2015.10.15. 13:21
Mit keres a diszpécser az orvosi rendelőben? - A szombathelyiek egy része már tudja
Szombathely - Elsőként a Váci utcai háziorvosi rendelőben vezették be a diszpécserszolgálatot, ma már a Kiskar utcai és a Szűrcsapó utcai rendelőkben is elérhető.
2014 szeptemberében indult el a diszpécserszolgálat a Váci utcai rendelőben. Ma már majdnem 120 hívást fogad naponta Palkó Gyöngyi betegirányító. Tavaly még nem sokan ismerték ezt a lehetőséget, mára viszont minden oda tartozó beteg tudja, hogy létezik a diszpécserszolgálat, és azt is, hogy milyen ügyekben kereshetik fel. Habár 2014 utolsó negyedévében még csak megismertetési fázisban volt a rendszer, a statisztikák szerint ez idő alatt is 14 ezer 967 hívás futott be.
- Ez a szám persze azóta emelkedett, hiszen minden betegünk ismeri most már a rendszert. Naponta körülbelül 120 hívás érkezik, de a szezonális betegségek időszakában ez többszörösére ugrik – tudtuk meg Palkó Gyöngyitől.
Palkó Gyöngyinek hétfőn van a legtöbb dolga. Fotó: Unger Tamás
Mit intézhetünk el a diszpécserszolgálatnál?
- Minden olyan feladatot ellátunk, amihez nem szükséges az orvos jelenléte: munkaalkalmassági papír, igazolás a jogosítványhoz, időpont előjegyzés, beutalók, receptkiadás, táppénzes papír, betegszállítás intézése – mondta Gyöngyi.
Eddig, aki a fent említett dolgokat szerette volna intézni, a rendelési idő keretei közé volt szorítva. Most már erre sem kell figyelni, a szolgálat 8-16 óráig áll a páciensek rendelkezésére.
- Bármely orvos telefonszámát hívja a beteg, az először hozzám fut be. Ha elmondta, mit szeretne, akkor eldöntöm, szükséges-e ehhez az orvosom vagy sem. Így az orvosok felesleges zavarása is elkerülhető – tette hozzá Gyöngyi.
Júliusban a Kiskar utcai rendelőben is elindították a diszpécserszolgálatot. Az ottani betegek még csak most ismerkednek a szolgálat adta lehetőségekkel. Hozzájuk naponta körülbelül 80 hívás érkezik, de a hétfő a csúcs, akkor többen telefonálnak. Az ott dolgozó diszpécsertől megtudtuk: a páciensek néha még idegenkednek ettől a dologtól, és ragaszkodnak az orvossal való személyes találkozáshoz.
Mindkét esetben az tapasztalták a betegirányítók, hogy a diszpécserszolgálat bevezetése óta jóval gördülékenyebben halad a rendelés, hiszen a betegek sem kopogással, sem a „csak egy papírért jöttem/csak egy papírt hoztam" mondatokkal nem zavarják az orvost.