2009.10.27. 03:29
Domborműveket készítettek a Waldorf iskolások
A kertre néző déli üvegfalra festettek képet, domborműveket hoztak létre a gondozottak kézmintájából a 11-12. osztályos Waldorf iskolás gyerekek a Vas Megyei Szakosított Szociális Intézetben.
- A végzős 12. osztályosok számára ez a gyakorlat arra szolgál, hogy amit eddig kaptak - technikákat, szemléletet -, abból a munícióból adjanak másoknak a művészeti tevékenység révén, méghozzá úgy, hogy nyoma maradjon. A 11. osztályosok számára pedig ez szociális gyakorlat - mondta Juhász Júlia osztálytanító.
- A 17-19 éves fiatalok közül sokan először találkoztak gondozásra, ápolásra szorulókkal. Némelyikük számára sokkoló volt, hogy vannak, akiknek ez az intézet a végállomás, egy részük soha el sem hagyja az épületet.
A diákok a férfi és a női részlegen is alkottak olyan domborműveket, amelyekbe beépítették a gondozottak kezéről vett gipszmintákat.
A kertre néző hatalmas üvegfalat pedig egy üvegfestménnyel színesítették. A drámacsoport a gondozottakkal való beszélgetésekből adódó témákat dolgozta fel maszkos pantomim játék és némajáték segítségével. A gyerekek interjúkat is készítettek a gondozottakkal, rajzoltak is nekik. Egy héten át reggel nyolctól délután háromig dolgoztak együtt a fiatalok azokkal, akik szívesen tartottak velük; naponta 15-17 gondozott kapcsolódott be a művészeti tevékenységbe. Segítette őket Győrffy Gábor is.
A program hátterében egy Köln melletti főiskola pályázata áll, amely a művészet szociális hatásairól szól. Belga, román, német iskolák mellett partner a projektben a szombathelyi Waldorf iskola is.
Némelyik fiatal számára sokkoló volt, hogy van, aki sosem hagyja el az épületet