2008.08.02. 02:29
Túl a nehézségeken
Kőszeg (bb) - Sikerrel zárták az idei tanévet azok a diákok, akik részt vettek a helyi cigány kisebbségi önkormányzat (ckö) oktatási programjában. A fejlesztő foglalkozás nyáron is folytatódik. Az oktatási program jövő március végéig tart, de szeretnék ismét elindítani
- Április elsején jöttek először ide tanulni délutánonként a gyerekek - folytatta az elnök -, főként olyan diákokat vártunk, akik tanulási nehézségekkel küzdöttek. - Iskola-időben egy órától este hétig egyenként jártak órára a diákok Horváth Ildikó tanárnőhöz, nyáron pedig azoknak kell tanulniuk, akik valamilyen tárgyból megbuktak.
Az alsósoknak főként a figyelemmel, az emlékezetükkel és a gondolkodással akadt problémájuk, a felsősök magyarból, matematikából és németből gyengébbek - tudtuk meg a tanárnőtől. Hozzáfűzte: Vannak olyan tantárgyak, melyekhez az iskola biztosít könyveket a különfoglalkozásra is, de fejlesztőkönyvekre, különféle oktatá-si eszközökre nagy szükségük lenne. Délutánonként nemcsak az iskolai lec-kék megbeszélésére, a házi feladat megoldására van idő, hanem akár zenetanulásra és hittanoktatásra is. Horváth Ildikó szerint a gyerekeken látszik, hogy milyen sokat fejlődtek, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy míg év közben tíz diák járt hozzá, nyáron négy tanulóval foglalkozik. Nemcsak a tanulásban, hanem szociális, önértékelési problémákban is tudnak segíteni a gyerekeknek.
Horváth Zoltán, az egyik szülő elmondta, rengeteget fejlődött a fia, mióta ide jár. Gyenge volt magyarból, ezért a 3. osztályt meg kellett ismételnie. Áprilistól tanárnő foglalkozott a kisfiúval, aki olyan sokat fejlődött pár hét alatt, hogy pótvizsga nélkül mehet a 4. osztályba. Zoltán hozzáfűzte: kevés idejük jut arra a szülőknek, hogy otthon foglalkozzanak a gyerekekkel, így nagy segítséget jelent nekik ez a napi egyórás tanulás. Remélik, hogy jövőre is elindulhat a program.
Baranyai Mihály hozzátette: a program jövő március végéig tart, de szeretnék újra elindítani, mivel segíthet abban, hogy a gyerekek olyan pályán helyezkedhessenek majd el, amilyenről álmodnak. Az álmaik pedig ne azért ne váljanak valóra, mert gyengék az iskolai eredményeik. Jövőre nemcsak roma gyerekeket várnak, hanem minden olyan diákot, aki tanulási nehézségekkel küzd. Hangsúlyozta, aki nem akar tanulni, azon nem tudnak segíteni, a többi gyerekre azonban büszkék a teljesítményük miatt.