Hírek

2009.12.02. 03:29

Hitelfelvételre kényszerül a sárvári önkormányzat

A városi önkormányzat a jövő évi költségvetési koncepciójában az ideinél kevesebb bevételre számít, ezért a pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében hitelfelvételre kényszerül.

Erős D. Zoltán

A jövő évi tervezetben az ideinél valamivel kisebb saját működési és intézményi bevétel szerepel, miközben a szociális, oktatási és közművelődési intézmények tervezetükben érvényesítették a 4 százalékos növelésre vonatkozó önkormányzati elvárást.

A helyi adók továbbra is meghatározó szerepet töltenek be a sárvári költségvetésben. Ezek több mint egyötödét teszik ki a hitel nélkül számított összbevételeknek. Az elmúlt évek tapasztalataira, s az ez évi várható teljesítésekre alapozva a koncepció összeállítói mintegy 5,5 százalékos bevételnövekedést remélnek ebből a forrásból. Az idén a vállalkozások kommunális adójából várhatóan kevesebb folyik be a város kasszájába, mint amennyit terveztek, s várhatóan ez a folyamat jövőre is folytatódni fog. Az idegenforgalmi adóbevétel 70 millió forint volt az első három negyedévben, jövőre az egész év vonatkozásában számítanak ennyire. Az igazi kiesés azonban nem ebből adódik, hanem abból, hogy a költségvetési törvényjavaslat a felére csökkentette az ehhez kapcsolódó állami támogatást. Az elmúlt év tényadataiból kiindulva az ideinél 40 millió forinttal több bevétellel számol a város. Január 1-jétől 15 százalékkal növekszik a gépjárműadó, amely alapján Sárváron mintegy 125 millió forintos adóbevétel várható.

Az ideihez képest 1 százalékkal több lesz a személyi jövedelemadó városnak átengedett részéből származó bevétel, amely így meghaladja a 206 millió forintot. A normatív állami hozzájárulásból a költségvetési törvényjavaslat alapján 1 milliárd 209 millió forinttal kalkulálhatott a város. Ez csaknem 11 százalékkal kevesebb az ideinél, s 16,3 százalékkal marad a 2008. évi alatt. Ez az előirányzat azonban nem tekinthető teljesen véglegesnek, hiszen a törvényjavaslat esetleges módosulása mellett a mutatószámok is változhatnak.

A működési feladatok finanszírozására várhatóan 3,5 milliárd forint áll jövőre rendelkezésre. Ez csaknem 5 millió forinttal kevesebb az idei előirányzatnál.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

A jövő évi tervezetben az ideinél valamivel kisebb saját működési és intézményi bevétel szerepel, miközben a szociális, oktatási és közművelődési intézmények tervezetükben érvényesítették a 4 százalékos növelésre vonatkozó önkormányzati elvárást.

A helyi adók továbbra is meghatározó szerepet töltenek be a sárvári költségvetésben. Ezek több mint egyötödét teszik ki a hitel nélkül számított összbevételeknek. Az elmúlt évek tapasztalataira, s az ez évi várható teljesítésekre alapozva a koncepció összeállítói mintegy 5,5 százalékos bevételnövekedést remélnek ebből a forrásból. Az idén a vállalkozások kommunális adójából várhatóan kevesebb folyik be a város kasszájába, mint amennyit terveztek, s várhatóan ez a folyamat jövőre is folytatódni fog. Az idegenforgalmi adóbevétel 70 millió forint volt az első három negyedévben, jövőre az egész év vonatkozásában számítanak ennyire. Az igazi kiesés azonban nem ebből adódik, hanem abból, hogy a költségvetési törvényjavaslat a felére csökkentette az ehhez kapcsolódó állami támogatást. Az elmúlt év tényadataiból kiindulva az ideinél 40 millió forinttal több bevétellel számol a város. Január 1-jétől 15 százalékkal növekszik a gépjárműadó, amely alapján Sárváron mintegy 125 millió forintos adóbevétel várható.

Az ideihez képest 1 százalékkal több lesz a személyi jövedelemadó városnak átengedett részéből származó bevétel, amely így meghaladja a 206 millió forintot. A normatív állami hozzájárulásból a költségvetési törvényjavaslat alapján 1 milliárd 209 millió forinttal kalkulálhatott a város. Ez csaknem 11 százalékkal kevesebb az ideinél, s 16,3 százalékkal marad a 2008. évi alatt. Ez az előirányzat azonban nem tekinthető teljesen véglegesnek, hiszen a törvényjavaslat esetleges módosulása mellett a mutatószámok is változhatnak.

A működési feladatok finanszírozására várhatóan 3,5 milliárd forint áll jövőre rendelkezésre. Ez csaknem 5 millió forinttal kevesebb az idei előirányzatnál.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

A helyi adók továbbra is meghatározó szerepet töltenek be a sárvári költségvetésben. Ezek több mint egyötödét teszik ki a hitel nélkül számított összbevételeknek. Az elmúlt évek tapasztalataira, s az ez évi várható teljesítésekre alapozva a koncepció összeállítói mintegy 5,5 százalékos bevételnövekedést remélnek ebből a forrásból. Az idén a vállalkozások kommunális adójából várhatóan kevesebb folyik be a város kasszájába, mint amennyit terveztek, s várhatóan ez a folyamat jövőre is folytatódni fog. Az idegenforgalmi adóbevétel 70 millió forint volt az első három negyedévben, jövőre az egész év vonatkozásában számítanak ennyire. Az igazi kiesés azonban nem ebből adódik, hanem abból, hogy a költségvetési törvényjavaslat a felére csökkentette az ehhez kapcsolódó állami támogatást. Az elmúlt év tényadataiból kiindulva az ideinél 40 millió forinttal több bevétellel számol a város. Január 1-jétől 15 százalékkal növekszik a gépjárműadó, amely alapján Sárváron mintegy 125 millió forintos adóbevétel várható.

Az ideihez képest 1 százalékkal több lesz a személyi jövedelemadó városnak átengedett részéből származó bevétel, amely így meghaladja a 206 millió forintot. A normatív állami hozzájárulásból a költségvetési törvényjavaslat alapján 1 milliárd 209 millió forinttal kalkulálhatott a város. Ez csaknem 11 százalékkal kevesebb az ideinél, s 16,3 százalékkal marad a 2008. évi alatt. Ez az előirányzat azonban nem tekinthető teljesen véglegesnek, hiszen a törvényjavaslat esetleges módosulása mellett a mutatószámok is változhatnak.

A működési feladatok finanszírozására várhatóan 3,5 milliárd forint áll jövőre rendelkezésre. Ez csaknem 5 millió forinttal kevesebb az idei előirányzatnál.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

A helyi adók továbbra is meghatározó szerepet töltenek be a sárvári költségvetésben. Ezek több mint egyötödét teszik ki a hitel nélkül számított összbevételeknek. Az elmúlt évek tapasztalataira, s az ez évi várható teljesítésekre alapozva a koncepció összeállítói mintegy 5,5 százalékos bevételnövekedést remélnek ebből a forrásból. Az idén a vállalkozások kommunális adójából várhatóan kevesebb folyik be a város kasszájába, mint amennyit terveztek, s várhatóan ez a folyamat jövőre is folytatódni fog. Az idegenforgalmi adóbevétel 70 millió forint volt az első három negyedévben, jövőre az egész év vonatkozásában számítanak ennyire. Az igazi kiesés azonban nem ebből adódik, hanem abból, hogy a költségvetési törvényjavaslat a felére csökkentette az ehhez kapcsolódó állami támogatást. Az elmúlt év tényadataiból kiindulva az ideinél 40 millió forinttal több bevétellel számol a város. Január 1-jétől 15 százalékkal növekszik a gépjárműadó, amely alapján Sárváron mintegy 125 millió forintos adóbevétel várható.

Az ideihez képest 1 százalékkal több lesz a személyi jövedelemadó városnak átengedett részéből származó bevétel, amely így meghaladja a 206 millió forintot. A normatív állami hozzájárulásból a költségvetési törvényjavaslat alapján 1 milliárd 209 millió forinttal kalkulálhatott a város. Ez csaknem 11 százalékkal kevesebb az ideinél, s 16,3 százalékkal marad a 2008. évi alatt. Ez az előirányzat azonban nem tekinthető teljesen véglegesnek, hiszen a törvényjavaslat esetleges módosulása mellett a mutatószámok is változhatnak.

A működési feladatok finanszírozására várhatóan 3,5 milliárd forint áll jövőre rendelkezésre. Ez csaknem 5 millió forinttal kevesebb az idei előirányzatnál.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

Az ideihez képest 1 százalékkal több lesz a személyi jövedelemadó városnak átengedett részéből származó bevétel, amely így meghaladja a 206 millió forintot. A normatív állami hozzájárulásból a költségvetési törvényjavaslat alapján 1 milliárd 209 millió forinttal kalkulálhatott a város. Ez csaknem 11 százalékkal kevesebb az ideinél, s 16,3 százalékkal marad a 2008. évi alatt. Ez az előirányzat azonban nem tekinthető teljesen véglegesnek, hiszen a törvényjavaslat esetleges módosulása mellett a mutatószámok is változhatnak.

A működési feladatok finanszírozására várhatóan 3,5 milliárd forint áll jövőre rendelkezésre. Ez csaknem 5 millió forinttal kevesebb az idei előirányzatnál.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

Az ideihez képest 1 százalékkal több lesz a személyi jövedelemadó városnak átengedett részéből származó bevétel, amely így meghaladja a 206 millió forintot. A normatív állami hozzájárulásból a költségvetési törvényjavaslat alapján 1 milliárd 209 millió forinttal kalkulálhatott a város. Ez csaknem 11 százalékkal kevesebb az ideinél, s 16,3 százalékkal marad a 2008. évi alatt. Ez az előirányzat azonban nem tekinthető teljesen véglegesnek, hiszen a törvényjavaslat esetleges módosulása mellett a mutatószámok is változhatnak.

A működési feladatok finanszírozására várhatóan 3,5 milliárd forint áll jövőre rendelkezésre. Ez csaknem 5 millió forinttal kevesebb az idei előirányzatnál.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

A működési feladatok finanszírozására várhatóan 3,5 milliárd forint áll jövőre rendelkezésre. Ez csaknem 5 millió forinttal kevesebb az idei előirányzatnál.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

A működési feladatok finanszírozására várhatóan 3,5 milliárd forint áll jövőre rendelkezésre. Ez csaknem 5 millió forinttal kevesebb az idei előirányzatnál.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

A felhalmozási kiadásokra mintegy 500 millió forint szerepel a tervezetben, ami mindössze 12 százaléka az összki-adásoknak. A koncepció a be-ruházási és felújítási kiadások között csak a már előkészített, megkezdett és pályázati forrásokkal támogatott feladatokkal számol. Új beruházás jövőre nem szerepel a tervek között.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

A 2010-es koncepció általános tartalékot nem tartalmaz, míg a céltartalék 26,8 millió forint. Ebből 2-2 milliót az óvodai játszóterek törvény által előírt felülvizsgálatára, illetve a szakképzés- szervezési társulás és integrált szakképzési központ munkaszervezete működtetési költségeinek támogatására szánnak. 17,5 millió forintot tartalékolnak a jövő évi jubileumi jutalmakra, 5,3 milliót a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségekre.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

Sárvár jövő évi gazdálkodását a működtetési normatívák, a bevételi források, s az ebből eredő kondíciók egyértelműen behatárolják. A pénzügyi egyensúly megteremtése érdekében várhatóan minden eddiginél nagyobb összegű, több mint kétszázmillió forintos rövidlejáratú hitel felvételére kényszerül a város.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!