Hírek

2007.09.21. 02:29

Hitel vagy kötvény?

Körmend (bb) - Rendkívüli testületi ülést tartottak tegnap a városházán, ahol szóba került a kastélyprojekten kívül a város 1,350 milliárd forint értékű kötvénykibocsátása is.

Bajdó Bettina

Az ülésen első napirendi pontként a kastélyprojekt végrehajtásáról szavazott a képviselő-testület. Bebes István polgármester ismertette röviden a 2004 óta tett lépéseket ez ügyben. Elmondta, hogy idén júliusban a kormány felvette a tervezetet a kiemelt projektek közé, de elrendelte a továbbfejlesztését. Ennek függvényében dönt majd idén novemberben a támogatási igényről. A tegnapi előterjesztés célja az volt, hogy a testület megismerje a pályázat tartalmát, a támogatást, és az ezzel járó kötelezettségvállalásokat.

- A feladatokat két csoportra kellett bontani, mivel az eredetileg tervezett 4,3 milliárdos támogatást 1,2 milliárdra kellett lecsökkenteni - folytatta a polgármester. - Így a feladatok is két helyszínre összpontosulnak majd: egyrészt a narancsházak rekonstrukciójára, valamint az ehhez kapcsolódó központ és parkoló kialakítására, s az északi kert rekonstrukciójára. Másrészt a kastély színházépületének felújítására.

A megpályázandó 1,2 milliárd kormányzati támogatás mellett azonban a városnak önrészt is kell vállalnia, bruttó 220 millió forintot. A képviselő-testület tagjai közül akadt, akinek fenntartásai voltak a programmal kapcsolatban. Szabadi István képviselő elmondta, hogy a kastély és a hozzá tartozó területek jelenlegi vagyonkezelője a Magyar Államkincstár és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI), s a város még nem kapta meg ezt a jogot. Ha ezt továbbra sem engedi át a KVI, akkor semmisnek nyilvánítják-e a pályázatot? - merült fel a kérdés.

- Egyeztetések zajlanak a város és a KVI között - válaszolta a polgármester -, s úgy tűnik, hogy sikerül megegyeznünk. - Ha ez mégsem így történne, akkor Körmend csak ötletgazda lenne, s a város nem nyerhetné meg a pályázatot.

A képviselő-testület 16 igennel és egy nemmel megszavazta a javaslatot, tudomásul vették az önrész biztosítását, és jóváhagyták, hogy az önkormányzat a Mahill Mérnökiroda Kft.-vel kössön megbízási szerződést a projekt teljes körű előkészítésére. Ez a városnak 7,8 millió forintjába kerül majd.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

- A feladatokat két csoportra kellett bontani, mivel az eredetileg tervezett 4,3 milliárdos támogatást 1,2 milliárdra kellett lecsökkenteni - folytatta a polgármester. - Így a feladatok is két helyszínre összpontosulnak majd: egyrészt a narancsházak rekonstrukciójára, valamint az ehhez kapcsolódó központ és parkoló kialakítására, s az északi kert rekonstrukciójára. Másrészt a kastély színházépületének felújítására.

A megpályázandó 1,2 milliárd kormányzati támogatás mellett azonban a városnak önrészt is kell vállalnia, bruttó 220 millió forintot. A képviselő-testület tagjai közül akadt, akinek fenntartásai voltak a programmal kapcsolatban. Szabadi István képviselő elmondta, hogy a kastély és a hozzá tartozó területek jelenlegi vagyonkezelője a Magyar Államkincstár és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI), s a város még nem kapta meg ezt a jogot. Ha ezt továbbra sem engedi át a KVI, akkor semmisnek nyilvánítják-e a pályázatot? - merült fel a kérdés.

- Egyeztetések zajlanak a város és a KVI között - válaszolta a polgármester -, s úgy tűnik, hogy sikerül megegyeznünk. - Ha ez mégsem így történne, akkor Körmend csak ötletgazda lenne, s a város nem nyerhetné meg a pályázatot.

A képviselő-testület 16 igennel és egy nemmel megszavazta a javaslatot, tudomásul vették az önrész biztosítását, és jóváhagyták, hogy az önkormányzat a Mahill Mérnökiroda Kft.-vel kössön megbízási szerződést a projekt teljes körű előkészítésére. Ez a városnak 7,8 millió forintjába kerül majd.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

- A feladatokat két csoportra kellett bontani, mivel az eredetileg tervezett 4,3 milliárdos támogatást 1,2 milliárdra kellett lecsökkenteni - folytatta a polgármester. - Így a feladatok is két helyszínre összpontosulnak majd: egyrészt a narancsházak rekonstrukciójára, valamint az ehhez kapcsolódó központ és parkoló kialakítására, s az északi kert rekonstrukciójára. Másrészt a kastély színházépületének felújítására.

A megpályázandó 1,2 milliárd kormányzati támogatás mellett azonban a városnak önrészt is kell vállalnia, bruttó 220 millió forintot. A képviselő-testület tagjai közül akadt, akinek fenntartásai voltak a programmal kapcsolatban. Szabadi István képviselő elmondta, hogy a kastély és a hozzá tartozó területek jelenlegi vagyonkezelője a Magyar Államkincstár és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI), s a város még nem kapta meg ezt a jogot. Ha ezt továbbra sem engedi át a KVI, akkor semmisnek nyilvánítják-e a pályázatot? - merült fel a kérdés.

- Egyeztetések zajlanak a város és a KVI között - válaszolta a polgármester -, s úgy tűnik, hogy sikerül megegyeznünk. - Ha ez mégsem így történne, akkor Körmend csak ötletgazda lenne, s a város nem nyerhetné meg a pályázatot.

A képviselő-testület 16 igennel és egy nemmel megszavazta a javaslatot, tudomásul vették az önrész biztosítását, és jóváhagyták, hogy az önkormányzat a Mahill Mérnökiroda Kft.-vel kössön megbízási szerződést a projekt teljes körű előkészítésére. Ez a városnak 7,8 millió forintjába kerül majd.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

A megpályázandó 1,2 milliárd kormányzati támogatás mellett azonban a városnak önrészt is kell vállalnia, bruttó 220 millió forintot. A képviselő-testület tagjai közül akadt, akinek fenntartásai voltak a programmal kapcsolatban. Szabadi István képviselő elmondta, hogy a kastély és a hozzá tartozó területek jelenlegi vagyonkezelője a Magyar Államkincstár és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI), s a város még nem kapta meg ezt a jogot. Ha ezt továbbra sem engedi át a KVI, akkor semmisnek nyilvánítják-e a pályázatot? - merült fel a kérdés.

- Egyeztetések zajlanak a város és a KVI között - válaszolta a polgármester -, s úgy tűnik, hogy sikerül megegyeznünk. - Ha ez mégsem így történne, akkor Körmend csak ötletgazda lenne, s a város nem nyerhetné meg a pályázatot.

A képviselő-testület 16 igennel és egy nemmel megszavazta a javaslatot, tudomásul vették az önrész biztosítását, és jóváhagyták, hogy az önkormányzat a Mahill Mérnökiroda Kft.-vel kössön megbízási szerződést a projekt teljes körű előkészítésére. Ez a városnak 7,8 millió forintjába kerül majd.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

A megpályázandó 1,2 milliárd kormányzati támogatás mellett azonban a városnak önrészt is kell vállalnia, bruttó 220 millió forintot. A képviselő-testület tagjai közül akadt, akinek fenntartásai voltak a programmal kapcsolatban. Szabadi István képviselő elmondta, hogy a kastély és a hozzá tartozó területek jelenlegi vagyonkezelője a Magyar Államkincstár és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI), s a város még nem kapta meg ezt a jogot. Ha ezt továbbra sem engedi át a KVI, akkor semmisnek nyilvánítják-e a pályázatot? - merült fel a kérdés.

- Egyeztetések zajlanak a város és a KVI között - válaszolta a polgármester -, s úgy tűnik, hogy sikerül megegyeznünk. - Ha ez mégsem így történne, akkor Körmend csak ötletgazda lenne, s a város nem nyerhetné meg a pályázatot.

A képviselő-testület 16 igennel és egy nemmel megszavazta a javaslatot, tudomásul vették az önrész biztosítását, és jóváhagyták, hogy az önkormányzat a Mahill Mérnökiroda Kft.-vel kössön megbízási szerződést a projekt teljes körű előkészítésére. Ez a városnak 7,8 millió forintjába kerül majd.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

- Egyeztetések zajlanak a város és a KVI között - válaszolta a polgármester -, s úgy tűnik, hogy sikerül megegyeznünk. - Ha ez mégsem így történne, akkor Körmend csak ötletgazda lenne, s a város nem nyerhetné meg a pályázatot.

A képviselő-testület 16 igennel és egy nemmel megszavazta a javaslatot, tudomásul vették az önrész biztosítását, és jóváhagyták, hogy az önkormányzat a Mahill Mérnökiroda Kft.-vel kössön megbízási szerződést a projekt teljes körű előkészítésére. Ez a városnak 7,8 millió forintjába kerül majd.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

- Egyeztetések zajlanak a város és a KVI között - válaszolta a polgármester -, s úgy tűnik, hogy sikerül megegyeznünk. - Ha ez mégsem így történne, akkor Körmend csak ötletgazda lenne, s a város nem nyerhetné meg a pályázatot.

A képviselő-testület 16 igennel és egy nemmel megszavazta a javaslatot, tudomásul vették az önrész biztosítását, és jóváhagyták, hogy az önkormányzat a Mahill Mérnökiroda Kft.-vel kössön megbízási szerződést a projekt teljes körű előkészítésére. Ez a városnak 7,8 millió forintjába kerül majd.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

A képviselő-testület 16 igennel és egy nemmel megszavazta a javaslatot, tudomásul vették az önrész biztosítását, és jóváhagyták, hogy az önkormányzat a Mahill Mérnökiroda Kft.-vel kössön megbízási szerződést a projekt teljes körű előkészítésére. Ez a városnak 7,8 millió forintjába kerül majd.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

A képviselő-testület 16 igennel és egy nemmel megszavazta a javaslatot, tudomásul vették az önrész biztosítását, és jóváhagyták, hogy az önkormányzat a Mahill Mérnökiroda Kft.-vel kössön megbízási szerződést a projekt teljes körű előkészítésére. Ez a városnak 7,8 millió forintjába kerül majd.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

Egy másik fontos előterjesztés is a testület elé került, mely szerint az önkormányzatnak célszerű áttekinteni, hogy a hosszú távú kötelezettségei, a folyószámlahitele, valamint a fejlesztési elképzelések milyen finanszírozási kötelezettségeket jelentenek.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

- Manapság egyre több önkormányzat él azzal a lehetőséggel, hogy kötvényt bocsát ki - mondta a polgármester. - A hitel és a kötvény között jelentős különbség nincs, ha a kamatokat és az egyéb járulékos költségeket nézzük. A kötvény előnye, hogy akár húsz évre is tervezhető, s kevésbé kötött a felhasználása.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

A polgármester szerint az önkormányzatnak, az előttük álló fejlesztési feladatok (kastélyprojekt, szennyvízhálózat bővítése, városközpont rehabilitációja) miatt érdemes ajánlatokat kérni a pénzintézetektől a kötvény kibocsátására 1,350 milliárd forint értékben. Az előterjesztés szerint ezt még idén érdemes lebonyolítani, hogy az ebből származó pénz már év végén az önkormányzat rendelkezésére álljon.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

Köbli József képviselő kérdésére, hogy a mostani döntés végleges elkötelezettség-e, a polgármester így válaszolt: - Ez előkészítő döntés. Ajánlatokat kérünk, s a szakértői bizottság véleményére alapozva újra megbeszéljük a lehetőségeket.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

Az előterjesztést a képviselő-testület megszavazta.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!