A koronavírus-járvány miatt több, mint félmillió autóval kevesebbet helyeztek forgalomba

Márciusban kevesebb mint a felére csökkent a koronavírus-járvány miatt a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban, Magyarországon 14 százalékos volt a visszaesés.

Vas Népe

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) múlt héten nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 567 ezer 308 személygépjárművet helyeztek forgalomba márciusban, 55,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Februárban még 7,4 százalékra, januárban pedig 7,5 százalékra rúgott a visszaesés éves összevetésű üteme. A márciusi visszaesés üteme minden eddigi rekordot megdöntött, abszolút értékben nézve pedig 1990 óta ez volt a legrosszabb márciusi hónap. Az első negyedévben 2 millió 480 ezer 855 új autót adtak át tulajdonosának az unióban, 25,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Harminc éve nem volt ilyen rossz a helyzet a nemzetközi autópiacon
Fotó: Shutterstock

A járvány terjedését korlátozó szigorú intézkedések miatt március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt. Minden uniós országban csökkent márciusban a forgalomba helyezett autók száma, a legnagyobb mértékben: 85,4 százalékkal a járvány által leginkább sújtott Olaszországban. Franciaországban: 72,2 százalékkal, Spanyolországban: 69,3 százalékkal, Németországban pedig: 37,3 százalékkal lett kevesebb az eladás.

Az első negyedévet tekintve Olaszországban 35,5 százalékos, Franciaországban 34,1 százalékos, Spanyolországban 31 százalékos, Németországban pedig 20,3 százalékos volt a csökkenés mértéke. Magyarországon a márciusban átadott új autók száma éves összevetésben 14,3 százalékkal, 11 ezer 478-ra esett. Az első negyedévben 32 ezer 670 új autó talált gazdára, ami 4,9 százalékos csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (29 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport márciusban több mint 164 ezer személyautót helyezett forgalomba, ami 46,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-márciusban 19,1 százalékkal 660 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése.

A Volkswagent követő – piaci részesedést tekintve – hét legnagyobb autógyár, a PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 68,1, a Renault 64,7, a Hyundai-csoport 42,5, a BMW-csoport 40,7, a Fiat-Chrysler 76,6, a Toyota 41,2, a Daimler pedig 39,4 százalékkal kevesebb új személyautót bocsájtott ki az utakra márciusban.

Koronavírus Vas Megyében

A dosszié további cikkei
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!