Hírek

2007.02.10. 03:29

S31-es osztrák gyorsforgalmi: lefékeznek

<b>Kőszeg, Oberpullendorf</b> - A 2007 és 2013 közötti időszak tervei között nem szerepel Kőszeg-Szombathely között az új út építése, ezért osztrák oldalon is újragondolták a terveket.

Erős D. Zoltán

A napokban adtunk hírt arról, hogy 2007 és 2013 között a II. Nemzeti Fejlesztési Terv keretében milyen régiós közlekedésfejlesztési projektek megvalósulása várható. Amennyiben a tervek megvalósulnak, úgy az elkövetkező időszakban Vas megyében is nagyszabású útfejlesztések lesznek. Ennek ellenére még így is maradnak megoldanó feladatok. Ezek közé tartozik a Szombathely-Kőszeg közötti 87-es számút főút, amelynek fejlesztése ugyancsak sürgető lenne. A kormány által a napokban elfogadott közlekedésfejlesztési programban azonban nem szerepel Szombathely és Kőszeg között új 87-es számú főút megépítése. Ez a körülmény a terveik újragondolására késztette a gyorsforgalmi úttal a magyar határhoz közeledő osztrák útépítőket.

Burgenlandban az épülő S31-es gyorsforgalmi út már elérte Oberpullendorfot (Felsőpulyát). A következő ütemben egy újabb hét kilométeres szakasz épül meg, amely elkerüli Oberpullendorf, Unterpullendorf, Steinberg-Dörfl és Oberloisdorf településeket, s mentesíti őket az átmenő forgalomtól.

Az eredeti tervek szerint a határig folytatódott volna az útépítés, s 2012-re elérte volna a magyar határt. Ám tekintettel arra, hogy a magyar kapcsolódó útra még várni kell, ezért a hírek szerint egyelőre csak a B61-esig folytatják a beruházást.

Az átütemezés miatt a következő hét kilométeres szakasz építéséhez 2010-ben látnak hozzá az építők, s 2012-ben várható az átadása, s mintegy 20 millió euróba kerül. Fordított lehet a helyzet a vasút ügyében. Ugyanis Vas megye 2007-2013 közötti időszakra szóló területfejlesztési koncepciójának közlekedésfejlesztési részében a térségi közlekedési kapcsolatok fejlesztése alprogramban a támogatandó tevékenységek között szerepel a Kőszeg-Szombathely vasúti mellékvonal korszerűsítése. A finanszírozás lehetséges forrása a Nyugat-dunántúli Regionális Operatív Program lehet. Ennek a fejlesztésnek pedig az adhatna külön esélyt, amennyiben ez a vonal csatlakozhatna az osztrák vasúti hálózathoz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!