1968 és 1988 között a Malév flottájában is volt ilyen repülő

2020.11.22. 07:00

Tu-154: kivonták a forgalomból

Kivonták a forgalomból az utolsó Tupoljev-154 típusú személyszállító repülőgépet. A több mint fél évszázadot megélt gép nyugdíjaztatását az Alrosza orosz utasszállító légitársaság jelentette be.

MTI

A Tu-154-es sorozatgyártása 1984-ig tartott

Fotó: Airliners.net

A háromhajtóműves, közepes távolságra 152–180 utast szállító Tu-154-esek a cég szerint a legmegbízhatóbb és a legegyszerűbben üzemeltethető gépek voltak, egész évben forgalomban voltak az ország legzordabb és legforróbb vidékei között.

A 154-es volt a Tupoljev első, kimondottan polgári célokra kifejlesztett repülőgépe. A típus először 1968. október 3-án szállt fel, sorozatgyártása pedig két évvel később kezdődött.

A Malév, az egykori magyar légitársaság az első üzemeltetők közé tartozott, előtte csak az Aeroflot és a bolgár Balkan bővítette flottáját Tu-154-esekkel. A Malévnál a típus 28 évi üzemeltetése során 18 gép volt használatban, 2001-ben vonták ki a flottából.

A Tu-154-es sorozatgyártása 1984-ig tartott
Fotó: Airliners.net

A szovjet utasszállító géppark másik meghatározó típusát, a Tu-134-est 2019. május 22-én „küldte nyugdíjba” az Alrosza. Ennek a gépnek a sorozatgyártása 1966 és 1984 között folyt. A polgári légi közlekedésen kívül katonai szállítási és egyéb kisegítő feladatokra használták. A Malév 1968 és 1988 között használt Tu-134-eseket.

Oroszországban az elmúlt két évtizedben saját fejlesztésű gépként csak a Szuhoj Superjet 100-ast állították rendszerbe, ez 2011-ben történt. A SS-100-as kilencvennyolc utast képes 4400 kilométerre elszállítani. Ám évek óta folyik a több mint háromszáz utast befogadó MSz-21-es (orosz jelzéssel MC-21-es) fejlesztése.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!