Kultúra

2011.06.20. 02:29

Évadzáró érettségi tabló

Az Európai Borlovagrend Magyarországi Konzulátusának kezdeményezésére, több civil szervezet csatlakozásával jött létre az a gála a Weöres Sándor Színházban - amellyel mindenki jól járt.

Ölbei Lívia

Az Európai Borlovagrend Magyarországi Konzulátusa - konzul: Pammer István, prokonzul: dr. Fejes Péter - kezdeményezéséhez csatlakozott a Rotary, a Lions, a Zonta Klub és Vendéglátósok Klubja. A WS Színház társulata egész estét betöltő gálaműsorral készült, a jegyek nagy részét a nevezett civil szervezetek tagsága vásárolta meg; a bevétel a színház egykori növendékeinek - ma már valamennyien színész II. minősítéssel rendelkező színészek - további munkáját segíti. Akár jelképesnek tekinthető, hogy a péntek délutáni évadzáró társulati ülés után éppen ezzel a civil erőket is megmozgató gálával ért véget a 2010/2011-es kőszínházi évad - a WS Színház első olyan szezonja, amelynek egy részét már az új épületben tölthették a színészek. Jordán Tamás igazgató mostanában többször elmondta: a társulat jó állapotban van, tele tehetséggel és energiával (bizonyíték erre az elmúlt évad hat bemutatója, de a gála is); viszont szüksége van a közönség támogatására. A közönség pedig azzal nyilváníthatja ki a legegyértelműbben a színház iránti szeretetét, ha - némi áldozatvállalással - bérletet vásárol a következő évadra. Vagyis:

Színházra költs! , szól a gálaest nyitószáma - a volt növendékek előadásában, az Akacs 7 zenekar kíséretében. A sokat megért We are the World című Michael Jackson-dalhoz ezúttal Kelemen Zoltán, az est rendezője írta az aktuális szöveget. Aztán ismét megjelenik a színpad sarkában az a bizonyos, hűtőszekrényből szerkesztett időgép, amely a 2008-as színháznyitó előadáson (9700) elrepítette a társulatot Claudiushoz (hát persze, hogy pénzt kérni a színházalapításhoz). Ez a gála egyik legszebb rétege: amikor fönn, a hatalmas kivetítőn a régi, már csak felvételeken létező előadások képei peregnek, lenn, a színpadon pedig ugyanaz az a jelenet életre kel . Múlik és nem múlik, szalad és meg- megáll; játszik az idő. Közben pedig: jóízű szórakoztatásnak vagyunk tanúi. Jelenetek, versek, dalok; kabaré és abszurd, kuplé és musical, opera és spirituálé, József Attila és Petri György, plusz egy Jordán-vers (az egyetlen); Quimby-sláger és Szabó Győző meghajlás-művészeti bemutatója, mozgásművészet és bohóctréfa - ki-ki hozza a magáét, be a közösbe. És ebből a sok mindenből születik valami új, szerethető minőség. A kis Lord Konferansziéja a páholyból is képes hatni a közönségre, amely ismét azonnal belemegy a játékba, amikor pl. azt hallja, hogy a köhécselők megpróbálják kiköhögni magukat (...). A fokozódó figyelem jeleként még néhány búcsú-köhej következik, aztán csend támad... A színházi várakozás jólesően vibráló csöndje (...) . Hát ez az, ami nem ereszt - ha egyszer megtapasztalta az ember.

A fináléban pedig Szerémi Zoltán és Janik László Osztálytalálkozó című dalára - énekli és gitáron kíséri Szerémi Zoltán - a színpadon elrendeződik az érettségi tabló (közben fönn megint forog a múltidéző film és élőben játszik az Akacs 7). Ezek azok a tisztán érzelmes - de túl nem csorduló - pillanatok, amelyeket többnyire szégyenlősen hárítani szoktunk, de amelyekre időről időre nagy szükségünk van. Különben is: a Weöres Sándor Színház társulata, íme, megérett . Ahogy valaki az előadás után megjegyezte: minden évad végén kellene valami hasonló gálát csinálni.

(Aztán következhet a borkóstoló: a borlovagok - a konzul és a prokonzul a rend jelvényeivel, ahogy illik - borokkal is készültek. Ez volt a Civilek a színházért-gála. Először - de minden bizonnyal nem utoljára. Rendező: Kelemen Zoltán. Koreográfus: Bodor Johanna. Zenei vezető: Müller Péter. A házigazda: Jordán Tamás, a Weöres Sándor Színház igazgatója.)

Meghajlásművészet és mozgásparódia, Quimby-sláger és bohóctréfa, versek, spirituálé és opera

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

Színházra költs! , szól a gálaest nyitószáma - a volt növendékek előadásában, az Akacs 7 zenekar kíséretében. A sokat megért We are the World című Michael Jackson-dalhoz ezúttal Kelemen Zoltán, az est rendezője írta az aktuális szöveget. Aztán ismét megjelenik a színpad sarkában az a bizonyos, hűtőszekrényből szerkesztett időgép, amely a 2008-as színháznyitó előadáson (9700) elrepítette a társulatot Claudiushoz (hát persze, hogy pénzt kérni a színházalapításhoz). Ez a gála egyik legszebb rétege: amikor fönn, a hatalmas kivetítőn a régi, már csak felvételeken létező előadások képei peregnek, lenn, a színpadon pedig ugyanaz az a jelenet életre kel . Múlik és nem múlik, szalad és meg- megáll; játszik az idő. Közben pedig: jóízű szórakoztatásnak vagyunk tanúi. Jelenetek, versek, dalok; kabaré és abszurd, kuplé és musical, opera és spirituálé, József Attila és Petri György, plusz egy Jordán-vers (az egyetlen); Quimby-sláger és Szabó Győző meghajlás-művészeti bemutatója, mozgásművészet és bohóctréfa - ki-ki hozza a magáét, be a közösbe. És ebből a sok mindenből születik valami új, szerethető minőség. A kis Lord Konferansziéja a páholyból is képes hatni a közönségre, amely ismét azonnal belemegy a játékba, amikor pl. azt hallja, hogy a köhécselők megpróbálják kiköhögni magukat (...). A fokozódó figyelem jeleként még néhány búcsú-köhej következik, aztán csend támad... A színházi várakozás jólesően vibráló csöndje (...) . Hát ez az, ami nem ereszt - ha egyszer megtapasztalta az ember.

A fináléban pedig Szerémi Zoltán és Janik László Osztálytalálkozó című dalára - énekli és gitáron kíséri Szerémi Zoltán - a színpadon elrendeződik az érettségi tabló (közben fönn megint forog a múltidéző film és élőben játszik az Akacs 7). Ezek azok a tisztán érzelmes - de túl nem csorduló - pillanatok, amelyeket többnyire szégyenlősen hárítani szoktunk, de amelyekre időről időre nagy szükségünk van. Különben is: a Weöres Sándor Színház társulata, íme, megérett . Ahogy valaki az előadás után megjegyezte: minden évad végén kellene valami hasonló gálát csinálni.

(Aztán következhet a borkóstoló: a borlovagok - a konzul és a prokonzul a rend jelvényeivel, ahogy illik - borokkal is készültek. Ez volt a Civilek a színházért-gála. Először - de minden bizonnyal nem utoljára. Rendező: Kelemen Zoltán. Koreográfus: Bodor Johanna. Zenei vezető: Müller Péter. A házigazda: Jordán Tamás, a Weöres Sándor Színház igazgatója.)

Meghajlásművészet és mozgásparódia, Quimby-sláger és bohóctréfa, versek, spirituálé és opera

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

Színházra költs! , szól a gálaest nyitószáma - a volt növendékek előadásában, az Akacs 7 zenekar kíséretében. A sokat megért We are the World című Michael Jackson-dalhoz ezúttal Kelemen Zoltán, az est rendezője írta az aktuális szöveget. Aztán ismét megjelenik a színpad sarkában az a bizonyos, hűtőszekrényből szerkesztett időgép, amely a 2008-as színháznyitó előadáson (9700) elrepítette a társulatot Claudiushoz (hát persze, hogy pénzt kérni a színházalapításhoz). Ez a gála egyik legszebb rétege: amikor fönn, a hatalmas kivetítőn a régi, már csak felvételeken létező előadások képei peregnek, lenn, a színpadon pedig ugyanaz az a jelenet életre kel . Múlik és nem múlik, szalad és meg- megáll; játszik az idő. Közben pedig: jóízű szórakoztatásnak vagyunk tanúi. Jelenetek, versek, dalok; kabaré és abszurd, kuplé és musical, opera és spirituálé, József Attila és Petri György, plusz egy Jordán-vers (az egyetlen); Quimby-sláger és Szabó Győző meghajlás-művészeti bemutatója, mozgásművészet és bohóctréfa - ki-ki hozza a magáét, be a közösbe. És ebből a sok mindenből születik valami új, szerethető minőség. A kis Lord Konferansziéja a páholyból is képes hatni a közönségre, amely ismét azonnal belemegy a játékba, amikor pl. azt hallja, hogy a köhécselők megpróbálják kiköhögni magukat (...). A fokozódó figyelem jeleként még néhány búcsú-köhej következik, aztán csend támad... A színházi várakozás jólesően vibráló csöndje (...) . Hát ez az, ami nem ereszt - ha egyszer megtapasztalta az ember.

A fináléban pedig Szerémi Zoltán és Janik László Osztálytalálkozó című dalára - énekli és gitáron kíséri Szerémi Zoltán - a színpadon elrendeződik az érettségi tabló (közben fönn megint forog a múltidéző film és élőben játszik az Akacs 7). Ezek azok a tisztán érzelmes - de túl nem csorduló - pillanatok, amelyeket többnyire szégyenlősen hárítani szoktunk, de amelyekre időről időre nagy szükségünk van. Különben is: a Weöres Sándor Színház társulata, íme, megérett . Ahogy valaki az előadás után megjegyezte: minden évad végén kellene valami hasonló gálát csinálni.

(Aztán következhet a borkóstoló: a borlovagok - a konzul és a prokonzul a rend jelvényeivel, ahogy illik - borokkal is készültek. Ez volt a Civilek a színházért-gála. Először - de minden bizonnyal nem utoljára. Rendező: Kelemen Zoltán. Koreográfus: Bodor Johanna. Zenei vezető: Müller Péter. A házigazda: Jordán Tamás, a Weöres Sándor Színház igazgatója.)

Meghajlásművészet és mozgásparódia, Quimby-sláger és bohóctréfa, versek, spirituálé és opera

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

A fináléban pedig Szerémi Zoltán és Janik László Osztálytalálkozó című dalára - énekli és gitáron kíséri Szerémi Zoltán - a színpadon elrendeződik az érettségi tabló (közben fönn megint forog a múltidéző film és élőben játszik az Akacs 7). Ezek azok a tisztán érzelmes - de túl nem csorduló - pillanatok, amelyeket többnyire szégyenlősen hárítani szoktunk, de amelyekre időről időre nagy szükségünk van. Különben is: a Weöres Sándor Színház társulata, íme, megérett . Ahogy valaki az előadás után megjegyezte: minden évad végén kellene valami hasonló gálát csinálni.

(Aztán következhet a borkóstoló: a borlovagok - a konzul és a prokonzul a rend jelvényeivel, ahogy illik - borokkal is készültek. Ez volt a Civilek a színházért-gála. Először - de minden bizonnyal nem utoljára. Rendező: Kelemen Zoltán. Koreográfus: Bodor Johanna. Zenei vezető: Müller Péter. A házigazda: Jordán Tamás, a Weöres Sándor Színház igazgatója.)

Meghajlásművészet és mozgásparódia, Quimby-sláger és bohóctréfa, versek, spirituálé és opera

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

A fináléban pedig Szerémi Zoltán és Janik László Osztálytalálkozó című dalára - énekli és gitáron kíséri Szerémi Zoltán - a színpadon elrendeződik az érettségi tabló (közben fönn megint forog a múltidéző film és élőben játszik az Akacs 7). Ezek azok a tisztán érzelmes - de túl nem csorduló - pillanatok, amelyeket többnyire szégyenlősen hárítani szoktunk, de amelyekre időről időre nagy szükségünk van. Különben is: a Weöres Sándor Színház társulata, íme, megérett . Ahogy valaki az előadás után megjegyezte: minden évad végén kellene valami hasonló gálát csinálni.

(Aztán következhet a borkóstoló: a borlovagok - a konzul és a prokonzul a rend jelvényeivel, ahogy illik - borokkal is készültek. Ez volt a Civilek a színházért-gála. Először - de minden bizonnyal nem utoljára. Rendező: Kelemen Zoltán. Koreográfus: Bodor Johanna. Zenei vezető: Müller Péter. A házigazda: Jordán Tamás, a Weöres Sándor Színház igazgatója.)

Meghajlásművészet és mozgásparódia, Quimby-sláger és bohóctréfa, versek, spirituálé és opera

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

(Aztán következhet a borkóstoló: a borlovagok - a konzul és a prokonzul a rend jelvényeivel, ahogy illik - borokkal is készültek. Ez volt a Civilek a színházért-gála. Először - de minden bizonnyal nem utoljára. Rendező: Kelemen Zoltán. Koreográfus: Bodor Johanna. Zenei vezető: Müller Péter. A házigazda: Jordán Tamás, a Weöres Sándor Színház igazgatója.)

Meghajlásművészet és mozgásparódia, Quimby-sláger és bohóctréfa, versek, spirituálé és opera

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

(Aztán következhet a borkóstoló: a borlovagok - a konzul és a prokonzul a rend jelvényeivel, ahogy illik - borokkal is készültek. Ez volt a Civilek a színházért-gála. Először - de minden bizonnyal nem utoljára. Rendező: Kelemen Zoltán. Koreográfus: Bodor Johanna. Zenei vezető: Müller Péter. A házigazda: Jordán Tamás, a Weöres Sándor Színház igazgatója.)

Meghajlásművészet és mozgásparódia, Quimby-sláger és bohóctréfa, versek, spirituálé és opera

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

Meghajlásművészet és mozgásparódia, Quimby-sláger és bohóctréfa, versek, spirituálé és opera

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

Meghajlásművészet és mozgásparódia, Quimby-sláger és bohóctréfa, versek, spirituálé és opera

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

A gála egyik meglepetése volt a Mikrofonpróba című jelenet, amelyben (a képen balról) Kálmánchelyi Zoltán és Vass Szilárd - egy bizonyos ponton kiegészülve Kelemen Zoltánnal és Cernay Stefánnal - egyetlen szó nélkül, mozdulatok, gesztusok és hanghatások összehangolásával értek el elementáris hatást.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!