Hírek

2006.11.13. 03:27

Szekvenciák az ezredfordulón

Szombathely (vv) - Szekvenciák az ezredfordulón címmel nyílt tárlat a képtárban Marosfalvi Antal alkotásaiból. A festményeket, performance-okat december 10-éig tekintheti meg a közönség.

Bajdó Bettina-Vojnovics Viktória

Az idén 75 éves művész évtizedek óta részt vesz megyénk képzőművészeti életében. Alkotásait számos egyéni és csoportos kiállításon megismerhette már a tárlatlátogató közönség. Marosfalvi Antal nemcsak hazai, hanem külföldi kiállításokon is gyakran szerepel, restaurátorként pedig több ezer festmény megmentése fűződik a nevéhez.

A művész életmű-kiállítását dr. Kostyál László művészettörténész, a Zala Megyei Múzeumok igazgatóhelyettese egy hasonlattal élve nyitotta meg: a művészt egy régen élt szerzeteshez hasonlította, aki az egész napját a cellájában töltötte imádkozással. A legfontosabb kérdés számára a boldogság megtalálása volt. Ez a szerzetes egyszer elindult a boldogság keresésére. Bejárta az egész világot országról országra, s útja legvégén jutott el egy öreg bölcshöz, aki egy ajtóhoz invitálta, mondván, mögötte van a titok: a keresett boldogság titka. A szerzetes szívdobogva fogta meg a kilincset, lenyomta, és belépett az ajtón. S ott találta magát a saját cellájában, ahonnan elindult. Megértette, hogy csak önmagunkban lehet a boldogságot megtalálni. Ez a szerzetes lehetne Marosfalvi Antal is, hiszen nagyon hosszú utat járt végig, keresve a boldogság forrását. Nagy utat járt be, míg eljutott odáig, hogy festőművész legyen, s Európa számos kiállítótermében helyet kapjanak művei. S a legvégén talán ő is elérkezett egy ajtóhoz, amit kinyitott, amin belépett, és a saját műtermében találta magát, ahol várta a festőállvány, és várták a tanítványai. A képeket nézve elgondolkozhatunk azon, hogy hol mindenhol kereste a művész a forrást. Marosfalvi mindig a saját útját taposta, ha olyan ösvényhez érkezett, melyről úgy gondolta, hogy már sokan jártak rajta, akkor gyorsan letért róla. Nagyon kedves mondása, hogy nekem a trend nem jelent menetrendet. Hiszen az ő útja egyéni. Ezt egy másik mondása is igazolja: A tartalomhoz igazodik a technika. Vagyis nem azért alkalmaz egy technikát, mert az éppen divatos, vagy mert azt várják el tőle, hanem azért, mert azt a tartalmat abban a pillanatban éppen azzal a technikával tudja legteljesebben kifejezni. Bátran merít a művészetek egész történetének eredményeiből, az elődök gondolataiból, technikáiból, sőt az egészen kortárs aktuális technikákból, művekből is, ha a helyzet úgy hozza, s az adott gondolathoz, tartalomhoz épp az illik.

Marosfalvi Antal képtári kiállítása most mintegy negyven év alkotásait mutatja be. Felejthetetlen élményt nyújtva a laikusként gyönyörködőknek és a szakavatott szemeknek egyaránt.

A művész életmű-kiállítását dr. Kostyál László művészettörténész, a Zala Megyei Múzeumok igazgatóhelyettese egy hasonlattal élve nyitotta meg: a művészt egy régen élt szerzeteshez hasonlította, aki az egész napját a cellájában töltötte imádkozással. A legfontosabb kérdés számára a boldogság megtalálása volt. Ez a szerzetes egyszer elindult a boldogság keresésére. Bejárta az egész világot országról országra, s útja legvégén jutott el egy öreg bölcshöz, aki egy ajtóhoz invitálta, mondván, mögötte van a titok: a keresett boldogság titka. A szerzetes szívdobogva fogta meg a kilincset, lenyomta, és belépett az ajtón. S ott találta magát a saját cellájában, ahonnan elindult. Megértette, hogy csak önmagunkban lehet a boldogságot megtalálni. Ez a szerzetes lehetne Marosfalvi Antal is, hiszen nagyon hosszú utat járt végig, keresve a boldogság forrását. Nagy utat járt be, míg eljutott odáig, hogy festőművész legyen, s Európa számos kiállítótermében helyet kapjanak művei. S a legvégén talán ő is elérkezett egy ajtóhoz, amit kinyitott, amin belépett, és a saját műtermében találta magát, ahol várta a festőállvány, és várták a tanítványai. A képeket nézve elgondolkozhatunk azon, hogy hol mindenhol kereste a művész a forrást. Marosfalvi mindig a saját útját taposta, ha olyan ösvényhez érkezett, melyről úgy gondolta, hogy már sokan jártak rajta, akkor gyorsan letért róla. Nagyon kedves mondása, hogy nekem a trend nem jelent menetrendet. Hiszen az ő útja egyéni. Ezt egy másik mondása is igazolja: A tartalomhoz igazodik a technika. Vagyis nem azért alkalmaz egy technikát, mert az éppen divatos, vagy mert azt várják el tőle, hanem azért, mert azt a tartalmat abban a pillanatban éppen azzal a technikával tudja legteljesebben kifejezni. Bátran merít a művészetek egész történetének eredményeiből, az elődök gondolataiból, technikáiból, sőt az egészen kortárs aktuális technikákból, művekből is, ha a helyzet úgy hozza, s az adott gondolathoz, tartalomhoz épp az illik.

Marosfalvi Antal képtári kiállítása most mintegy negyven év alkotásait mutatja be. Felejthetetlen élményt nyújtva a laikusként gyönyörködőknek és a szakavatott szemeknek egyaránt.

A művész életmű-kiállítását dr. Kostyál László művészettörténész, a Zala Megyei Múzeumok igazgatóhelyettese egy hasonlattal élve nyitotta meg: a művészt egy régen élt szerzeteshez hasonlította, aki az egész napját a cellájában töltötte imádkozással. A legfontosabb kérdés számára a boldogság megtalálása volt. Ez a szerzetes egyszer elindult a boldogság keresésére. Bejárta az egész világot országról országra, s útja legvégén jutott el egy öreg bölcshöz, aki egy ajtóhoz invitálta, mondván, mögötte van a titok: a keresett boldogság titka. A szerzetes szívdobogva fogta meg a kilincset, lenyomta, és belépett az ajtón. S ott találta magát a saját cellájában, ahonnan elindult. Megértette, hogy csak önmagunkban lehet a boldogságot megtalálni. Ez a szerzetes lehetne Marosfalvi Antal is, hiszen nagyon hosszú utat járt végig, keresve a boldogság forrását. Nagy utat járt be, míg eljutott odáig, hogy festőművész legyen, s Európa számos kiállítótermében helyet kapjanak művei. S a legvégén talán ő is elérkezett egy ajtóhoz, amit kinyitott, amin belépett, és a saját műtermében találta magát, ahol várta a festőállvány, és várták a tanítványai. A képeket nézve elgondolkozhatunk azon, hogy hol mindenhol kereste a művész a forrást. Marosfalvi mindig a saját útját taposta, ha olyan ösvényhez érkezett, melyről úgy gondolta, hogy már sokan jártak rajta, akkor gyorsan letért róla. Nagyon kedves mondása, hogy nekem a trend nem jelent menetrendet. Hiszen az ő útja egyéni. Ezt egy másik mondása is igazolja: A tartalomhoz igazodik a technika. Vagyis nem azért alkalmaz egy technikát, mert az éppen divatos, vagy mert azt várják el tőle, hanem azért, mert azt a tartalmat abban a pillanatban éppen azzal a technikával tudja legteljesebben kifejezni. Bátran merít a művészetek egész történetének eredményeiből, az elődök gondolataiból, technikáiból, sőt az egészen kortárs aktuális technikákból, művekből is, ha a helyzet úgy hozza, s az adott gondolathoz, tartalomhoz épp az illik.

Marosfalvi Antal képtári kiállítása most mintegy negyven év alkotásait mutatja be. Felejthetetlen élményt nyújtva a laikusként gyönyörködőknek és a szakavatott szemeknek egyaránt.

Marosfalvi Antal képtári kiállítása most mintegy negyven év alkotásait mutatja be. Felejthetetlen élményt nyújtva a laikusként gyönyörködőknek és a szakavatott szemeknek egyaránt.

Marosfalvi Antal képtári kiállítása most mintegy negyven év alkotásait mutatja be. Felejthetetlen élményt nyújtva a laikusként gyönyörködőknek és a szakavatott szemeknek egyaránt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!