Papírkímélet és gyors ügymenet

2019.01.18. 13:00

A Sárvári Járási Hivatal vezetője a változásokra is felhívta a figyelmet

A Sárvári Járási Hivatalt hatósági ügyeinek intézése érdekében tavaly csaknem 80 ezer ügyfél kereste fel. Javultak az épületek korszerűsítésével a munka- és az ügyintézés feltételei is – dr. Galántai György járási hivatalvezető összegzett.

Pajor András

Dr. Galántai György összegzett

Fotó: Pajor András

A Vas Megyei Kormányhivatal Sárvári Járási Hivatala 2013. január 1-jén jött létre a járások kialakításáról szóló törvény alapján. A járás 42 települést és majdnem 40 ezer embert szolgál ki. Az elmúlt évben több telephelyét sikerült felújítani és költséghatékonnyá tenni, valamint a hivatal központi épülete is – a kormány ablakkal együtt – kívül-belül megújult. Jelentős informatikai fejlesztések is történtek, amelyek révén a hivatalok közötti levelezés már teljes egészében elektronikus úton történik. A papírkímélő hivatali munka része, hogy a különböző dokumentumok is mind webes felületeken érkeznek az állami intézmények között.

Dr. Galántai György összegzett
Fotó: Pajor András

– A lakossági ügyintézések esetében is folyamatosan növekszik az internetalapú levelezés – tette hozzá dr. Galántai György. A járási hivatalvezető néhány, az idén életbe lépett jogszabályváltozásra is felhívta a figyelmet. Egyebek között tesztüzemben már működik az ügyfélkapun át megtekinthető, rendszám alapján történő gépjárműkereső program – és az év közepétől a kormányablaknál is igényelhető lesz a tajkártya és az Európai Egészségbiztosítási Kártya. Az elmúlt év statisztikái szerint a sárvári járásnál az egy hivatali ügyre, ügyfélre fordított idő 15 perc és fél óra között volt, ami európai mércével mérve is jó eredménynek számít.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában