2011.04.27. 02:28
Intelligens iskolák
Napjainkban már nem meglepő, amikor egészen kicsi gyermekek büszkélkednek azzal, hogy otthonosan mozognak technikai eszközökkel felszerelt világunkban.
A Körmenden működő általános iskolákban és tagintézményeikben 2010 október 15-től indult A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése című pályázat. Ennek révén, a sikeres szereplés után, 55 személyi számítógépet, 30 tantermi csomagot és más informatikai eszközöket szereztek be, mintegy 35 millió forint értékben.
- A modern technikai eszközök a jövőben a digitális tartalmak óraközi használatát, a csoportos vagy egyéni feladatmegoldást és akár az elektronikus számonkérést is segíthetik. Az interaktív táblák pedig színesebb, szórakoztatóbb oktatást tesznek lehetővé - tájékoztattak az érintett iskolákban.
- Az informatika eszközei és módszerei nagymértékben támogathatják a személyre szabott, differenciált oktatás megvalósulását, élvezetesebbé teszik a tanulást. Az informatikai fejlesztés révén a diákok korszerű eszközökön, motiváló tanulási környezetben tanulhatnak, amely jelentősen erősíti az esélyegyenlőséget, javulhatnak a tanulói teljesítmények - hallottuk.
Minderről korábban meggyőződhettek az érdeklődők az eszközátadási rendezvényen az Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskolában, valamint a projektzárón, április 19-én, a Somogyi Béla Általános Iskolában. Bebes István polgármester az ünnepségen kifejtette: a digitalizálás a város általános iskolái számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát nyújt, s ez nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének. - A modern technika hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez. A fejlesztés nyomán a pedagógusok felkészítése is megtörtént az új eszközök használatára, továbbá minden intézményből egy-egy fő részt vett a képzésen. A pedagógusok előtt a pályázat révén egészen újlehetőségek nyílnak meg az oktatásban, s ez növeli munkájuk hatékonyságát.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
A Körmenden működő általános iskolákban és tagintézményeikben 2010 október 15-től indult A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése című pályázat. Ennek révén, a sikeres szereplés után, 55 személyi számítógépet, 30 tantermi csomagot és más informatikai eszközöket szereztek be, mintegy 35 millió forint értékben.
- A modern technikai eszközök a jövőben a digitális tartalmak óraközi használatát, a csoportos vagy egyéni feladatmegoldást és akár az elektronikus számonkérést is segíthetik. Az interaktív táblák pedig színesebb, szórakoztatóbb oktatást tesznek lehetővé - tájékoztattak az érintett iskolákban.
- Az informatika eszközei és módszerei nagymértékben támogathatják a személyre szabott, differenciált oktatás megvalósulását, élvezetesebbé teszik a tanulást. Az informatikai fejlesztés révén a diákok korszerű eszközökön, motiváló tanulási környezetben tanulhatnak, amely jelentősen erősíti az esélyegyenlőséget, javulhatnak a tanulói teljesítmények - hallottuk.
Minderről korábban meggyőződhettek az érdeklődők az eszközátadási rendezvényen az Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskolában, valamint a projektzárón, április 19-én, a Somogyi Béla Általános Iskolában. Bebes István polgármester az ünnepségen kifejtette: a digitalizálás a város általános iskolái számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát nyújt, s ez nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének. - A modern technika hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez. A fejlesztés nyomán a pedagógusok felkészítése is megtörtént az új eszközök használatára, továbbá minden intézményből egy-egy fő részt vett a képzésen. A pedagógusok előtt a pályázat révén egészen újlehetőségek nyílnak meg az oktatásban, s ez növeli munkájuk hatékonyságát.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
- A modern technikai eszközök a jövőben a digitális tartalmak óraközi használatát, a csoportos vagy egyéni feladatmegoldást és akár az elektronikus számonkérést is segíthetik. Az interaktív táblák pedig színesebb, szórakoztatóbb oktatást tesznek lehetővé - tájékoztattak az érintett iskolákban.
- Az informatika eszközei és módszerei nagymértékben támogathatják a személyre szabott, differenciált oktatás megvalósulását, élvezetesebbé teszik a tanulást. Az informatikai fejlesztés révén a diákok korszerű eszközökön, motiváló tanulási környezetben tanulhatnak, amely jelentősen erősíti az esélyegyenlőséget, javulhatnak a tanulói teljesítmények - hallottuk.
Minderről korábban meggyőződhettek az érdeklődők az eszközátadási rendezvényen az Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskolában, valamint a projektzárón, április 19-én, a Somogyi Béla Általános Iskolában. Bebes István polgármester az ünnepségen kifejtette: a digitalizálás a város általános iskolái számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát nyújt, s ez nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének. - A modern technika hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez. A fejlesztés nyomán a pedagógusok felkészítése is megtörtént az új eszközök használatára, továbbá minden intézményből egy-egy fő részt vett a képzésen. A pedagógusok előtt a pályázat révén egészen újlehetőségek nyílnak meg az oktatásban, s ez növeli munkájuk hatékonyságát.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
- A modern technikai eszközök a jövőben a digitális tartalmak óraközi használatát, a csoportos vagy egyéni feladatmegoldást és akár az elektronikus számonkérést is segíthetik. Az interaktív táblák pedig színesebb, szórakoztatóbb oktatást tesznek lehetővé - tájékoztattak az érintett iskolákban.
- Az informatika eszközei és módszerei nagymértékben támogathatják a személyre szabott, differenciált oktatás megvalósulását, élvezetesebbé teszik a tanulást. Az informatikai fejlesztés révén a diákok korszerű eszközökön, motiváló tanulási környezetben tanulhatnak, amely jelentősen erősíti az esélyegyenlőséget, javulhatnak a tanulói teljesítmények - hallottuk.
Minderről korábban meggyőződhettek az érdeklődők az eszközátadási rendezvényen az Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskolában, valamint a projektzárón, április 19-én, a Somogyi Béla Általános Iskolában. Bebes István polgármester az ünnepségen kifejtette: a digitalizálás a város általános iskolái számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát nyújt, s ez nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének. - A modern technika hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez. A fejlesztés nyomán a pedagógusok felkészítése is megtörtént az új eszközök használatára, továbbá minden intézményből egy-egy fő részt vett a képzésen. A pedagógusok előtt a pályázat révén egészen újlehetőségek nyílnak meg az oktatásban, s ez növeli munkájuk hatékonyságát.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
- Az informatika eszközei és módszerei nagymértékben támogathatják a személyre szabott, differenciált oktatás megvalósulását, élvezetesebbé teszik a tanulást. Az informatikai fejlesztés révén a diákok korszerű eszközökön, motiváló tanulási környezetben tanulhatnak, amely jelentősen erősíti az esélyegyenlőséget, javulhatnak a tanulói teljesítmények - hallottuk.
Minderről korábban meggyőződhettek az érdeklődők az eszközátadási rendezvényen az Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskolában, valamint a projektzárón, április 19-én, a Somogyi Béla Általános Iskolában. Bebes István polgármester az ünnepségen kifejtette: a digitalizálás a város általános iskolái számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát nyújt, s ez nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének. - A modern technika hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez. A fejlesztés nyomán a pedagógusok felkészítése is megtörtént az új eszközök használatára, továbbá minden intézményből egy-egy fő részt vett a képzésen. A pedagógusok előtt a pályázat révén egészen újlehetőségek nyílnak meg az oktatásban, s ez növeli munkájuk hatékonyságát.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
- Az informatika eszközei és módszerei nagymértékben támogathatják a személyre szabott, differenciált oktatás megvalósulását, élvezetesebbé teszik a tanulást. Az informatikai fejlesztés révén a diákok korszerű eszközökön, motiváló tanulási környezetben tanulhatnak, amely jelentősen erősíti az esélyegyenlőséget, javulhatnak a tanulói teljesítmények - hallottuk.
Minderről korábban meggyőződhettek az érdeklődők az eszközátadási rendezvényen az Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskolában, valamint a projektzárón, április 19-én, a Somogyi Béla Általános Iskolában. Bebes István polgármester az ünnepségen kifejtette: a digitalizálás a város általános iskolái számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát nyújt, s ez nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének. - A modern technika hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez. A fejlesztés nyomán a pedagógusok felkészítése is megtörtént az új eszközök használatára, továbbá minden intézményből egy-egy fő részt vett a képzésen. A pedagógusok előtt a pályázat révén egészen újlehetőségek nyílnak meg az oktatásban, s ez növeli munkájuk hatékonyságát.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
Minderről korábban meggyőződhettek az érdeklődők az eszközátadási rendezvényen az Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskolában, valamint a projektzárón, április 19-én, a Somogyi Béla Általános Iskolában. Bebes István polgármester az ünnepségen kifejtette: a digitalizálás a város általános iskolái számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát nyújt, s ez nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének. - A modern technika hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez. A fejlesztés nyomán a pedagógusok felkészítése is megtörtént az új eszközök használatára, továbbá minden intézményből egy-egy fő részt vett a képzésen. A pedagógusok előtt a pályázat révén egészen újlehetőségek nyílnak meg az oktatásban, s ez növeli munkájuk hatékonyságát.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
Minderről korábban meggyőződhettek az érdeklődők az eszközátadási rendezvényen az Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskolában, valamint a projektzárón, április 19-én, a Somogyi Béla Általános Iskolában. Bebes István polgármester az ünnepségen kifejtette: a digitalizálás a város általános iskolái számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát nyújt, s ez nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének. - A modern technika hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez. A fejlesztés nyomán a pedagógusok felkészítése is megtörtént az új eszközök használatára, továbbá minden intézményből egy-egy fő részt vett a képzésen. A pedagógusok előtt a pályázat révén egészen újlehetőségek nyílnak meg az oktatásban, s ez növeli munkájuk hatékonyságát.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.
A digitalizálás azonban nem mden. Erre intett Kiss János szakreferens, az Apáczai Kiadó vezető munkatársa.- Számos olyan falusi iskolában jártam, ahol meghagyták a hagyományos rajztáblát a digitális mellettt. Jól tették. Az új technika könnyen öncélúvá válhat, ha felszínesen használják. Úgy, mint ma még legtöbben az internetet. Ezek az eszközök akkor lehetnek hatékonyak, ha nem a tanár helyettesítésére törnek , hanem őt szolgálják: erre meg kell tanítani az ifjúságot.