeket teljesíteni. Az is fontos szempont, hogy tartalmazza azokat az intézkedéseket, reformokat is, amelyek szükségesek a folyamat fenntarthatóságához.

- A magyar belpolitikai események nem befolyásolhatják a bizottság döntését?- Nem valószínű. Mégpedig azért nem, mert a biztosok valamennyien tapasztalt politikusok. E testület tagjai jól tudják, hogy egy ország csak úgy tudja csökkenteni a költségvetés hiányát, az adósságát, ha növeli a bevételeit, vagyis adókat emel és mérsékli a közkiadásokat, tehát visszafogja a támogatásokat. Jó néhány, Magyarországnál sokkal gazdagabb nyugat-európai országban is előfordult már, hogy a szigorú gazdasági intézkedések tiltakozást váltottak ki. Beszélgetéseink során többségük saját országából is említett példákat. Egyetértettünk abban, hogy az erőszakos akciók, a gyújtogatás, a rombolás csak rontják a helyzetet, rontják Magyarország nemzetközi megítélését, aminek komoly pénzügyi következményei is lehetnek.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Az Európai Bizottság illetékes főigazgatósága már végzett a konvergenciaprogram értékelésével, milyen lépések következnek most? - A főigazgatóság véleményét hétfőn egyeztették a biztosok kabinetfőnökei, és ezt követően kedden a kollégium, azaz a biztosok testülete elé kerül. Tudomásom szerint a főigazgatóság véleménye kedvező, s van esély arra, hogy az értékelést már a bizottság jövő keddi ülésére Joaquín Almunia biztos be tudja terjeszteni. A bizottság ezt természetesen még felülbírálhatja, de nem tartom valószínűnek. A program ugyanis reális és teljesíthető pályát vázol fel: eszerint Magyarország 2009-ben fogja a maastrichti követelményeket teljesíteni. Az is fontos szempont, hogy tartalmazza azokat az intézkedéseket, reformokat is, amelyek szükségesek a folyamat fenntarthatóságához.

- A magyar belpolitikai események nem befolyásolhatják a bizottság döntését?- Nem valószínű. Mégpedig azért nem, mert a biztosok valamennyien tapasztalt politikusok. E testület tagjai jól tudják, hogy egy ország csak úgy tudja csökkenteni a költségvetés hiányát, az adósságát, ha növeli a bevételeit, vagyis adókat emel és mérsékli a közkiadásokat, tehát visszafogja a támogatásokat. Jó néhány, Magyarországnál sokkal gazdagabb nyugat-európai országban is előfordult már, hogy a szigorú gazdasági intézkedések tiltakozást váltottak ki. Beszélgetéseink során többségük saját országából is említett példákat. Egyetértettünk abban, hogy az erőszakos akciók, a gyújtogatás, a rombolás csak rontják a helyzetet, rontják Magyarország nemzetközi megítélését, aminek komoly pénzügyi következményei is lehetnek.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- A magyar belpolitikai események nem befolyásolhatják a bizottság döntését?- Nem valószínű. Mégpedig azért nem, mert a biztosok valamennyien tapasztalt politikusok. E testület tagjai jól tudják, hogy egy ország csak úgy tudja csökkenteni a költségvetés hiányát, az adósságát, ha növeli a bevételeit, vagyis adókat emel és mérsékli a közkiadásokat, tehát visszafogja a támogatásokat. Jó néhány, Magyarországnál sokkal gazdagabb nyugat-európai országban is előfordult már, hogy a szigorú gazdasági intézkedések tiltakozást váltottak ki. Beszélgetéseink során többségük saját országából is említett példákat. Egyetértettünk abban, hogy az erőszakos akciók, a gyújtogatás, a rombolás csak rontják a helyzetet, rontják Magyarország nemzetközi megítélését, aminek komoly pénzügyi következményei is lehetnek.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- A magyar belpolitikai események nem befolyásolhatják a bizottság döntését?- Nem valószínű. Mégpedig azért nem, mert a biztosok valamennyien tapasztalt politikusok. E testület tagjai jól tudják, hogy egy ország csak úgy tudja csökkenteni a költségvetés hiányát, az adósságát, ha növeli a bevételeit, vagyis adókat emel és mérsékli a közkiadásokat, tehát visszafogja a támogatásokat. Jó néhány, Magyarországnál sokkal gazdagabb nyugat-európai országban is előfordult már, hogy a szigorú gazdasági intézkedések tiltakozást váltottak ki. Beszélgetéseink során többségük saját országából is említett példákat. Egyetértettünk abban, hogy az erőszakos akciók, a gyújtogatás, a rombolás csak rontják a helyzetet, rontják Magyarország nemzetközi megítélését, aminek komoly pénzügyi következményei is lehetnek.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- A magyar belpolitikai események nem befolyásolhatják a bizottság döntését?- Nem valószínű. Mégpedig azért nem, mert a biztosok valamennyien tapasztalt politikusok. E testület tagjai jól tudják, hogy egy ország csak úgy tudja csökkenteni a költségvetés hiányát, az adósságát, ha növeli a bevételeit, vagyis adókat emel és mérsékli a közkiadásokat, tehát visszafogja a támogatásokat. Jó néhány, Magyarországnál sokkal gazdagabb nyugat-európai országban is előfordult már, hogy a szigorú gazdasági intézkedések tiltakozást váltottak ki. Beszélgetéseink során többségük saját országából is említett példákat. Egyetértettünk abban, hogy az erőszakos akciók, a gyújtogatás, a rombolás csak rontják a helyzetet, rontják Magyarország nemzetközi megítélését, aminek komoly pénzügyi következményei is lehetnek.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- A magyar belpolitikai események nem befolyásolhatják a bizottság döntését?- Nem valószínű. Mégpedig azért nem, mert a biztosok valamennyien tapasztalt politikusok. E testület tagjai jól tudják, hogy egy ország csak úgy tudja csökkenteni a költségvetés hiányát, az adósságát, ha növeli a bevételeit, vagyis adókat emel és mérsékli a közkiadásokat, tehát visszafogja a támogatásokat. Jó néhány, Magyarországnál sokkal gazdagabb nyugat-európai országban is előfordult már, hogy a szigorú gazdasági intézkedések tiltakozást váltottak ki. Beszélgetéseink során többségük saját országából is említett példákat. Egyetértettünk abban, hogy az erőszakos akciók, a gyújtogatás, a rombolás csak rontják a helyzetet, rontják Magyarország nemzetközi megítélését, aminek komoly pénzügyi következményei is lehetnek.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Abban az esetben, ha az ellenzék az önkormányzati választásokon fölényes győzelmet arat, valószínűsíthető a válság elhúzódása. Uniós megítélésünk szempontjából milyen következményei lennének ennek? - Az uniós biztosokhoz is eljutott, hogy egyes magyar politikusok szerint az önkormányzati választások a májusi parlamenti választások harmadik fordulóját, vagy népszavazást jelentenek a konvergenciaprogramról, illetve az abban foglalt megszorító intézkedésekről. Véleményük szerint ez alkotmányos, illetve jogi képtelenség. Az önkormányzati választások minden országban arról szólnak, ami a nevük: az önkormányzatok összetételéről. Biztos kollégáim az ilyen megfogalmazásokat nem tekintik komoly és megfontolásra érdemes véleményeknek, ezért nem számolnak azzal, hogy a válság hosszan elhúzódna.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Hogyan értékeli a kialakult helyzetet? - Csak a személyes véleményemet mondhatom el: sajnálatos, ami történt, hogy ilyen sok ember, köztük rendőr sérült meg, hogy 100 milliós nagyságrendű a kár. Nagyon remélem, hogy mielőbb győz a józan ész. Nincs más megoldás, mint amit a kormány képvisel, nincs reális alternatíva, akkor pedig értelmetlen az egyetlen lehetséges utat akadályozni, főleg erőszakos eszközökkel.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- A nemzetközi megítélésben mennyire ásta alá Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szavahihetőségét, hitelességét az, hogy nyilvánosságra került, ő is és pártja is hazudott az országnak? - Az Európai Unió tagállamainak politikusai pontosan tudják, hogy választási kampányban egyetlen politikai erő - legyen ellenzék vagy a kormánypárt - sem őszinteségben versenyez egymással. Mindenütt így van ez, és az elmúlt 16 év tapasztalatai nálunk sem mutatnak mást. Minden választás előtt elhangzottak olyan ígéretek, amelyeket a későbbi győztes még részben sem teljesített. De arra is van példa: a Medgyessy-kormány teljesítette kétszer száznapos programját. Ez az egyik oka annak, hogy a költségvetésben mostanra ilyen mértékű hiány halmozódott fel. Az viszont nagyon ritka, hogy egy politikus - még ha utólag is, de - leg-alább bevallja.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

- Pozitív vagy negatív ennek a nemzetközi hatása?- Úgy tudom, Magyarországon sem egyértelműen negatívak a vélemények. A külföldi elemzők és politikusok véleménye szerint ennél sokkal fontosabb a jövőre vonatkozó szándék, hogy Magyarország végigmegy-e a reformok útján, vagy megfordul. Egybehangzó vélemény, hogy még ha a kormánynak pillanatnyilag népszerűséget hozna is, nem szabad megfordulni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!