16°
24°
10°

Riadó: ez válságtankönyv

Szombathely - Válságtankönyvek - így nevezi dr. Fűzfa Balázs a középiskolás irodalomtankönyveit, amelyek sorozatában most jelent meg a 10. osztályos.

Mi lesz a sorsa az irodalomnak? Kell-e nekünk Janus Pannonius? – ezekkel a kérdésekkel vezették be a Berzsenyi Dániel Könyvtárban rendezett estet, ahol prof. dr. Pusztay János és dr. Fűzfa Balázs beszélgettek az irodalomtanítás lehetséges útjairól. Merthogy senki nem tiltakozik, nem indul szakmai diskurzus a múlt hónapban megjelent oktatáspolitikai stratégiai állásfoglalás nyomán, amely azt a szándékot fogalmazta meg, hogy csökkenteni kívánják a magyar és a matematika óraszámokat a középiskolákban. Az új oktatási rendszerben teljesen megváltozhat a természettudományos tárgyak oktatása, nagyobb hangsúlyt kaphatnak a készségfejlesztő tárgyak.

Dr. Fűzfa Balázs úgy véli, legalább most összefoghatnának a pedagógusok, hogy együtt találják meg a válságból kivezető utat. Mint mondta, ideje tudomásul venni, hogy vége a lineáris irodalomtörténet-tanításnak. 150 évig működött, mert szükség volt rá. Most azonban a lineáris olvastatás helyett hat másodpercenként kell valami újat kínálni az interneten nevelkedő diákoknak, hogy le lehessen kötni a figyelmüket. Tematikailag az irodalomnak új területekkel kell összekapcsolódnia – olyanokkal, mint környezetvédelem, környezettudatosság, együttműködés, szolidaritás -, hogy teret nyerhessen a jövőben is. Nélkülözhetetlenné kell tennie magát, különben elveszik.

Ha az irodalom nem tud részt venni ezekben a párbeszédekben, akkor halálra van ítélve – mondta Fűzfa Balázs, akinek tankönyvei az élményközpontú irodalomtanítás elvét követik, szerkezetükben az internetes oldalakra hasonlítanak, foltszerűen elhelyezett információkból állnak össze sok képpel. A most megjelent 10. osztályos tankönyv egy kísérlet – minden pedagógus megírhatná a maga tankönyvét -, Fűzfa Balázs technikája arra, hogyan közelítse meg a mai fiatalokat, a mai pedagógusokat, akik könyvéből legalábbis sok ötletet nyerhetnek a tanórai munkához. Válságtankönyv, amely átvezet a lineáris kultúrából az asszociatív kultúrába – fogalmaz maga a szerző. Láng Gusztáv professzortól tanultam: csak olyan irodalomtankönyvet érdemes írni, amit nem lehet megtanulni.

Az oldalaknak megvannak a pdf változatai, rajta a szükséges linkekkel, csak egy lépés, hogy ezek számítógépen megjelenítve meg is nyíljanak. Ez azonban (óriási beruházással kiadói és iskolai részről is) messzire vezet: ahhoz az ideális állapothoz, amikor irodalomórán minden gyerek előtt egy laptop van… Az irány azonban mintha nem ez volna a valóságban.

Ha nem tudjuk elhitetni a hatalommal, hogy az irodalom boldogságforrás, a megszüntetés réme is fenyeget – Fűzfa Balázs tulajdonképpen riadót fúj.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Dr. Fűzfa Balázs úgy véli, legalább most összefoghatnának a pedagógusok, hogy együtt találják meg a válságból kivezető utat. Mint mondta, ideje tudomásul venni, hogy vége a lineáris irodalomtörténet-tanításnak. 150 évig működött, mert szükség volt rá. Most azonban a lineáris olvastatás helyett hat másodpercenként kell valami újat kínálni az interneten nevelkedő diákoknak, hogy le lehessen kötni a figyelmüket. Tematikailag az irodalomnak új területekkel kell összekapcsolódnia – olyanokkal, mint környezetvédelem, környezettudatosság, együttműködés, szolidaritás -, hogy teret nyerhessen a jövőben is. Nélkülözhetetlenné kell tennie magát, különben elveszik.

Ha az irodalom nem tud részt venni ezekben a párbeszédekben, akkor halálra van ítélve – mondta Fűzfa Balázs, akinek tankönyvei az élményközpontú irodalomtanítás elvét követik, szerkezetükben az internetes oldalakra hasonlítanak, foltszerűen elhelyezett információkból állnak össze sok képpel. A most megjelent 10. osztályos tankönyv egy kísérlet – minden pedagógus megírhatná a maga tankönyvét -, Fűzfa Balázs technikája arra, hogyan közelítse meg a mai fiatalokat, a mai pedagógusokat, akik könyvéből legalábbis sok ötletet nyerhetnek a tanórai munkához. Válságtankönyv, amely átvezet a lineáris kultúrából az asszociatív kultúrába – fogalmaz maga a szerző. Láng Gusztáv professzortól tanultam: csak olyan irodalomtankönyvet érdemes írni, amit nem lehet megtanulni.

Az oldalaknak megvannak a pdf változatai, rajta a szükséges linkekkel, csak egy lépés, hogy ezek számítógépen megjelenítve meg is nyíljanak. Ez azonban (óriási beruházással kiadói és iskolai részről is) messzire vezet: ahhoz az ideális állapothoz, amikor irodalomórán minden gyerek előtt egy laptop van… Az irány azonban mintha nem ez volna a valóságban.

Ha nem tudjuk elhitetni a hatalommal, hogy az irodalom boldogságforrás, a megszüntetés réme is fenyeget – Fűzfa Balázs tulajdonképpen riadót fúj.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Dr. Fűzfa Balázs úgy véli, legalább most összefoghatnának a pedagógusok, hogy együtt találják meg a válságból kivezető utat. Mint mondta, ideje tudomásul venni, hogy vége a lineáris irodalomtörténet-tanításnak. 150 évig működött, mert szükség volt rá. Most azonban a lineáris olvastatás helyett hat másodpercenként kell valami újat kínálni az interneten nevelkedő diákoknak, hogy le lehessen kötni a figyelmüket. Tematikailag az irodalomnak új területekkel kell összekapcsolódnia – olyanokkal, mint környezetvédelem, környezettudatosság, együttműködés, szolidaritás -, hogy teret nyerhessen a jövőben is. Nélkülözhetetlenné kell tennie magát, különben elveszik.

Ha az irodalom nem tud részt venni ezekben a párbeszédekben, akkor halálra van ítélve – mondta Fűzfa Balázs, akinek tankönyvei az élményközpontú irodalomtanítás elvét követik, szerkezetükben az internetes oldalakra hasonlítanak, foltszerűen elhelyezett információkból állnak össze sok képpel. A most megjelent 10. osztályos tankönyv egy kísérlet – minden pedagógus megírhatná a maga tankönyvét -, Fűzfa Balázs technikája arra, hogyan közelítse meg a mai fiatalokat, a mai pedagógusokat, akik könyvéből legalábbis sok ötletet nyerhetnek a tanórai munkához. Válságtankönyv, amely átvezet a lineáris kultúrából az asszociatív kultúrába – fogalmaz maga a szerző. Láng Gusztáv professzortól tanultam: csak olyan irodalomtankönyvet érdemes írni, amit nem lehet megtanulni.

Az oldalaknak megvannak a pdf változatai, rajta a szükséges linkekkel, csak egy lépés, hogy ezek számítógépen megjelenítve meg is nyíljanak. Ez azonban (óriási beruházással kiadói és iskolai részről is) messzire vezet: ahhoz az ideális állapothoz, amikor irodalomórán minden gyerek előtt egy laptop van… Az irány azonban mintha nem ez volna a valóságban.

Ha nem tudjuk elhitetni a hatalommal, hogy az irodalom boldogságforrás, a megszüntetés réme is fenyeget – Fűzfa Balázs tulajdonképpen riadót fúj.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Ha az irodalom nem tud részt venni ezekben a párbeszédekben, akkor halálra van ítélve – mondta Fűzfa Balázs, akinek tankönyvei az élményközpontú irodalomtanítás elvét követik, szerkezetükben az internetes oldalakra hasonlítanak, foltszerűen elhelyezett információkból állnak össze sok képpel. A most megjelent 10. osztályos tankönyv egy kísérlet – minden pedagógus megírhatná a maga tankönyvét -, Fűzfa Balázs technikája arra, hogyan közelítse meg a mai fiatalokat, a mai pedagógusokat, akik könyvéből legalábbis sok ötletet nyerhetnek a tanórai munkához. Válságtankönyv, amely átvezet a lineáris kultúrából az asszociatív kultúrába – fogalmaz maga a szerző. Láng Gusztáv professzortól tanultam: csak olyan irodalomtankönyvet érdemes írni, amit nem lehet megtanulni.

Az oldalaknak megvannak a pdf változatai, rajta a szükséges linkekkel, csak egy lépés, hogy ezek számítógépen megjelenítve meg is nyíljanak. Ez azonban (óriási beruházással kiadói és iskolai részről is) messzire vezet: ahhoz az ideális állapothoz, amikor irodalomórán minden gyerek előtt egy laptop van… Az irány azonban mintha nem ez volna a valóságban.

Ha nem tudjuk elhitetni a hatalommal, hogy az irodalom boldogságforrás, a megszüntetés réme is fenyeget – Fűzfa Balázs tulajdonképpen riadót fúj.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Ha az irodalom nem tud részt venni ezekben a párbeszédekben, akkor halálra van ítélve – mondta Fűzfa Balázs, akinek tankönyvei az élményközpontú irodalomtanítás elvét követik, szerkezetükben az internetes oldalakra hasonlítanak, foltszerűen elhelyezett információkból állnak össze sok képpel. A most megjelent 10. osztályos tankönyv egy kísérlet – minden pedagógus megírhatná a maga tankönyvét -, Fűzfa Balázs technikája arra, hogyan közelítse meg a mai fiatalokat, a mai pedagógusokat, akik könyvéből legalábbis sok ötletet nyerhetnek a tanórai munkához. Válságtankönyv, amely átvezet a lineáris kultúrából az asszociatív kultúrába – fogalmaz maga a szerző. Láng Gusztáv professzortól tanultam: csak olyan irodalomtankönyvet érdemes írni, amit nem lehet megtanulni.

Az oldalaknak megvannak a pdf változatai, rajta a szükséges linkekkel, csak egy lépés, hogy ezek számítógépen megjelenítve meg is nyíljanak. Ez azonban (óriási beruházással kiadói és iskolai részről is) messzire vezet: ahhoz az ideális állapothoz, amikor irodalomórán minden gyerek előtt egy laptop van… Az irány azonban mintha nem ez volna a valóságban.

Ha nem tudjuk elhitetni a hatalommal, hogy az irodalom boldogságforrás, a megszüntetés réme is fenyeget – Fűzfa Balázs tulajdonképpen riadót fúj.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Az oldalaknak megvannak a pdf változatai, rajta a szükséges linkekkel, csak egy lépés, hogy ezek számítógépen megjelenítve meg is nyíljanak. Ez azonban (óriási beruházással kiadói és iskolai részről is) messzire vezet: ahhoz az ideális állapothoz, amikor irodalomórán minden gyerek előtt egy laptop van… Az irány azonban mintha nem ez volna a valóságban.

Ha nem tudjuk elhitetni a hatalommal, hogy az irodalom boldogságforrás, a megszüntetés réme is fenyeget – Fűzfa Balázs tulajdonképpen riadót fúj.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Az oldalaknak megvannak a pdf változatai, rajta a szükséges linkekkel, csak egy lépés, hogy ezek számítógépen megjelenítve meg is nyíljanak. Ez azonban (óriási beruházással kiadói és iskolai részről is) messzire vezet: ahhoz az ideális állapothoz, amikor irodalomórán minden gyerek előtt egy laptop van… Az irány azonban mintha nem ez volna a valóságban.

Ha nem tudjuk elhitetni a hatalommal, hogy az irodalom boldogságforrás, a megszüntetés réme is fenyeget – Fűzfa Balázs tulajdonképpen riadót fúj.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Ha nem tudjuk elhitetni a hatalommal, hogy az irodalom boldogságforrás, a megszüntetés réme is fenyeget – Fűzfa Balázs tulajdonképpen riadót fúj.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Ha nem tudjuk elhitetni a hatalommal, hogy az irodalom boldogságforrás, a megszüntetés réme is fenyeget – Fűzfa Balázs tulajdonképpen riadót fúj.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Tankönyveiről szólva azt az erőt is meg kell említeni, amit a vasi irodalmi emlékhelyek vállalt túlreprezentálása jelent ezekben a tankönyvekben. Az identitást is vállalni kell, hiszen Berzsenyi, Petőfi, Weöres Sándor szellemisége áthatja az itteni életet. Kell, hogy legyen értékazonossága egy közösségnek, más megyékben más minták szolgálhatnak alapul tankönyvekhez.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.

Az esten Pusztay János nyelvész professzor, az irodalom elkötelezett patrónusa a pedagógusképzés számára rendkívül szerencsétlen bolognai rendszerről beszélt, mint aztsújtó katasztrófáról – mint mondta, hihetetlen kevés tudással kerülnek ki a diákok még a mesterképzésből is. Ha kitörhetnénk a Bolognából, teremthetnénk egy olyan modellt, ami egész Magyarországon példa lehetne – fogalmazott a professzor, aki az egész képzést a feje tetejére állítani. Minél fiatalabb korosztályt tanít egy tanár, annál magasabb szintű, árnyalt pedagógiai módszerekre van szüksége. Minél magasabb szintű iskolában tanít valaki, annál interaktívabb órákat kellene tartania. Számára Fűzfa Balázs tankönyvei is azt mutatják – ami egyébként a szerző nem is annyira rejtett szándéka volt -, hogy azt kell megtanítani, hogyan tudják megfelelően szelektálni, csoportosítani, kanonizálni a diákok a hozzájuk beérkező rengeteg információt.


szponzorált tartalom
Európai Hulladékcsökkentési elismerő oklevél a Klímanócskák vezetőjének
magyar kupa
Másodszor hódította el a trófeát a Vidi
cannes / 3 órája
Egy thriller nyerte az Arany Pálmát
Az Élősködők mély családi drámát mesél el.
Gyász
Tisztelettel mondunk köszönetet mindazoknak, akik TASCHLER TIVADAR elhunytával bánatunkban bármely módon velünk éreztek. Külön köszönetet mondunk a Vas megyei Szakosított Szociális Intézet dolgozóinak, az Idős és Látásfogyatékos Osztály nővéreinek és a HOSPICE Szolgálatnak. A gyászoló család
"Tiéd a csend, a nyugalom, miénk a könny, a fájdalom..." Szomorú szívvel tudatjuk, hogy JOÓS KÁROLYNÉ szül.: Károlyi Mária életének 89. évében hosszú betegségben elhunyt. Örök nyugalomra helyezése 2019. május 27-én, hétfőn 13.30 órakor a sárvári városi temetőben lesz. Gyászmise reggel 7.15 órakor a Szent László templomban. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkben osztoznak. Ezúton megköszönjük a hegyfalui Idősek Otthona nővéreinek a szerető gondoskodást. A gyászoló család
"Mikor a lelkem roskadozva vittem, csöndesen és váratlanul átölelt az Isten." Szomorú szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy KÁRNICS ERNŐNÉ szül: Majsa Mária Amália 82 éves korában elhunyt. Holttestét akaratának megfelelően, szülőfalujában, családja kriptájában helyezzük örök nyugalomra 2019. május 28-án, kedden 14 órakor Nemesrempehollóson a rempei temetőben. Gyászmise a temetés napján 8.30 órakor a bői Szent Imre római katolikus templomban. Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban együttérzéssel osztoznak. Keresztlányai Bő
"Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, Pihen a kéz, mely értünk dolgozott. Számunkra Te sosem leszel halott, Örökké élni fogsz, mint a csillagok." Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy NAGY SÁNDORNÉ szül. Gosztola Karolin életének 90. évében elhunyt. Szeretett halottunktól 2019. május 28-án 14.45-kor veszünk végső búcsút a szombathelyi Jáki úti temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik temetésén megjelennek, gyászunkban bármely módon osztoznak. Gyászoló családja
"Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, Elpihent a kéz, mely értünk dolgozott, Lelkünkben élni fogsz, míg szívünk dobog, De te számunkra nem leszel halott, Élni fogsz, mint a csillagok..." Mély fájdalommal tudatjuk, hogy a szerető feleség, édesanya KARVALICSNÉ DANCSECS ESZTER életének 44. évében szerető szíve örökre megpihent. Örök nyugalomra helyezése 2019. május 28-án a 15 órai gyászmisét követően 16 órakor lesz a körmendi temetőben. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik gyászunkban osztoznak. Gyászoló családja
A Pecöli Általános Iskola 1966-ban végzett diákjai találkozójuk alkalmából kegyelettel emlékeznek elhunyt IGAZGATÓJUKRA VARGA GIZELLA osztályfőnökükre TANÁRAIKRA és OSZTÁLYTÁRSAIKRA.
"Ha egy könnycsepp gördül végig arcunkon, az azért van, mert hiányzol nagyon. Hiába rohan az idő, múlnak az évek, emlékeid szívünkben örökké élnek." Fájó szívvel emlékezünk PAPP BALÁZS halálának 14. évfordulójára. Köszönjük a megemlékezést! Szerettei
A Szentgotthárdi Általános Iskola 1964-ben végzett diákjai az 55 éves találkozón szeretettel és tisztelettel emlékeznek elhunyt IGAZGATÓJUKRA TANÁRAIKRA és OSZTÁLYTÁRSAIKRA
A Nagy Lajos Gimnázium 1989-ben érettségizett B osztálya szeretettel és kegyelettel emlékezik a 30 éves találkozó alkalmából elhunyt TANÁRAIRA, FARKAS GELLÉRT osztályfőnökre, TANCSICS ÉVA TÓTH KRISZTINA SZABÓ ANIKÓ osztálytársakra. Nyugodjanak békében!
"Míg éltél te voltál mindenünk, míg élünk érted fáj szívünk. Veled terveztük a boldog jövőt, a szépet, de a kegyetlen sors mindent összetépett. A múltba visszanézve valami fáj, valakit keresünk, aki nincs már. Nélküled szomorú, üres a házunk, még most sem hisszük el, hogy hiába várunk." Emlékezünk HORVÁTH FERENCNÉ szül. Standi Katalin halálának 7. évfordulóján. Férje, lányai és unokái
"Már 10 éve, hogy nem vagy velünk, De még mindig nem nyugszik szívünk. Vigaszért ezután is hozzád megyünk, Mert a sírodnál mintha újra együtt lennél velünk. Nincs annál nagyobb fájdalom, Mint akinek gyermekét fedi sírhalom." Fájó szívvel emlékezünk drága fiunk SZÁNTÓ MIHÁLY KRISZTIÁN 1976-2009 halálának 10. évfordulójára. Szerető szüleid, testvéreid és családjuk Nagyon hiányzol!
"Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, Pihen a kéz, mely értünk dolgozott. Számunkra te sosem leszel halott. Örökké élni fogsz, mint a csillagok." Fájó szívvel emlékezünk ROSENBERG ÉVA halálának 5. évfordulóján. Szerető párod, keresztlányod, hozzátartozóid
Fájdalommal tudatjuk, hogy LAKATOS ANNA volt kenyeri lakos életének 77. évében elhunyt. Hamvait szűk családi körben örök nyugalomba helyeztük. Gyászoló család
"Az élet elmúlik, de az emlékek élnek, S míg élünk őrizzük őket." Fájó szívvel emlékezünk KÁLMÁN ISTVÁNNÉ szül.: Németh Teréz halálának 4. évfordulóján. Szerető családja
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy szeretett édesapánk ZÖMBIK JÁNOS és édesanyánk ZÖMBIK JÁNOSNÉ szül. Szabó Alíz hamvait 2019. május 27-én 15 órakor a Sárvári Városi temetőben helyezzük örök nyugalomra. Gyászmise a temetés napján 7.15-kor a Szent László templomban. Gyászoló gyermekei és hozzátartozóik
"...Lelked reméljük békére talált, S te már a mennyből vigyázol majd ránk. Soha nem felejtünk, szívünkben szeretünk, Rád örökkön- örökké emlékezünk!" Szomorú szívvel tudatjuk, hogy SOÓS JENŐ életének 71. évében itt hagyott bennünket. Örök nyugalomra helyezése 2019. május 27-én, hétfőn 15 órakor lesz a körmendi városi temetőben. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak. Kérjük a személyes részvétnyilvánítás mellőzését. Gyászoló családja
"Isten tenyerén ébredtem." Fájó szívvel tudatjuk, hogy a szerető édesanya, hitves, testvér, rokon és jóbarát CSEPREGHYNÉ NAGY ILONA szíve életének 69. évében megszűnt dobogni. Végső búcsúztatója a 2019. május 28-án, kedden, 14.00 órakor kezdődő gyászmise lesz Szombathelyen, a kámoni Krisztus Király-templomban. Kérjük a koszorúk, csokrok mellőzését. Részvétnyilvánítás helyett valami fehér viselését kérjük tisztelettel és egy szál fehér virágot. Szeretete örökre a szívünkben él.
"Ha emlegettek, köztetek leszek, De fáj, ha látom könnyetek. Ha rám gondoltok, mosolyogjatok. Mert én már Istennél vagyok." Mély fájdalommal tudatjuk, hogy VARGA TIBOR "Dobos" Szövőgyár, Farbax és Jabil egykori dolgozója 2019.05.21-én, életének 70. évében elhunyt. Temetése 2019. június 3-án, hétfőn 12.15-kor a Jáki úti temetőben lesz, előtte gyászmise 9 órakor a Kálvária templomban. Kérjük gyászukat csak egy szál virággal fejezzék ki. A gyászoló család
"Az élet elmúlik, de az emlékek élnek, S míg élünk szívünkben őrizzük őket." Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték, szerették, hogy KÓBOR MARIANNA az OTP Vas megyei egységének nyugalmazott főkönyvelője életének 75. évében elhunyt. Hamvasztás utáni végső nyugalomra helyezése 2019. május 31-én, pénteken 11.00 órakor lesz a szombathelyi Jáki úti temetőben. Egyúttal köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban bármely módon osztoznak. Gyászoló család
"Nem foghatjuk már dolgos két kezed, Nem simogathatjuk őszülő fejed, Nem tekint ránk aggódó szemed, marad a csend, Mindent köszönünk neked." Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy TÖRŐ ZOLTÁNNÉ szül. Farkas Valéria életének 72. évében megpihent. Örök nyugalomra helyezése május 27-én, hétfőn 15 órakor lesz az őriszentpéteri temetőben. Egyúttal megköszönjük, hogy utolsó útjára elkísérik, bánatunkban bármely módon osztoznak. A gyászoló család
Elismerték munkáját / 3 órája
Emberséges és felkészült – Schwahoferné Horváth Katalint szeretett hivatásáról kérdeztük
Tóth Kata
tudomány / 4 órája
Kanadában bukkantak rá a világ legrégebbi gombájára
nem ismerték fel / 5 órája
Két évig rejtőzködött a modern kor legpusztítóbb influenzája
zene / 5 órája
Világsztárokkal énekli Leslie Mandoki a Vén Európát (videó)
dress code / 5 órája
Három teljesen hétköznapi dolgot is betiltottak egy montenegrói városban
Gyermeknapi kívánság / 5 órája
Kicsike kapitány – A tűzoltók vízi mentő motorcsónakot hoztak a hajókázáshoz
Merklin Tímea