2010.01.21. 16:19
Játszva tanultak a gimnazisták
Interaktív környezetvédelmi drámajáték részesei lehettek csütörtökön a celldömölki Berzsenyi gimnázium 9. évfolyamos tanulói. A Kacskaringók virtustársulat a diákokat is bevonta a játékba.
Hogyan tegyük nyitottabbá a fiatalokat a környezeti kérdések iránt? Hogyan beszéljünk nekik globális problémákról közhelyek nélkül? E kérdésekre is kereste és végül meg is találta a választ a csomagolási hulladék újrahasznosítását koordináló Öko-Pannon Nonprofit Kft., amely oktatóprogramjai révén a gyermekeket és a fiatalokat is próbálja rászoktatni a szelektív hulladékgyűjtésre és nem utolsósorban a környezettudatos gondolkodásra.
A szervezet az öt drámapedagógusból álló Kacskaringók virtustársulat közreműködésével hozta létre azt a kétórás előadást, amelyet az ország középiskoláiban mutatnak be. Csütörtökön a celldömölki Berzsenyi Dániel Gimnázium két kilencedik évfolyamos osztálya lehetett aktív részese a Mi van? című környezetvédelmi drámajátéknak.
A Hajós Zsuzsa író és rendező által jegyzett, Csordás Anett, Urbán Zsanett, Egervári György és Nyári Arnold előadásában színre kerülő darabban egy család anya, apa, fiú- és lánygyermek életébe kukkanthattak be a diákok.
A környezetvédelmi drámajáték Misi, a természettől (még) el nem szakadt, a környezetéért (még) aggódó tizenéves kamasz szemszögéből láttatta a világot. A fiú először a húga szemét nyitotta fel, majd végül a szülőkről is lekerült a darab elején viselt úszószemüveg.
A drámajáték lényege az volt, hogy a berzsenyis diákokkal mondassa ki, mi mindent kell megváltoztatni az életünkben ahhoz, hogy kíméljük, és ne romboljuk a környezetünket.
A tanév során számos tanórán fizika, földrajz, kémia szóba kerül a környezetvédelem, ez az előadás azonban más szemszögből, egészen más módszerekkel a megdöbbentéssel, az elgondolkodtatással hatott a diákokra mondta el a drámajátékot figyelemmel kísérő Fehérné Gyömörey Katalin, aki kémiatanárként is érdeklődéssel figyelte az előadást.
A Kacskaringók virtustársulat eddig száz alkalommal adta elő a drámajátékot. A darabban szereplő drámapedagógusok egyöntetű véleménye, hogy a vidéki diákok sokkal érzékenyebbek a környezeti kérdések iránt, és könnyebb őket bevonni a közös játékba.