Hírek

2010.01.13. 03:29

A magyar kultúra napja előtt a Kölcsey gimnáziumban

Az intézmény működése garantált, a létszám stabil, az oktatás színvonala nívós. Akár örülhetnének is a helyi gimnáziumban, de inkább a teendőiket sorakoztatják. Nem sokkal a hagyományos magyar kultúra napja előtt.

Kozma Gábor

- A sokat emlegetett válság minket sem került el, és félő, idén is kitart. Mi legalábbis nagyon kemény évre számítunk - fogalmaz Soós István igazgató. Ez a válság, teszi hozzá, érződik a gyerekek hátterében, a szülőknél, rokonoknál. Sokaknak elveszett a munkája, nehezebb lett a megélhetése, így a tanulás gondtalan öröme is fakult. Az igazgató ennek ellenére bizakodó. Elsősorban azért, mert az intézményfenntartói háttér továbbra is stabil. Márpedig ez az igazán meghatározó.

- Ha azt veszem, hogy ez a dolog rendben van, a beiskolázással sincs gond és az oktatás színvonala egyenletes, akkor nem lehet okunk a panaszra. A megye, a város támogat minket, ezzel a jövőt. Hiszen a legjobb beruházás mindig is az értelmet adó oktatás, a felkészült, majdan a társadalmat formáló diák - mondta Soós István.

A Kölcseyben jelenleg 282-en tanulnak, 9 osztályban. Egyik fő erényük, hogy nyelvekből kimagaslóan felkészítik a diákokat. Egyre többen tesznek sikeres állami nyelvvizsgát, ehhez persze kell az aktív szülői támogatás és a tanárok állandó továbbképzése is. De leginkább kell az ambiciózus tanuló. Legutóbb 98-an vizsgáztak sikerrel alap-, közép-, sőt felsőfokú szinten. Nem lehet panasz a továbbtanulásra sem. E téren viszont nem elégedett az igazgató. Szerinte a jelenlegi magyar oktatási rendszer túlságosan is engedékeny.

- Tavaly könnyebben lehetett bejutni az egyetemekre, ez csalókává teszi az összképet. Jelesül 160 ponttal már bejuthatott valamelyik intézménybe a jelölt, holott a maximum 480 pont volt. Ez igen nagy különbség, és nem a minőséget erősíti. Úgy tűnik, erre rájött az oktatáspolitika, mert idén már 200 pontban húzták meg az alsó határt. Ez a probléma nem minket érint elsősorban, hiszen nálunk mindig is magas volt a sikerrel továbbtanulók aránya. Jelenleg 80 százaléknál tartunk, s aki innét egyetemre, főiskolára kerül, az a legtöbb esetben meg is állja a helyét. De az tény, hogy a magasabb felvételi követelmények magasabb teljesítményre is késztetnének. Vagyis növelnék a motiváltságot, s ez az igazi tétje a dolognak. Sajnálom, hogy az olyan alapvető fontosságú tárgyak, mint a matematika, a kémia, vagy a fizika presztízse folyamatosan csökken, ez is súlyosbodó gondja oktatásunknak.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

- A sokat emlegetett válság minket sem került el, és félő, idén is kitart. Mi legalábbis nagyon kemény évre számítunk - fogalmaz Soós István igazgató. Ez a válság, teszi hozzá, érződik a gyerekek hátterében, a szülőknél, rokonoknál. Sokaknak elveszett a munkája, nehezebb lett a megélhetése, így a tanulás gondtalan öröme is fakult. Az igazgató ennek ellenére bizakodó. Elsősorban azért, mert az intézményfenntartói háttér továbbra is stabil. Márpedig ez az igazán meghatározó.

- Ha azt veszem, hogy ez a dolog rendben van, a beiskolázással sincs gond és az oktatás színvonala egyenletes, akkor nem lehet okunk a panaszra. A megye, a város támogat minket, ezzel a jövőt. Hiszen a legjobb beruházás mindig is az értelmet adó oktatás, a felkészült, majdan a társadalmat formáló diák - mondta Soós István.

A Kölcseyben jelenleg 282-en tanulnak, 9 osztályban. Egyik fő erényük, hogy nyelvekből kimagaslóan felkészítik a diákokat. Egyre többen tesznek sikeres állami nyelvvizsgát, ehhez persze kell az aktív szülői támogatás és a tanárok állandó továbbképzése is. De leginkább kell az ambiciózus tanuló. Legutóbb 98-an vizsgáztak sikerrel alap-, közép-, sőt felsőfokú szinten. Nem lehet panasz a továbbtanulásra sem. E téren viszont nem elégedett az igazgató. Szerinte a jelenlegi magyar oktatási rendszer túlságosan is engedékeny.

- Tavaly könnyebben lehetett bejutni az egyetemekre, ez csalókává teszi az összképet. Jelesül 160 ponttal már bejuthatott valamelyik intézménybe a jelölt, holott a maximum 480 pont volt. Ez igen nagy különbség, és nem a minőséget erősíti. Úgy tűnik, erre rájött az oktatáspolitika, mert idén már 200 pontban húzták meg az alsó határt. Ez a probléma nem minket érint elsősorban, hiszen nálunk mindig is magas volt a sikerrel továbbtanulók aránya. Jelenleg 80 százaléknál tartunk, s aki innét egyetemre, főiskolára kerül, az a legtöbb esetben meg is állja a helyét. De az tény, hogy a magasabb felvételi követelmények magasabb teljesítményre is késztetnének. Vagyis növelnék a motiváltságot, s ez az igazi tétje a dolognak. Sajnálom, hogy az olyan alapvető fontosságú tárgyak, mint a matematika, a kémia, vagy a fizika presztízse folyamatosan csökken, ez is súlyosbodó gondja oktatásunknak.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

- Ha azt veszem, hogy ez a dolog rendben van, a beiskolázással sincs gond és az oktatás színvonala egyenletes, akkor nem lehet okunk a panaszra. A megye, a város támogat minket, ezzel a jövőt. Hiszen a legjobb beruházás mindig is az értelmet adó oktatás, a felkészült, majdan a társadalmat formáló diák - mondta Soós István.

A Kölcseyben jelenleg 282-en tanulnak, 9 osztályban. Egyik fő erényük, hogy nyelvekből kimagaslóan felkészítik a diákokat. Egyre többen tesznek sikeres állami nyelvvizsgát, ehhez persze kell az aktív szülői támogatás és a tanárok állandó továbbképzése is. De leginkább kell az ambiciózus tanuló. Legutóbb 98-an vizsgáztak sikerrel alap-, közép-, sőt felsőfokú szinten. Nem lehet panasz a továbbtanulásra sem. E téren viszont nem elégedett az igazgató. Szerinte a jelenlegi magyar oktatási rendszer túlságosan is engedékeny.

- Tavaly könnyebben lehetett bejutni az egyetemekre, ez csalókává teszi az összképet. Jelesül 160 ponttal már bejuthatott valamelyik intézménybe a jelölt, holott a maximum 480 pont volt. Ez igen nagy különbség, és nem a minőséget erősíti. Úgy tűnik, erre rájött az oktatáspolitika, mert idén már 200 pontban húzták meg az alsó határt. Ez a probléma nem minket érint elsősorban, hiszen nálunk mindig is magas volt a sikerrel továbbtanulók aránya. Jelenleg 80 százaléknál tartunk, s aki innét egyetemre, főiskolára kerül, az a legtöbb esetben meg is állja a helyét. De az tény, hogy a magasabb felvételi követelmények magasabb teljesítményre is késztetnének. Vagyis növelnék a motiváltságot, s ez az igazi tétje a dolognak. Sajnálom, hogy az olyan alapvető fontosságú tárgyak, mint a matematika, a kémia, vagy a fizika presztízse folyamatosan csökken, ez is súlyosbodó gondja oktatásunknak.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

- Ha azt veszem, hogy ez a dolog rendben van, a beiskolázással sincs gond és az oktatás színvonala egyenletes, akkor nem lehet okunk a panaszra. A megye, a város támogat minket, ezzel a jövőt. Hiszen a legjobb beruházás mindig is az értelmet adó oktatás, a felkészült, majdan a társadalmat formáló diák - mondta Soós István.

A Kölcseyben jelenleg 282-en tanulnak, 9 osztályban. Egyik fő erényük, hogy nyelvekből kimagaslóan felkészítik a diákokat. Egyre többen tesznek sikeres állami nyelvvizsgát, ehhez persze kell az aktív szülői támogatás és a tanárok állandó továbbképzése is. De leginkább kell az ambiciózus tanuló. Legutóbb 98-an vizsgáztak sikerrel alap-, közép-, sőt felsőfokú szinten. Nem lehet panasz a továbbtanulásra sem. E téren viszont nem elégedett az igazgató. Szerinte a jelenlegi magyar oktatási rendszer túlságosan is engedékeny.

- Tavaly könnyebben lehetett bejutni az egyetemekre, ez csalókává teszi az összképet. Jelesül 160 ponttal már bejuthatott valamelyik intézménybe a jelölt, holott a maximum 480 pont volt. Ez igen nagy különbség, és nem a minőséget erősíti. Úgy tűnik, erre rájött az oktatáspolitika, mert idén már 200 pontban húzták meg az alsó határt. Ez a probléma nem minket érint elsősorban, hiszen nálunk mindig is magas volt a sikerrel továbbtanulók aránya. Jelenleg 80 százaléknál tartunk, s aki innét egyetemre, főiskolára kerül, az a legtöbb esetben meg is állja a helyét. De az tény, hogy a magasabb felvételi követelmények magasabb teljesítményre is késztetnének. Vagyis növelnék a motiváltságot, s ez az igazi tétje a dolognak. Sajnálom, hogy az olyan alapvető fontosságú tárgyak, mint a matematika, a kémia, vagy a fizika presztízse folyamatosan csökken, ez is súlyosbodó gondja oktatásunknak.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

A Kölcseyben jelenleg 282-en tanulnak, 9 osztályban. Egyik fő erényük, hogy nyelvekből kimagaslóan felkészítik a diákokat. Egyre többen tesznek sikeres állami nyelvvizsgát, ehhez persze kell az aktív szülői támogatás és a tanárok állandó továbbképzése is. De leginkább kell az ambiciózus tanuló. Legutóbb 98-an vizsgáztak sikerrel alap-, közép-, sőt felsőfokú szinten. Nem lehet panasz a továbbtanulásra sem. E téren viszont nem elégedett az igazgató. Szerinte a jelenlegi magyar oktatási rendszer túlságosan is engedékeny.

- Tavaly könnyebben lehetett bejutni az egyetemekre, ez csalókává teszi az összképet. Jelesül 160 ponttal már bejuthatott valamelyik intézménybe a jelölt, holott a maximum 480 pont volt. Ez igen nagy különbség, és nem a minőséget erősíti. Úgy tűnik, erre rájött az oktatáspolitika, mert idén már 200 pontban húzták meg az alsó határt. Ez a probléma nem minket érint elsősorban, hiszen nálunk mindig is magas volt a sikerrel továbbtanulók aránya. Jelenleg 80 százaléknál tartunk, s aki innét egyetemre, főiskolára kerül, az a legtöbb esetben meg is állja a helyét. De az tény, hogy a magasabb felvételi követelmények magasabb teljesítményre is késztetnének. Vagyis növelnék a motiváltságot, s ez az igazi tétje a dolognak. Sajnálom, hogy az olyan alapvető fontosságú tárgyak, mint a matematika, a kémia, vagy a fizika presztízse folyamatosan csökken, ez is súlyosbodó gondja oktatásunknak.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

A Kölcseyben jelenleg 282-en tanulnak, 9 osztályban. Egyik fő erényük, hogy nyelvekből kimagaslóan felkészítik a diákokat. Egyre többen tesznek sikeres állami nyelvvizsgát, ehhez persze kell az aktív szülői támogatás és a tanárok állandó továbbképzése is. De leginkább kell az ambiciózus tanuló. Legutóbb 98-an vizsgáztak sikerrel alap-, közép-, sőt felsőfokú szinten. Nem lehet panasz a továbbtanulásra sem. E téren viszont nem elégedett az igazgató. Szerinte a jelenlegi magyar oktatási rendszer túlságosan is engedékeny.

- Tavaly könnyebben lehetett bejutni az egyetemekre, ez csalókává teszi az összképet. Jelesül 160 ponttal már bejuthatott valamelyik intézménybe a jelölt, holott a maximum 480 pont volt. Ez igen nagy különbség, és nem a minőséget erősíti. Úgy tűnik, erre rájött az oktatáspolitika, mert idén már 200 pontban húzták meg az alsó határt. Ez a probléma nem minket érint elsősorban, hiszen nálunk mindig is magas volt a sikerrel továbbtanulók aránya. Jelenleg 80 százaléknál tartunk, s aki innét egyetemre, főiskolára kerül, az a legtöbb esetben meg is állja a helyét. De az tény, hogy a magasabb felvételi követelmények magasabb teljesítményre is késztetnének. Vagyis növelnék a motiváltságot, s ez az igazi tétje a dolognak. Sajnálom, hogy az olyan alapvető fontosságú tárgyak, mint a matematika, a kémia, vagy a fizika presztízse folyamatosan csökken, ez is súlyosbodó gondja oktatásunknak.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

- Tavaly könnyebben lehetett bejutni az egyetemekre, ez csalókává teszi az összképet. Jelesül 160 ponttal már bejuthatott valamelyik intézménybe a jelölt, holott a maximum 480 pont volt. Ez igen nagy különbség, és nem a minőséget erősíti. Úgy tűnik, erre rájött az oktatáspolitika, mert idén már 200 pontban húzták meg az alsó határt. Ez a probléma nem minket érint elsősorban, hiszen nálunk mindig is magas volt a sikerrel továbbtanulók aránya. Jelenleg 80 százaléknál tartunk, s aki innét egyetemre, főiskolára kerül, az a legtöbb esetben meg is állja a helyét. De az tény, hogy a magasabb felvételi követelmények magasabb teljesítményre is késztetnének. Vagyis növelnék a motiváltságot, s ez az igazi tétje a dolognak. Sajnálom, hogy az olyan alapvető fontosságú tárgyak, mint a matematika, a kémia, vagy a fizika presztízse folyamatosan csökken, ez is súlyosbodó gondja oktatásunknak.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

- Tavaly könnyebben lehetett bejutni az egyetemekre, ez csalókává teszi az összképet. Jelesül 160 ponttal már bejuthatott valamelyik intézménybe a jelölt, holott a maximum 480 pont volt. Ez igen nagy különbség, és nem a minőséget erősíti. Úgy tűnik, erre rájött az oktatáspolitika, mert idén már 200 pontban húzták meg az alsó határt. Ez a probléma nem minket érint elsősorban, hiszen nálunk mindig is magas volt a sikerrel továbbtanulók aránya. Jelenleg 80 százaléknál tartunk, s aki innét egyetemre, főiskolára kerül, az a legtöbb esetben meg is állja a helyét. De az tény, hogy a magasabb felvételi követelmények magasabb teljesítményre is késztetnének. Vagyis növelnék a motiváltságot, s ez az igazi tétje a dolognak. Sajnálom, hogy az olyan alapvető fontosságú tárgyak, mint a matematika, a kémia, vagy a fizika presztízse folyamatosan csökken, ez is súlyosbodó gondja oktatásunknak.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

A tapasztalt pedagógus szerint van pénz az ágazatban, csak az elosztás egyenetlen. Szerinte a jövőben sokkal inkább testre kellene szabni a támogatásokat. A Kölcsey szerencsére tavaly sem volt híján a kisebb fejlesztéseknek. Tanfolyamokat tartottak, a számítógéppark korszerűsítése is folytatódott. Soós István idén spórolásra számít, megtartva a létszámot, igaz, már csonton vannak. A visszajelzések szerint a helyi és a környező régiók általános iskoláiban továbbra is népszerű a patinás intézmény.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!