Kultúra

2012.04.16. 02:29

Nagyon jól vagyok

Szombathely - Miért is akar bemenni az ember az oroszlán barlangjába? Biztos, mert izgalmasnak találja. Pont, mint egy Top Dogs-próbát, Béres Attila vezetésével.

Ölbei Lívia

És tényleg: kinn esik, de a végére mintha a nap is fölragyogna a Weöres Sándor Színház stúdiószínpadán. Pedig ez még nem az a nagy, fehér doboz, amelyben Béres Attila rendező képzeletben jó előre elhelyezte a készülő Top Dogs-előadást. Ellenkezőleg: ha már doboz, akkor ez koromfekete, az a klasszikus színházi üres tér, amelyben az egyik pillanatban még nincs semmi, de a másikban, ha szerencsénk van, annyira telítetté válik, hogy attól kell tartani, mindjárt fölrobban. Persze nem az önszuggesztiótól, hanem valami mástól. (Bár, a fene tudja.)

Mindenesetre elképesztően színházi (egyszerre abszurd és reális) tud lenni az a mentálhigiénés tréning-szituáció, amelyet a svájci Urs Widmer Top Dogs című darabja megrajzol: egycsapásra tönkrement (csúcs)egzisztenciák visszakapaszkodási kísérlete. Ez itt éppen a pozitív életérzés-gyakorlat, amelyhez Béres Attila, pontosabban a tréninget vezető Martha Wrage, vagyis Kiss Mari a színpad szélére vezényli a színészeket, szemben a nézőtérrel. Jól vagyok. Jól vagyok. Nagyon jól vagyok. Elszántan, dühödten, fogvicsorítva (fényképezőgép csattog): Mrcz Fruzsina, Nagy Cili, Bajomi Nagy György, Szabó Tibor, Orosz Róbert, Horváth Ákos. Furcsa ez: minél dühödtebbek, annál jobb lesz a kedve annak, aki nézi őket. Hát még, amikor berobban a színre a munkahelyéről frissen kirúgott (annyira, hogy hirtelen észre veszi, mi történt vele) Richard Deér, vagyis Zayzon Zsolt: I Feel Good... A szóló (vö! James Brown) frenetikus, a kollégákat is egytől egyig leveszi a lábáról. Jól vannak, na. Nagyon jól - úgyhogy Béres Attila ebben a hangulatban végighullámoztatja rajtuk a szólózást. Mindenki hozza a formáját.

És nem is ez lesz az egyetlen zenés betét az előadásban.

A próbának most vége, a fekete doboz-stúdió ajtaja kinyílik. A kérdés csak az, hogy mi van kinn. Hogy voltaképpen ki akarunk-e menni. Egyelőre legyen elég annyi, hogy túléltük. És persze jól vagyunk. Nagyon jól. Szuperül. Jól. Nagyon jól. Szuperül. Urs Widmer sikersztoriját májusban mutatja be a Weöres Sándor Színház

És tényleg: kinn esik, de a végére mintha a nap is fölragyogna a Weöres Sándor Színház stúdiószínpadán. Pedig ez még nem az a nagy, fehér doboz, amelyben Béres Attila rendező képzeletben jó előre elhelyezte a készülő Top Dogs-előadást. Ellenkezőleg: ha már doboz, akkor ez koromfekete, az a klasszikus színházi üres tér, amelyben az egyik pillanatban még nincs semmi, de a másikban, ha szerencsénk van, annyira telítetté válik, hogy attól kell tartani, mindjárt fölrobban. Persze nem az önszuggesztiótól, hanem valami mástól. (Bár, a fene tudja.)

Mindenesetre elképesztően színházi (egyszerre abszurd és reális) tud lenni az a mentálhigiénés tréning-szituáció, amelyet a svájci Urs Widmer Top Dogs című darabja megrajzol: egycsapásra tönkrement (csúcs)egzisztenciák visszakapaszkodási kísérlete. Ez itt éppen a pozitív életérzés-gyakorlat, amelyhez Béres Attila, pontosabban a tréninget vezető Martha Wrage, vagyis Kiss Mari a színpad szélére vezényli a színészeket, szemben a nézőtérrel. Jól vagyok. Jól vagyok. Nagyon jól vagyok. Elszántan, dühödten, fogvicsorítva (fényképezőgép csattog): Mrcz Fruzsina, Nagy Cili, Bajomi Nagy György, Szabó Tibor, Orosz Róbert, Horváth Ákos. Furcsa ez: minél dühödtebbek, annál jobb lesz a kedve annak, aki nézi őket. Hát még, amikor berobban a színre a munkahelyéről frissen kirúgott (annyira, hogy hirtelen észre veszi, mi történt vele) Richard Deér, vagyis Zayzon Zsolt: I Feel Good... A szóló (vö! James Brown) frenetikus, a kollégákat is egytől egyig leveszi a lábáról. Jól vannak, na. Nagyon jól - úgyhogy Béres Attila ebben a hangulatban végighullámoztatja rajtuk a szólózást. Mindenki hozza a formáját.

És nem is ez lesz az egyetlen zenés betét az előadásban.

A próbának most vége, a fekete doboz-stúdió ajtaja kinyílik. A kérdés csak az, hogy mi van kinn. Hogy voltaképpen ki akarunk-e menni. Egyelőre legyen elég annyi, hogy túléltük. És persze jól vagyunk. Nagyon jól. Szuperül. Jól. Nagyon jól. Szuperül. Urs Widmer sikersztoriját májusban mutatja be a Weöres Sándor Színház

Mindenesetre elképesztően színházi (egyszerre abszurd és reális) tud lenni az a mentálhigiénés tréning-szituáció, amelyet a svájci Urs Widmer Top Dogs című darabja megrajzol: egycsapásra tönkrement (csúcs)egzisztenciák visszakapaszkodási kísérlete. Ez itt éppen a pozitív életérzés-gyakorlat, amelyhez Béres Attila, pontosabban a tréninget vezető Martha Wrage, vagyis Kiss Mari a színpad szélére vezényli a színészeket, szemben a nézőtérrel. Jól vagyok. Jól vagyok. Nagyon jól vagyok. Elszántan, dühödten, fogvicsorítva (fényképezőgép csattog): Mrcz Fruzsina, Nagy Cili, Bajomi Nagy György, Szabó Tibor, Orosz Róbert, Horváth Ákos. Furcsa ez: minél dühödtebbek, annál jobb lesz a kedve annak, aki nézi őket. Hát még, amikor berobban a színre a munkahelyéről frissen kirúgott (annyira, hogy hirtelen észre veszi, mi történt vele) Richard Deér, vagyis Zayzon Zsolt: I Feel Good... A szóló (vö! James Brown) frenetikus, a kollégákat is egytől egyig leveszi a lábáról. Jól vannak, na. Nagyon jól - úgyhogy Béres Attila ebben a hangulatban végighullámoztatja rajtuk a szólózást. Mindenki hozza a formáját.

És nem is ez lesz az egyetlen zenés betét az előadásban.

A próbának most vége, a fekete doboz-stúdió ajtaja kinyílik. A kérdés csak az, hogy mi van kinn. Hogy voltaképpen ki akarunk-e menni. Egyelőre legyen elég annyi, hogy túléltük. És persze jól vagyunk. Nagyon jól. Szuperül. Jól. Nagyon jól. Szuperül. Urs Widmer sikersztoriját májusban mutatja be a Weöres Sándor Színház

Mindenesetre elképesztően színházi (egyszerre abszurd és reális) tud lenni az a mentálhigiénés tréning-szituáció, amelyet a svájci Urs Widmer Top Dogs című darabja megrajzol: egycsapásra tönkrement (csúcs)egzisztenciák visszakapaszkodási kísérlete. Ez itt éppen a pozitív életérzés-gyakorlat, amelyhez Béres Attila, pontosabban a tréninget vezető Martha Wrage, vagyis Kiss Mari a színpad szélére vezényli a színészeket, szemben a nézőtérrel. Jól vagyok. Jól vagyok. Nagyon jól vagyok. Elszántan, dühödten, fogvicsorítva (fényképezőgép csattog): Mrcz Fruzsina, Nagy Cili, Bajomi Nagy György, Szabó Tibor, Orosz Róbert, Horváth Ákos. Furcsa ez: minél dühödtebbek, annál jobb lesz a kedve annak, aki nézi őket. Hát még, amikor berobban a színre a munkahelyéről frissen kirúgott (annyira, hogy hirtelen észre veszi, mi történt vele) Richard Deér, vagyis Zayzon Zsolt: I Feel Good... A szóló (vö! James Brown) frenetikus, a kollégákat is egytől egyig leveszi a lábáról. Jól vannak, na. Nagyon jól - úgyhogy Béres Attila ebben a hangulatban végighullámoztatja rajtuk a szólózást. Mindenki hozza a formáját.

És nem is ez lesz az egyetlen zenés betét az előadásban.

A próbának most vége, a fekete doboz-stúdió ajtaja kinyílik. A kérdés csak az, hogy mi van kinn. Hogy voltaképpen ki akarunk-e menni. Egyelőre legyen elég annyi, hogy túléltük. És persze jól vagyunk. Nagyon jól. Szuperül. Jól. Nagyon jól. Szuperül. Urs Widmer sikersztoriját májusban mutatja be a Weöres Sándor Színház

És nem is ez lesz az egyetlen zenés betét az előadásban.

A próbának most vége, a fekete doboz-stúdió ajtaja kinyílik. A kérdés csak az, hogy mi van kinn. Hogy voltaképpen ki akarunk-e menni. Egyelőre legyen elég annyi, hogy túléltük. És persze jól vagyunk. Nagyon jól. Szuperül. Jól. Nagyon jól. Szuperül. Urs Widmer sikersztoriját májusban mutatja be a Weöres Sándor Színház

És nem is ez lesz az egyetlen zenés betét az előadásban.

A próbának most vége, a fekete doboz-stúdió ajtaja kinyílik. A kérdés csak az, hogy mi van kinn. Hogy voltaképpen ki akarunk-e menni. Egyelőre legyen elég annyi, hogy túléltük. És persze jól vagyunk. Nagyon jól. Szuperül. Jól. Nagyon jól. Szuperül. Urs Widmer sikersztoriját májusban mutatja be a Weöres Sándor Színház

A próbának most vége, a fekete doboz-stúdió ajtaja kinyílik. A kérdés csak az, hogy mi van kinn. Hogy voltaképpen ki akarunk-e menni. Egyelőre legyen elég annyi, hogy túléltük. És persze jól vagyunk. Nagyon jól. Szuperül. Jól. Nagyon jól. Szuperül. Urs Widmer sikersztoriját májusban mutatja be a Weöres Sándor Színház

A próbának most vége, a fekete doboz-stúdió ajtaja kinyílik. A kérdés csak az, hogy mi van kinn. Hogy voltaképpen ki akarunk-e menni. Egyelőre legyen elég annyi, hogy túléltük. És persze jól vagyunk. Nagyon jól. Szuperül. Jól. Nagyon jól. Szuperül. Urs Widmer sikersztoriját májusban mutatja be a Weöres Sándor Színház

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!