2012.08.15. 14:40
M86-os: Csúszik a határidő
Körkép - A tervezett M86-os gyorsforgalmi út Győr és Csorna közötti szakaszára vonatkozó terveket az EU-s környezetvédelmi előírásokhoz kell igazítani. Ennek nyomán csúszik az építkezés.
Mint arról a minap beszámoltunk: újraindult az útépítés a 86-os számú főút Szombathely-Vát közötti szakaszán. A négysávosra kibővített utat várhatóan két év múlva adják át a forgalomnak. A közlekedők számára azonban egy rossz hírrel is szolgálnunk kell: a leendő M85-86-os gyorsforgalmi út két, Győr-Moson-Sopron megyei szakaszának terveit át kell dolgozni ahhoz, hogy megfeleljenek az uniós környezetvédelmi normáknak. Emiatt az ígértnél később kezdődik és fejeződik be az építkezés.
A Kisalföld közlése szerint fél éve még arról volt szó, hogy a Győr és Enese, valamint az Enese és Csorna közötti részt már az idén elkezdik építeni és két év múlva fel is avatják. A beruházást vezénylő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ehhez képest most arról tájékoztatott, hogy a munkák csak 2014 tavaszán indulhatnak, s 2016 végén érhetnek véget. A csúszás oka, hogy a Győr és Csorna közötti rész környezetvédelmi előkészítése még Magyarország 2004-es európai uniós csatlakozása előtt kezdődött el, az akkori magyar jogszabályok szerint, a terveket így az uniós normák mentén most át kell dolgozni.
A Kisalföld információi szerint a két szakaszon a régészeti feltárás 60-75 százalékával már végeztek a szakemberek, a NIF Zrt. pedig szinte hiánytalanul kisajátította a nyomvonalhoz szükséges földeket.
Végül: ha minden szakasz elkészül, Győrt és Szombathelyt 92 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, településeket elkerülő aszfaltcsík köti majd össze, amelyen a megengedett sebesség óránként 110 kilométer lesz, s ez nagy előrelépést jelent majd a közlekedők számára.