2007.10.12. 02:27
Elvesz, hozzáad, átszínez, rétegez
Répcelak (VN) - Az elektrográfusok a számítógépet mint ecsetet, formázólapátot, rajztollat használják alkotóeszközként a munkájukhoz. Így tesz Enyedi Zsuzsanna is, akinek tárlata kedden nyílt a művelődési házban.
A modern, jelenkori képzőművészet nem attól lesz modern, mert számítógépen csinálják - mondta Takács Zoltán Bálint történész kedden a művelődési házban, a Nyitott Tér Kulturális Egyesület szervezte tárlatnyitón. A civil társaság ezúttal Enyedi Zsuzsanna elektrográfiával foglalkozó képzőművész munkáit tárja a közönség elé.
De mi is az az elektrográfia? Takács Zoltán Bálint, akit tárlatnyitói minőségben láttak vendégül a művelődési ház munkatársai, egy idézettel igyekezett megvilágítani a fiatal műfajt: A meghatározása olykor művészetben jártas, más mezsgyéken munkálkodó képzőművészeket is zavarba hoz, ha hirtelen szembekerülnek a fogalommal. Hogy a sokszorosító grafikával való összevetéssel éljünk: míg az előbbiek eredetit készítenek, és a nyomatot illetően konkrét elvárásaik vannak, addig az elektrográfusok a gépet mint ecsetet, formázólapátot, rajztollat használják alkotóeszközként a munkájukhoz. Kiinduló képüket folyamatosan változtatják: elvesznek belőle, hozzáadnak, átszínezik, rétegeket hordanak egymásra, festőként dolgoznak velük. A technikában számtalan individuálisan kifejthető lehetőség rejlik, amelyben valamennyi művész a saját útját járja.
Enyedi Zsuzsanna is bevonja az alkotás folyamatába a számítógépet, a különböző, valóban szép és meglepő megoldási lehetőségeket adó programokat. A képei mégsem ettől művésziek, egyediek. Takács Zoltán Bálint nem adott valamennyi tárlatlátogató számára elfogadható útmutatást az alkotásokhoz. Csupán annyit mondott: Van egy olyan pillanat, amikor a mű és én egymásra találtunk. Ezt a pillanatot egyikünk sem felejti el. A történész azt ajánlja, nézzük meg a képeket, keressünk, s minden bizonnyal mi is megtaláljuk azt, amelyikre rápillantunk, s azt mondjuk: ez jó!
De mi is az az elektrográfia? Takács Zoltán Bálint, akit tárlatnyitói minőségben láttak vendégül a művelődési ház munkatársai, egy idézettel igyekezett megvilágítani a fiatal műfajt: A meghatározása olykor művészetben jártas, más mezsgyéken munkálkodó képzőművészeket is zavarba hoz, ha hirtelen szembekerülnek a fogalommal. Hogy a sokszorosító grafikával való összevetéssel éljünk: míg az előbbiek eredetit készítenek, és a nyomatot illetően konkrét elvárásaik vannak, addig az elektrográfusok a gépet mint ecsetet, formázólapátot, rajztollat használják alkotóeszközként a munkájukhoz. Kiinduló képüket folyamatosan változtatják: elvesznek belőle, hozzáadnak, átszínezik, rétegeket hordanak egymásra, festőként dolgoznak velük. A technikában számtalan individuálisan kifejthető lehetőség rejlik, amelyben valamennyi művész a saját útját járja.
Enyedi Zsuzsanna is bevonja az alkotás folyamatába a számítógépet, a különböző, valóban szép és meglepő megoldási lehetőségeket adó programokat. A képei mégsem ettől művésziek, egyediek. Takács Zoltán Bálint nem adott valamennyi tárlatlátogató számára elfogadható útmutatást az alkotásokhoz. Csupán annyit mondott: Van egy olyan pillanat, amikor a mű és én egymásra találtunk. Ezt a pillanatot egyikünk sem felejti el. A történész azt ajánlja, nézzük meg a képeket, keressünk, s minden bizonnyal mi is megtaláljuk azt, amelyikre rápillantunk, s azt mondjuk: ez jó!
De mi is az az elektrográfia? Takács Zoltán Bálint, akit tárlatnyitói minőségben láttak vendégül a művelődési ház munkatársai, egy idézettel igyekezett megvilágítani a fiatal műfajt: A meghatározása olykor művészetben jártas, más mezsgyéken munkálkodó képzőművészeket is zavarba hoz, ha hirtelen szembekerülnek a fogalommal. Hogy a sokszorosító grafikával való összevetéssel éljünk: míg az előbbiek eredetit készítenek, és a nyomatot illetően konkrét elvárásaik vannak, addig az elektrográfusok a gépet mint ecsetet, formázólapátot, rajztollat használják alkotóeszközként a munkájukhoz. Kiinduló képüket folyamatosan változtatják: elvesznek belőle, hozzáadnak, átszínezik, rétegeket hordanak egymásra, festőként dolgoznak velük. A technikában számtalan individuálisan kifejthető lehetőség rejlik, amelyben valamennyi művész a saját útját járja.
Enyedi Zsuzsanna is bevonja az alkotás folyamatába a számítógépet, a különböző, valóban szép és meglepő megoldási lehetőségeket adó programokat. A képei mégsem ettől művésziek, egyediek. Takács Zoltán Bálint nem adott valamennyi tárlatlátogató számára elfogadható útmutatást az alkotásokhoz. Csupán annyit mondott: Van egy olyan pillanat, amikor a mű és én egymásra találtunk. Ezt a pillanatot egyikünk sem felejti el. A történész azt ajánlja, nézzük meg a képeket, keressünk, s minden bizonnyal mi is megtaláljuk azt, amelyikre rápillantunk, s azt mondjuk: ez jó!
Enyedi Zsuzsanna is bevonja az alkotás folyamatába a számítógépet, a különböző, valóban szép és meglepő megoldási lehetőségeket adó programokat. A képei mégsem ettől művésziek, egyediek. Takács Zoltán Bálint nem adott valamennyi tárlatlátogató számára elfogadható útmutatást az alkotásokhoz. Csupán annyit mondott: Van egy olyan pillanat, amikor a mű és én egymásra találtunk. Ezt a pillanatot egyikünk sem felejti el. A történész azt ajánlja, nézzük meg a képeket, keressünk, s minden bizonnyal mi is megtaláljuk azt, amelyikre rápillantunk, s azt mondjuk: ez jó!
Enyedi Zsuzsanna is bevonja az alkotás folyamatába a számítógépet, a különböző, valóban szép és meglepő megoldási lehetőségeket adó programokat. A képei mégsem ettől művésziek, egyediek. Takács Zoltán Bálint nem adott valamennyi tárlatlátogató számára elfogadható útmutatást az alkotásokhoz. Csupán annyit mondott: Van egy olyan pillanat, amikor a mű és én egymásra találtunk. Ezt a pillanatot egyikünk sem felejti el. A történész azt ajánlja, nézzük meg a képeket, keressünk, s minden bizonnyal mi is megtaláljuk azt, amelyikre rápillantunk, s azt mondjuk: ez jó!