Hírek

2017.07.27. 17:00

Egy kifli miatt szólt a szombathelyi pénztáros

SZOMBATHELY - Egy békésen vásárló családot hordott le a sárga földig az egyik szombathelyi áruház pénztárosa. Az ok, egy kifli a kisgyermek kezében.

Cseszkó Tamás

- Novemberben lesz két-éves a gyermekünk. Amikor csak tehetjük, visszük magunkkal a különböző napi programokra is - meséli lapunknak József, aki az ominózus napon is együtt vásárolt kislányával az egyik szombathelyi bevásárlóközpontban. Bevett szokás, hogy ilyenkor igyekeznek lekötni a gyermek figyelmét, aki egyébként nagyon élvezi a közös bevásárlásokat. A botrányos napon édesapja egy kiflit adott a kezébe. - Sok boltban megfordultunk már, és soha nem volt ebből probléma. A terméket természetesen a pénztárnál mindig kifizettük, így nem is gondoltam arra, hogy ebből baj lehet - idézi fel az előzményeket József. Az említett bevásárlás végén azonban mosolygós távozás helyett komoly konfliktus alakult ki a pénztáros és az édesapa között.

- Jeleztem, hogy szeretném kifizetni a kiflit, mire az eladó minősíthetetlen hangnemben közölte, hogy mit képzelünk mi magunkról, és egyébként is hogy meri a koszos kezű gyermekem összetapogatni a pékárut - mesélte a sértett férfi a történetet, aki egyúttal hangsúlyozta, egyáltalán nem volt koszos a gyermek keze. - Nagyon megalázó volt. Nemcsak azért, mert gyakorlatilag azt sugallták, hogy el akarjuk lopni a kiflit, hanem nyilván egy szülőnek sem esik jól, hogy "lekoszosozzák" a gyermekét. Lelkiismeretes szülőként ekkor döntöttem úgy, hogy a Vásárlók Könyvébe beírom a panaszomat - mondta József, akinek először oda sem akarták adni a könyvet, sőt közben a biztonsági őr is bekapcsolódott a vitába.

A szülők nem hagyták annyiban, a közösségi hálón keresztül üzentek az üzlet vezetőségének, ahonnan már jóval pozitívabb válasz érkezett. Mindenekelőtt elnézést kértek az okozott kellemetlenségért, és mint írták, a munkatársaink figyelmét természetesen ismételten felhívják a vásárlóbarát magatartásra.

A szülők azt mondják, esetük kapcsán újabb és újabb történetek kerültek elő az áruházzal kapcsolatban, egy idős cukorbeteg bácsi például ivott egy korty kólát, hogy ne legyen rosszul, és neki is szembe kellett néznie az eladók kritikáival.

Mivel sok szülő kerülhet hasonló helyzetbe, úgy döntöttünk, megkérdezzük a hatóságot is arról, van-e álláspont az ilyen fogyasztási szokásokkal kapcsolatban. Böröcz Miklós, a Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályának vezetője hangsúlyozta, a konkrét ügy nem tartozik fogyasztóvédelmi hatáskörbe, ezért inkább csak a véleményét fogalmazza meg.

Az egyik szombathelyi áruházban komoly konfliktusba keveredett az édesapa a pénztárossal, miután utóbbi nehezményezte, hogy a gyermek egy kiflit tart a kezében. Képünk illusztráció Fotó: Unger Tamás

- Az élet nagyon sok területét nem szabályozzák jogszabályok. Ilyen helyzetekben többnyire az dönt, hogy etikus-e az adott viselkedés. A boltban fizetés előtt elfogyasztott kifli esete is ebbe a körbe tartozik. Természetesen kerülhetünk olyan élethelyzetbe, amikor még fizetés előtt kénytelenek vagyunk beleinni az ásványvízbe vagy fogyasztani az élelmiszerből. (Bárki lehet rosszul vagy lehet cukorbeteg, akinek azonnal szüksége van étkezésre.) Ilyenkor, ha tudunk szólni a bolti dolgozóknak, mindenki megérti és elfogadja a helyzetet, sőt valószínűleg segít is.

Többségében akkor is belátással szoktunk lenni, ha nyűgös kisgyermeknek adja a kezébe a szülő a kiflit és a pénztárnál természetesen szól, hogy a gyereknél van a péksütemény - írja a főosztályvezető válaszában, hozzátéve, hogy sajnos azonban a másik véglet is megfigyelhető a nagyobb üzletekben, amikor valaki lecsipeget szőlőszemeket, megeszik fél kiflit vagy csokit, és eldobja vagy eldugja a másik felét és elfelejti kifizetni ezek ellenértékét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!