Hírek

2007.03.05. 03:27

Riasztási rekord a tűzoltóságnál

Szombathely (bb) - Rekordot döntött a múlt évben a tűz- és káresetekhez való riasztások száma - hangzott el az évértékelő értekezleten. A legnagyobb gondot a létszámhiány okozza.

Bajdó Bettina

A szombathelyi tűzoltók segítségnyújtási körzetébe 392 település tartozik, körülbelül 111 ezer lakossal. A tűzoltóság készenléti állománya évek óta változatlan, hetvenhárman látják el a tűzoltási és műszaki mentési feladatokat. A hivatásosokat tavaly 358 tűzesethez riasztották, 259 balesetnél végeztek műszaki mentést, s több mint 200 esetben végeztek hatósági ellenőrzést azért, hogy megelőzzék a bajt.

Tavaly legtöbbször szabadban keletkezett tüzet, meggyulladt füvet, avart, szemetet kellett eloltaniuk. Műszaki mentési feladataik főleg a viharkárok miatt szaporodtak meg. Márciusban az erős szél miatt kidőlt fákat kellett eltávolítaniuk, júniusban pedig a sok eső miatt szivattyúzták a vizet több településen is. A tavalyi év nem szűkölködött tűzesetekben és balesetekben sem: a szombathelyi hivatásosok éves beszámolójában kiemelkedő helyet kapott a januári gyöngyöshermáni vasúti átjáróban történt baleset, a márciusi viharkárok miatti 75 riasztás, s egy áprilisban történt tűzeset, amikor egy kft. telephelyén veszélyes anyagok égtek.

A beszámolóból kiderül, hogy a tűzoltóság tavaly az oktatásra és a képzésre is nagy gondot fordított, de mégis a legnagyobb problémát a létszámhiány jelenti. A szolgálati törvény módosítása miatt a készenléti szolgálat heti munkaidejét csökkentették, így hetente 54 helyett 52 órát dolgoznak a tűzoltók. Mindezt amellett, hogy létszámnövekedés nem volt, sőt a várható nyugdíjreform miatt sok tűzoltó kérte nyugdíjba helyezését. (Tavaly tizenegyen vonultak nyugdíjba, idén nyolcan jelentették be nyugdíjazási kérelmüket.) Az így kieső létszámot és a munkaidő csökkenése miatt megnövekedett szolgálatmentes napok számát csak nagy erőfeszítések árán sikerült biztosítaniuk.

Krizmanics Ferenc, Szombathely Város Tűzoltóságának parancsnoka elmondta, hogy az állomány el van látva megfelelő felszerelésekkel, viszont a járműveik közül tavaly meghibásodott az öreg, húszéves, magasból mentő gépkocsijuk, amelynek javítása 1,8 millió forintba került. Egy pályázaton már négy évvel ezelőtt nyertek egy ilyen különleges járművet, de azóta sem kapták meg. Az ígéret szerint idén végre megérkezik az új, 37 méteres gép. A hivatásosoknak tavaly legtöbbször meggyulladt füvet, avart és szemetet kellett eloltaniuk

Tavaly legtöbbször szabadban keletkezett tüzet, meggyulladt füvet, avart, szemetet kellett eloltaniuk. Műszaki mentési feladataik főleg a viharkárok miatt szaporodtak meg. Márciusban az erős szél miatt kidőlt fákat kellett eltávolítaniuk, júniusban pedig a sok eső miatt szivattyúzták a vizet több településen is. A tavalyi év nem szűkölködött tűzesetekben és balesetekben sem: a szombathelyi hivatásosok éves beszámolójában kiemelkedő helyet kapott a januári gyöngyöshermáni vasúti átjáróban történt baleset, a márciusi viharkárok miatti 75 riasztás, s egy áprilisban történt tűzeset, amikor egy kft. telephelyén veszélyes anyagok égtek.

A beszámolóból kiderül, hogy a tűzoltóság tavaly az oktatásra és a képzésre is nagy gondot fordított, de mégis a legnagyobb problémát a létszámhiány jelenti. A szolgálati törvény módosítása miatt a készenléti szolgálat heti munkaidejét csökkentették, így hetente 54 helyett 52 órát dolgoznak a tűzoltók. Mindezt amellett, hogy létszámnövekedés nem volt, sőt a várható nyugdíjreform miatt sok tűzoltó kérte nyugdíjba helyezését. (Tavaly tizenegyen vonultak nyugdíjba, idén nyolcan jelentették be nyugdíjazási kérelmüket.) Az így kieső létszámot és a munkaidő csökkenése miatt megnövekedett szolgálatmentes napok számát csak nagy erőfeszítések árán sikerült biztosítaniuk.

Krizmanics Ferenc, Szombathely Város Tűzoltóságának parancsnoka elmondta, hogy az állomány el van látva megfelelő felszerelésekkel, viszont a járműveik közül tavaly meghibásodott az öreg, húszéves, magasból mentő gépkocsijuk, amelynek javítása 1,8 millió forintba került. Egy pályázaton már négy évvel ezelőtt nyertek egy ilyen különleges járművet, de azóta sem kapták meg. Az ígéret szerint idén végre megérkezik az új, 37 méteres gép. A hivatásosoknak tavaly legtöbbször meggyulladt füvet, avart és szemetet kellett eloltaniuk

Tavaly legtöbbször szabadban keletkezett tüzet, meggyulladt füvet, avart, szemetet kellett eloltaniuk. Műszaki mentési feladataik főleg a viharkárok miatt szaporodtak meg. Márciusban az erős szél miatt kidőlt fákat kellett eltávolítaniuk, júniusban pedig a sok eső miatt szivattyúzták a vizet több településen is. A tavalyi év nem szűkölködött tűzesetekben és balesetekben sem: a szombathelyi hivatásosok éves beszámolójában kiemelkedő helyet kapott a januári gyöngyöshermáni vasúti átjáróban történt baleset, a márciusi viharkárok miatti 75 riasztás, s egy áprilisban történt tűzeset, amikor egy kft. telephelyén veszélyes anyagok égtek.

A beszámolóból kiderül, hogy a tűzoltóság tavaly az oktatásra és a képzésre is nagy gondot fordított, de mégis a legnagyobb problémát a létszámhiány jelenti. A szolgálati törvény módosítása miatt a készenléti szolgálat heti munkaidejét csökkentették, így hetente 54 helyett 52 órát dolgoznak a tűzoltók. Mindezt amellett, hogy létszámnövekedés nem volt, sőt a várható nyugdíjreform miatt sok tűzoltó kérte nyugdíjba helyezését. (Tavaly tizenegyen vonultak nyugdíjba, idén nyolcan jelentették be nyugdíjazási kérelmüket.) Az így kieső létszámot és a munkaidő csökkenése miatt megnövekedett szolgálatmentes napok számát csak nagy erőfeszítések árán sikerült biztosítaniuk.

Krizmanics Ferenc, Szombathely Város Tűzoltóságának parancsnoka elmondta, hogy az állomány el van látva megfelelő felszerelésekkel, viszont a járműveik közül tavaly meghibásodott az öreg, húszéves, magasból mentő gépkocsijuk, amelynek javítása 1,8 millió forintba került. Egy pályázaton már négy évvel ezelőtt nyertek egy ilyen különleges járművet, de azóta sem kapták meg. Az ígéret szerint idén végre megérkezik az új, 37 méteres gép. A hivatásosoknak tavaly legtöbbször meggyulladt füvet, avart és szemetet kellett eloltaniuk

A beszámolóból kiderül, hogy a tűzoltóság tavaly az oktatásra és a képzésre is nagy gondot fordított, de mégis a legnagyobb problémát a létszámhiány jelenti. A szolgálati törvény módosítása miatt a készenléti szolgálat heti munkaidejét csökkentették, így hetente 54 helyett 52 órát dolgoznak a tűzoltók. Mindezt amellett, hogy létszámnövekedés nem volt, sőt a várható nyugdíjreform miatt sok tűzoltó kérte nyugdíjba helyezését. (Tavaly tizenegyen vonultak nyugdíjba, idén nyolcan jelentették be nyugdíjazási kérelmüket.) Az így kieső létszámot és a munkaidő csökkenése miatt megnövekedett szolgálatmentes napok számát csak nagy erőfeszítések árán sikerült biztosítaniuk.

Krizmanics Ferenc, Szombathely Város Tűzoltóságának parancsnoka elmondta, hogy az állomány el van látva megfelelő felszerelésekkel, viszont a járműveik közül tavaly meghibásodott az öreg, húszéves, magasból mentő gépkocsijuk, amelynek javítása 1,8 millió forintba került. Egy pályázaton már négy évvel ezelőtt nyertek egy ilyen különleges járművet, de azóta sem kapták meg. Az ígéret szerint idén végre megérkezik az új, 37 méteres gép. A hivatásosoknak tavaly legtöbbször meggyulladt füvet, avart és szemetet kellett eloltaniuk

A beszámolóból kiderül, hogy a tűzoltóság tavaly az oktatásra és a képzésre is nagy gondot fordított, de mégis a legnagyobb problémát a létszámhiány jelenti. A szolgálati törvény módosítása miatt a készenléti szolgálat heti munkaidejét csökkentették, így hetente 54 helyett 52 órát dolgoznak a tűzoltók. Mindezt amellett, hogy létszámnövekedés nem volt, sőt a várható nyugdíjreform miatt sok tűzoltó kérte nyugdíjba helyezését. (Tavaly tizenegyen vonultak nyugdíjba, idén nyolcan jelentették be nyugdíjazási kérelmüket.) Az így kieső létszámot és a munkaidő csökkenése miatt megnövekedett szolgálatmentes napok számát csak nagy erőfeszítések árán sikerült biztosítaniuk.

Krizmanics Ferenc, Szombathely Város Tűzoltóságának parancsnoka elmondta, hogy az állomány el van látva megfelelő felszerelésekkel, viszont a járműveik közül tavaly meghibásodott az öreg, húszéves, magasból mentő gépkocsijuk, amelynek javítása 1,8 millió forintba került. Egy pályázaton már négy évvel ezelőtt nyertek egy ilyen különleges járművet, de azóta sem kapták meg. Az ígéret szerint idén végre megérkezik az új, 37 méteres gép. A hivatásosoknak tavaly legtöbbször meggyulladt füvet, avart és szemetet kellett eloltaniuk

Krizmanics Ferenc, Szombathely Város Tűzoltóságának parancsnoka elmondta, hogy az állomány el van látva megfelelő felszerelésekkel, viszont a járműveik közül tavaly meghibásodott az öreg, húszéves, magasból mentő gépkocsijuk, amelynek javítása 1,8 millió forintba került. Egy pályázaton már négy évvel ezelőtt nyertek egy ilyen különleges járművet, de azóta sem kapták meg. Az ígéret szerint idén végre megérkezik az új, 37 méteres gép. A hivatásosoknak tavaly legtöbbször meggyulladt füvet, avart és szemetet kellett eloltaniuk

Krizmanics Ferenc, Szombathely Város Tűzoltóságának parancsnoka elmondta, hogy az állomány el van látva megfelelő felszerelésekkel, viszont a járműveik közül tavaly meghibásodott az öreg, húszéves, magasból mentő gépkocsijuk, amelynek javítása 1,8 millió forintba került. Egy pályázaton már négy évvel ezelőtt nyertek egy ilyen különleges járművet, de azóta sem kapták meg. Az ígéret szerint idén végre megérkezik az új, 37 méteres gép. A hivatásosoknak tavaly legtöbbször meggyulladt füvet, avart és szemetet kellett eloltaniuk

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!