Szombathely

2015.03.31. 17:29

Az órarendről is szó volt a diákparlamentben

Szombathely - A Független Diákparlament megtartotta második gyűlését március 28-29-én a pesti Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban. Megyénket Vincze Bence, a Nagy Lajos Gimnázium tanulója képviselte.

Vas Népe-információ

A tavaly szeptemberben megalakult Független Diákparlament első ülését 2014. november 15-én tartotta, akkor a fél évre előre tervezett munkálatokról volt szó, amiket most összesítettek egy kiadványban. Az ebben leírt munkálatokkal és programokkal kívánnak a képviselők foglalkozni az elkövetkező fél évben. Jancsó Zsombor, az FDP operatív bizottságának elnöke beszélt a diákparlament működéséről. Elmondta: a Független Diákparlament olyan szervezet, amelynek a diákok és nem politika érdekeit kell képviselnie, és a fórumnak nem a pártokkal együttműködve kell véleményt formálnia. Egyedül egy független vezetésű szervezetnek van jogosultsága és lehetősege a mai Magyarországon képviselni az oktatás átalakításában érdekelt diákokat és érdekeiket.

Vincze Bence is felszólalt
Fotó: FDP

Az elmúlt öt hónap munkájáról ami nagy részben az interneten keresztül bizottságonként és az őket érintő témák kidolgozásával folyt - és a jövőbeli feladatokról is beszélt Jancsó Zsombor. Hangsúlyozta, hogy a FDP és az oktatási bizottság az elmúlt fél évben megmutatta, hogy egy diákokból álló és diákok által megszervezett parlament képes saját magát fenntartani, eredményeket elérni és rendezvényeket szervezni. Megírták a szervezet alapszabályát, bevezették az operatív bizottság vétójogát és az elnökök tanácsát, ami egy ideiglenes testület és a bizottságok elnökei vannak benne. A következő választásokat egyszerűsítik, hogy még többen induljanak képviselőként. Ezektől a lépésektől azt várják, hogy nagyobb lesz az FDP ismertsége. Több olyan projekt is előtérbe fog kerülni, amely, ha megvalósul, a népszerűséget segíti. Ilyenek például a szervezés alatt álló tanulmányi versenyek ebből hármat szeretnének meghirdetni.

A Vas megyei Vincze Bence szerint - aki az oktatásfejlesztési bizottság tagja - a megyénket legjelentősebben érintő probléma - ami egyébként a magyar oktatási szférában is nap mint nap tapasztalható - a nemzeti tankötelezettség programja és a hozzá tartozó tankönyvi kötöttség, ami mind a diákok, mind a tanárok számára frusztráló. Azt tapasztalják ugyanis, hogy szabadságát veszti az egyéni oktatási módszer, míg a tanulók szemszögéből nagyobb anyagmennyiséget és kényelmetlenebb órarendet jelent - a diákok különösen a plusz testnevelésórák kedvezőtlen elrendezését kifogásolják.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!