autósport

2021.07.25. 07:00

Forma-1: Az Audi és a Porsche is beszáll?

Előbb az Osztrák Nagydíj hétvégéjén, majd legutóbb a Brit Nagydíj ideje alatt ültek össze az F1 irányítói, csapatai és más – érdeklődést mutató – autógyárak vezetői, hogy megvitassák a sportág soron következő motorformulájának részleteit. Egyelőre úgy tűnik, hogy vonzó megoldást sikerült találniuk.

Kelemen Attila

Fotó: Mercedes

Lassacskán elkönyvelhetjük, hogy F1-es berkekben a közeljövőben egyre gyakrabban fogunk az alábbi fogalommal találkozni: potenciális új motorgyártó. Ez nagyszerű hír, hiszen az utóbbi bő egy évtizedben inkább a sportágat elhagyó erőforrásgyártóktól volt hangos a sajtó. Az, hogy végre vannak érdeklődők, akik komolyan fontolóra veszik a Forma–1be való beszállás lehetőségét, elsősorban a királykategória soron következő motorformulájának köszönhető.

Sajtóértesülések szerint a Volkswagen egyszerre akár két márkával is képviseltetné magát. A sportág vezetői úgy tervezik, hogy 2025-től új motorokra váltanak. A cél, hogy azok környezettudatosabbak legyenek és fenntartható technológiával rendelkezzenek. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ne legyenek annyira drágák, mint a mai erőforrások.

Július elején, az Osztrák Nagydíj hétvégéjén a Mercedes, a Ferrari és a Renault ügyvezetői értekeztek az F1 és az FIA vezetőivel a téma kapcsán. Mindemellett két potenciális új motorgyártó, a Volkswagen-csoport két márkájának a képviselői is jelen voltak – videokonferencia jóvoltából – a megbeszélésen. Az Audit Markus Duesmann, a Porschét Oliver Blume képviselte. A Volkswagent már korábban is szóba hozták az F1-gyel, ám rendre lekerült a németek napirendjéről a csatlakozás, mivel soha nem kerültek közel az álláspontok. A mostani találkozó viszont fordulatot hozott, mivel az aktív gyártók már ugyanazon a véleményen vannak: új motorra van szükség, azaz mindenki tiszta lappal indulna, senki sem kerülne igazságtalan lépéselőnybe.

Olyannyira felkeltette a VW érdeklődését az F1-es szerepvállalás, hogy akár két márkájukkal is beszállnának. Mit lehet tudni az új motorokról? A cél az, hogy egy motor legfeljebb egymillió dollárba kerüljön, a teljes éves költség pedig százmillió dollár alatt maradjon. Éppen ezért nem akarnak abba a hibába esni, mint a jelenlegi hibridéra előtt: nem a mérnököket bízzák meg az új szabályrendszer megalkotásával, hanem a konszernvezetőket. Hiszen ők azok, akik az autógyártók érdekeit képviselik. Előfordulhat, hogy a V6-osokról átállnak V4-esekre, ami a Volkswagennek technikai szempontból igencsak kecsegtető. Ezzel az is bizonyossá válna, hogy nem nő tovább az autók tömege.

Múlt héten Silverstone-ban is folytatták a diskurzust az ügyvezetők, elnökök és a csapatfőnökök, ám erről a tárgyalásról még nem szivárogtattak ki konkrét információkat. Remélhetőleg hamarosan a potenciális új motorgyártó kifejezésből elhagyhatjuk a potenciális jelzőt.

Kiemelt képen: A Mercedes V6-os hibrid erőforrásai, amelyek 2014 óta sikert sikerre halmoztak a száguldó cirkuszban

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!