2016.11.02. 22:21
Hova kell a pénztárgép?
Körkép - A gépjárműjavítás egyelőre a szürke gazdaság egyik fellegvára, pedig az ágazat 40-50 ezer embert foglalkoztat. A kormány most fehéríti a kkv-szektor ezen szegmensét.
Az évi mintegy ezer milliárd forint forgalmú gépjárműjavítási szektorban 35-40 százalék a feketegazdaság aránya, az alkatrész-kereskedelemnek pedig a fele illegális, forgalma eléri a 230 milliárd forintot - becsüli a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A szövetség szerint az illegális alkatrész-kereskedelem és a sufniszerviz térnyerése nemcsak az állami bevételeket csapolja meg, hanem biztonsági és esetenként környezetvédelmi kockázatokat is hordoz. Ennek nagy jelentősége van a magyar piacon, ahol a járműállomány átlagéletkora 12 év körül van, miközben erőteljesen áramlik be az országba a használt autó - hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.
A szakszerűen végzett javítás megtérül - mutat rá az MGE: egy ötéves autó esetében 250-500 ezer forint árelőnyt jelenthet az eladó számára, ha kocsija pontosan vezetett szervizkönyvvel rendelkezik. Az autótulajdonos szervizköltségei eközben az első öt évben 300-400 ezer forintra rúgnak a hivatalos márkaszerviznél. Magyarországon 10-11 ezer szerviz működik, forgalmuk 230 milliárd forint, emellett az alkatrészforgalom eléri a 420 milliárd forintot. A szervizágazat 40-50 ezer embert foglalkoztat. Január elejétől itt is bevezetik az online kasszákat.