2014.02.17. 17:35
A gyors, ami lassú
Szombathely/Celldömölk - A MÁV szerint rendben van, hogy ugyanazért a szolgáltatásért hol ennyit, hol annyit kérnek.
A Szombathelyről Celldömölkre tartó személyvonat a következő helyeken áll meg: Vép, Porpác, Sárvár, Ostffyasszonyfa, Nagysimonyi, Kemenesmihályfa.
Minden második, szintén Szombathelyről szintén Celldömölkre tartó gyorsvonat pedig a következőkön: Vép, Porpác, Sárvár, Ostffyasszonyfa, Nagysimonyi, Kemenesmihályfa.
Ha nem lát különbséget a két lista között, a hiba nem az ön készülékében van. A lassú gyorsoknak (akárcsak a gyors gyorsoknak is) nem Celldömölk, hanem Budapest a végállomásuk, és Celldömölk után rákapcsolnak. De ettől még annak is meg kell váltania a gyorsvonati pótjegyet, aki csak Celldömölkig utazik. Az árkülönbség teljes árú jegy esetén 150 forint egy útra, ami nem sok pénz, de nem is kapunk érte semmit.
Az már csak a hab a tortán, hogy míg a személyvonat menetideje 39 perc, addig a minden megállóhelyen megálló gyorsvonaté 43.
A pótjegyekből származó bevételt a színvonal emelésére fordítják, tudtuk meg a vasúttársaságtól (Fotó: Horváth Csaba)
Vajon mivel magyarázza mindezt a vasúttársaság? A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága megkeresésünkre az alábbi tájékoztatást adta:
A gyorsvonati pótjegy rendszere a fentebb említett Szombathely-Celldömölk -Budapest vonalon közlekedő sebesvonatot is érintette, így ezen a vonaton a gyorsvonati pótjegy megváltása szükséges. A korszerűbb és elavultabb járművek azonos díjszabással közlekedése független a gyorsvonati pótjegytől. A gyorsvonati pótjeggyel érintett járatok kijelölése alapvetően a nagy távolságon közlekedő vonatokra vonatkozott, általánosságban elmondható, hogy a több megyét érintő vonatok az érintettek. A rendszerbe azok a gyors- és sebesvonatok nem kerültek be, amelyeket döntő részben a regionális forgalomban utazók vesznek igénybe, és akik más, nem feláras vonatot pl. egy személyvonatot vagy helyközi autóbuszt sem tudnának az adott viszonylaton választani.
Úgy vélik, mivel ezen a vonalon van másik szerelvény, ami nem feláras, rendben van így a díjszabás.
A vasúttársaság a gyorsvonati pótjegyekből származó többletbevételt kizárólag a szolgáltatási színvonal emelésére fordíthatja. A MÁV-START Zrt. így a már tavaly elkezdődött felújítási program keretében mintegy 1 milliárd forintból újít meg közel 300, a távolsági és elővárosi forgalomban közlekedő vasúti kocsit , olvastuk a társaság válaszában.