Hírek

2012.09.13. 15:19

Kiemelt beruházás lett 8-as

Vas megye - Sokat megélt már a hadi, felvonulási útnak épített 8-as, amely Budapestet kötötte össze Graz-cal, majd onnét tovább eljuthattunk Olaszországba. Mostanság szó van a gyorsforgalmi úttá történő átépítéséről, ezen jó ideje erős lobbik dolgoznak.

Kozma Gábor/Vas Népe

 A cél a gyorsforgalmi úttá történő átépítés,  de ehhez rengeteg  pénz kell. Ugyanakkor a kiemelt beruházás azt jelentheti, hogy akár fel is gyorsulhat a 8-as átalakítása és ez érintheti városunkat is - mondta el Bebes István körmendi polgármester. Aki már hosszú évek  óta  lobbizik  a 8-as Körmendet elkerülő szakaszának megépítéséért.  A tervek elkészültek, ígéretek  is jócskán  születtek, csak éppen a munkák nem indultak el.



Most változhat a helyzet. Mégpedig annak okán, hogy a napokban jelent meg egy olyan kormányhatározat, amely a Közlekedési Operatív Program keretében támogatott és támogatható egyes beruházásokat kiemelt  jelentőségűvé nyilvánította. Az indok a nemzetgazdaságban betöltött szerep és fontosság. E sorban jelent meg a 8-as főútvonal is, mint kiemelt beruházás. Ez egyben azt is jelentheti, hogy a már több évvel ezelőtt felvetett gyorsforgalmivá  alakítás akár új lendületet is vehet. Elsősorban  Veszprém megye lehet a nagy nyertes, hiszen a legfőbb munkák itt lennének (arról viszont nem esik szó a már említetten kívül, hogy konkrétan ki és mennyiért finanszírozná a projektet). 

A kormányhatározat értelmében a 8-as főútvonal Veszprém-Körmend közötti szakasza teljes egészében,  az útfejlesztés egyes részei pedig külön is kiemelt beruházások lennének.
 A főúton több helyütt  is 11,5 tonnás burkolatmegerősítésre készülnek, így  a vasiak által  is használt Márkó-Herend, valamint Herend-Jánosháza közötti szakaszon. Ez a projekt is  kiemeltnek számít majd, tehát megvalósítása államilag garantált - hallottuk.

Más a helyzet a megye legterheltebb  útjával, a 86-ossal, illetve ennek is a legkritikusabb szakaszával, a Szombathely-Körmend köztivel.   Tavaly több helyen is aszfaltbetont terítettek, ez bírja a napi több ezer  kamion gyűrését.  Ellenben az Egyházasrádóc-Körmend közti  pálya, amelynek szélesítéséhez már az erdőt is kivágták, gyakorlatilag tönkrement, balesetveszélyes. A nyomvályúkat ugyan  betömték, de mára ismét kiboltosultak, így még rosszabb a helyzet.  Az igazi veszélyt a felületi törések jelentik Rádócnál. Az előző kormány kiemelte a 86-ost, de ebből itt nem sok minden lett, Zala megyében viszont igen.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!