Kultúra

2010.01.04. 03:28

Avatar: vizuális orgia, hősköltemény

Drága mese, nagy mese James Cameron Avatar című mozija.

Merklin Tímea

Legördül a repülőről egy speciális (deréktól lefelé bénult, ezért tolókocsis) tengerészgyalogos, körülötte birodalmi lépegetőféleségek, hatalmas gépek jönnek-mennek. Kétségtelen, főhősünk esendő és gyenge ebben a közegben. Kiderül, hogy Jake Sully nem is kutató, mint ahogy várták, csak ikertestvére annak, aki a programban eredetileg szerepelt volna. Ebből mi lesz: se fizikailag, se agyilag nem passzol ebbe a helyzetbe. Viszont éppen ikersége miatt jól hangolható az idegrendszere a kémkedésre kitenyésztett, kék lényekkel. Na és, amint kiderül, helyén van a szíve. (Eszünkbe juthat a skandináv X-men, aki fogyatékkal élőként egy számítógépes játék virtuális valóságában találta meg a lehetőségeket önmaga kiteljesítésére.) A mi Jake-ünk is teljes odaadással veti bele magát a játékba, hiszen avatárját mozgatva nemcsak működő lábakhoz jut, de erős, fürge harcos válik belőle. Ja, és a kőkemény, karmolt fejű parancsnok megígéri neki, hogy kifizetik a gerincműtétjét, ha a Navik közé beépülve elnyeri bizalmukat, és elvezeti őket a kérdéses területről.

Pandorán vagyunk 2154-ben. Az őslakosság egy része, a Navik csoportja pont ott lakik, ahol rendkívül értékes ásványt rejt a föld, ezért kellene őket onnan elköltöztetni. Az Avatar-program ezt a békés megoldást szolgálná. Ha nem sikerül, tarolnak. Szétlövik az egészet. Ez a tét. Nagyon amerikai. Nem a nézők agyának megerőltetése a cél. De túlmutat a szórakoztató tömegfilmeken is. Az illúziókeltés magasiskolája, a makettépítőként és trükkmesterként indult Cameron karrierjének csúcsa, olyan filmek után, mint a Terminátor, A bolygó neve: Halál, vagy a Titanic. Eleinte még kuncogunk a kék lények furcsa mozgásán, a gépek erődemonstrációin: mintha kilógna a lóláb, mintha nem lenne botlás nélkül átjárható az animáció és az élethűség közti ajtó, de aztán elsodor a látványözön. A digitális 3D technikának köszönhetően a film leömlik a vászonról, és benne ülünk az erdőben, amit meg kell védeni, repülünk a sárkánygyíkokkal, a kutyaféleségek csaknem belénk marnak, suhognak a mérgezett nyílvesszők a fülünknél. Épp csak a mélytengeri formákat és színpompát idéző növények illatát nem érezni.

Következő lépésben kitalálják, hogy adott helyek vetítőtermei biztosítják a szag-élményt is a filmmel együtt küldött illatmintákból. Valaki majd ebbe is beruházhat.

Az Avatart azonban már így is minden idők legdrágább filmjeként reklámozzák. A sok-sok pénzből mi annyit látunk, hogy olyan új világot teremt a rendező, amit már 15 évvel ezelőtt elképzelt, amikor először papírra vetette a forgatókönyv vázlatát, de csak a mai technikával lehetett megvalósítani. Egy merő vizuális orgia.

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

Legördül a repülőről egy speciális (deréktól lefelé bénult, ezért tolókocsis) tengerészgyalogos, körülötte birodalmi lépegetőféleségek, hatalmas gépek jönnek-mennek. Kétségtelen, főhősünk esendő és gyenge ebben a közegben. Kiderül, hogy Jake Sully nem is kutató, mint ahogy várták, csak ikertestvére annak, aki a programban eredetileg szerepelt volna. Ebből mi lesz: se fizikailag, se agyilag nem passzol ebbe a helyzetbe. Viszont éppen ikersége miatt jól hangolható az idegrendszere a kémkedésre kitenyésztett, kék lényekkel. Na és, amint kiderül, helyén van a szíve. (Eszünkbe juthat a skandináv X-men, aki fogyatékkal élőként egy számítógépes játék virtuális valóságában találta meg a lehetőségeket önmaga kiteljesítésére.) A mi Jake-ünk is teljes odaadással veti bele magát a játékba, hiszen avatárját mozgatva nemcsak működő lábakhoz jut, de erős, fürge harcos válik belőle. Ja, és a kőkemény, karmolt fejű parancsnok megígéri neki, hogy kifizetik a gerincműtétjét, ha a Navik közé beépülve elnyeri bizalmukat, és elvezeti őket a kérdéses területről.

Pandorán vagyunk 2154-ben. Az őslakosság egy része, a Navik csoportja pont ott lakik, ahol rendkívül értékes ásványt rejt a föld, ezért kellene őket onnan elköltöztetni. Az Avatar-program ezt a békés megoldást szolgálná. Ha nem sikerül, tarolnak. Szétlövik az egészet. Ez a tét. Nagyon amerikai. Nem a nézők agyának megerőltetése a cél. De túlmutat a szórakoztató tömegfilmeken is. Az illúziókeltés magasiskolája, a makettépítőként és trükkmesterként indult Cameron karrierjének csúcsa, olyan filmek után, mint a Terminátor, A bolygó neve: Halál, vagy a Titanic. Eleinte még kuncogunk a kék lények furcsa mozgásán, a gépek erődemonstrációin: mintha kilógna a lóláb, mintha nem lenne botlás nélkül átjárható az animáció és az élethűség közti ajtó, de aztán elsodor a látványözön. A digitális 3D technikának köszönhetően a film leömlik a vászonról, és benne ülünk az erdőben, amit meg kell védeni, repülünk a sárkánygyíkokkal, a kutyaféleségek csaknem belénk marnak, suhognak a mérgezett nyílvesszők a fülünknél. Épp csak a mélytengeri formákat és színpompát idéző növények illatát nem érezni.

Következő lépésben kitalálják, hogy adott helyek vetítőtermei biztosítják a szag-élményt is a filmmel együtt küldött illatmintákból. Valaki majd ebbe is beruházhat.

Az Avatart azonban már így is minden idők legdrágább filmjeként reklámozzák. A sok-sok pénzből mi annyit látunk, hogy olyan új világot teremt a rendező, amit már 15 évvel ezelőtt elképzelt, amikor először papírra vetette a forgatókönyv vázlatát, de csak a mai technikával lehetett megvalósítani. Egy merő vizuális orgia.

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

Pandorán vagyunk 2154-ben. Az őslakosság egy része, a Navik csoportja pont ott lakik, ahol rendkívül értékes ásványt rejt a föld, ezért kellene őket onnan elköltöztetni. Az Avatar-program ezt a békés megoldást szolgálná. Ha nem sikerül, tarolnak. Szétlövik az egészet. Ez a tét. Nagyon amerikai. Nem a nézők agyának megerőltetése a cél. De túlmutat a szórakoztató tömegfilmeken is. Az illúziókeltés magasiskolája, a makettépítőként és trükkmesterként indult Cameron karrierjének csúcsa, olyan filmek után, mint a Terminátor, A bolygó neve: Halál, vagy a Titanic. Eleinte még kuncogunk a kék lények furcsa mozgásán, a gépek erődemonstrációin: mintha kilógna a lóláb, mintha nem lenne botlás nélkül átjárható az animáció és az élethűség közti ajtó, de aztán elsodor a látványözön. A digitális 3D technikának köszönhetően a film leömlik a vászonról, és benne ülünk az erdőben, amit meg kell védeni, repülünk a sárkánygyíkokkal, a kutyaféleségek csaknem belénk marnak, suhognak a mérgezett nyílvesszők a fülünknél. Épp csak a mélytengeri formákat és színpompát idéző növények illatát nem érezni.

Következő lépésben kitalálják, hogy adott helyek vetítőtermei biztosítják a szag-élményt is a filmmel együtt küldött illatmintákból. Valaki majd ebbe is beruházhat.

Az Avatart azonban már így is minden idők legdrágább filmjeként reklámozzák. A sok-sok pénzből mi annyit látunk, hogy olyan új világot teremt a rendező, amit már 15 évvel ezelőtt elképzelt, amikor először papírra vetette a forgatókönyv vázlatát, de csak a mai technikával lehetett megvalósítani. Egy merő vizuális orgia.

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

Pandorán vagyunk 2154-ben. Az őslakosság egy része, a Navik csoportja pont ott lakik, ahol rendkívül értékes ásványt rejt a föld, ezért kellene őket onnan elköltöztetni. Az Avatar-program ezt a békés megoldást szolgálná. Ha nem sikerül, tarolnak. Szétlövik az egészet. Ez a tét. Nagyon amerikai. Nem a nézők agyának megerőltetése a cél. De túlmutat a szórakoztató tömegfilmeken is. Az illúziókeltés magasiskolája, a makettépítőként és trükkmesterként indult Cameron karrierjének csúcsa, olyan filmek után, mint a Terminátor, A bolygó neve: Halál, vagy a Titanic. Eleinte még kuncogunk a kék lények furcsa mozgásán, a gépek erődemonstrációin: mintha kilógna a lóláb, mintha nem lenne botlás nélkül átjárható az animáció és az élethűség közti ajtó, de aztán elsodor a látványözön. A digitális 3D technikának köszönhetően a film leömlik a vászonról, és benne ülünk az erdőben, amit meg kell védeni, repülünk a sárkánygyíkokkal, a kutyaféleségek csaknem belénk marnak, suhognak a mérgezett nyílvesszők a fülünknél. Épp csak a mélytengeri formákat és színpompát idéző növények illatát nem érezni.

Következő lépésben kitalálják, hogy adott helyek vetítőtermei biztosítják a szag-élményt is a filmmel együtt küldött illatmintákból. Valaki majd ebbe is beruházhat.

Az Avatart azonban már így is minden idők legdrágább filmjeként reklámozzák. A sok-sok pénzből mi annyit látunk, hogy olyan új világot teremt a rendező, amit már 15 évvel ezelőtt elképzelt, amikor először papírra vetette a forgatókönyv vázlatát, de csak a mai technikával lehetett megvalósítani. Egy merő vizuális orgia.

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

Következő lépésben kitalálják, hogy adott helyek vetítőtermei biztosítják a szag-élményt is a filmmel együtt küldött illatmintákból. Valaki majd ebbe is beruházhat.

Az Avatart azonban már így is minden idők legdrágább filmjeként reklámozzák. A sok-sok pénzből mi annyit látunk, hogy olyan új világot teremt a rendező, amit már 15 évvel ezelőtt elképzelt, amikor először papírra vetette a forgatókönyv vázlatát, de csak a mai technikával lehetett megvalósítani. Egy merő vizuális orgia.

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

Következő lépésben kitalálják, hogy adott helyek vetítőtermei biztosítják a szag-élményt is a filmmel együtt küldött illatmintákból. Valaki majd ebbe is beruházhat.

Az Avatart azonban már így is minden idők legdrágább filmjeként reklámozzák. A sok-sok pénzből mi annyit látunk, hogy olyan új világot teremt a rendező, amit már 15 évvel ezelőtt elképzelt, amikor először papírra vetette a forgatókönyv vázlatát, de csak a mai technikával lehetett megvalósítani. Egy merő vizuális orgia.

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

Az Avatart azonban már így is minden idők legdrágább filmjeként reklámozzák. A sok-sok pénzből mi annyit látunk, hogy olyan új világot teremt a rendező, amit már 15 évvel ezelőtt elképzelt, amikor először papírra vetette a forgatókönyv vázlatát, de csak a mai technikával lehetett megvalósítani. Egy merő vizuális orgia.

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

Az Avatart azonban már így is minden idők legdrágább filmjeként reklámozzák. A sok-sok pénzből mi annyit látunk, hogy olyan új világot teremt a rendező, amit már 15 évvel ezelőtt elképzelt, amikor először papírra vetette a forgatókönyv vázlatát, de csak a mai technikával lehetett megvalósítani. Egy merő vizuális orgia.

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

A sztori hősköltemény: a természettel nagy-nagy harmóniában élő Nagy még a Savaria Moziban.

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!