Hírek

2009.02.06. 03:29

Mobil más nevére

<b>Szombathely, Budapest </b> - Az egyik olvasónknak telefonszámlát hozott a postás, ami azért volt meglepő, mert nem vásárolt mobilkészüléket.

Erős D. Zoltán

Az egyik Szombathelyhez közeli településen élő olvasónk keresett meg bennünket egy kellemetlen telefonos históriával. Elmondta, hogy noha ők nem vásároltak készüléket, szeptemberben mégis váratlanul számlát kaptak a Pannon mobilszolgáltatótól. A történtek kiderítése érdekében panaszosunk felkereste a szolgáltató szombathelyi irodáját, ahol kiderült: valaki a 0 forintért elviheti akcióban két kártyafüggetlen telefont vásárolt , s őt és a fiát jelölte meg számlafizetőként.

Olvasónk megtudta, a számlán vevőként szereplő személy az általa megadott lakcímen már vagy tíz éve nem tartózkodik, jelenleg feltételezhetően hajléktalan. A számlákon szereplő két telefonszámot panaszosunk megpróbálta felhívni, ám nem járt sikerrel, feltételez-hető, hogy időközben a kártyákat kicserélték.

A szombathelyi ügyfélszolgálati irodában panaszt tettek a történtek miatt, ahol ígéretet kaptak arra, hogy le-állítják a számlák küldését, ám ez még nem történt meg, s a tartozás immáron 100 ezer forintra rúg.

Az eset kivizsgálását kértük a Pannontól. Dr. Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és in- formációs igazgatója megkeresésünkre elmondta, folyamatosan arra törekednek, hogy előfizetőiket a lehető legmagasabb szinten szolgálják ki. Ezért biztosítanak lehetőséget arra is, hogy az előfizető számlázási címet adjon meg, ahová számláit a Pannon eljuttatja. Ezt sok ügyfél veszi igénybe, többek között olyan esetekben, amikor a szülők fizetik másik városban tanuló gyermekük mobilszámláját, vagy vállalkozásoknál, ha azt szeretnék, a számla egyenesen a könyvelőhöz fusson be.

Dr. Majorosi Emese szerint azonban ez a számlázási címzettre semmilyen következményt nem jelent, a számla megfizetése az előfizető kötelezettsége. Ilyen esetekben megköszönik, ha valaki számlázási problémát észlel, és ezt jelzi a szolgáltatónak. Ugyanis ennek oka lehet például a címzett személyes ada- taival való visszaélés is. Amikor ilyen jelzést kapnak, akkor igyekeznek tisztázni a helyzetet. Ez néha több időt vehet igénybe, ezért előfordulhat, hogy közben újabb számla érkezik a megadott címre. A konkrét esetben is azon dolgoznak, hogy tisztázzák, az előfizetői szerződésben miért a szóban forgó postázási címet adta meg az elő-fizető. A sajtó- és információs igazgató nyilatkozata szerint ebből az ügyből semmilyen kára nem származik olvasónknak. Amennyiben azonban azt feltételezi, hogy személyes adatait jogtalanul adták meg a mobilszolgálató számára, rendőrségi feljelentést tehet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!