Hírek

2007.12.10. 03:28

Ha nem futja autórészletre

Megyei körkép (nm) - Híradások szerint évről évre szaporodik Magyarországon a bedőlt lízingek száma. Többen azért nem képesek az autórészletet fizetni, mert rosszul ítélik meg anyagi teherbírásukat.

Némethy Mária

Az elmúlt években még arról szóltak a hírek, hogy noha a korábbi esztendőkben a legmerészebb várakozásokat is felülmúlva nőtt a finanszírozási segédlettel értékesített autók mennyisége, az örömbe némi üröm vegyült, mert megtriplázódott azon ügyfelek száma, akik a havonta esedékes lízingdíjat, törlesztőrészletet nem voltak képesek fizetni. Mostanában pedig arról olvashatunk, hogy kevesebb autót sikerül értékesíteni, de a bankok már-már autókereskedőkké válnak, mert sok lefoglalt járgány hozzájuk kerül.

Elemzők szerint ez a helyzet azóta jellemző, amióta a finanszírozó cégek egymásra licitálva bombázzák a potenciális ügyfeleket 0 százalékos THM-mel (teljes hiteldíjmutatóval), s a 0 százalékos önrésszel (kezdőrészlettel). A kedvező lízing- és hitelkonstrukciók láttán az is autóba ült, aki nagyobb önrész esetén kétszer is meggondolta volna a családi kasszáját erősen leterhelő kiadások vállalását.

2005-ből ismert adat: évi tízezer lízingelt autó került vissza a bankokhoz. Növekszik ez a szám? Egyre többen vannak-e, akik nem tudják fizetni a lízingdíjat, a részletet?

A bankok nem szívesen nyilatkoznak az ügyről. Hoszszas utánjárás után sikerült megszólaltatnunk az egyik nagy bank lízingcsoportjának szakértőjét, aki neve elhallgatását kérve azt nyilatkozta:

- A visszavett autók darabszámában nálunk nem érződik növekedő tendencia. A fizetési késedelmek mögött sűrűn látunk példát arra, hogy az anyagi teherbírásukat ügyfeleink tévesen ítélik meg, de bármilyen alapvető élethelyzet változása (válás, munkahely elvesztése) lehet indoka a nemfizetésnek. A visszavett autók állapota átlagon aluli, mert az alapvető karbantartások is elmaradtak.

Elemzők szerint ez a helyzet azóta jellemző, amióta a finanszírozó cégek egymásra licitálva bombázzák a potenciális ügyfeleket 0 százalékos THM-mel (teljes hiteldíjmutatóval), s a 0 százalékos önrésszel (kezdőrészlettel). A kedvező lízing- és hitelkonstrukciók láttán az is autóba ült, aki nagyobb önrész esetén kétszer is meggondolta volna a családi kasszáját erősen leterhelő kiadások vállalását.

2005-ből ismert adat: évi tízezer lízingelt autó került vissza a bankokhoz. Növekszik ez a szám? Egyre többen vannak-e, akik nem tudják fizetni a lízingdíjat, a részletet?

A bankok nem szívesen nyilatkoznak az ügyről. Hoszszas utánjárás után sikerült megszólaltatnunk az egyik nagy bank lízingcsoportjának szakértőjét, aki neve elhallgatását kérve azt nyilatkozta:

- A visszavett autók darabszámában nálunk nem érződik növekedő tendencia. A fizetési késedelmek mögött sűrűn látunk példát arra, hogy az anyagi teherbírásukat ügyfeleink tévesen ítélik meg, de bármilyen alapvető élethelyzet változása (válás, munkahely elvesztése) lehet indoka a nemfizetésnek. A visszavett autók állapota átlagon aluli, mert az alapvető karbantartások is elmaradtak.

Elemzők szerint ez a helyzet azóta jellemző, amióta a finanszírozó cégek egymásra licitálva bombázzák a potenciális ügyfeleket 0 százalékos THM-mel (teljes hiteldíjmutatóval), s a 0 százalékos önrésszel (kezdőrészlettel). A kedvező lízing- és hitelkonstrukciók láttán az is autóba ült, aki nagyobb önrész esetén kétszer is meggondolta volna a családi kasszáját erősen leterhelő kiadások vállalását.

2005-ből ismert adat: évi tízezer lízingelt autó került vissza a bankokhoz. Növekszik ez a szám? Egyre többen vannak-e, akik nem tudják fizetni a lízingdíjat, a részletet?

A bankok nem szívesen nyilatkoznak az ügyről. Hoszszas utánjárás után sikerült megszólaltatnunk az egyik nagy bank lízingcsoportjának szakértőjét, aki neve elhallgatását kérve azt nyilatkozta:

- A visszavett autók darabszámában nálunk nem érződik növekedő tendencia. A fizetési késedelmek mögött sűrűn látunk példát arra, hogy az anyagi teherbírásukat ügyfeleink tévesen ítélik meg, de bármilyen alapvető élethelyzet változása (válás, munkahely elvesztése) lehet indoka a nemfizetésnek. A visszavett autók állapota átlagon aluli, mert az alapvető karbantartások is elmaradtak.

2005-ből ismert adat: évi tízezer lízingelt autó került vissza a bankokhoz. Növekszik ez a szám? Egyre többen vannak-e, akik nem tudják fizetni a lízingdíjat, a részletet?

A bankok nem szívesen nyilatkoznak az ügyről. Hoszszas utánjárás után sikerült megszólaltatnunk az egyik nagy bank lízingcsoportjának szakértőjét, aki neve elhallgatását kérve azt nyilatkozta:

- A visszavett autók darabszámában nálunk nem érződik növekedő tendencia. A fizetési késedelmek mögött sűrűn látunk példát arra, hogy az anyagi teherbírásukat ügyfeleink tévesen ítélik meg, de bármilyen alapvető élethelyzet változása (válás, munkahely elvesztése) lehet indoka a nemfizetésnek. A visszavett autók állapota átlagon aluli, mert az alapvető karbantartások is elmaradtak.

2005-ből ismert adat: évi tízezer lízingelt autó került vissza a bankokhoz. Növekszik ez a szám? Egyre többen vannak-e, akik nem tudják fizetni a lízingdíjat, a részletet?

A bankok nem szívesen nyilatkoznak az ügyről. Hoszszas utánjárás után sikerült megszólaltatnunk az egyik nagy bank lízingcsoportjának szakértőjét, aki neve elhallgatását kérve azt nyilatkozta:

- A visszavett autók darabszámában nálunk nem érződik növekedő tendencia. A fizetési késedelmek mögött sűrűn látunk példát arra, hogy az anyagi teherbírásukat ügyfeleink tévesen ítélik meg, de bármilyen alapvető élethelyzet változása (válás, munkahely elvesztése) lehet indoka a nemfizetésnek. A visszavett autók állapota átlagon aluli, mert az alapvető karbantartások is elmaradtak.

A bankok nem szívesen nyilatkoznak az ügyről. Hoszszas utánjárás után sikerült megszólaltatnunk az egyik nagy bank lízingcsoportjának szakértőjét, aki neve elhallgatását kérve azt nyilatkozta:

- A visszavett autók darabszámában nálunk nem érződik növekedő tendencia. A fizetési késedelmek mögött sűrűn látunk példát arra, hogy az anyagi teherbírásukat ügyfeleink tévesen ítélik meg, de bármilyen alapvető élethelyzet változása (válás, munkahely elvesztése) lehet indoka a nemfizetésnek. A visszavett autók állapota átlagon aluli, mert az alapvető karbantartások is elmaradtak.

A bankok nem szívesen nyilatkoznak az ügyről. Hoszszas utánjárás után sikerült megszólaltatnunk az egyik nagy bank lízingcsoportjának szakértőjét, aki neve elhallgatását kérve azt nyilatkozta:

- A visszavett autók darabszámában nálunk nem érződik növekedő tendencia. A fizetési késedelmek mögött sűrűn látunk példát arra, hogy az anyagi teherbírásukat ügyfeleink tévesen ítélik meg, de bármilyen alapvető élethelyzet változása (válás, munkahely elvesztése) lehet indoka a nemfizetésnek. A visszavett autók állapota átlagon aluli, mert az alapvető karbantartások is elmaradtak.

- A visszavett autók darabszámában nálunk nem érződik növekedő tendencia. A fizetési késedelmek mögött sűrűn látunk példát arra, hogy az anyagi teherbírásukat ügyfeleink tévesen ítélik meg, de bármilyen alapvető élethelyzet változása (válás, munkahely elvesztése) lehet indoka a nemfizetésnek. A visszavett autók állapota átlagon aluli, mert az alapvető karbantartások is elmaradtak.

- A visszavett autók darabszámában nálunk nem érződik növekedő tendencia. A fizetési késedelmek mögött sűrűn látunk példát arra, hogy az anyagi teherbírásukat ügyfeleink tévesen ítélik meg, de bármilyen alapvető élethelyzet változása (válás, munkahely elvesztése) lehet indoka a nemfizetésnek. A visszavett autók állapota átlagon aluli, mert az alapvető karbantartások is elmaradtak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!