Hírek

2010.07.28. 02:29

Nyertese lehet a vasúfejlesztésnek a körmendi kisrégió

Kényelmesebb, gyorsabb, biztonságosabb vasút épül a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon. Körmend és a kisrégió nagy nyertese lehet az óriás-beruházásnak.

Angyal László

A közel 50 milliárdos fejlesztés első lépéseként tavaly szeptember elején indultak meg a kivitelezési munkálatok Szombathely-Körmend között. Idén a Harka-Szombathely szakaszon dolgoztak a munkások.

- Az utazóközönség számára a leginkább kézzelfogható előny a pályasebesség mintegy ötven százalékos növekedése lesz; az óránkénti 80 kilométeres sebesség helyett 120-al száguldhatnak majd a vonatok - árulta el a vasúttársaság egyik tervező mérnöke. Aki szerint ehhez viszont a Sopron-Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalon új elektronikus biztosítóberendezéseket kell megépíteni. - Nem csak a gyorsaságot, hanem a környezeti értékek megőrzését is szolgálja Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalszakasz villamosítása, ezzel 2011 végére a GYSEV összes vonalán villamos vontatás lesz - hallottuk.

A vasútvonal-fejlesztéssel az egész régió gazdagszik: nő a térség vonzereje, javul az utazás és az áruszállítás minősége, a korszerűsített vonalszakasz pedig egyúttal szorosabbra fűzi az Ausztria és Magyarország, ha úgy tetszik, a Nyugat és a Kelet közötti kapcsolatokat. Igazi nyertes lehet a körmendi kisrégió is, hiszen a GYSEV beruházása bizonyítja: van jövője a vasútnak. Így lehet jövője a korábban bezárt, zalalövői pályaszakasznak is.

- Ez a jövő pedig az egész térség jövőjének fontos pillére lehet - fogalmaz Bebes István körmendi polgármester, aki az első pillanattól kezdve aktívan támogatta a térségi vasútrekonstrukciót, közte a körmendi állomás felújítását. A zalalövői vonal bezárásakor pedig, országgyűlési képviselőként, a parlamentben interpellált.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

A közel 50 milliárdos fejlesztés első lépéseként tavaly szeptember elején indultak meg a kivitelezési munkálatok Szombathely-Körmend között. Idén a Harka-Szombathely szakaszon dolgoztak a munkások.

- Az utazóközönség számára a leginkább kézzelfogható előny a pályasebesség mintegy ötven százalékos növekedése lesz; az óránkénti 80 kilométeres sebesség helyett 120-al száguldhatnak majd a vonatok - árulta el a vasúttársaság egyik tervező mérnöke. Aki szerint ehhez viszont a Sopron-Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalon új elektronikus biztosítóberendezéseket kell megépíteni. - Nem csak a gyorsaságot, hanem a környezeti értékek megőrzését is szolgálja Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalszakasz villamosítása, ezzel 2011 végére a GYSEV összes vonalán villamos vontatás lesz - hallottuk.

A vasútvonal-fejlesztéssel az egész régió gazdagszik: nő a térség vonzereje, javul az utazás és az áruszállítás minősége, a korszerűsített vonalszakasz pedig egyúttal szorosabbra fűzi az Ausztria és Magyarország, ha úgy tetszik, a Nyugat és a Kelet közötti kapcsolatokat. Igazi nyertes lehet a körmendi kisrégió is, hiszen a GYSEV beruházása bizonyítja: van jövője a vasútnak. Így lehet jövője a korábban bezárt, zalalövői pályaszakasznak is.

- Ez a jövő pedig az egész térség jövőjének fontos pillére lehet - fogalmaz Bebes István körmendi polgármester, aki az első pillanattól kezdve aktívan támogatta a térségi vasútrekonstrukciót, közte a körmendi állomás felújítását. A zalalövői vonal bezárásakor pedig, országgyűlési képviselőként, a parlamentben interpellált.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

- Az utazóközönség számára a leginkább kézzelfogható előny a pályasebesség mintegy ötven százalékos növekedése lesz; az óránkénti 80 kilométeres sebesség helyett 120-al száguldhatnak majd a vonatok - árulta el a vasúttársaság egyik tervező mérnöke. Aki szerint ehhez viszont a Sopron-Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalon új elektronikus biztosítóberendezéseket kell megépíteni. - Nem csak a gyorsaságot, hanem a környezeti értékek megőrzését is szolgálja Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalszakasz villamosítása, ezzel 2011 végére a GYSEV összes vonalán villamos vontatás lesz - hallottuk.

A vasútvonal-fejlesztéssel az egész régió gazdagszik: nő a térség vonzereje, javul az utazás és az áruszállítás minősége, a korszerűsített vonalszakasz pedig egyúttal szorosabbra fűzi az Ausztria és Magyarország, ha úgy tetszik, a Nyugat és a Kelet közötti kapcsolatokat. Igazi nyertes lehet a körmendi kisrégió is, hiszen a GYSEV beruházása bizonyítja: van jövője a vasútnak. Így lehet jövője a korábban bezárt, zalalövői pályaszakasznak is.

- Ez a jövő pedig az egész térség jövőjének fontos pillére lehet - fogalmaz Bebes István körmendi polgármester, aki az első pillanattól kezdve aktívan támogatta a térségi vasútrekonstrukciót, közte a körmendi állomás felújítását. A zalalövői vonal bezárásakor pedig, országgyűlési képviselőként, a parlamentben interpellált.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

- Az utazóközönség számára a leginkább kézzelfogható előny a pályasebesség mintegy ötven százalékos növekedése lesz; az óránkénti 80 kilométeres sebesség helyett 120-al száguldhatnak majd a vonatok - árulta el a vasúttársaság egyik tervező mérnöke. Aki szerint ehhez viszont a Sopron-Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalon új elektronikus biztosítóberendezéseket kell megépíteni. - Nem csak a gyorsaságot, hanem a környezeti értékek megőrzését is szolgálja Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalszakasz villamosítása, ezzel 2011 végére a GYSEV összes vonalán villamos vontatás lesz - hallottuk.

A vasútvonal-fejlesztéssel az egész régió gazdagszik: nő a térség vonzereje, javul az utazás és az áruszállítás minősége, a korszerűsített vonalszakasz pedig egyúttal szorosabbra fűzi az Ausztria és Magyarország, ha úgy tetszik, a Nyugat és a Kelet közötti kapcsolatokat. Igazi nyertes lehet a körmendi kisrégió is, hiszen a GYSEV beruházása bizonyítja: van jövője a vasútnak. Így lehet jövője a korábban bezárt, zalalövői pályaszakasznak is.

- Ez a jövő pedig az egész térség jövőjének fontos pillére lehet - fogalmaz Bebes István körmendi polgármester, aki az első pillanattól kezdve aktívan támogatta a térségi vasútrekonstrukciót, közte a körmendi állomás felújítását. A zalalövői vonal bezárásakor pedig, országgyűlési képviselőként, a parlamentben interpellált.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

A vasútvonal-fejlesztéssel az egész régió gazdagszik: nő a térség vonzereje, javul az utazás és az áruszállítás minősége, a korszerűsített vonalszakasz pedig egyúttal szorosabbra fűzi az Ausztria és Magyarország, ha úgy tetszik, a Nyugat és a Kelet közötti kapcsolatokat. Igazi nyertes lehet a körmendi kisrégió is, hiszen a GYSEV beruházása bizonyítja: van jövője a vasútnak. Így lehet jövője a korábban bezárt, zalalövői pályaszakasznak is.

- Ez a jövő pedig az egész térség jövőjének fontos pillére lehet - fogalmaz Bebes István körmendi polgármester, aki az első pillanattól kezdve aktívan támogatta a térségi vasútrekonstrukciót, közte a körmendi állomás felújítását. A zalalövői vonal bezárásakor pedig, országgyűlési képviselőként, a parlamentben interpellált.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

A vasútvonal-fejlesztéssel az egész régió gazdagszik: nő a térség vonzereje, javul az utazás és az áruszállítás minősége, a korszerűsített vonalszakasz pedig egyúttal szorosabbra fűzi az Ausztria és Magyarország, ha úgy tetszik, a Nyugat és a Kelet közötti kapcsolatokat. Igazi nyertes lehet a körmendi kisrégió is, hiszen a GYSEV beruházása bizonyítja: van jövője a vasútnak. Így lehet jövője a korábban bezárt, zalalövői pályaszakasznak is.

- Ez a jövő pedig az egész térség jövőjének fontos pillére lehet - fogalmaz Bebes István körmendi polgármester, aki az első pillanattól kezdve aktívan támogatta a térségi vasútrekonstrukciót, közte a körmendi állomás felújítását. A zalalövői vonal bezárásakor pedig, országgyűlési képviselőként, a parlamentben interpellált.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

- Ez a jövő pedig az egész térség jövőjének fontos pillére lehet - fogalmaz Bebes István körmendi polgármester, aki az első pillanattól kezdve aktívan támogatta a térségi vasútrekonstrukciót, közte a körmendi állomás felújítását. A zalalövői vonal bezárásakor pedig, országgyűlési képviselőként, a parlamentben interpellált.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

- Ez a jövő pedig az egész térség jövőjének fontos pillére lehet - fogalmaz Bebes István körmendi polgármester, aki az első pillanattól kezdve aktívan támogatta a térségi vasútrekonstrukciót, közte a körmendi állomás felújítását. A zalalövői vonal bezárásakor pedig, országgyűlési képviselőként, a parlamentben interpellált.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

- Csak egy szűklátókörű politika követhet el olyan baklövést, hogy bezárja a vasutat. Ha a környezetvédelmet, a jövő fenntarthatóságát vesszük alapul, akkor a tiszta energia a nyerő. Márpedig a villamosított vasút tiszta energiát használ, nem szennyez és gyors. Ezt kiváltani drága üzemanyagot használó, szennyező járművekkel nem szerencsés. Meggyőződésem, hogy a mostani vasútfejlesztés nagy lehetőségeket nyit meg előttünk - mondta el Bebes István polgármester, hozzá téve: a körmendi vasútállomás rekonstrukciója nagy falatnak számít a sorban.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

A projekt összköltsége 55 millió forint, ebből 49 milliós támogatást ítéltek meg. Az 1872-ben épült a Győr-Szombathely-Graz vasútvonal nyomán 1897-ben épült a műemlék jellegű állomás. Ez a szakasz ma is az egyik legfontosabb észak-déli útvonal, amely Ausztria, Graz felé biztosít nyugati összeköttetést. Körmend városa, céljai elérése érdekében, 10 évre vette üzemeltetésre bérbe a vasútállomást. Így nem csupán passzív szemlélője, hanem aktív résztvevője, alakítója a fejlesztéseknek. Amely eredményeként olyan fogadó és indító állomást alakítanak ki, amely minden szempontból megfelel a kiszolgáló funkcióknak információs ponttal, közösségi térrel együtt.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

- Körmend, mint kistérségi központ kiemelt szerepet tölt be mind közigazgatásilag, mind pedig az itt élők életkörülményeinek javításában. A vasútállomáson, valamint a közelében található autóbusz pályaudvaron naponta átlagosan 7400 ember fordul meg, kiszolgálásuk, várakozásuk körülményeinek javítása elengedhetetlen - így a polgármester. Aki azt is fontosnak tartja, hogy növekszik majd az áruforgalom a térségben. Ugyanis a szlovén, osztrák határok közelsége meghatározza az útvonalakat, azok jobb kihasználtságát.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!