Hírek

2008.10.04. 02:29

Harmónia

Káld (ser) - Csatlakozott a helyi általános iskola és óvoda a Suli Harmónia 2007 Alapítványhoz, amely így szeptembertől három kisiskolát és két óvodát működtet Vas megyében.

Simon Erzsébet

Megmaradt a falu alapfokú oktatási intézménye, a gyerekek helyben járhatnak iskolába és óvodába, nem kell utazniuk szeptembertől sehova. Ennek azért örülnek nagyon a településen, mert sokáig bizonytalan volt a suli sorsa. A fenntartó önkormányzat ugyanis finanszírozási nehézségek miatt kénytelen volt változtatni a működtetésen. Az elmúlt évben többször is beszámoltunk arról, hogy a káldiak a Kincsesház Alapítványhoz csatlakoznak két másik vasi falusi iskolával együtt. Ám az alapítványnak tavaly augusztus végén sem volt még működési engedélye a megyénkbeli telephelyeire. A káldiak föl is mondták a velük korábban megkötött közoktatási szerződést, s a tavalyi tanév finanszírozását még vállalta az önkormányzat. Dacára annak, hogy az utolsó pillanatban színre lépő Suli Harmónia 2007 Alapítvány - a Kincsesház helyett, annak pedagógiai programjával - megkapta a működési engedélyt, s a másik két községben - Hegyfalun és Egervölgyön - már alapítványi működtetéssel kezdődhetett el a tanév.

Káldon persze tudták, hogy az idei esztendőben mindenképpen váltaniuk kell; az elmúlt hónapokban önkormányzati és iskolai vezetők sokat dolgoztak azon, hogy a nehézségek ellenére megmaradhasson a suli, mi több, legyen is jövőképe az intézménynek. Úgy ítélték meg, hogy ez csak alapítványi működtetéssel valósulhat meg. Képviselői, pedagógusi és szülői egyetértéssel döntöttek végül arról - figyelembe véve a másik két vasi iskolából kapott pozitív véleményeket is -, hogy csatlakoznak a kifejezetten kisiskolák működtetésével foglalkozó Suli Harmóniához. A közoktatási megállpodás arról szól, hogy ez év szeptembertől tíz év időtartamra az alapítvány vállalja a az óvodás-, illetve tanköteles korú gyermekek ingyenes ellátását, oktatását. Az általános iskolát tagiskolaként működteti, a költségek fedezete az állami normatíva és az önkormányzati támogatás.

Bár mindössze egy hónap telt el a tanév kezdete óta, úgy tetszik, a káldiak nem bánták meg, hogy változtattak. Pörge Judit telephelyvezető pedagógus örömmel újságolta, hogy a korábbival szemben már nem összevont osztályokban tanítják a kézségtárgyakat, bővült a szakos-ellátottság, a magyar és a matematika tantárgyat emelt óraszámban oktatják, a német nyelvvel óvodáskortól ismerkednek a gyerekek, akárcsak az angollal, gyógypedagógust az óvodában, logopédust az iskolában is foglalkoztathatnak. A csaknem kilencven iskolást összesen tizenöt pedagógus tanítja, nyolcan főállásban tevékenykednek, a többiek óraadók. Óvodába har- mincnégy lurkó jár, velük négy óvónő és két dajka foglalkozik. Jóllehet az alapítvány a pedagógusokkal nem közalkalmazotti munkaviszonyt létesített, a fizetési kategóriák nem változtak.

Pörge Judit aztán arról is mesél, hogy soha annyi gyerek nem töltötte a szünidő egy részét az iskola falai között, mint ezen a nyáron. A szüleikkel együtt azon fáradoztak, hogy a tanévkezdésre megszépítsék a tantermeket. Kalákában festettek, parkettát lakkoztak, renoválták a padokat, ablakot pucoltak, takarítottak. Pécz Istvánné igazgató - aki már nem jár nap mint nap az iskolába, mert nyugdíjba vonult - egész nyáron azon fáradozott, hogy megszervezze a felújítást. Az eredmény mindannyiukat dicséri. Simonics Pál polgármester szívéről is nagy kő esett le, hogy sikerült helyben tartaniuk az intézményt. Azt reméli, hogy az alapítványi kapcsolat hosszú távon is gyümölcsöző lesz. Remélik, hogy gyümölcsöző

lesz a kapcsolat

Káldon persze tudták, hogy az idei esztendőben mindenképpen váltaniuk kell; az elmúlt hónapokban önkormányzati és iskolai vezetők sokat dolgoztak azon, hogy a nehézségek ellenére megmaradhasson a suli, mi több, legyen is jövőképe az intézménynek. Úgy ítélték meg, hogy ez csak alapítványi működtetéssel valósulhat meg. Képviselői, pedagógusi és szülői egyetértéssel döntöttek végül arról - figyelembe véve a másik két vasi iskolából kapott pozitív véleményeket is -, hogy csatlakoznak a kifejezetten kisiskolák működtetésével foglalkozó Suli Harmóniához. A közoktatási megállpodás arról szól, hogy ez év szeptembertől tíz év időtartamra az alapítvány vállalja a az óvodás-, illetve tanköteles korú gyermekek ingyenes ellátását, oktatását. Az általános iskolát tagiskolaként működteti, a költségek fedezete az állami normatíva és az önkormányzati támogatás.

Bár mindössze egy hónap telt el a tanév kezdete óta, úgy tetszik, a káldiak nem bánták meg, hogy változtattak. Pörge Judit telephelyvezető pedagógus örömmel újságolta, hogy a korábbival szemben már nem összevont osztályokban tanítják a kézségtárgyakat, bővült a szakos-ellátottság, a magyar és a matematika tantárgyat emelt óraszámban oktatják, a német nyelvvel óvodáskortól ismerkednek a gyerekek, akárcsak az angollal, gyógypedagógust az óvodában, logopédust az iskolában is foglalkoztathatnak. A csaknem kilencven iskolást összesen tizenöt pedagógus tanítja, nyolcan főállásban tevékenykednek, a többiek óraadók. Óvodába har- mincnégy lurkó jár, velük négy óvónő és két dajka foglalkozik. Jóllehet az alapítvány a pedagógusokkal nem közalkalmazotti munkaviszonyt létesített, a fizetési kategóriák nem változtak.

Pörge Judit aztán arról is mesél, hogy soha annyi gyerek nem töltötte a szünidő egy részét az iskola falai között, mint ezen a nyáron. A szüleikkel együtt azon fáradoztak, hogy a tanévkezdésre megszépítsék a tantermeket. Kalákában festettek, parkettát lakkoztak, renoválták a padokat, ablakot pucoltak, takarítottak. Pécz Istvánné igazgató - aki már nem jár nap mint nap az iskolába, mert nyugdíjba vonult - egész nyáron azon fáradozott, hogy megszervezze a felújítást. Az eredmény mindannyiukat dicséri. Simonics Pál polgármester szívéről is nagy kő esett le, hogy sikerült helyben tartaniuk az intézményt. Azt reméli, hogy az alapítványi kapcsolat hosszú távon is gyümölcsöző lesz. Remélik, hogy gyümölcsöző

lesz a kapcsolat

Káldon persze tudták, hogy az idei esztendőben mindenképpen váltaniuk kell; az elmúlt hónapokban önkormányzati és iskolai vezetők sokat dolgoztak azon, hogy a nehézségek ellenére megmaradhasson a suli, mi több, legyen is jövőképe az intézménynek. Úgy ítélték meg, hogy ez csak alapítványi működtetéssel valósulhat meg. Képviselői, pedagógusi és szülői egyetértéssel döntöttek végül arról - figyelembe véve a másik két vasi iskolából kapott pozitív véleményeket is -, hogy csatlakoznak a kifejezetten kisiskolák működtetésével foglalkozó Suli Harmóniához. A közoktatási megállpodás arról szól, hogy ez év szeptembertől tíz év időtartamra az alapítvány vállalja a az óvodás-, illetve tanköteles korú gyermekek ingyenes ellátását, oktatását. Az általános iskolát tagiskolaként működteti, a költségek fedezete az állami normatíva és az önkormányzati támogatás.

Bár mindössze egy hónap telt el a tanév kezdete óta, úgy tetszik, a káldiak nem bánták meg, hogy változtattak. Pörge Judit telephelyvezető pedagógus örömmel újságolta, hogy a korábbival szemben már nem összevont osztályokban tanítják a kézségtárgyakat, bővült a szakos-ellátottság, a magyar és a matematika tantárgyat emelt óraszámban oktatják, a német nyelvvel óvodáskortól ismerkednek a gyerekek, akárcsak az angollal, gyógypedagógust az óvodában, logopédust az iskolában is foglalkoztathatnak. A csaknem kilencven iskolást összesen tizenöt pedagógus tanítja, nyolcan főállásban tevékenykednek, a többiek óraadók. Óvodába har- mincnégy lurkó jár, velük négy óvónő és két dajka foglalkozik. Jóllehet az alapítvány a pedagógusokkal nem közalkalmazotti munkaviszonyt létesített, a fizetési kategóriák nem változtak.

Pörge Judit aztán arról is mesél, hogy soha annyi gyerek nem töltötte a szünidő egy részét az iskola falai között, mint ezen a nyáron. A szüleikkel együtt azon fáradoztak, hogy a tanévkezdésre megszépítsék a tantermeket. Kalákában festettek, parkettát lakkoztak, renoválták a padokat, ablakot pucoltak, takarítottak. Pécz Istvánné igazgató - aki már nem jár nap mint nap az iskolába, mert nyugdíjba vonult - egész nyáron azon fáradozott, hogy megszervezze a felújítást. Az eredmény mindannyiukat dicséri. Simonics Pál polgármester szívéről is nagy kő esett le, hogy sikerült helyben tartaniuk az intézményt. Azt reméli, hogy az alapítványi kapcsolat hosszú távon is gyümölcsöző lesz. Remélik, hogy gyümölcsöző

lesz a kapcsolat

Bár mindössze egy hónap telt el a tanév kezdete óta, úgy tetszik, a káldiak nem bánták meg, hogy változtattak. Pörge Judit telephelyvezető pedagógus örömmel újságolta, hogy a korábbival szemben már nem összevont osztályokban tanítják a kézségtárgyakat, bővült a szakos-ellátottság, a magyar és a matematika tantárgyat emelt óraszámban oktatják, a német nyelvvel óvodáskortól ismerkednek a gyerekek, akárcsak az angollal, gyógypedagógust az óvodában, logopédust az iskolában is foglalkoztathatnak. A csaknem kilencven iskolást összesen tizenöt pedagógus tanítja, nyolcan főállásban tevékenykednek, a többiek óraadók. Óvodába har- mincnégy lurkó jár, velük négy óvónő és két dajka foglalkozik. Jóllehet az alapítvány a pedagógusokkal nem közalkalmazotti munkaviszonyt létesített, a fizetési kategóriák nem változtak.

Pörge Judit aztán arról is mesél, hogy soha annyi gyerek nem töltötte a szünidő egy részét az iskola falai között, mint ezen a nyáron. A szüleikkel együtt azon fáradoztak, hogy a tanévkezdésre megszépítsék a tantermeket. Kalákában festettek, parkettát lakkoztak, renoválták a padokat, ablakot pucoltak, takarítottak. Pécz Istvánné igazgató - aki már nem jár nap mint nap az iskolába, mert nyugdíjba vonult - egész nyáron azon fáradozott, hogy megszervezze a felújítást. Az eredmény mindannyiukat dicséri. Simonics Pál polgármester szívéről is nagy kő esett le, hogy sikerült helyben tartaniuk az intézményt. Azt reméli, hogy az alapítványi kapcsolat hosszú távon is gyümölcsöző lesz. Remélik, hogy gyümölcsöző

lesz a kapcsolat

Bár mindössze egy hónap telt el a tanév kezdete óta, úgy tetszik, a káldiak nem bánták meg, hogy változtattak. Pörge Judit telephelyvezető pedagógus örömmel újságolta, hogy a korábbival szemben már nem összevont osztályokban tanítják a kézségtárgyakat, bővült a szakos-ellátottság, a magyar és a matematika tantárgyat emelt óraszámban oktatják, a német nyelvvel óvodáskortól ismerkednek a gyerekek, akárcsak az angollal, gyógypedagógust az óvodában, logopédust az iskolában is foglalkoztathatnak. A csaknem kilencven iskolást összesen tizenöt pedagógus tanítja, nyolcan főállásban tevékenykednek, a többiek óraadók. Óvodába har- mincnégy lurkó jár, velük négy óvónő és két dajka foglalkozik. Jóllehet az alapítvány a pedagógusokkal nem közalkalmazotti munkaviszonyt létesített, a fizetési kategóriák nem változtak.

Pörge Judit aztán arról is mesél, hogy soha annyi gyerek nem töltötte a szünidő egy részét az iskola falai között, mint ezen a nyáron. A szüleikkel együtt azon fáradoztak, hogy a tanévkezdésre megszépítsék a tantermeket. Kalákában festettek, parkettát lakkoztak, renoválták a padokat, ablakot pucoltak, takarítottak. Pécz Istvánné igazgató - aki már nem jár nap mint nap az iskolába, mert nyugdíjba vonult - egész nyáron azon fáradozott, hogy megszervezze a felújítást. Az eredmény mindannyiukat dicséri. Simonics Pál polgármester szívéről is nagy kő esett le, hogy sikerült helyben tartaniuk az intézményt. Azt reméli, hogy az alapítványi kapcsolat hosszú távon is gyümölcsöző lesz. Remélik, hogy gyümölcsöző

lesz a kapcsolat

Pörge Judit aztán arról is mesél, hogy soha annyi gyerek nem töltötte a szünidő egy részét az iskola falai között, mint ezen a nyáron. A szüleikkel együtt azon fáradoztak, hogy a tanévkezdésre megszépítsék a tantermeket. Kalákában festettek, parkettát lakkoztak, renoválták a padokat, ablakot pucoltak, takarítottak. Pécz Istvánné igazgató - aki már nem jár nap mint nap az iskolába, mert nyugdíjba vonult - egész nyáron azon fáradozott, hogy megszervezze a felújítást. Az eredmény mindannyiukat dicséri. Simonics Pál polgármester szívéről is nagy kő esett le, hogy sikerült helyben tartaniuk az intézményt. Azt reméli, hogy az alapítványi kapcsolat hosszú távon is gyümölcsöző lesz. Remélik, hogy gyümölcsöző

lesz a kapcsolat

Pörge Judit aztán arról is mesél, hogy soha annyi gyerek nem töltötte a szünidő egy részét az iskola falai között, mint ezen a nyáron. A szüleikkel együtt azon fáradoztak, hogy a tanévkezdésre megszépítsék a tantermeket. Kalákában festettek, parkettát lakkoztak, renoválták a padokat, ablakot pucoltak, takarítottak. Pécz Istvánné igazgató - aki már nem jár nap mint nap az iskolába, mert nyugdíjba vonult - egész nyáron azon fáradozott, hogy megszervezze a felújítást. Az eredmény mindannyiukat dicséri. Simonics Pál polgármester szívéről is nagy kő esett le, hogy sikerült helyben tartaniuk az intézményt. Azt reméli, hogy az alapítványi kapcsolat hosszú távon is gyümölcsöző lesz. Remélik, hogy gyümölcsöző

lesz a kapcsolat

lesz a kapcsolat

lesz a kapcsolat

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!