Hírek

2007.04.17. 02:29

Iskolai alternatíva

Ostffyasszonyfa (gab) - A környező településeknek kíván alternatívát nyújtani a község azzal, hogy iskoláját a szomszédos Csöngével együtt továbbra is megtartva várja a gyerekeket.

Tulok Gabriella

Az iskolához kétféleképpen lehet közelíteni: pénzügyi szempontból, illetve úgy, hogy értéknek tekintjük - veti fel beszélgetésünk kezdetén Gecse József, Ostffyasszonyfa polgármestere. A társalgás apropóját az adja, hogy a kistérségben jelenleg iskolai szerkezetváltás zajlik. A kistérségi központ, Celldömölk általános iskoláira összevonás vár, illetve a központi intézményhez tagosodnak egyes települések iskolái. Ostffyasszonyfa azonban ön- álló marad.

Gecse József szerint, ha csak pénzügyi kérdés lenne a településnek az iskola, akkor számukra is az lenne az egyszerűbb megoldás, hogy az 5-8. vagy az 1-8. osztályokkal csatlakoznának a központi iskolához, ebben az esetben 5-6 millió forintból megoldanák az iskolaügyet . A két falu azonban úgy tartja, hogy a közösség, az identitástudat szempontjából jelentős értéket képvisel az iskola, így hajlandóak akár évi 12-15 millió forintot is áldozni rá a költségvetésükből. A polgármester hangsúlyozza: nem jó a kistérségnek, ha eltűnnek a településekről az iskolák. Azzal azonban egyetért, hogy azoknak a falvaknak nincs más választásuk, amelyek képtelenek előteremteni saját költségvetésükből a szükséges összeget. Ostffyasszonyfa, iskolafenntartóként közösen Csöngével, szerencsére nem ebben a helyzetben van, így alternatívát nyújthatnak a környező településeknek.

A Petőfi Sándor iskola igazgatója, Smidéliusz Sándorné kiemelte, hogy szakos ellátottságuk nyolcvanszázalékos. Jelenleg 98 tanulójuk van, és többen érdeklődtek a környező településekről. Fogadókészek, hiszen nemcsak a következő tanévben szeretnének önállóak maradni, hanem később is. A működési engedélyt határozatlan időre megkapták. Az igazgató megemlíti, hogy az OKÉV vizsgálatakor tartottak attól: hátránynak számít, hogy több különálló épületben működik az iskola, de a szakemberek inkább méltányolták azt. Bár van még javítani való az épületeken, az utóbbi négy évben 25 millió forintot fordítottak felújításra. A nyáron további renoválást terveznek.

Az oktatásból az iskolavezető a szeptembertől választható angol nyelvet emelte ki, a felzárkóztató foglalkozásokat, a gyerek előnyére váló kisebb osztálylétszámokat, valamint azt, hogy eddig sem volt és nem is lesz összevonás sem az alsós, sem a felsős évfolyamokon. Felvesszük a versenyt a városi iskolákkal, jelenti ki határozottan Smidéliusz Sándorné.

Gecse József szerint a kistérségi rendszer a településeket gyengíti, hiszen a központ és a falvak érdekei ellentétesek. A települések közötti, korábbi problémák sem segítik a megegyezést. Éppen ezért nem volt sikeres az a kistérségi törekvés, hogy Ostffyasszonyfa, Csönge, Kenyeri és Pápoc tartson fenn közös iskolát. A kérdésre, mi lesz, ha a gyereklétszám nem bővül, fenntartható lesz-e úgy az iskola, a polgármester azt mondja: mindenképpen helyben szeretnék tartani az 1-8. évfolyamos iskolát, ám ha kell, így válnak valamely település tagiskolájává. Azonban abban bíznak, hogy nem csak az eddigi tanulóknak jelenti az iskolát a jövőben az ostffyasszonyfai intézmény.

Gecse József szerint, ha csak pénzügyi kérdés lenne a településnek az iskola, akkor számukra is az lenne az egyszerűbb megoldás, hogy az 5-8. vagy az 1-8. osztályokkal csatlakoznának a központi iskolához, ebben az esetben 5-6 millió forintból megoldanák az iskolaügyet . A két falu azonban úgy tartja, hogy a közösség, az identitástudat szempontjából jelentős értéket képvisel az iskola, így hajlandóak akár évi 12-15 millió forintot is áldozni rá a költségvetésükből. A polgármester hangsúlyozza: nem jó a kistérségnek, ha eltűnnek a településekről az iskolák. Azzal azonban egyetért, hogy azoknak a falvaknak nincs más választásuk, amelyek képtelenek előteremteni saját költségvetésükből a szükséges összeget. Ostffyasszonyfa, iskolafenntartóként közösen Csöngével, szerencsére nem ebben a helyzetben van, így alternatívát nyújthatnak a környező településeknek.

A Petőfi Sándor iskola igazgatója, Smidéliusz Sándorné kiemelte, hogy szakos ellátottságuk nyolcvanszázalékos. Jelenleg 98 tanulójuk van, és többen érdeklődtek a környező településekről. Fogadókészek, hiszen nemcsak a következő tanévben szeretnének önállóak maradni, hanem később is. A működési engedélyt határozatlan időre megkapták. Az igazgató megemlíti, hogy az OKÉV vizsgálatakor tartottak attól: hátránynak számít, hogy több különálló épületben működik az iskola, de a szakemberek inkább méltányolták azt. Bár van még javítani való az épületeken, az utóbbi négy évben 25 millió forintot fordítottak felújításra. A nyáron további renoválást terveznek.

Az oktatásból az iskolavezető a szeptembertől választható angol nyelvet emelte ki, a felzárkóztató foglalkozásokat, a gyerek előnyére váló kisebb osztálylétszámokat, valamint azt, hogy eddig sem volt és nem is lesz összevonás sem az alsós, sem a felsős évfolyamokon. Felvesszük a versenyt a városi iskolákkal, jelenti ki határozottan Smidéliusz Sándorné.

Gecse József szerint a kistérségi rendszer a településeket gyengíti, hiszen a központ és a falvak érdekei ellentétesek. A települések közötti, korábbi problémák sem segítik a megegyezést. Éppen ezért nem volt sikeres az a kistérségi törekvés, hogy Ostffyasszonyfa, Csönge, Kenyeri és Pápoc tartson fenn közös iskolát. A kérdésre, mi lesz, ha a gyereklétszám nem bővül, fenntartható lesz-e úgy az iskola, a polgármester azt mondja: mindenképpen helyben szeretnék tartani az 1-8. évfolyamos iskolát, ám ha kell, így válnak valamely település tagiskolájává. Azonban abban bíznak, hogy nem csak az eddigi tanulóknak jelenti az iskolát a jövőben az ostffyasszonyfai intézmény.

Gecse József szerint, ha csak pénzügyi kérdés lenne a településnek az iskola, akkor számukra is az lenne az egyszerűbb megoldás, hogy az 5-8. vagy az 1-8. osztályokkal csatlakoznának a központi iskolához, ebben az esetben 5-6 millió forintból megoldanák az iskolaügyet . A két falu azonban úgy tartja, hogy a közösség, az identitástudat szempontjából jelentős értéket képvisel az iskola, így hajlandóak akár évi 12-15 millió forintot is áldozni rá a költségvetésükből. A polgármester hangsúlyozza: nem jó a kistérségnek, ha eltűnnek a településekről az iskolák. Azzal azonban egyetért, hogy azoknak a falvaknak nincs más választásuk, amelyek képtelenek előteremteni saját költségvetésükből a szükséges összeget. Ostffyasszonyfa, iskolafenntartóként közösen Csöngével, szerencsére nem ebben a helyzetben van, így alternatívát nyújthatnak a környező településeknek.

A Petőfi Sándor iskola igazgatója, Smidéliusz Sándorné kiemelte, hogy szakos ellátottságuk nyolcvanszázalékos. Jelenleg 98 tanulójuk van, és többen érdeklődtek a környező településekről. Fogadókészek, hiszen nemcsak a következő tanévben szeretnének önállóak maradni, hanem később is. A működési engedélyt határozatlan időre megkapták. Az igazgató megemlíti, hogy az OKÉV vizsgálatakor tartottak attól: hátránynak számít, hogy több különálló épületben működik az iskola, de a szakemberek inkább méltányolták azt. Bár van még javítani való az épületeken, az utóbbi négy évben 25 millió forintot fordítottak felújításra. A nyáron további renoválást terveznek.

Az oktatásból az iskolavezető a szeptembertől választható angol nyelvet emelte ki, a felzárkóztató foglalkozásokat, a gyerek előnyére váló kisebb osztálylétszámokat, valamint azt, hogy eddig sem volt és nem is lesz összevonás sem az alsós, sem a felsős évfolyamokon. Felvesszük a versenyt a városi iskolákkal, jelenti ki határozottan Smidéliusz Sándorné.

Gecse József szerint a kistérségi rendszer a településeket gyengíti, hiszen a központ és a falvak érdekei ellentétesek. A települések közötti, korábbi problémák sem segítik a megegyezést. Éppen ezért nem volt sikeres az a kistérségi törekvés, hogy Ostffyasszonyfa, Csönge, Kenyeri és Pápoc tartson fenn közös iskolát. A kérdésre, mi lesz, ha a gyereklétszám nem bővül, fenntartható lesz-e úgy az iskola, a polgármester azt mondja: mindenképpen helyben szeretnék tartani az 1-8. évfolyamos iskolát, ám ha kell, így válnak valamely település tagiskolájává. Azonban abban bíznak, hogy nem csak az eddigi tanulóknak jelenti az iskolát a jövőben az ostffyasszonyfai intézmény.

A Petőfi Sándor iskola igazgatója, Smidéliusz Sándorné kiemelte, hogy szakos ellátottságuk nyolcvanszázalékos. Jelenleg 98 tanulójuk van, és többen érdeklődtek a környező településekről. Fogadókészek, hiszen nemcsak a következő tanévben szeretnének önállóak maradni, hanem később is. A működési engedélyt határozatlan időre megkapták. Az igazgató megemlíti, hogy az OKÉV vizsgálatakor tartottak attól: hátránynak számít, hogy több különálló épületben működik az iskola, de a szakemberek inkább méltányolták azt. Bár van még javítani való az épületeken, az utóbbi négy évben 25 millió forintot fordítottak felújításra. A nyáron további renoválást terveznek.

Az oktatásból az iskolavezető a szeptembertől választható angol nyelvet emelte ki, a felzárkóztató foglalkozásokat, a gyerek előnyére váló kisebb osztálylétszámokat, valamint azt, hogy eddig sem volt és nem is lesz összevonás sem az alsós, sem a felsős évfolyamokon. Felvesszük a versenyt a városi iskolákkal, jelenti ki határozottan Smidéliusz Sándorné.

Gecse József szerint a kistérségi rendszer a településeket gyengíti, hiszen a központ és a falvak érdekei ellentétesek. A települések közötti, korábbi problémák sem segítik a megegyezést. Éppen ezért nem volt sikeres az a kistérségi törekvés, hogy Ostffyasszonyfa, Csönge, Kenyeri és Pápoc tartson fenn közös iskolát. A kérdésre, mi lesz, ha a gyereklétszám nem bővül, fenntartható lesz-e úgy az iskola, a polgármester azt mondja: mindenképpen helyben szeretnék tartani az 1-8. évfolyamos iskolát, ám ha kell, így válnak valamely település tagiskolájává. Azonban abban bíznak, hogy nem csak az eddigi tanulóknak jelenti az iskolát a jövőben az ostffyasszonyfai intézmény.

A Petőfi Sándor iskola igazgatója, Smidéliusz Sándorné kiemelte, hogy szakos ellátottságuk nyolcvanszázalékos. Jelenleg 98 tanulójuk van, és többen érdeklődtek a környező településekről. Fogadókészek, hiszen nemcsak a következő tanévben szeretnének önállóak maradni, hanem később is. A működési engedélyt határozatlan időre megkapták. Az igazgató megemlíti, hogy az OKÉV vizsgálatakor tartottak attól: hátránynak számít, hogy több különálló épületben működik az iskola, de a szakemberek inkább méltányolták azt. Bár van még javítani való az épületeken, az utóbbi négy évben 25 millió forintot fordítottak felújításra. A nyáron további renoválást terveznek.

Az oktatásból az iskolavezető a szeptembertől választható angol nyelvet emelte ki, a felzárkóztató foglalkozásokat, a gyerek előnyére váló kisebb osztálylétszámokat, valamint azt, hogy eddig sem volt és nem is lesz összevonás sem az alsós, sem a felsős évfolyamokon. Felvesszük a versenyt a városi iskolákkal, jelenti ki határozottan Smidéliusz Sándorné.

Gecse József szerint a kistérségi rendszer a településeket gyengíti, hiszen a központ és a falvak érdekei ellentétesek. A települések közötti, korábbi problémák sem segítik a megegyezést. Éppen ezért nem volt sikeres az a kistérségi törekvés, hogy Ostffyasszonyfa, Csönge, Kenyeri és Pápoc tartson fenn közös iskolát. A kérdésre, mi lesz, ha a gyereklétszám nem bővül, fenntartható lesz-e úgy az iskola, a polgármester azt mondja: mindenképpen helyben szeretnék tartani az 1-8. évfolyamos iskolát, ám ha kell, így válnak valamely település tagiskolájává. Azonban abban bíznak, hogy nem csak az eddigi tanulóknak jelenti az iskolát a jövőben az ostffyasszonyfai intézmény.

Az oktatásból az iskolavezető a szeptembertől választható angol nyelvet emelte ki, a felzárkóztató foglalkozásokat, a gyerek előnyére váló kisebb osztálylétszámokat, valamint azt, hogy eddig sem volt és nem is lesz összevonás sem az alsós, sem a felsős évfolyamokon. Felvesszük a versenyt a városi iskolákkal, jelenti ki határozottan Smidéliusz Sándorné.

Gecse József szerint a kistérségi rendszer a településeket gyengíti, hiszen a központ és a falvak érdekei ellentétesek. A települések közötti, korábbi problémák sem segítik a megegyezést. Éppen ezért nem volt sikeres az a kistérségi törekvés, hogy Ostffyasszonyfa, Csönge, Kenyeri és Pápoc tartson fenn közös iskolát. A kérdésre, mi lesz, ha a gyereklétszám nem bővül, fenntartható lesz-e úgy az iskola, a polgármester azt mondja: mindenképpen helyben szeretnék tartani az 1-8. évfolyamos iskolát, ám ha kell, így válnak valamely település tagiskolájává. Azonban abban bíznak, hogy nem csak az eddigi tanulóknak jelenti az iskolát a jövőben az ostffyasszonyfai intézmény.

Az oktatásból az iskolavezető a szeptembertől választható angol nyelvet emelte ki, a felzárkóztató foglalkozásokat, a gyerek előnyére váló kisebb osztálylétszámokat, valamint azt, hogy eddig sem volt és nem is lesz összevonás sem az alsós, sem a felsős évfolyamokon. Felvesszük a versenyt a városi iskolákkal, jelenti ki határozottan Smidéliusz Sándorné.

Gecse József szerint a kistérségi rendszer a településeket gyengíti, hiszen a központ és a falvak érdekei ellentétesek. A települések közötti, korábbi problémák sem segítik a megegyezést. Éppen ezért nem volt sikeres az a kistérségi törekvés, hogy Ostffyasszonyfa, Csönge, Kenyeri és Pápoc tartson fenn közös iskolát. A kérdésre, mi lesz, ha a gyereklétszám nem bővül, fenntartható lesz-e úgy az iskola, a polgármester azt mondja: mindenképpen helyben szeretnék tartani az 1-8. évfolyamos iskolát, ám ha kell, így válnak valamely település tagiskolájává. Azonban abban bíznak, hogy nem csak az eddigi tanulóknak jelenti az iskolát a jövőben az ostffyasszonyfai intézmény.

Gecse József szerint a kistérségi rendszer a településeket gyengíti, hiszen a központ és a falvak érdekei ellentétesek. A települések közötti, korábbi problémák sem segítik a megegyezést. Éppen ezért nem volt sikeres az a kistérségi törekvés, hogy Ostffyasszonyfa, Csönge, Kenyeri és Pápoc tartson fenn közös iskolát. A kérdésre, mi lesz, ha a gyereklétszám nem bővül, fenntartható lesz-e úgy az iskola, a polgármester azt mondja: mindenképpen helyben szeretnék tartani az 1-8. évfolyamos iskolát, ám ha kell, így válnak valamely település tagiskolájává. Azonban abban bíznak, hogy nem csak az eddigi tanulóknak jelenti az iskolát a jövőben az ostffyasszonyfai intézmény.

Gecse József szerint a kistérségi rendszer a településeket gyengíti, hiszen a központ és a falvak érdekei ellentétesek. A települések közötti, korábbi problémák sem segítik a megegyezést. Éppen ezért nem volt sikeres az a kistérségi törekvés, hogy Ostffyasszonyfa, Csönge, Kenyeri és Pápoc tartson fenn közös iskolát. A kérdésre, mi lesz, ha a gyereklétszám nem bővül, fenntartható lesz-e úgy az iskola, a polgármester azt mondja: mindenképpen helyben szeretnék tartani az 1-8. évfolyamos iskolát, ám ha kell, így válnak valamely település tagiskolájává. Azonban abban bíznak, hogy nem csak az eddigi tanulóknak jelenti az iskolát a jövőben az ostffyasszonyfai intézmény.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!