Hírek

2012.09.13. 11:03

Felépülés a súlyos balesetből, gerincjógával

Szombathely - Rendkívüli akaraterejének és a gerincjógának köszönheti jelenlegi kitűnő fizikai és mentális állapotát L. Varga Magdolna (64). Egy súlyos autóbaleset után, amiben összetörte a csigolyáit, nem csak talpra tudott állni, de ma már tanítja is a gerincjógát.

Merklin Tímea

- Zenekari művész voltam, a Savaria Szimfonikus Zenekarban voltam első hegedűs 1974-től 2006-ig. Már mellette tanítottam Ausztriában, a jennersdorfi zeneiskolában, 21 éve kezdtem kint, ma is kijárok - meséli Magdi. 

- A hangszer miatt eleve volt egy kényszertartásom, ami adott egy fizikálisan nem megfelelő állapotot. Erre kerestem megoldást, próbáltam különböző jógautakat. 10 éve baleset történt velem: ma sem tudom, miért, Güssing után lerepültem az útról. Különös akrobata-mutatvány volt. Mindenem épen maradt, de eltört a 10-11-12. csigolyám. Összecsavarozták őket, azt mondták három hónap a gyógyulási idő. Napra pontosan betartottam. Úgy döntöttem, hogy meggyógyulok, ha már nem haltam meg, úgy látszik, dolgom van még itt a földön. A környezetem, a családom minden segítséget megadott, van egy jó társam, a férjem, és a fiam, aki támogatott. Elfogadtam a segítséget, talpmasszázst, gyógytornát, könyveket. Akkor kezdtem komolyabban jógázni. Ez nem gyógytorna, mert annál sokkal tudatosabb. Budapestre jártam hősiesen fél évig egy stúdióba, hogy megtanuljam a gerincjógát. A nyújtás hatására távolodnak a csigolyák, és nekem pont erre van szükségem. Tréner is lettem. Két gerincműtét után fájdalom és gyógyszer nélkül élek. Heti kétszer tornászom, napi 10-20 percet jógázom. Úgy épült be a napirendembe, ahogyan fogat mosok.



- A gerincjóga a hatha jóga eszköztárából merít. De kerül minden misztikus ködöt, nem zümmögünk mantrákat. Nekem a fizikai egészségem megőrzésére van szükségem. A gerincjóga a 21. század emberének gondjait anatómiailag jól felépített gyakorlatsorral próbálja orvosolni, ha például lóg a vállad, fáj a nyakad. A lényeg a tudatos légzés, a relaxáció, a stresszoldás megtanulása. A lassú mozgások, nyújtások össze vannak kapcsolva a légzéssel. Az én esetemben - és még sokakéban - fontos a has- és hátizom-erősítés, mert ezek tartják, stabilizálják a gerincet.

Magdi tíz évet nyugodtan letagadhatna a 64-ből. Elképesztő tempóban éli az életét. Három unokája is van, akikkel különösen nyáron tölt együtt sok időt, ellátja őket minden földi jóval, befőzött lekvárral, szörppel, sütivel, mint egy normális nagymama. Nyolc év munkája van abban, ahogy most kinéz.
- Teljes értékű életet élek, sokat bírok, jól érzem magam - mondja Magdi. - A kedvenc könyvem Az öregedés művészete. Abból tanulom, hogy ebben a korban jótékonykodni kell, el kell engedni a gyerekeket, nem siránkozva a nyakukra ülni. Én nem vagyok nyafogós nagyi. Sütő-főző, aktív nagyi vagyok.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!