Hírek

2010.04.03. 17:29

A turisztikai piac már a gazdasági válság utánra készül

Rendkívül érdekes helyzet kezd kibontakozni a válság utánra készülő turisztikai piacon. Már most egyértelmű, hogy nagyon sokan veszítettek. Ráadásul minket most ér el a második csődhullám. Ugyanakkor a szomszédban már a hasznát fölözik annak, hogy a válságot erősödve vészelték át. Mert időben vetettek, méghozzá ütésálló magokat.

Kozma Gábor

 

Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Marketing Igazgatóságának igazgatója a válságra érzékletes példaként a legutóbbi Utazás nemzetközi szakkiállítást hozta fel.

- Ez a rendezvény pár éve még három csarnokban, 110 ezres látogatottsággal futott. Tavaly egy csarnokra és 40 ezer főre szűkült. Ez óriási zuhanás, idén a kép valamivel jobb... Országos átlagban 8-9 százalékkal esett vissza az idegenforgalom, Budapesten ennél is nagyobb arányban. Több minden változott, változik a válság hatására. Például átalakulnak az utazási szokások. A nyári főnyaralást szétszabdalják, a családok a rövid ideig tartó, de többszöri kikapcsolódást választják. Ebben például nagyon jó Nyugat-Dunántúl, ezen belül Vas megye. Nemrég beszéltem egy pesti házaspárral, akik kifejezetten a herényi virágút kedvéért utaztak el Szombathelyre. Másvalaki pedig azért szállt meg a városban, mert Bécsből indult a repülője, és ahogy mondta, plusz egy napot rászervezett útjára.

Tama István ezen apró dolgok győzelmének tudja be, hogy a nyugati térségben mindössze 3 százalékos volt a visszaesés. Még a Balatont is megverték a nyugati megyék, mivel ott csaknem 10 százalékot ért el tavaly a recesszió.

- Nincs mese, másként kell gondolkodni. A válság hullámzó alakot öltött, gyakorta képtelen helyzeteket produkál. Ugyan ki hitte volna két éve még, hogy szlovák és lengyel turisták veszik át lassan a németek helyét? Hogy Lengyelország mára turisztikai nagyhatalommá növi ki magát? A szakma tőkehiánnyal küzd, idei célunk a tavalyi év ismétlése lehet csupán.


Tény, hogy a munkanélküliség növekedése tönkreteheti az idei reményeket is. Nincs mit félretenni, nem tervezhe-tő nyaralás és utazás. Meglepő módon ez megyénkre nem igazán jellemző. A titok nyitja Ausztria.

Szabadfi Zoltán: - Most már nyíltan kell beszélnünk némely dologról. Arról, hogy miért verhetetlen a locsmándi (Lutzmannsburg) fürdő. Vagy arról, miért van tele magyar, elsősorban szombathelyi bevásárló turistával a felsőőri (Oberwart) pláza. Tehát arról kellene beszélni, hogy a millió forintokat miért nem itthon költik el az emberek. A válasz nem bonyolult: a miénknél jobb minőségű termékeik alig vagy nem drágábbak. Ez igaz a turisztikai szolgáltatásokra is.

Nem vitatkoznak vele. A locsmándi példát mások is klasszikusnak tekintik. Itt egy olyan termálfürdő-komplexumot építettek ki, amely a családoké. Egyszerűen nincs konkurenciája, annyira egyedi. Leszűrhető hát, hogy aki speciális és rétegre szabott szolgáltatást kínál, ma is megél, jól megél a piacon. Szabadfi Zoltán szerint az osztrákok még a maguk kis válságát is áttolták ránk, meg is tehették.

- Számoltak: hol térül meg leghamarabb a befektetés? És mi kerültünk a sor végére. A burgenlandi utazási irodák alig vettek vissza a szlovákiai vagy a csehországi marketingből, miközben befagyasztották a magyart. Ezt azért Szombathely is megsínylette - mondta a szakember.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Tény, hogy a munkanélküliség növekedése tönkreteheti az idei reményeket is. Nincs mit félretenni, nem tervezhe-tő nyaralás és utazás. Meglepő módon ez megyénkre nem igazán jellemző. A titok nyitja Ausztria.

Szabadfi Zoltán: - Most már nyíltan kell beszélnünk némely dologról. Arról, hogy miért verhetetlen a locsmándi (Lutzmannsburg) fürdő. Vagy arról, miért van tele magyar, elsősorban szombathelyi bevásárló turistával a felsőőri (Oberwart) pláza. Tehát arról kellene beszélni, hogy a millió forintokat miért nem itthon költik el az emberek. A válasz nem bonyolult: a miénknél jobb minőségű termékeik alig vagy nem drágábbak. Ez igaz a turisztikai szolgáltatásokra is.

Nem vitatkoznak vele. A locsmándi példát mások is klasszikusnak tekintik. Itt egy olyan termálfürdő-komplexumot építettek ki, amely a családoké. Egyszerűen nincs konkurenciája, annyira egyedi. Leszűrhető hát, hogy aki speciális és rétegre szabott szolgáltatást kínál, ma is megél, jól megél a piacon. Szabadfi Zoltán szerint az osztrákok még a maguk kis válságát is áttolták ránk, meg is tehették.

- Számoltak: hol térül meg leghamarabb a befektetés? És mi kerültünk a sor végére. A burgenlandi utazási irodák alig vettek vissza a szlovákiai vagy a csehországi marketingből, miközben befagyasztották a magyart. Ezt azért Szombathely is megsínylette - mondta a szakember.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Tény, hogy a munkanélküliség növekedése tönkreteheti az idei reményeket is. Nincs mit félretenni, nem tervezhe-tő nyaralás és utazás. Meglepő módon ez megyénkre nem igazán jellemző. A titok nyitja Ausztria.

Szabadfi Zoltán: - Most már nyíltan kell beszélnünk némely dologról. Arról, hogy miért verhetetlen a locsmándi (Lutzmannsburg) fürdő. Vagy arról, miért van tele magyar, elsősorban szombathelyi bevásárló turistával a felsőőri (Oberwart) pláza. Tehát arról kellene beszélni, hogy a millió forintokat miért nem itthon költik el az emberek. A válasz nem bonyolult: a miénknél jobb minőségű termékeik alig vagy nem drágábbak. Ez igaz a turisztikai szolgáltatásokra is.

Nem vitatkoznak vele. A locsmándi példát mások is klasszikusnak tekintik. Itt egy olyan termálfürdő-komplexumot építettek ki, amely a családoké. Egyszerűen nincs konkurenciája, annyira egyedi. Leszűrhető hát, hogy aki speciális és rétegre szabott szolgáltatást kínál, ma is megél, jól megél a piacon. Szabadfi Zoltán szerint az osztrákok még a maguk kis válságát is áttolták ránk, meg is tehették.

- Számoltak: hol térül meg leghamarabb a befektetés? És mi kerültünk a sor végére. A burgenlandi utazási irodák alig vettek vissza a szlovákiai vagy a csehországi marketingből, miközben befagyasztották a magyart. Ezt azért Szombathely is megsínylette - mondta a szakember.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Szabadfi Zoltán: - Most már nyíltan kell beszélnünk némely dologról. Arról, hogy miért verhetetlen a locsmándi (Lutzmannsburg) fürdő. Vagy arról, miért van tele magyar, elsősorban szombathelyi bevásárló turistával a felsőőri (Oberwart) pláza. Tehát arról kellene beszélni, hogy a millió forintokat miért nem itthon költik el az emberek. A válasz nem bonyolult: a miénknél jobb minőségű termékeik alig vagy nem drágábbak. Ez igaz a turisztikai szolgáltatásokra is.

Nem vitatkoznak vele. A locsmándi példát mások is klasszikusnak tekintik. Itt egy olyan termálfürdő-komplexumot építettek ki, amely a családoké. Egyszerűen nincs konkurenciája, annyira egyedi. Leszűrhető hát, hogy aki speciális és rétegre szabott szolgáltatást kínál, ma is megél, jól megél a piacon. Szabadfi Zoltán szerint az osztrákok még a maguk kis válságát is áttolták ránk, meg is tehették.

- Számoltak: hol térül meg leghamarabb a befektetés? És mi kerültünk a sor végére. A burgenlandi utazási irodák alig vettek vissza a szlovákiai vagy a csehországi marketingből, miközben befagyasztották a magyart. Ezt azért Szombathely is megsínylette - mondta a szakember.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Szabadfi Zoltán: - Most már nyíltan kell beszélnünk némely dologról. Arról, hogy miért verhetetlen a locsmándi (Lutzmannsburg) fürdő. Vagy arról, miért van tele magyar, elsősorban szombathelyi bevásárló turistával a felsőőri (Oberwart) pláza. Tehát arról kellene beszélni, hogy a millió forintokat miért nem itthon költik el az emberek. A válasz nem bonyolult: a miénknél jobb minőségű termékeik alig vagy nem drágábbak. Ez igaz a turisztikai szolgáltatásokra is.

Nem vitatkoznak vele. A locsmándi példát mások is klasszikusnak tekintik. Itt egy olyan termálfürdő-komplexumot építettek ki, amely a családoké. Egyszerűen nincs konkurenciája, annyira egyedi. Leszűrhető hát, hogy aki speciális és rétegre szabott szolgáltatást kínál, ma is megél, jól megél a piacon. Szabadfi Zoltán szerint az osztrákok még a maguk kis válságát is áttolták ránk, meg is tehették.

- Számoltak: hol térül meg leghamarabb a befektetés? És mi kerültünk a sor végére. A burgenlandi utazási irodák alig vettek vissza a szlovákiai vagy a csehországi marketingből, miközben befagyasztották a magyart. Ezt azért Szombathely is megsínylette - mondta a szakember.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Nem vitatkoznak vele. A locsmándi példát mások is klasszikusnak tekintik. Itt egy olyan termálfürdő-komplexumot építettek ki, amely a családoké. Egyszerűen nincs konkurenciája, annyira egyedi. Leszűrhető hát, hogy aki speciális és rétegre szabott szolgáltatást kínál, ma is megél, jól megél a piacon. Szabadfi Zoltán szerint az osztrákok még a maguk kis válságát is áttolták ránk, meg is tehették.

- Számoltak: hol térül meg leghamarabb a befektetés? És mi kerültünk a sor végére. A burgenlandi utazási irodák alig vettek vissza a szlovákiai vagy a csehországi marketingből, miközben befagyasztották a magyart. Ezt azért Szombathely is megsínylette - mondta a szakember.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Nem vitatkoznak vele. A locsmándi példát mások is klasszikusnak tekintik. Itt egy olyan termálfürdő-komplexumot építettek ki, amely a családoké. Egyszerűen nincs konkurenciája, annyira egyedi. Leszűrhető hát, hogy aki speciális és rétegre szabott szolgáltatást kínál, ma is megél, jól megél a piacon. Szabadfi Zoltán szerint az osztrákok még a maguk kis válságát is áttolták ránk, meg is tehették.

- Számoltak: hol térül meg leghamarabb a befektetés? És mi kerültünk a sor végére. A burgenlandi utazási irodák alig vettek vissza a szlovákiai vagy a csehországi marketingből, miközben befagyasztották a magyart. Ezt azért Szombathely is megsínylette - mondta a szakember.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

- Számoltak: hol térül meg leghamarabb a befektetés? És mi kerültünk a sor végére. A burgenlandi utazási irodák alig vettek vissza a szlovákiai vagy a csehországi marketingből, miközben befagyasztották a magyart. Ezt azért Szombathely is megsínylette - mondta a szakember.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

- Számoltak: hol térül meg leghamarabb a befektetés? És mi kerültünk a sor végére. A burgenlandi utazási irodák alig vettek vissza a szlovákiai vagy a csehországi marketingből, miközben befagyasztották a magyart. Ezt azért Szombathely is megsínylette - mondta a szakember.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Stieber Eszter marketinges, a szombathelyi Agora-Tourinform iroda vezetője kissé árnyalja a képet.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

- Két éve költöztünk el a Kossuth Lajos utcából a Király utcába, jó választás volt. 2008-ban 39 ezer 442 főt regisztráltunk, tavaly pedig 37 ezret. Arányaiban ez nagyon is kedvező. Tavaly 29 ezer hazai és 7 ezer külföldi vette igénybe szolgáltatásainkat: a korábbihoz képest jóval több a hazai. Szombathelyen továbbra is a németek és az osztrákok a meghatározó vendégek, de egyre több az olasz, a szlovák, a cseh és az angol turista is - fogalmazott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Válságvég? Amíg a gazdaság erőtlen, nagy álmaink nem lehetnek. A nyugati régió, benne megyénkkel, így is az irigyeltek közé tartozik. De ez adottság és szerencse kérdése csupán, vagyis törékeny. A megye és fővárosa ma is kedvelt célpontja a turistáknak. A Szent Márton Látogatóközpont már nemzetközi hírű, az elmúlt években több ezer európai zarándokot fogadott. A kulturáis jellegű fesztiválok, koncertek, az Agora ez irányú marketgje újabb ezreket vonz a városba. Kialakult egy olyan szakmai holdudvar, amely pályázatok révén újabb (száz)millókat szerez, elsősorban Szombathelynek. Most a Mediawave az új és óriási lehetőség, egyszerre jelenthet minőségi és mennyiségi ugrást. Ehhez képest meglepő, hogy a turizmus képviselete gyakorlatilag megszűnt a városi önkormányzatban. Elveszítette bizottsági jellegét, hiányoznak a szakmai fórumok. Itt az idő a változtatásra.


A FESZTIVÁLOK MA IS MENŐK
-Szombathely kulturális turizmus pozíciói folyamatosan erősödnek a belőlük származó, közvetett bevétel 1 milliárd forint körüli.
-A legtöbb vendéget a Savaria Karnevál és a Szentivánéji vigasságok hozza. Az előbbin átlagosan 100-140 ezren vesznek részt.
-Tavaly 2 nap volt az átlagos tartozkódási idő a megyszékhely szálláshelyein. A belföldi vendégek fele 2-4, míg a külföldiek 80 százaléka 4 csillagos szállodát választott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!