Hírek

2015.06.29. 12:52

Ki akarna több pénzért telefonálni? – A 20-asok már csak ma jelezhetik, ha nem akarnak magasabb árat fizetni

Aki nem akarja, annak nem emelik az árakat a Telenornál és a Telekomnál július elsejétől – viszont az eddigi tarifa megtartását jelezni kell. A két mobilszolgáltató másképp jár el a szerződésmódosítást illetően.

Bakos Ágnes

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság „az előfizetői jogok érvényesülése" miatt kötelezte az egyeztetésre a két szolgáltatót, mindkettő július 1-jétől tervezett tarifaemelést.

A Telekom és a Telenor is májusban értesítette először ügyfeleit az emelésről. A hírközlési hatósággal kötött szerződéssel mindkét cég vállalta, hogy újabb értesítéssel hívja fel ügyfelei figyelmét a módosítással kapcsolatos jogaikra.

A Telekomnál úgy oldották meg, hogy az értesítés után 15 napjuk van az ügyfeleknek, hogy jelezzék, ha nem akarnak többet fizetni. A Telenornál tartják a tervezett július elsejei határidőt: keddig kell kérni az eredeti tarifák megtartását.

A Telekom szombathelyi ügyfélszolgálatán sok volt az érdeklődő hétfőn. Az érintettek már az ügyintézés előtt, amikor sorszámot húztak, megtudhatták, hogy van még idejük végiggondolni a szerződésüket. Arról is tájékoztatást kaptak, hogy telefonon, valamint online is intézhetik a nyilatkozatot, ha nem akarnak tarifaemelést.

Egy megszólított előfizető azt mondta: még nem kapott értesítést, majd ha átolvassa a tájékoztatót, akkor reagál a szerződésmódosításra.

A Telenor szombathelyi üzletében többen személyesen érdeklődtek hétfőn. A Telenor ügyfelek a múlt héten kaptak SMS-ben tájékoztatást a változásról és egy linket is küldött a szolgáltató. A linken keresztül minden előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról. Ha nem értenek egyet, azt online, telefonon vagy személyesen is jelezhetik.

Egy telenoros előfizető azt mondta: kapott tájékoztatást SMS-ben, mutatta is: „díjainkat kétoldalúan módosítani kívánjuk, melynek elfogadásáról Ön dönthet". A megszólított még nem foglalkozott az üzenettel, majd elintézi online, ha lesz rá ideje, bár, mint mondta, előbb-utóbb úgyis emelkedik az előfizetési díja.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kiemelt figyelemmel kíséri a tarifamódosítással kapcsolatban beérkező előfizetői panaszokat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!