Hírek

2010.07.28. 02:25

Ellenőrzött helyi adózás

Sárvár (edz) - A városi önkormányzat adóirodájában vizsgálatot végzett az Állami Számvevőszék. A feltárt hiányosságok megszüntetésére intézkedési tervet fogadott el a képviselő-testület.

Erős D. Zoltán

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) Vas Megyei Ellenőrzési Irodája az év elején ellenőrzést végzett a sárvári önkormányzat adóirodájában. Azt vizsgálták, hogy Sárváron miképpen érvényesült a hatékonyság és az eredményesség a helyi adók rendszerében.

A vizsgálat során az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az önkormányzati adóhatóság által beszedett adók 2009-ben az önkormányzat költségvetésének a 27,2 százalékát tették ki. Az egy lakosra jutó helyi adóbevétel 2006-ban 69 ezer 103, 2009-ben 77 ezer 841 forint volt. Az előbbi 54,6, míg az utóbbi 38,3 százalékkal haladta meg az országos átlagot.

Az önkormányzat a határozott időre szóló adómentességeket és kedvezményeket az uniós jogharmonizációval összhangban 2008. január 1-jével megszüntette. Ugyanekkor a helyi iparűzési adó adómentes vállalkozási adóalap maximumát a korábbi nyolcszázezer forint helyett másfél millió forintban határozták meg.

A vizsgált időszakban az adómérték módosítására egy esetben került sor. 2009. január 1-jétől az idegenforgalmi adót emelték 300-ról 320 forintra.

Az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az adómérték meghatározása során betartották a fokozatosság elvét, s nem történt hátrányos megkülönböztetés az adóalanyok között. A helyi adórendelet előkészítése során pedig a törvényesség biztosított volt. Az adórendeletet a vizsgált időszakban hat alkalommal módosították, ám ezeket az ellenőrök minden esetben megalapozottnak ítélték. A számvevő tanácsos javaslatai alapján az önkormányzat intézkedési tervet készített az ellenőrzés során feltárt hiányosságok megszüntetésére. Ez részben már az új polgármesternek, részben pedig az önkormányzat jegyzőjének határoz meg feladatokat.

A vizsgálat során az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az önkormányzati adóhatóság által beszedett adók 2009-ben az önkormányzat költségvetésének a 27,2 százalékát tették ki. Az egy lakosra jutó helyi adóbevétel 2006-ban 69 ezer 103, 2009-ben 77 ezer 841 forint volt. Az előbbi 54,6, míg az utóbbi 38,3 százalékkal haladta meg az országos átlagot.

Az önkormányzat a határozott időre szóló adómentességeket és kedvezményeket az uniós jogharmonizációval összhangban 2008. január 1-jével megszüntette. Ugyanekkor a helyi iparűzési adó adómentes vállalkozási adóalap maximumát a korábbi nyolcszázezer forint helyett másfél millió forintban határozták meg.

A vizsgált időszakban az adómérték módosítására egy esetben került sor. 2009. január 1-jétől az idegenforgalmi adót emelték 300-ról 320 forintra.

Az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az adómérték meghatározása során betartották a fokozatosság elvét, s nem történt hátrányos megkülönböztetés az adóalanyok között. A helyi adórendelet előkészítése során pedig a törvényesség biztosított volt. Az adórendeletet a vizsgált időszakban hat alkalommal módosították, ám ezeket az ellenőrök minden esetben megalapozottnak ítélték. A számvevő tanácsos javaslatai alapján az önkormányzat intézkedési tervet készített az ellenőrzés során feltárt hiányosságok megszüntetésére. Ez részben már az új polgármesternek, részben pedig az önkormányzat jegyzőjének határoz meg feladatokat.

A vizsgálat során az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az önkormányzati adóhatóság által beszedett adók 2009-ben az önkormányzat költségvetésének a 27,2 százalékát tették ki. Az egy lakosra jutó helyi adóbevétel 2006-ban 69 ezer 103, 2009-ben 77 ezer 841 forint volt. Az előbbi 54,6, míg az utóbbi 38,3 százalékkal haladta meg az országos átlagot.

Az önkormányzat a határozott időre szóló adómentességeket és kedvezményeket az uniós jogharmonizációval összhangban 2008. január 1-jével megszüntette. Ugyanekkor a helyi iparűzési adó adómentes vállalkozási adóalap maximumát a korábbi nyolcszázezer forint helyett másfél millió forintban határozták meg.

A vizsgált időszakban az adómérték módosítására egy esetben került sor. 2009. január 1-jétől az idegenforgalmi adót emelték 300-ról 320 forintra.

Az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az adómérték meghatározása során betartották a fokozatosság elvét, s nem történt hátrányos megkülönböztetés az adóalanyok között. A helyi adórendelet előkészítése során pedig a törvényesség biztosított volt. Az adórendeletet a vizsgált időszakban hat alkalommal módosították, ám ezeket az ellenőrök minden esetben megalapozottnak ítélték. A számvevő tanácsos javaslatai alapján az önkormányzat intézkedési tervet készített az ellenőrzés során feltárt hiányosságok megszüntetésére. Ez részben már az új polgármesternek, részben pedig az önkormányzat jegyzőjének határoz meg feladatokat.

Az önkormányzat a határozott időre szóló adómentességeket és kedvezményeket az uniós jogharmonizációval összhangban 2008. január 1-jével megszüntette. Ugyanekkor a helyi iparűzési adó adómentes vállalkozási adóalap maximumát a korábbi nyolcszázezer forint helyett másfél millió forintban határozták meg.

A vizsgált időszakban az adómérték módosítására egy esetben került sor. 2009. január 1-jétől az idegenforgalmi adót emelték 300-ról 320 forintra.

Az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az adómérték meghatározása során betartották a fokozatosság elvét, s nem történt hátrányos megkülönböztetés az adóalanyok között. A helyi adórendelet előkészítése során pedig a törvényesség biztosított volt. Az adórendeletet a vizsgált időszakban hat alkalommal módosították, ám ezeket az ellenőrök minden esetben megalapozottnak ítélték. A számvevő tanácsos javaslatai alapján az önkormányzat intézkedési tervet készített az ellenőrzés során feltárt hiányosságok megszüntetésére. Ez részben már az új polgármesternek, részben pedig az önkormányzat jegyzőjének határoz meg feladatokat.

Az önkormányzat a határozott időre szóló adómentességeket és kedvezményeket az uniós jogharmonizációval összhangban 2008. január 1-jével megszüntette. Ugyanekkor a helyi iparűzési adó adómentes vállalkozási adóalap maximumát a korábbi nyolcszázezer forint helyett másfél millió forintban határozták meg.

A vizsgált időszakban az adómérték módosítására egy esetben került sor. 2009. január 1-jétől az idegenforgalmi adót emelték 300-ról 320 forintra.

Az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az adómérték meghatározása során betartották a fokozatosság elvét, s nem történt hátrányos megkülönböztetés az adóalanyok között. A helyi adórendelet előkészítése során pedig a törvényesség biztosított volt. Az adórendeletet a vizsgált időszakban hat alkalommal módosították, ám ezeket az ellenőrök minden esetben megalapozottnak ítélték. A számvevő tanácsos javaslatai alapján az önkormányzat intézkedési tervet készített az ellenőrzés során feltárt hiányosságok megszüntetésére. Ez részben már az új polgármesternek, részben pedig az önkormányzat jegyzőjének határoz meg feladatokat.

A vizsgált időszakban az adómérték módosítására egy esetben került sor. 2009. január 1-jétől az idegenforgalmi adót emelték 300-ról 320 forintra.

Az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az adómérték meghatározása során betartották a fokozatosság elvét, s nem történt hátrányos megkülönböztetés az adóalanyok között. A helyi adórendelet előkészítése során pedig a törvényesség biztosított volt. Az adórendeletet a vizsgált időszakban hat alkalommal módosították, ám ezeket az ellenőrök minden esetben megalapozottnak ítélték. A számvevő tanácsos javaslatai alapján az önkormányzat intézkedési tervet készített az ellenőrzés során feltárt hiányosságok megszüntetésére. Ez részben már az új polgármesternek, részben pedig az önkormányzat jegyzőjének határoz meg feladatokat.

A vizsgált időszakban az adómérték módosítására egy esetben került sor. 2009. január 1-jétől az idegenforgalmi adót emelték 300-ról 320 forintra.

Az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az adómérték meghatározása során betartották a fokozatosság elvét, s nem történt hátrányos megkülönböztetés az adóalanyok között. A helyi adórendelet előkészítése során pedig a törvényesség biztosított volt. Az adórendeletet a vizsgált időszakban hat alkalommal módosították, ám ezeket az ellenőrök minden esetben megalapozottnak ítélték. A számvevő tanácsos javaslatai alapján az önkormányzat intézkedési tervet készített az ellenőrzés során feltárt hiányosságok megszüntetésére. Ez részben már az új polgármesternek, részben pedig az önkormányzat jegyzőjének határoz meg feladatokat.

Az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az adómérték meghatározása során betartották a fokozatosság elvét, s nem történt hátrányos megkülönböztetés az adóalanyok között. A helyi adórendelet előkészítése során pedig a törvényesség biztosított volt. Az adórendeletet a vizsgált időszakban hat alkalommal módosították, ám ezeket az ellenőrök minden esetben megalapozottnak ítélték. A számvevő tanácsos javaslatai alapján az önkormányzat intézkedési tervet készített az ellenőrzés során feltárt hiányosságok megszüntetésére. Ez részben már az új polgármesternek, részben pedig az önkormányzat jegyzőjének határoz meg feladatokat.

Az ÁSZ szakemberei megállapították, hogy az adómérték meghatározása során betartották a fokozatosság elvét, s nem történt hátrányos megkülönböztetés az adóalanyok között. A helyi adórendelet előkészítése során pedig a törvényesség biztosított volt. Az adórendeletet a vizsgált időszakban hat alkalommal módosították, ám ezeket az ellenőrök minden esetben megalapozottnak ítélték. A számvevő tanácsos javaslatai alapján az önkormányzat intézkedési tervet készített az ellenőrzés során feltárt hiányosságok megszüntetésére. Ez részben már az új polgármesternek, részben pedig az önkormányzat jegyzőjének határoz meg feladatokat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!