2007.07.26. 02:29
Egy közbeszerzési eljárás anatómiája
Szombathely (VN)- Lassan semmi meglepő nincsen abban, hogy a Savaria Fórum története újabb fordulatot vesz. Tegnap a szombathelyi ellenzék sajtótájékoztatón ismertette a legújabb fejleményeket. Nézzük mi van a háttérben.
A szombathelyi közgyűlés legutóbbi, zárt ülésén minimális többséggel úgy döntött, hogy felhatalmazza a polgármestert, kösse meg a Promed Média Szolgáltató Kft.-vel a szerződést tíz évre a Savaria Fórum, önkormányzati hetilap kiadásáról. Mindezt annak ellenére, hogy az önkormányzat közbeszerzési bizottsága előzetesen nem javasolta a szerződés megkö- tését, sőt, annak szocialista elnöke nem is szavazta meg a zárt ülésen a javaslatot. (Hogy hogyan és miért lett meg mégis az egyfős többség ebben az ügyben az ismert közgyűlési arányok ellenére, az egy másik, s nem kevésbé érdekfeszítő történet.)
A másik pályázót, a Maraton Lapcsoport Multivízió Kiadó Kft.-t a közbeszerzési eljárás során kizárták, pályázata érvénytelennek minősült. A Maraton Kiadói Kft. a közgyűlés döntését követően a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottságához fordult, és megtámadta a nyertes pályázatot. Kérte, hogy jogsértés megállapítása mellett semmisítse meg a közbeszerzési eljárást lezáró döntést, illetve ideiglenes intézkedésként tiltsa meg az ajánlat-kérő, vagyis az önkormányzat és a nyertes ajánlattevő, vagyis a Promed Kft. között a szerződés megkötését. A Maraton Kiadó Kft. többek között arra alapozta jogorvoslati kérelmét, hogy a Promed Kft. nem rendelkezik megfelelő pénzügyi erőforrással és infrastrukturális háttérrel egy viszonylag magas példányszámú lap előállítása és terjesztése tekintetében.
Egy időszaki sajtótermék kiadásának jelentős költséghányadát teszi ki a nyomdai tevékenység végzése, amelyre vonatkozóan a Promed úgy nyilatkozott, hogy már 2007 februárjában(!) erre vonatkozóan hosszú távú keretszerződést kötött. Ezzel szemben a Közbeszerzési Döntőbizottság egy korábbi határozata kimondja, hogy a verseny tisztaságát és esélyegyenlőséget biztosító rendelkezését sérti az, ha egyes gazdálkodó szervezetek magánszerződések keretében keretmegállapodásokat kötnek előzetesen arra, hogy a későbbiekben egy általuk elnyert munkát, illetve annak részét elvégeztetik egy olyan vállalkozó-val, aki ... nem került megjelölésre a közbeszerzési eljárásban .
Mindezek mellett a Promed Kft. a szerződés teljesítéséhez szükséges erőforrásként megjelölte a Nyugat Média és Világháló Egyesületet, amely az adatok szerint nem nyújthat kellő garanciát a szerződés teljesítésére, tekintve, hogy 2006-os mérlegadataiból az derül ki, hogy az egyesület mindössze 81 000 forint összegű eszközzel és forrással rendelkezett, míg 2006. évi kiadásai mindössze 43 000 forintot tettek ki. Ugyanakkor a Nyugat Média Világháló Egyesület 765 000 forint értékben üzletrészt szerzett a Promed Kft.-ben, s az erre vonatkozó befizetés igazolása a cégiratok között rendelkezésre áll. Az egyesület ugyanakkor furcsa módon az ajánlati dokumentációban nem szerepelteti a befizetés tényét, s a csatolt mérlegadatokban sem található erre utaló jel. A becsatolt mérleg adatai és a cégbírósági okirat közötti ellentmondást az önkormányzat is észlelte, és tisztázását tartotta szükségesnek.
A jelek szerint a fentieket a Közbeszerzési Döntőbizottság is aggályosnak tartotta, mert 2007. július 20. (pénteki) dátummal a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését megtiltotta. Erről az idő rövidsége miatt még aznap faxon értesítést küldött mind Szombathely önkormányzatának, mind pedig a Promed Kft.-nek. Majd augusztus 2-ára kitűzte Budapestre azt a tárgyalást, amely a közbeszerzési eljárás és a szerződés további sorsáról dönteni fog. A szombathelyi önkormányzat és a Promed Kft. július 20-án megkötötte és aláírta a szerződést, annak ellenére, hogy a közbeszerzési döntőbizottság ezt megtiltotta, s annak ellenére, hogy az érvényes rendelkezések szerint július 23-a előtt ezt nem tehette volna meg. Az csak hab a tortán, hogy a szerződő felek információnk szerint önkényesen négy hónappal megtoldották a pályázati kiírásban eredetileg szereplő időt, és nem tíz évre, hanem tíz év négy hónapra írták alá a szerződést, 2017 végéig.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
A másik pályázót, a Maraton Lapcsoport Multivízió Kiadó Kft.-t a közbeszerzési eljárás során kizárták, pályázata érvénytelennek minősült. A Maraton Kiadói Kft. a közgyűlés döntését követően a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottságához fordult, és megtámadta a nyertes pályázatot. Kérte, hogy jogsértés megállapítása mellett semmisítse meg a közbeszerzési eljárást lezáró döntést, illetve ideiglenes intézkedésként tiltsa meg az ajánlat-kérő, vagyis az önkormányzat és a nyertes ajánlattevő, vagyis a Promed Kft. között a szerződés megkötését. A Maraton Kiadó Kft. többek között arra alapozta jogorvoslati kérelmét, hogy a Promed Kft. nem rendelkezik megfelelő pénzügyi erőforrással és infrastrukturális háttérrel egy viszonylag magas példányszámú lap előállítása és terjesztése tekintetében.
Egy időszaki sajtótermék kiadásának jelentős költséghányadát teszi ki a nyomdai tevékenység végzése, amelyre vonatkozóan a Promed úgy nyilatkozott, hogy már 2007 februárjában(!) erre vonatkozóan hosszú távú keretszerződést kötött. Ezzel szemben a Közbeszerzési Döntőbizottság egy korábbi határozata kimondja, hogy a verseny tisztaságát és esélyegyenlőséget biztosító rendelkezését sérti az, ha egyes gazdálkodó szervezetek magánszerződések keretében keretmegállapodásokat kötnek előzetesen arra, hogy a későbbiekben egy általuk elnyert munkát, illetve annak részét elvégeztetik egy olyan vállalkozó-val, aki ... nem került megjelölésre a közbeszerzési eljárásban .
Mindezek mellett a Promed Kft. a szerződés teljesítéséhez szükséges erőforrásként megjelölte a Nyugat Média és Világháló Egyesületet, amely az adatok szerint nem nyújthat kellő garanciát a szerződés teljesítésére, tekintve, hogy 2006-os mérlegadataiból az derül ki, hogy az egyesület mindössze 81 000 forint összegű eszközzel és forrással rendelkezett, míg 2006. évi kiadásai mindössze 43 000 forintot tettek ki. Ugyanakkor a Nyugat Média Világháló Egyesület 765 000 forint értékben üzletrészt szerzett a Promed Kft.-ben, s az erre vonatkozó befizetés igazolása a cégiratok között rendelkezésre áll. Az egyesület ugyanakkor furcsa módon az ajánlati dokumentációban nem szerepelteti a befizetés tényét, s a csatolt mérlegadatokban sem található erre utaló jel. A becsatolt mérleg adatai és a cégbírósági okirat közötti ellentmondást az önkormányzat is észlelte, és tisztázását tartotta szükségesnek.
A jelek szerint a fentieket a Közbeszerzési Döntőbizottság is aggályosnak tartotta, mert 2007. július 20. (pénteki) dátummal a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését megtiltotta. Erről az idő rövidsége miatt még aznap faxon értesítést küldött mind Szombathely önkormányzatának, mind pedig a Promed Kft.-nek. Majd augusztus 2-ára kitűzte Budapestre azt a tárgyalást, amely a közbeszerzési eljárás és a szerződés további sorsáról dönteni fog. A szombathelyi önkormányzat és a Promed Kft. július 20-án megkötötte és aláírta a szerződést, annak ellenére, hogy a közbeszerzési döntőbizottság ezt megtiltotta, s annak ellenére, hogy az érvényes rendelkezések szerint július 23-a előtt ezt nem tehette volna meg. Az csak hab a tortán, hogy a szerződő felek információnk szerint önkényesen négy hónappal megtoldották a pályázati kiírásban eredetileg szereplő időt, és nem tíz évre, hanem tíz év négy hónapra írták alá a szerződést, 2017 végéig.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
A másik pályázót, a Maraton Lapcsoport Multivízió Kiadó Kft.-t a közbeszerzési eljárás során kizárták, pályázata érvénytelennek minősült. A Maraton Kiadói Kft. a közgyűlés döntését követően a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottságához fordult, és megtámadta a nyertes pályázatot. Kérte, hogy jogsértés megállapítása mellett semmisítse meg a közbeszerzési eljárást lezáró döntést, illetve ideiglenes intézkedésként tiltsa meg az ajánlat-kérő, vagyis az önkormányzat és a nyertes ajánlattevő, vagyis a Promed Kft. között a szerződés megkötését. A Maraton Kiadó Kft. többek között arra alapozta jogorvoslati kérelmét, hogy a Promed Kft. nem rendelkezik megfelelő pénzügyi erőforrással és infrastrukturális háttérrel egy viszonylag magas példányszámú lap előállítása és terjesztése tekintetében.
Egy időszaki sajtótermék kiadásának jelentős költséghányadát teszi ki a nyomdai tevékenység végzése, amelyre vonatkozóan a Promed úgy nyilatkozott, hogy már 2007 februárjában(!) erre vonatkozóan hosszú távú keretszerződést kötött. Ezzel szemben a Közbeszerzési Döntőbizottság egy korábbi határozata kimondja, hogy a verseny tisztaságát és esélyegyenlőséget biztosító rendelkezését sérti az, ha egyes gazdálkodó szervezetek magánszerződések keretében keretmegállapodásokat kötnek előzetesen arra, hogy a későbbiekben egy általuk elnyert munkát, illetve annak részét elvégeztetik egy olyan vállalkozó-val, aki ... nem került megjelölésre a közbeszerzési eljárásban .
Mindezek mellett a Promed Kft. a szerződés teljesítéséhez szükséges erőforrásként megjelölte a Nyugat Média és Világháló Egyesületet, amely az adatok szerint nem nyújthat kellő garanciát a szerződés teljesítésére, tekintve, hogy 2006-os mérlegadataiból az derül ki, hogy az egyesület mindössze 81 000 forint összegű eszközzel és forrással rendelkezett, míg 2006. évi kiadásai mindössze 43 000 forintot tettek ki. Ugyanakkor a Nyugat Média Világháló Egyesület 765 000 forint értékben üzletrészt szerzett a Promed Kft.-ben, s az erre vonatkozó befizetés igazolása a cégiratok között rendelkezésre áll. Az egyesület ugyanakkor furcsa módon az ajánlati dokumentációban nem szerepelteti a befizetés tényét, s a csatolt mérlegadatokban sem található erre utaló jel. A becsatolt mérleg adatai és a cégbírósági okirat közötti ellentmondást az önkormányzat is észlelte, és tisztázását tartotta szükségesnek.
A jelek szerint a fentieket a Közbeszerzési Döntőbizottság is aggályosnak tartotta, mert 2007. július 20. (pénteki) dátummal a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését megtiltotta. Erről az idő rövidsége miatt még aznap faxon értesítést küldött mind Szombathely önkormányzatának, mind pedig a Promed Kft.-nek. Majd augusztus 2-ára kitűzte Budapestre azt a tárgyalást, amely a közbeszerzési eljárás és a szerződés további sorsáról dönteni fog. A szombathelyi önkormányzat és a Promed Kft. július 20-án megkötötte és aláírta a szerződést, annak ellenére, hogy a közbeszerzési döntőbizottság ezt megtiltotta, s annak ellenére, hogy az érvényes rendelkezések szerint július 23-a előtt ezt nem tehette volna meg. Az csak hab a tortán, hogy a szerződő felek információnk szerint önkényesen négy hónappal megtoldották a pályázati kiírásban eredetileg szereplő időt, és nem tíz évre, hanem tíz év négy hónapra írták alá a szerződést, 2017 végéig.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
Egy időszaki sajtótermék kiadásának jelentős költséghányadát teszi ki a nyomdai tevékenység végzése, amelyre vonatkozóan a Promed úgy nyilatkozott, hogy már 2007 februárjában(!) erre vonatkozóan hosszú távú keretszerződést kötött. Ezzel szemben a Közbeszerzési Döntőbizottság egy korábbi határozata kimondja, hogy a verseny tisztaságát és esélyegyenlőséget biztosító rendelkezését sérti az, ha egyes gazdálkodó szervezetek magánszerződések keretében keretmegállapodásokat kötnek előzetesen arra, hogy a későbbiekben egy általuk elnyert munkát, illetve annak részét elvégeztetik egy olyan vállalkozó-val, aki ... nem került megjelölésre a közbeszerzési eljárásban .
Mindezek mellett a Promed Kft. a szerződés teljesítéséhez szükséges erőforrásként megjelölte a Nyugat Média és Világháló Egyesületet, amely az adatok szerint nem nyújthat kellő garanciát a szerződés teljesítésére, tekintve, hogy 2006-os mérlegadataiból az derül ki, hogy az egyesület mindössze 81 000 forint összegű eszközzel és forrással rendelkezett, míg 2006. évi kiadásai mindössze 43 000 forintot tettek ki. Ugyanakkor a Nyugat Média Világháló Egyesület 765 000 forint értékben üzletrészt szerzett a Promed Kft.-ben, s az erre vonatkozó befizetés igazolása a cégiratok között rendelkezésre áll. Az egyesület ugyanakkor furcsa módon az ajánlati dokumentációban nem szerepelteti a befizetés tényét, s a csatolt mérlegadatokban sem található erre utaló jel. A becsatolt mérleg adatai és a cégbírósági okirat közötti ellentmondást az önkormányzat is észlelte, és tisztázását tartotta szükségesnek.
A jelek szerint a fentieket a Közbeszerzési Döntőbizottság is aggályosnak tartotta, mert 2007. július 20. (pénteki) dátummal a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését megtiltotta. Erről az idő rövidsége miatt még aznap faxon értesítést küldött mind Szombathely önkormányzatának, mind pedig a Promed Kft.-nek. Majd augusztus 2-ára kitűzte Budapestre azt a tárgyalást, amely a közbeszerzési eljárás és a szerződés további sorsáról dönteni fog. A szombathelyi önkormányzat és a Promed Kft. július 20-án megkötötte és aláírta a szerződést, annak ellenére, hogy a közbeszerzési döntőbizottság ezt megtiltotta, s annak ellenére, hogy az érvényes rendelkezések szerint július 23-a előtt ezt nem tehette volna meg. Az csak hab a tortán, hogy a szerződő felek információnk szerint önkényesen négy hónappal megtoldották a pályázati kiírásban eredetileg szereplő időt, és nem tíz évre, hanem tíz év négy hónapra írták alá a szerződést, 2017 végéig.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
Egy időszaki sajtótermék kiadásának jelentős költséghányadát teszi ki a nyomdai tevékenység végzése, amelyre vonatkozóan a Promed úgy nyilatkozott, hogy már 2007 februárjában(!) erre vonatkozóan hosszú távú keretszerződést kötött. Ezzel szemben a Közbeszerzési Döntőbizottság egy korábbi határozata kimondja, hogy a verseny tisztaságát és esélyegyenlőséget biztosító rendelkezését sérti az, ha egyes gazdálkodó szervezetek magánszerződések keretében keretmegállapodásokat kötnek előzetesen arra, hogy a későbbiekben egy általuk elnyert munkát, illetve annak részét elvégeztetik egy olyan vállalkozó-val, aki ... nem került megjelölésre a közbeszerzési eljárásban .
Mindezek mellett a Promed Kft. a szerződés teljesítéséhez szükséges erőforrásként megjelölte a Nyugat Média és Világháló Egyesületet, amely az adatok szerint nem nyújthat kellő garanciát a szerződés teljesítésére, tekintve, hogy 2006-os mérlegadataiból az derül ki, hogy az egyesület mindössze 81 000 forint összegű eszközzel és forrással rendelkezett, míg 2006. évi kiadásai mindössze 43 000 forintot tettek ki. Ugyanakkor a Nyugat Média Világháló Egyesület 765 000 forint értékben üzletrészt szerzett a Promed Kft.-ben, s az erre vonatkozó befizetés igazolása a cégiratok között rendelkezésre áll. Az egyesület ugyanakkor furcsa módon az ajánlati dokumentációban nem szerepelteti a befizetés tényét, s a csatolt mérlegadatokban sem található erre utaló jel. A becsatolt mérleg adatai és a cégbírósági okirat közötti ellentmondást az önkormányzat is észlelte, és tisztázását tartotta szükségesnek.
A jelek szerint a fentieket a Közbeszerzési Döntőbizottság is aggályosnak tartotta, mert 2007. július 20. (pénteki) dátummal a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését megtiltotta. Erről az idő rövidsége miatt még aznap faxon értesítést küldött mind Szombathely önkormányzatának, mind pedig a Promed Kft.-nek. Majd augusztus 2-ára kitűzte Budapestre azt a tárgyalást, amely a közbeszerzési eljárás és a szerződés további sorsáról dönteni fog. A szombathelyi önkormányzat és a Promed Kft. július 20-án megkötötte és aláírta a szerződést, annak ellenére, hogy a közbeszerzési döntőbizottság ezt megtiltotta, s annak ellenére, hogy az érvényes rendelkezések szerint július 23-a előtt ezt nem tehette volna meg. Az csak hab a tortán, hogy a szerződő felek információnk szerint önkényesen négy hónappal megtoldották a pályázati kiírásban eredetileg szereplő időt, és nem tíz évre, hanem tíz év négy hónapra írták alá a szerződést, 2017 végéig.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
Mindezek mellett a Promed Kft. a szerződés teljesítéséhez szükséges erőforrásként megjelölte a Nyugat Média és Világháló Egyesületet, amely az adatok szerint nem nyújthat kellő garanciát a szerződés teljesítésére, tekintve, hogy 2006-os mérlegadataiból az derül ki, hogy az egyesület mindössze 81 000 forint összegű eszközzel és forrással rendelkezett, míg 2006. évi kiadásai mindössze 43 000 forintot tettek ki. Ugyanakkor a Nyugat Média Világháló Egyesület 765 000 forint értékben üzletrészt szerzett a Promed Kft.-ben, s az erre vonatkozó befizetés igazolása a cégiratok között rendelkezésre áll. Az egyesület ugyanakkor furcsa módon az ajánlati dokumentációban nem szerepelteti a befizetés tényét, s a csatolt mérlegadatokban sem található erre utaló jel. A becsatolt mérleg adatai és a cégbírósági okirat közötti ellentmondást az önkormányzat is észlelte, és tisztázását tartotta szükségesnek.
A jelek szerint a fentieket a Közbeszerzési Döntőbizottság is aggályosnak tartotta, mert 2007. július 20. (pénteki) dátummal a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését megtiltotta. Erről az idő rövidsége miatt még aznap faxon értesítést küldött mind Szombathely önkormányzatának, mind pedig a Promed Kft.-nek. Majd augusztus 2-ára kitűzte Budapestre azt a tárgyalást, amely a közbeszerzési eljárás és a szerződés további sorsáról dönteni fog. A szombathelyi önkormányzat és a Promed Kft. július 20-án megkötötte és aláírta a szerződést, annak ellenére, hogy a közbeszerzési döntőbizottság ezt megtiltotta, s annak ellenére, hogy az érvényes rendelkezések szerint július 23-a előtt ezt nem tehette volna meg. Az csak hab a tortán, hogy a szerződő felek információnk szerint önkényesen négy hónappal megtoldották a pályázati kiírásban eredetileg szereplő időt, és nem tíz évre, hanem tíz év négy hónapra írták alá a szerződést, 2017 végéig.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
Mindezek mellett a Promed Kft. a szerződés teljesítéséhez szükséges erőforrásként megjelölte a Nyugat Média és Világháló Egyesületet, amely az adatok szerint nem nyújthat kellő garanciát a szerződés teljesítésére, tekintve, hogy 2006-os mérlegadataiból az derül ki, hogy az egyesület mindössze 81 000 forint összegű eszközzel és forrással rendelkezett, míg 2006. évi kiadásai mindössze 43 000 forintot tettek ki. Ugyanakkor a Nyugat Média Világháló Egyesület 765 000 forint értékben üzletrészt szerzett a Promed Kft.-ben, s az erre vonatkozó befizetés igazolása a cégiratok között rendelkezésre áll. Az egyesület ugyanakkor furcsa módon az ajánlati dokumentációban nem szerepelteti a befizetés tényét, s a csatolt mérlegadatokban sem található erre utaló jel. A becsatolt mérleg adatai és a cégbírósági okirat közötti ellentmondást az önkormányzat is észlelte, és tisztázását tartotta szükségesnek.
A jelek szerint a fentieket a Közbeszerzési Döntőbizottság is aggályosnak tartotta, mert 2007. július 20. (pénteki) dátummal a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését megtiltotta. Erről az idő rövidsége miatt még aznap faxon értesítést küldött mind Szombathely önkormányzatának, mind pedig a Promed Kft.-nek. Majd augusztus 2-ára kitűzte Budapestre azt a tárgyalást, amely a közbeszerzési eljárás és a szerződés további sorsáról dönteni fog. A szombathelyi önkormányzat és a Promed Kft. július 20-án megkötötte és aláírta a szerződést, annak ellenére, hogy a közbeszerzési döntőbizottság ezt megtiltotta, s annak ellenére, hogy az érvényes rendelkezések szerint július 23-a előtt ezt nem tehette volna meg. Az csak hab a tortán, hogy a szerződő felek információnk szerint önkényesen négy hónappal megtoldották a pályázati kiírásban eredetileg szereplő időt, és nem tíz évre, hanem tíz év négy hónapra írták alá a szerződést, 2017 végéig.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
A jelek szerint a fentieket a Közbeszerzési Döntőbizottság is aggályosnak tartotta, mert 2007. július 20. (pénteki) dátummal a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését megtiltotta. Erről az idő rövidsége miatt még aznap faxon értesítést küldött mind Szombathely önkormányzatának, mind pedig a Promed Kft.-nek. Majd augusztus 2-ára kitűzte Budapestre azt a tárgyalást, amely a közbeszerzési eljárás és a szerződés további sorsáról dönteni fog. A szombathelyi önkormányzat és a Promed Kft. július 20-án megkötötte és aláírta a szerződést, annak ellenére, hogy a közbeszerzési döntőbizottság ezt megtiltotta, s annak ellenére, hogy az érvényes rendelkezések szerint július 23-a előtt ezt nem tehette volna meg. Az csak hab a tortán, hogy a szerződő felek információnk szerint önkényesen négy hónappal megtoldották a pályázati kiírásban eredetileg szereplő időt, és nem tíz évre, hanem tíz év négy hónapra írták alá a szerződést, 2017 végéig.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
A jelek szerint a fentieket a Közbeszerzési Döntőbizottság is aggályosnak tartotta, mert 2007. július 20. (pénteki) dátummal a közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését megtiltotta. Erről az idő rövidsége miatt még aznap faxon értesítést küldött mind Szombathely önkormányzatának, mind pedig a Promed Kft.-nek. Majd augusztus 2-ára kitűzte Budapestre azt a tárgyalást, amely a közbeszerzési eljárás és a szerződés további sorsáról dönteni fog. A szombathelyi önkormányzat és a Promed Kft. július 20-án megkötötte és aláírta a szerződést, annak ellenére, hogy a közbeszerzési döntőbizottság ezt megtiltotta, s annak ellenére, hogy az érvényes rendelkezések szerint július 23-a előtt ezt nem tehette volna meg. Az csak hab a tortán, hogy a szerződő felek információnk szerint önkényesen négy hónappal megtoldották a pályázati kiírásban eredetileg szereplő időt, és nem tíz évre, hanem tíz év négy hónapra írták alá a szerződést, 2017 végéig.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.
A történet itt tart jelenleg, és egyelőre augusztus 2-án folytatódik Budapesten, a Margit körúton nyilvános tárgyaláson, a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága előtt.