Kultúra

2009.12.02. 03:28

Kulturális menedzserképzésre nyert pénzt a Vas Megyei TIT Egyesület

83 millió forintot nyert a Vas Megyei TIT Egyesület a TÁMOP pályázaton egy három elemből álló, a résztvevők számára ingyenes kulturális és közművelődési programra.

Merklin Tímea

A kulturális projektciklus menedzser képzés a kulturális intézmények és ezek munkáját segítő szervezetek humánerőforrásának fejlesztését szolgálja. A résztvevőket képessé teszi a strukturális ala-pokból tervezett fejlesztések fogadására, megvalósítására, a projektciklus menedzsment megismerésére és alkalmazására. Célja a kulturális szakemberek szemléletének megújítása, a stratégiai gondolkodásmód közvetítése. A képzésre várják a múzeumi, könyvtári, levéltári programszervezőket, kulturális intézmények vezetőit, művelődésszervezőket, oktatási és felnőttképzési szervezőket, civil szervezetek munkatársait, média-kommunikációs szakembereket, közigazgatásban, önkormányzatokban dolgozó kulturális szakembereket. Érdekeltek lehetnek önkormányzati kisebbségi, esélyegyenlőségi programokban részt vevők, közalkalmazottak, népfőiskolai programszervezők, közoktatásban dolgozó pedagógusok, egyetemi, főiskolai hallgatók. A programban általános kultúraelméletet, kultúra-gazdaságtant lehet tanulni, a projektciklus menedzsment alapjait, monitoringot, pénzügyi ismereteket. Kulturális vidékfejlesztést fog tanítani dr. Szabó Imre, kultúraelméletet dr. Németh János. A felnőttképzést Brüll Edit, a gazdaságtant dr. Koncz Gábor oktatja, a pályázatírást dr. Márkus Edina.

A TIT nyertes projektjének egy másik eleme az Ifjúsági tehetséggondozó képességfejlesztő oktatást kiegészítő program. Ez 6-7-8. osztályos gyerekeknek szól, két intézmény vesz benne részt: a vépi általános iskola és a szombathelyi Paragvári iskola. Ez a természettudományos érdeklődésű diákok szakkörszerű tehetséggondozása.

- A szakkör foglalkozásai kétórásak. Fél-fél órát töltenek a gyerekek kémia-, fizika-, biológia- és földrajztanárral. A cél az, hogy ugyanazt a témát járjuk körül különböző szempontokból. Így a gyerekek komplex képet kapnak egyes problémakörökről, és nem csak tantárgyi keretben tudnak gondolkodni egy-egy jelenségről. Azt szeretnénk, hogy ezeket a maguk egészében látnák, ahogy a természetben is megjelennek - mondja Rúzsa Valéria kémiatanár a Paragvári iskolában. - Az a baj, hogy kémiaórán kémiaiul tanítunk és gondolkodunk, fizikaórán fizikaiul . Ez a hibánk. Ezeken a szakkörökön lehetőség van körbejárni a kérdéseket. Például: megvizsgáljuk a talajt, milyen a fizikai összetétele, megnézzük, ez hogyan hat a növények életére. Majd kibővítjük a témát: mit jelent a Föld mint bolygó, hogyan lesz belőle talaj . Kértünk egy kőzetkiállítást, most vizsgáljuk az ásványok, ércek, kőzetek sűrűségét. A program során hasonlóképpen dolgozzuk fel a vizet, a levegőt, a környezetvédelem és az energia témaköreit. Tavasszal kimegyünk a természetbe a gyakorlatban is megnézni mindezt.

Ugyanezt a programot csinálják a vépi általános iskolában is. Az évközi foglalkozásokat nyáron hat-hat napos, nem bentlakásos táborok egészítik ki.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

A kulturális projektciklus menedzser képzés a kulturális intézmények és ezek munkáját segítő szervezetek humánerőforrásának fejlesztését szolgálja. A résztvevőket képessé teszi a strukturális ala-pokból tervezett fejlesztések fogadására, megvalósítására, a projektciklus menedzsment megismerésére és alkalmazására. Célja a kulturális szakemberek szemléletének megújítása, a stratégiai gondolkodásmód közvetítése. A képzésre várják a múzeumi, könyvtári, levéltári programszervezőket, kulturális intézmények vezetőit, művelődésszervezőket, oktatási és felnőttképzési szervezőket, civil szervezetek munkatársait, média-kommunikációs szakembereket, közigazgatásban, önkormányzatokban dolgozó kulturális szakembereket. Érdekeltek lehetnek önkormányzati kisebbségi, esélyegyenlőségi programokban részt vevők, közalkalmazottak, népfőiskolai programszervezők, közoktatásban dolgozó pedagógusok, egyetemi, főiskolai hallgatók. A programban általános kultúraelméletet, kultúra-gazdaságtant lehet tanulni, a projektciklus menedzsment alapjait, monitoringot, pénzügyi ismereteket. Kulturális vidékfejlesztést fog tanítani dr. Szabó Imre, kultúraelméletet dr. Németh János. A felnőttképzést Brüll Edit, a gazdaságtant dr. Koncz Gábor oktatja, a pályázatírást dr. Márkus Edina.

A TIT nyertes projektjének egy másik eleme az Ifjúsági tehetséggondozó képességfejlesztő oktatást kiegészítő program. Ez 6-7-8. osztályos gyerekeknek szól, két intézmény vesz benne részt: a vépi általános iskola és a szombathelyi Paragvári iskola. Ez a természettudományos érdeklődésű diákok szakkörszerű tehetséggondozása.

- A szakkör foglalkozásai kétórásak. Fél-fél órát töltenek a gyerekek kémia-, fizika-, biológia- és földrajztanárral. A cél az, hogy ugyanazt a témát járjuk körül különböző szempontokból. Így a gyerekek komplex képet kapnak egyes problémakörökről, és nem csak tantárgyi keretben tudnak gondolkodni egy-egy jelenségről. Azt szeretnénk, hogy ezeket a maguk egészében látnák, ahogy a természetben is megjelennek - mondja Rúzsa Valéria kémiatanár a Paragvári iskolában. - Az a baj, hogy kémiaórán kémiaiul tanítunk és gondolkodunk, fizikaórán fizikaiul . Ez a hibánk. Ezeken a szakkörökön lehetőség van körbejárni a kérdéseket. Például: megvizsgáljuk a talajt, milyen a fizikai összetétele, megnézzük, ez hogyan hat a növények életére. Majd kibővítjük a témát: mit jelent a Föld mint bolygó, hogyan lesz belőle talaj . Kértünk egy kőzetkiállítást, most vizsgáljuk az ásványok, ércek, kőzetek sűrűségét. A program során hasonlóképpen dolgozzuk fel a vizet, a levegőt, a környezetvédelem és az energia témaköreit. Tavasszal kimegyünk a természetbe a gyakorlatban is megnézni mindezt.

Ugyanezt a programot csinálják a vépi általános iskolában is. Az évközi foglalkozásokat nyáron hat-hat napos, nem bentlakásos táborok egészítik ki.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

A TIT nyertes projektjének egy másik eleme az Ifjúsági tehetséggondozó képességfejlesztő oktatást kiegészítő program. Ez 6-7-8. osztályos gyerekeknek szól, két intézmény vesz benne részt: a vépi általános iskola és a szombathelyi Paragvári iskola. Ez a természettudományos érdeklődésű diákok szakkörszerű tehetséggondozása.

- A szakkör foglalkozásai kétórásak. Fél-fél órát töltenek a gyerekek kémia-, fizika-, biológia- és földrajztanárral. A cél az, hogy ugyanazt a témát járjuk körül különböző szempontokból. Így a gyerekek komplex képet kapnak egyes problémakörökről, és nem csak tantárgyi keretben tudnak gondolkodni egy-egy jelenségről. Azt szeretnénk, hogy ezeket a maguk egészében látnák, ahogy a természetben is megjelennek - mondja Rúzsa Valéria kémiatanár a Paragvári iskolában. - Az a baj, hogy kémiaórán kémiaiul tanítunk és gondolkodunk, fizikaórán fizikaiul . Ez a hibánk. Ezeken a szakkörökön lehetőség van körbejárni a kérdéseket. Például: megvizsgáljuk a talajt, milyen a fizikai összetétele, megnézzük, ez hogyan hat a növények életére. Majd kibővítjük a témát: mit jelent a Föld mint bolygó, hogyan lesz belőle talaj . Kértünk egy kőzetkiállítást, most vizsgáljuk az ásványok, ércek, kőzetek sűrűségét. A program során hasonlóképpen dolgozzuk fel a vizet, a levegőt, a környezetvédelem és az energia témaköreit. Tavasszal kimegyünk a természetbe a gyakorlatban is megnézni mindezt.

Ugyanezt a programot csinálják a vépi általános iskolában is. Az évközi foglalkozásokat nyáron hat-hat napos, nem bentlakásos táborok egészítik ki.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

A TIT nyertes projektjének egy másik eleme az Ifjúsági tehetséggondozó képességfejlesztő oktatást kiegészítő program. Ez 6-7-8. osztályos gyerekeknek szól, két intézmény vesz benne részt: a vépi általános iskola és a szombathelyi Paragvári iskola. Ez a természettudományos érdeklődésű diákok szakkörszerű tehetséggondozása.

- A szakkör foglalkozásai kétórásak. Fél-fél órát töltenek a gyerekek kémia-, fizika-, biológia- és földrajztanárral. A cél az, hogy ugyanazt a témát járjuk körül különböző szempontokból. Így a gyerekek komplex képet kapnak egyes problémakörökről, és nem csak tantárgyi keretben tudnak gondolkodni egy-egy jelenségről. Azt szeretnénk, hogy ezeket a maguk egészében látnák, ahogy a természetben is megjelennek - mondja Rúzsa Valéria kémiatanár a Paragvári iskolában. - Az a baj, hogy kémiaórán kémiaiul tanítunk és gondolkodunk, fizikaórán fizikaiul . Ez a hibánk. Ezeken a szakkörökön lehetőség van körbejárni a kérdéseket. Például: megvizsgáljuk a talajt, milyen a fizikai összetétele, megnézzük, ez hogyan hat a növények életére. Majd kibővítjük a témát: mit jelent a Föld mint bolygó, hogyan lesz belőle talaj . Kértünk egy kőzetkiállítást, most vizsgáljuk az ásványok, ércek, kőzetek sűrűségét. A program során hasonlóképpen dolgozzuk fel a vizet, a levegőt, a környezetvédelem és az energia témaköreit. Tavasszal kimegyünk a természetbe a gyakorlatban is megnézni mindezt.

Ugyanezt a programot csinálják a vépi általános iskolában is. Az évközi foglalkozásokat nyáron hat-hat napos, nem bentlakásos táborok egészítik ki.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

- A szakkör foglalkozásai kétórásak. Fél-fél órát töltenek a gyerekek kémia-, fizika-, biológia- és földrajztanárral. A cél az, hogy ugyanazt a témát járjuk körül különböző szempontokból. Így a gyerekek komplex képet kapnak egyes problémakörökről, és nem csak tantárgyi keretben tudnak gondolkodni egy-egy jelenségről. Azt szeretnénk, hogy ezeket a maguk egészében látnák, ahogy a természetben is megjelennek - mondja Rúzsa Valéria kémiatanár a Paragvári iskolában. - Az a baj, hogy kémiaórán kémiaiul tanítunk és gondolkodunk, fizikaórán fizikaiul . Ez a hibánk. Ezeken a szakkörökön lehetőség van körbejárni a kérdéseket. Például: megvizsgáljuk a talajt, milyen a fizikai összetétele, megnézzük, ez hogyan hat a növények életére. Majd kibővítjük a témát: mit jelent a Föld mint bolygó, hogyan lesz belőle talaj . Kértünk egy kőzetkiállítást, most vizsgáljuk az ásványok, ércek, kőzetek sűrűségét. A program során hasonlóképpen dolgozzuk fel a vizet, a levegőt, a környezetvédelem és az energia témaköreit. Tavasszal kimegyünk a természetbe a gyakorlatban is megnézni mindezt.

Ugyanezt a programot csinálják a vépi általános iskolában is. Az évközi foglalkozásokat nyáron hat-hat napos, nem bentlakásos táborok egészítik ki.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

- A szakkör foglalkozásai kétórásak. Fél-fél órát töltenek a gyerekek kémia-, fizika-, biológia- és földrajztanárral. A cél az, hogy ugyanazt a témát járjuk körül különböző szempontokból. Így a gyerekek komplex képet kapnak egyes problémakörökről, és nem csak tantárgyi keretben tudnak gondolkodni egy-egy jelenségről. Azt szeretnénk, hogy ezeket a maguk egészében látnák, ahogy a természetben is megjelennek - mondja Rúzsa Valéria kémiatanár a Paragvári iskolában. - Az a baj, hogy kémiaórán kémiaiul tanítunk és gondolkodunk, fizikaórán fizikaiul . Ez a hibánk. Ezeken a szakkörökön lehetőség van körbejárni a kérdéseket. Például: megvizsgáljuk a talajt, milyen a fizikai összetétele, megnézzük, ez hogyan hat a növények életére. Majd kibővítjük a témát: mit jelent a Föld mint bolygó, hogyan lesz belőle talaj . Kértünk egy kőzetkiállítást, most vizsgáljuk az ásványok, ércek, kőzetek sűrűségét. A program során hasonlóképpen dolgozzuk fel a vizet, a levegőt, a környezetvédelem és az energia témaköreit. Tavasszal kimegyünk a természetbe a gyakorlatban is megnézni mindezt.

Ugyanezt a programot csinálják a vépi általános iskolában is. Az évközi foglalkozásokat nyáron hat-hat napos, nem bentlakásos táborok egészítik ki.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

Ugyanezt a programot csinálják a vépi általános iskolában is. Az évközi foglalkozásokat nyáron hat-hat napos, nem bentlakásos táborok egészítik ki.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

Ugyanezt a programot csinálják a vépi általános iskolában is. Az évközi foglalkozásokat nyáron hat-hat napos, nem bentlakásos táborok egészítik ki.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

A TIT megújulási programjának harmadik eleme a HÁT-HA Pálya elnevezésű program, amely szintén szakköröket és táborokat jelent. Szeptember végétől, október elejétől hátrányos helyzetű térségben élő, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok számára tartanak pályaorientációs foglalkozásokat Őriszentpéteren, Vasváron, Jánosházán és Pankaszon. Eddig nyolcadik osztályosokat vontak be a klubokba, tavasztól hetedik osztályosokat is. Ezeknek is lesz folytatása: a hatnapos, nyári bentlakásos táborokban szakmai foglalkozásokon vehetnek részt a diákok.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!