autósport

2021.08.07. 07:00

Jó ómen a Hungaroringen nyerővé válni – Esteban Ocon előkelő csoporthoz csatlakozott múlt vasárnap

Múlt hétvégén az Alpine francia pilótája, Esteban Ocon szelte át elsőként a célvonalat a Formula–1 Magyar Nagydíj vasárnapi futamán. A győzelem pillanatában a 24 éves pilóta még nem is sejthette, hogy milyen jó ómen az, ha valaki a Hungaroringen válik nyerő pilótává. A magyar pálya a 35 éves történetében ötödször adott győztest a sportágnak. Az előző négy sem volt akárki.

Kelemen Attila

A Forma–1-es pilóták a Magyar Nagydíj előtt rendre nagy tisztelettel beszélnek a Hungaroringről. A magyar verseny számukra az egyik legmegterhelőbb az évad során, és nem csupán a nyárközepi forróság miatt, hanem a ring karakterisztikája végett is. A kanyargós, és ezáltal folyamatos koncentrációra, munkára kényszerítő ring vonalvezetése évről évre adott. Ám az időjárás idén még egy lapáttal rátett az eddig megszokott hőségre: volt, mikor az aszfalt hőmérséklete elérte a 64 Cel sius-fokot. És akkor még nem is beszéltünk a versenytávról (70 kör), ami a pálya adottságaiból kiindulva a versenynaptár egyik leghosszabb versenyét jelenti. Nem ritka a pilóták számára a magyar verseny során a 3-4 kilogrammos súlyveszteség és a futam utáni légszomj. (Mint ahogy azt Lewis Hamilton esetében is lehetett látni a múlt hétvégén.)

Ilyen körülmények között még célba érni is egy sikerélmény, nemhogy elsőként átszelni a célvonalat a csaknem kétórás viadal után. Arról nem is beszélve, hogy valaki ilyen körülmények között szerezze meg első F1-es győzelmét. Márpedig a hétvégén ez történt Esteban Oconnal, a Renault-ból Alpine-ná avanzsált francia csapat ugyancsak francia pilótájával. Csakúgy, mint korábban másik négy pilótával. Ez utóbbi kijelentés miért olyan nagy szó? Azért, mert jó előjel lehet az újdonsült győztesnek, hogy előző négy versenyző közül hárman Forma–1-es világbajnokok lettek.

A Magyar Nagydíj történetében nyolc futamot kellett várni az első győztesavatásra. 1993-ban Damon Hill a Williams-Renault-val vált nyerő versenyzővé a Hungaroringen. A rá következő évben már a világbajnoki címért küzdött, melyet végül 1996-ban sikerült megkaparintania. Ezt követően jobban ki volt éheztetve a magyar közönség arra, hogy új futamgyőztest avathasson: 2003-ig kellett várni az újabb debütálásra. Akkor a feltörekvő fiatal spanyol, Fernando Alonso volt az, aki a Renault versenyzőjeként feliratkozhatott a győztesek táborába (lényegében azzal az Enstone székhelyű csapattal, amely most Alpine néven szerepel az F1-ben). Ezért is nagy öröm Ocon számára, hogy Magyarországon arathatta első diadalát, ráadásul éppen Fernando a jelenlegi csapattársa. Ne feledjük, hogy Alonso rá két, illetve három évre vb-címet szerzett.

A következő beavatott Jenson Button volt 2006-ban, aki a BAR–Hondáját kormányozta az első helyre. A brit pilóta sem állt meg a világbajnoki elsőségig, amit 2009-ben tudhatott magáénak. Tehát Hillhez és Alonsóhoz hasonlóan ő is elmondhatta magáról, hogy a magyar földön aratott diadalát követő harmadik évben Formula–1-es világbajnoki elsőségnek örülhetett.

Ilyen tekintetben az egyetlen kakukktojás a soron következő hungaroringi debütáló: Heikki Kovalainen. A finn pilóta a McLaren–Mercedes színeiben ért be elsőként a célba a 2008-as Magyar Nagydíjon Lewis Hamilton csapattársaként. És hogy mi lett vele a rá következő harmadik évben? A 2011-es bajnokságot a Lotus–Renault pilótájaként teljesítette pont nélkül. Vélhetőleg Esteban Ocon szívesen csatlakozna az előző három pilóta különleges táborához. Majd meglátjuk 2024-ben!

Kiemelt képen: Esteban Ocon is csatlakozott azok táborához, akik a Hungaroringen váltak győztes F1-es pilótává

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!