2014.12.23. 09:55
A Brenner János Nevelési Központ három pedagógusát díjazták egy pályázaton
A Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképző Intézet (KPSZTI) 2014 tavaszán kiírt pedagógus pályázatára intézményünkből három pedagógus adta be pályamunkáját és ért el kimagasló eredményt.
Rábáné Mészáros Rita, Lőrincz Anikó és Morosits Eszter
Fotó: KPSZTI
A díjkiosztás 2014. december 5-én volt Budapesten, az intézet épületében. A beérkezett pályázatok többsége nagy szakmai tudatosságról, elhivatottságról, problémaérzékenységről, módszertani igényességről tett tanúságot, így nehéz volt a pályamunkák elbírálása és a legkiemelkedőbbek kiválasztása. Nagy örömünkre óvodapedagógus kategóriában az első díjat Rábáné Mészáros Rita, a Brenner János Óvoda óvónője nyerte, „Az ünnepek lélek és viselkedésformáló hatásai katolikus óvodáinkban” témájú pályaművével, mely elkötelezett pedagógiai munkáról tanúskodik. A gyermekek aktív és örömteli életéről; az intézményben megült ünnepek és jeles napok hagyományainak ápolásáról ad képet. A néphagyomány és a keresztény ünnepek, a hagyományőrzés és a tartalmas, méltó ünneplés megszervezése gazdag óvodai életet biztosít a növendékek és a családok számára is – derül ki a dolgozatból. A tanítók közül megosztott első helyezett lett Lőrincz Anikó, a Brenner János Általános Iskola tanítónője, aki „Tanulni tanítunk” címmel írt tanulásmódszertani alapokról szóló pályamunkát, melyben a pedagógiai munka új személetű gyakorlatként valósul meg. A rövid, tömör elméleti áttekintés után bemutatja a tanulási képességeket fejlesztő gyakorlatokat, melyeket a tanítói munka során megvalósított. Tanár kategóriában második helyezést ért el a Brenner János iskola tanára, Morosits Eszter „Az iskolai könyvtár szerepe a tanórákon és a tanórán kívüli foglalkozásokon” témájú dolgozatával, melyben azt mutatja be, hogyan lehet az iskolai és a helyi könyvtár felhasználását beépíteni az iskolai mindennapokba. Dolgozatának kiemelkedő fejezete a kötelező olvasmányok feldolgozása. Javaslatokat, módszereket fogalmaz meg, melyekkel a „nemszeretem” könyvek is közel hozhatók az olvasóhoz.