2009.02.13. 03:28
Műholdas vétel: élesedő verseny
<b>Körkép </b> - Hosszú ideig a UPC Direct uralta a magyar műholdas tévépiacot. Aztán az elmúlt években komoly riválisra lelt a Digi TV, legújabban pedig a T-Home Sat TV is megjelent a piacon.
Azokon a településeken, illetve településrészeken, ahol nem épült ki a kábeltévé-hálózat, a fizetős műholdas televíziózás kínált az előbbihez hasonló kínálatú, ám annál jóval drágább szolgáltatást. Ennek a jelentőségét növelte, hogy az egyre szaporodó magyar nyelvű tévéadások elérése csak ezen keresztül lehet-séges.
Magyarországon ezen a területen elsőként, még 2000 szeptemberében a UPC Direct kezdte meg a működését. A társaság egészen 2006-ig egyedüli szolgáltató volt a fizetős tévék hazai piacán. Ekkor jelent meg Magyarországon a Digi TV, amely műsorkínálatával és kedvező áraival versenyhelyzetet teremtett a piacon. Bár ez utóbbit az előfizetők részéről időnként éri kritika a sugárzás minősége miatt, ám a csatornaválasztéka, különösen a focibarátok számára kedvezőbb. Az elmúlt időszakban jelent meg a minőségi tévézési igények kielégítését szolgáló Helló HD, amelynek kínálatában jelenleg kilenc HD-adás és számos nemzetközi csatorna szerepel. A műholdas tévé- piac legújabb magyarorszá- gi szereplője a T-Home Sat TV, amely az elmúlt év végén kezdte meg működését, és széles igényeket kielégítő csatornakínálattal, valamint alacsony árakkal tört be a piacra.
Ez a verseny igazán a nézők számára lehet előnyös. Ennek hatása ugyanis megjelenhet az előfizetési árakban, a szolgáltatás színvonalában, csakúgy a csatornaválasztékban, az előfizetők véleményére való nagyobb odafigyelésben.