2006.09.13. 02:27
Túlsúlyos kamionra vadásztak
Megyei körkép (al) - Vas megye négy különböző pontján, összesen több mint negyven teherautó tengelysúlyát mérték meg tegnap négy megye közlekedési felügyeletének ellenőrei.
Megyei körkép (al) - Vas megye négy különböző pontján, összesen több mint negyven teherautó tengelysúlyát mérték meg tegnap négy megye közlekedési felügyeletének ellenőrei.
Hagyomány már, hogy Vas, Zala, Győr-Moson-Sopron és Veszprém megye közlekedési felügyeletének ellenőrei rendszeresen együtt mérik a teherautók tengelysúlyát egy-egy megyében. Tegnap Vas volt a razzia helyszíne, tudtuk meg Kárpáti Zoltántól, a Vas Megyei Közlekedési Felügyelet igazgatóhelyettesétől.
- A 8-as úton Csákánydoroszló közelében, Vasváron, a 74-es és 8-as út kereszteződésében, illetve Sárvárnál két helyen, az elkerülő út mentén, és a Rába-híd közelében álltak fel a felügyeletek mérőautói. A négy helyszínen összesen negyvenegy teherautót állítottak meg az ellenőrök. Ezek közül egy volt túlsúlyos: a közeli erdőből Vasvárra szállított fát a sofőr, a mérések szerint a megengedettnél hat tonnával volt nagyobb a teherautó tengelysúlya. A vasi közlekedési felügyelet tapasztalata szerint az utóbbi években fokozatosan csökken a túlsúlyos teherautók aránya: a korábbi tíz százalék helyett 5-6 százalék akad fenn az ellenőrzéseken.
Kárpáti Zoltán hozzátette: ennek több oka van. Ausztriában a járműveket precízen rakodják, aki pedig távoli megyékből, más országból érkezik és halad át a régión, nem kockáztatja meg az esetleges lebukást.
Az akció alkalom a tapasztalatcserére is. Az ellenőrök egyetértettek abban, hogy a nagy útépítések jelentik a legnagyobb veszélyforrást, túlsúlyos teherautókkal legtöbbször ekkor találkoznak.
Hagyomány már, hogy Vas, Zala, Győr-Moson-Sopron és Veszprém megye közlekedési felügyeletének ellenőrei rendszeresen együtt mérik a teherautók tengelysúlyát egy-egy megyében. Tegnap Vas volt a razzia helyszíne, tudtuk meg Kárpáti Zoltántól, a Vas Megyei Közlekedési Felügyelet igazgatóhelyettesétől.
- A 8-as úton Csákánydoroszló közelében, Vasváron, a 74-es és 8-as út kereszteződésében, illetve Sárvárnál két helyen, az elkerülő út mentén, és a Rába-híd közelében álltak fel a felügyeletek mérőautói. A négy helyszínen összesen negyvenegy teherautót állítottak meg az ellenőrök. Ezek közül egy volt túlsúlyos: a közeli erdőből Vasvárra szállított fát a sofőr, a mérések szerint a megengedettnél hat tonnával volt nagyobb a teherautó tengelysúlya. A vasi közlekedési felügyelet tapasztalata szerint az utóbbi években fokozatosan csökken a túlsúlyos teherautók aránya: a korábbi tíz százalék helyett 5-6 százalék akad fenn az ellenőrzéseken.
Kárpáti Zoltán hozzátette: ennek több oka van. Ausztriában a járműveket precízen rakodják, aki pedig távoli megyékből, más országból érkezik és halad át a régión, nem kockáztatja meg az esetleges lebukást.
Az akció alkalom a tapasztalatcserére is. Az ellenőrök egyetértettek abban, hogy a nagy útépítések jelentik a legnagyobb veszélyforrást, túlsúlyos teherautókkal legtöbbször ekkor találkoznak.
- A 8-as úton Csákánydoroszló közelében, Vasváron, a 74-es és 8-as út kereszteződésében, illetve Sárvárnál két helyen, az elkerülő út mentén, és a Rába-híd közelében álltak fel a felügyeletek mérőautói. A négy helyszínen összesen negyvenegy teherautót állítottak meg az ellenőrök. Ezek közül egy volt túlsúlyos: a közeli erdőből Vasvárra szállított fát a sofőr, a mérések szerint a megengedettnél hat tonnával volt nagyobb a teherautó tengelysúlya. A vasi közlekedési felügyelet tapasztalata szerint az utóbbi években fokozatosan csökken a túlsúlyos teherautók aránya: a korábbi tíz százalék helyett 5-6 százalék akad fenn az ellenőrzéseken.
Kárpáti Zoltán hozzátette: ennek több oka van. Ausztriában a járműveket precízen rakodják, aki pedig távoli megyékből, más országból érkezik és halad át a régión, nem kockáztatja meg az esetleges lebukást.
Az akció alkalom a tapasztalatcserére is. Az ellenőrök egyetértettek abban, hogy a nagy útépítések jelentik a legnagyobb veszélyforrást, túlsúlyos teherautókkal legtöbbször ekkor találkoznak.
- A 8-as úton Csákánydoroszló közelében, Vasváron, a 74-es és 8-as út kereszteződésében, illetve Sárvárnál két helyen, az elkerülő út mentén, és a Rába-híd közelében álltak fel a felügyeletek mérőautói. A négy helyszínen összesen negyvenegy teherautót állítottak meg az ellenőrök. Ezek közül egy volt túlsúlyos: a közeli erdőből Vasvárra szállított fát a sofőr, a mérések szerint a megengedettnél hat tonnával volt nagyobb a teherautó tengelysúlya. A vasi közlekedési felügyelet tapasztalata szerint az utóbbi években fokozatosan csökken a túlsúlyos teherautók aránya: a korábbi tíz százalék helyett 5-6 százalék akad fenn az ellenőrzéseken.
Kárpáti Zoltán hozzátette: ennek több oka van. Ausztriában a járműveket precízen rakodják, aki pedig távoli megyékből, más országból érkezik és halad át a régión, nem kockáztatja meg az esetleges lebukást.
Az akció alkalom a tapasztalatcserére is. Az ellenőrök egyetértettek abban, hogy a nagy útépítések jelentik a legnagyobb veszélyforrást, túlsúlyos teherautókkal legtöbbször ekkor találkoznak.
Kárpáti Zoltán hozzátette: ennek több oka van. Ausztriában a járműveket precízen rakodják, aki pedig távoli megyékből, más országból érkezik és halad át a régión, nem kockáztatja meg az esetleges lebukást.
Az akció alkalom a tapasztalatcserére is. Az ellenőrök egyetértettek abban, hogy a nagy útépítések jelentik a legnagyobb veszélyforrást, túlsúlyos teherautókkal legtöbbször ekkor találkoznak.
Kárpáti Zoltán hozzátette: ennek több oka van. Ausztriában a járműveket precízen rakodják, aki pedig távoli megyékből, más országból érkezik és halad át a régión, nem kockáztatja meg az esetleges lebukást.
Az akció alkalom a tapasztalatcserére is. Az ellenőrök egyetértettek abban, hogy a nagy útépítések jelentik a legnagyobb veszélyforrást, túlsúlyos teherautókkal legtöbbször ekkor találkoznak.
Az akció alkalom a tapasztalatcserére is. Az ellenőrök egyetértettek abban, hogy a nagy útépítések jelentik a legnagyobb veszélyforrást, túlsúlyos teherautókkal legtöbbször ekkor találkoznak.
Az akció alkalom a tapasztalatcserére is. Az ellenőrök egyetértettek abban, hogy a nagy útépítések jelentik a legnagyobb veszélyforrást, túlsúlyos teherautókkal legtöbbször ekkor találkoznak.