Forma-1

2020.02.02. 07:00

Ellentétes fejlesztési irány a Ferrarinál és a Mercedesnél

A Formula–1 tavalyi bajnoksága eléggé kontrasztos volt az autók koncepcióit tekintve: a Mercedes a nagyobb leszorítóerőre és a tempósabb kanyarsebességre fókuszált, miközben a Ferrari kisebb légellenállásúra és maximális csúcssebességűre tervezte az autóját. Végül az előbbi megoldás vált kifizetődőbbé, ám az olaszok autójában is volt potenciál.

Kelemen Attila

Az éllovasok tavalyi pillanatképe. A Ferrari február 11-én Maranellóban, a Mercedes február 14-én Silverstone- ban leplezi le a továbbfejlesztett versenygépét

Fotó: Mercedes

Azzal, hogy bő egy éve márciusban kezdetét vette a 2019-es idény, nem csupán a tavalyi bajnokság, hanem jószerivel az idei is kezdetét vette. Mivel a technikai szabályok nem változtak tavaly óta, így az eddigi autók filozófiáját sem kellett a kukába dobniuk a csapatoknak. Sőt, biztosra vehető, hogy a konstruktőrök az idei autók tervezése során nem kis mértékben támaszkodnak a 2019-es tapasztalataikra és a riválisok különleges megoldásaira. Azaz, amiben gyengék voltak eddig, azt átültethetik az ellenfeleik koncepcióiból.

Az éllovasok tavalyi pillanatképe. A Ferrari február 11-én Maranellóban, a Mercedes február 14-én Silverstoneban leplezi le a továbbfejlesztett versenygépét
Fotó: Mercedes

Ennek tudható be, hogy a Ferrarinál aerodinamikai szempontból a leszorítóerő növelésére mennek rá, amivel viszont valamelyest fel kell áldozniuk az alacsony légellenállásukat. Mindezt a tengelytáv 30 milliméterrel való lerövidítésével, a padlólemez agresszívebb megdöntésével, a hidraulikus rendszer finomításával, illetve egy könnyített és rövidebb váltóház beépítésével érnék el. Mattia Binotto csapatfőnök megerősítette, hogy a mezőny legjobbjának számító, de az ellenfelek által gyanúsnak vélt erőforrásukat is át fogják tervezni.

Azzal, hogy az idei Ferrari visszakanyarodik a Mercedes tavalyi fejlesztési irányába, nem jelenti azt, hogy ez fordítva se lenne így. A németek is hátra szeretnék hagyni a tavalyi hiányosságaikat, ami történetesen a gyenge egyenesbeli tempójuk. Ennek érdekében motorrészlegük már jó pár hónappal ezelőtt munkába állt. Bennfentes információk szerint sikerrel jártak, mivel az új V6-osuk máris jobban muzsikál a tesztpadon, mint ahogy azt előzetesen várták. A motor hűtését is átgondolják: magasabbra helyezik az oldalsó légbeömlőket, amit a Ferrari már 3 éve alkalmaz. Ráadásul így csökkenthetik az autójuk légellenállását.

Vajon az ellentétes irányú fejlesztések milyen erőviszonyokat eredményeznek?

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!