2019.01.18. 13:00
A Sárvári Járási Hivatal vezetője a változásokra is felhívta a figyelmet
A Sárvári Járási Hivatalt hatósági ügyeinek intézése érdekében tavaly csaknem 80 ezer ügyfél kereste fel. Javultak az épületek korszerűsítésével a munka- és az ügyintézés feltételei is – dr. Galántai György járási hivatalvezető összegzett.
Dr. Galántai György összegzett
Fotó: Pajor András
A Vas Megyei Kormányhivatal Sárvári Járási Hivatala 2013. január 1-jén jött létre a járások kialakításáról szóló törvény alapján. A járás 42 települést és majdnem 40 ezer embert szolgál ki. Az elmúlt évben több telephelyét sikerült felújítani és költséghatékonnyá tenni, valamint a hivatal központi épülete is – a kormány ablakkal együtt – kívül-belül megújult. Jelentős informatikai fejlesztések is történtek, amelyek révén a hivatalok közötti levelezés már teljes egészében elektronikus úton történik. A papírkímélő hivatali munka része, hogy a különböző dokumentumok is mind webes felületeken érkeznek az állami intézmények között.
– A lakossági ügyintézések esetében is folyamatosan növekszik az internetalapú levelezés – tette hozzá dr. Galántai György. A járási hivatalvezető néhány, az idén életbe lépett jogszabályváltozásra is felhívta a figyelmet. Egyebek között tesztüzemben már működik az ügyfélkapun át megtekinthető, rendszám alapján történő gépjárműkereső program – és az év közepétől a kormányablaknál is igényelhető lesz a tajkártya és az Európai Egészségbiztosítási Kártya. Az elmúlt év statisztikái szerint a sárvári járásnál az egy hivatali ügyre, ügyfélre fordított idő 15 perc és fél óra között volt, ami európai mércével mérve is jó eredménynek számít.